fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaLudzie w fotografiifotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
tomi / Niespełnione obietnice.
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:tomi
Tytuł:
Data publikacji:2009-11-18 14:29:27
Liczba wyświetleń:1447
Ocena średnia:3.1
Liczba punktów:71
Liczba poleceń:3
Liczba komentarzy
i krytyk :
109
Kategoria:Ludzie w fotografii
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
skimi 2009-11-22 14:38:54plusplusplusplusplus
fotografia cyfrowa
a ja uważam to zdjęcie za dobre ;)
Po pierwsze opiera się na ciekawie dostrzeżonym detalu, 'niestandardowo ukrzyżowanym'. W tym kryje się dla mnie cała opowieść o "prowizoryczności' i 'prowizorkach' 'od niechceniach' ' bylejakościach' i wszelkich 'mizeriach'.
Po drugie jest spójne. Powyższy detal jest wrzucony w adekwatną aurę, byle jaką, odpychającą (do tego stopnia, że krzyż przekręciła i na margines uciekł), prowizoryczną i schyłkową. Spójność emocjonalna jest jeszcze większa.
Po trzecie kompozycja koresponduje z treścią. Ten krzyż 'uciekający', 'wstydzący się' nie na darmo przycupnął na krawędzi, on się nie chciał pokazać (nawet bym mu uciął kawałek belki by to jeszcze uwypuklić - ale byłby rwetest ;)

Są prace na które patrzę najpierw bez próby ich analizy. Staram się poczuć ich nastrój, jak poczuję to reszta staje się jaśniejsza. Ta metoda tu mi się sprawdziła ;)

Nie wierzę, że zdjęcie ma się samo bronić. Autor go broni - swoim dorobkiem, w którym uwidacznia się jego spojrzenie na świat. Moim zdaniem wartość takiej pracy leży w intencji, która przyświecała autorowi gdy podjął decyzję o publikacji - by ją poznać (i ocenić trafność jej realizacji) potrzeba jakichś wskazówek (np. tytuł, inne prace, czasem komentarze itp.)
Samodzielnie mogą się bronić jedynie prace 'dokumentalne', bez głębszej treści.
:)
fotografia cyfrowa
Robert 2009-11-19 14:00:45minusminusminusminusminusminusminus
fotografia cyfrowa
tomi - dość prymitywne jest twoje tłumaczenie, jak na razie zachowujesz się jak przedszkolak w piaskownicy...
jesli z jakiegokolwiek powodu nie nie zrozumiałes oceny kery albo cię ona uraziła, wystarczyło do niego napisać, na pewno odpowiedziałby ci długim, sensownym komentarzem, z którym mógłbyś się zgodzić, albo nie,
i kto tu jest miszczem?
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 09:45:06
fotografia cyfrowa
Pan @keramodnor został urażony.
kera... nie użyłem tego słowa aby Cię obrażać ale żeby zmusić do myślenia.
Uważałem Cię za gościa, który inaczej patrzy na fotografię, inaczej czuje artyzm.
Ale chyba się myliłem.
Puszczałeś ostatnio zdjęcie "Trzy słonie" i chciałeś żeby ludzie zagłębili się w ten kadr. (nie wystarczyło)
Ponawiasz próbę i wstawiasz to zdjęcie nieco zmienione i piszesz prościej się nie da.
I dalej chcesz wywołać dyskusję.
A Ty wpadasz pod moje zdjęcie widząc je przez 5 sekund mówisz mi że jest słabe.
Emocje wywołało u Ciebie słowo Miszczu.
Dzięki kera... i gratuluję rozsądku.
Wszystkim dziękuję za odwiedziny ale nie wszystkim za komentarze.
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
ajano212 2009-11-22 22:30:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
pozwolę sobie jeszcze raz :
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-11-22 20:31:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Cytuję: "Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi PO PROSTU SIĘ NIE ZGADZAMY". Niejednokrotnie postawiłem plusa takim KK , z którymi się kompletnie nie zgadzam.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 20:24:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja mam swoje zdanie na temat powyższego a Ty masz swoje i chyba już tak zostanie.
Nie mam nic co do Twojej osoby kera...
Dalej będę Cię szanował i lubił.
I na tym zakończę naszą rozmowę.
Niech wypowiedzą się Ci którzy mają ochotę.
Pozdrawiam i dobrej nocy życzę ;)

fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 20:17:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi,
Coś chyba pomyliłeś, to Ty piszesz uwagi co do mojej osoby.
Ja piszę o zdjęciach.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 19:39:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kera... to napisz mi coś z czego wyciągnę wnioski i jakąś naukę.
Pisanie czy tu czy pod innymi moimi zdjęciami a nawet i Twoimi jakiś dziwnych uwag co do mojej osoby staje się dziecinadą.
A obaj jesteśmy dorosłymi facetami.
Pozdrawiam ;)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 19:30:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 19:27:10,
Do jakiego słowa się odnoszę moją wypowiedzią o prowadzeniu rozmowy merytorycznej, a nie personalnej?
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 19:28:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A jeśli chodzi o meritum to nadal uważam że to zdjęcie jest dobre. :)
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 19:27:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
I znowu jakieś podteksty.
Pewnie że nie jesteś tomim i nim nie będziesz. :)
Ale dalej pijesz do słowa użytego poniżej.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 19:18:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi,

Nie jestem tomim i nie uważam, by uwagi personalne były odpowiednim poziomem do dyskusji.

A bardzo Tobie przeszkadza rozmowa o faktach i o meritum sprawy?
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 19:14:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kera... i po co ta przepychanka ??
Napisz naprawdę co o mnie myślisz bo to zaczyna robić się żenujące nieco.
Nie uważasz????
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 19:09:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
zdarzeń
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 19:09:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Udowodniłem tobie tutej, że to Ty się gubisz. Udowodniłem faktami, kolejnością zdażeń takich jak moja ocena i Twoja wypowiedź. Nie dyskutujesz z tym, bo nie ma z czym dyskutować.

Zamiast tego piszesz o czymś, tylko nie wiem o czym. Dokładnie, link, data, godzina, wypowiedź. No start.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 19:01:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kera... już wcześniej pisałem że się gubisz. ;)
Pod kolejnym które dzisiaj opublikowałem.
Wkręcasz mi teraz jakieś TWA.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 18:55:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"pod każdym zdjęciem walisz jakieś podteksty"

Rozszyfruj "pod każdym" i "podteksty" bo się pogubiłem.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 18:48:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@kera o zdjęci napisałem wystarczająco.
Nadal mz jest dobre.
Ja nie mam problemu żadnego ale Ty chyba tak bo pod każdym zdjęciem walisz jakieś podteksty.
Chcesz się odegrać ?
To napisz po prostu że jestem palantem a ja się nie obrażę.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 18:34:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi,

Zamiast tak dużo pisać o mnie, napisz coś o zdjęciu. Pamiętaj, że to nie jest portal psychologiczny, tylko fotograficzny.

Natomiast jak przeczytasz opis administracyjny przy kk (na prawo od napisu "Konstruktywna krytyka"), to dowiesz się, jak ocenia się krytyki. Niestety 95% userów podchodzi do tego tak jak Ty, na zasadzie TWA, na zasadzie MY i WY, tego lubię, a tego nie lubię, nie zgadzam się z dobrą krytyką to minus. Natomiast krytyka skimiego jest dobra i nie ma znaczenia czy się z nią zgadzam, czy nie. Polecam takie rozumowanie Tobie i wszystkim.

Po co powtarzasz słowo "miszczu"? Masz jakiś kompleks? Mnie to nie razi, ja tylko opisałem dlaczego Ty takiego słowa użyłeś (nadal masz problem?). Ja się nie obraziłem na usera, który nazwał mnie "kremator". To Wasz problem.
Natomiast najpierw ja postawiłem pod zdjęciem ocenę zero, a następnie Ty napisałeś "miszczu", także nawet nie potrafisz logicznie myśleć i się gubisz sugerując, że mnie się zdjęcie nie podoba z powodu słowa "miszczu".

Ale jak poprawisz błyskotliwość myśli, podszlifujesz błyskotliwość oka, to będziesz robić naprawdę dobre zdjęcia. Mam nadzieję, że pomagam Tobie w tym JUŻ TERAZ.
;-)
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 18:10:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kera... drąży ale zaprzecza sam sobie i się gubi.
@skimi napisał krytykę a @kera... stawia plusa.
@kera jeśli dobrze rozumiem to zdjęcie jednak jest dobre.
Nie rozumiem już Ciebie.
Napisz konkretnie o co Ci chodzi.
O to jedno słowo " MISZCZU " ????????????????????????????????????????????
fotografia cyfrowa
igab 2009-11-22 16:42:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Popieram poniekąd przedmówcę "ederlezi".
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-11-22 16:32:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jeszcze się na chwilę włącze. Jeśli jest jakaś korzyść z tego zdjecia , to dialog pod nim.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 16:25:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi,
Dzieje się, bo kera drąży temat.
;-)
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 14:59:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dzieje się :)
Bravo @skimi.
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2009-11-22 14:54:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Skimi, takie krytyki czytam z przyjemnością :-) i uczę się z nich. Szkoda, że niewielu osobom chce się coś sensownego napisać. Mówię o osobach, które istotnie mają coś innym do powiedzenia :-)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 14:51:17 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
skimi,
Brawo!

Joanna,
Masz rację, dla mnie motyw główny, tytuł i kolor też są najlepsze w tym zdjęciu.

-----------
Nadal uważam, że temat jest wart ponownego podejścia.

Pozdrawiam Wszystkich
;-)
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2009-11-22 14:44:51 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Wracam pod to zdjęcie po raz nie wiem który i chyba dojrzałam do napisania czegoś w końcu ;-) Z jednej strony kadr może mógł być lepszy i zdjęcie ma pewne niedociągnięcia, ale z drugiej strony przyciąga mnie i wywołuje emocje, a o to przecież chodzi. Motyw jak najbardziej, kolorystyka moim zdaniem idealna. Tytuł współgra. W sumie - podoba mi się.
Za to nie podoba mi się dyskusja pod zdjęciem. Nie cierpię personalnych wycieczek.
fotografia cyfrowa
skimi 2009-11-22 14:41:25 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
tytuł w tym wypadku jest dla mnie zagadkowy, czyżby autor miał pretensje?
Może to dopiero drugi dzień?
:)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 14:33:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jest słabe, bo ma kiepski kadr z gigantycznym niebem, tłem niezharmonizowanym z pierwszym planem, z niepotrzebnymi elementami jak kołek po prawej nijak przyklejony do bandy. Kompozycyjnie jest tragiczne - linie, plamy, kształty itd.

Ale ja to już pisałem wcześniej! 2009-11-20 11:23:57

Motyw główny? Rzeźba na gumie od majtek - razem 0,2% kadru? Tylko dlatego nie dałem (-1). Jednak do tego tematu podejdź jeszcze raz i nie nazywaj tego czegoś dobrym zdjęciem. Nie przywiązuj się tak emocjonalnie do zdjona, podchodź do tematu jeszcze raz i jeszcze raz. Bo temat jest dobry i wbrew pozorom ja go widzę.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 14:16:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Napiszę że mz jest dobre.
kera... Ty masz inne widzenie ja mam inne można to zauważyć chociażby po Twoim i moim PF.
I nie ma sensu więcej pisać bo znowu zatacza się to błędne koło.
Mówisz że jest słabe ja mówię że jest dobre.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 13:59:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rozumiem, że oddaje Twoje emocje i przemyślenia wraz z tytułem. Na OB jest sporo portretów dzieci z tytułem "mój bobasek". Jednak co to ma wspólnego z widzem? Nie mam nic przeciwko bobaskom w łóżku i rzeźbom na krzyżu. Jednak w fotografii istnieje np. pojęcie kadru i kompozycji.
Mam obojętny stosunek do rzeźby przyczepionej gumą od majtek, zwłaszcza jak zajmują razem 0,2% kiepskiego kadru. Co oczywiście nie może być podstawą do nazywania mnie "miszczem", a następnie, po moim wyjaśnieniu czym kieruje się osoba używająca takie słowo, nie jest to podstawą do pisania, że się obraziłem o nic, w celu wywołania we mnie dalszych negatywnych emocji.

Wystawiłeś na widok publiczny swoje zdjęcie, a nie moją osobowość. Ja chcę rozmawiać o zdjęciu. Masz coś do powiedzenia? Czy jeszcze raz napiszesz, że jest dobre?
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 13:47:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kera.. z tymi ocenami to lekko przesadzasz :)
Za dobre daję dobre za słabe słabe.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 13:39:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja chodzę na wystawy jeśli takowe odbywają się w moim małym miasteczku.
Nawet miałem swoją.
A zdjęcie mz jest dobre i zdania nie zmienię.
Razem z tytułem oddaje moje emocje i przemyślenia w ostatnim okresie.
Ty nie musisz tego zrozumieć.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-22 13:32:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Mz to wystawiasz wysokie oceny innym, następnie inni..., i to nazywasz "zdjęcie powinno i broni się samo".

Inną sprawą jest, że zdanie "zdjęcie powinno i broni się samo" jest ogólnie fałszywe, a zwłaszcza na portalu internetowym, gdzie 80% userów nie umie widzieć, nie chodzi na wystawy, nie zna się za grosz na fotografii, a 90% userów jest przekonana, że nieostrość jest błędem fotograficznym.
;-)
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-22 10:09:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@kera... a co ja tu będę pisał.
Twoim zdaniem jest słabe według mnie jest dobre.
Mz zdjęcie powinno i broni się samo.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-21 19:27:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi,
Napisz co takiego dobrego jest w powyższym zdjęciu, tak konkretnie i tu.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-20 14:22:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Do zobaczenia panowie ;)
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-20 14:15:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no ja właśnie też nie wiem... :)
Trzeba przerzucić gdzieś dyskusję, bo tutaj już niewiele zostało do powiedzenia :) Do zobaczenia pod inną fotą :)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-20 14:06:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zimba,
Jednak skimi napisał post w wątku zatytułowanym "proszę o pomoc w pejzażu" po wymoderowaniu jego zdjęcia. Nie uważasz, że ta kolejność ma znaczenie? Myślisz, że skimi zrobił przypadkowy strzał po lewej stronie drogi i chciał się na tej podstawie dowiedzieć ... /nie wiem czego/. Skimi, to stary, cwany lis fotograficzny i wie co widzi.
;-)
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-20 12:14:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Żeby było jasne - ja nie bronię zdjęcia - dyskutuję tylko sposób patrzenia na nie...
Pewnie - też mi się zdarza inaczej popatrzeć na własną fotkę i dorobić do niej dobry tytuł, który dodaje jej wymiaru i treści. Ale pamiętaj, że tamta była w autorskiej kategorii "proszę o pomoc w pejzażu" a nie w temacie, który Ty (świetnie zresztą) wymyśliłeś: "Czas buduje i niszczy jednocześnie". Znaczy, że jak już - to Autor wysłałby zdjęcie na konkurs o krajobrazie ;)
Nie wiem co lepiej ocenić - czy kiepski pejzaż z nieco lepszym kadrem, czy ciasny ale bardziej plastyczny obraz krzyża powyżej.
I nie próbuj traktować moich słów jak ataków na Twoje zdanie o fotografii ; bardzo je sobie cenie. Ogólnie - to ostatnio jestem znudzony przekazem (lub ich brakiem) większości prac na tym portalu. Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
Robert 2009-11-20 11:26:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi - MISZCZU drogi, z przykroscią stwierdzam, ze dalej się zachowujesz jak przedszkolak, tym niemniej pragne oddać ci sprawiedliwośc, czego wcześniej nie zrobiłem, i stwierdzam, ze popełniłes naprawde dobre zdjęcie, nie słuchaj tych, co na kadr narzekaja, bo jest on dobry, rób dalej takie zdjecia, pisze to trochę wbrew sobie, bo ja takiej tematyki nie lubie, ale są dobre, tylko prosze, skończ z tym zachowaniem przedszkolaka, głupie to takie
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-20 11:23:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wybacz Zimba, ale nie masz racji i nie podlega to dyskusji. W fotografii nie jest błędem naświetlenie błony po jakimś niezidentyfikowanym impulsie intuicyjnym autora, a następnie zastanawianie się nad odbitką co dokładnie widać, co jest tematem, jak wykadrować, w którym miejscu trzeba pomachać lizakiem w trakcie powiększania, jaki może być tytuł. Nie jest też błędem wyciągnięcie starych zdjęć i szukanie czegoś, co pasuje do konkursu ogłoszonego wczoraj.

Doceniam wysiłek przy wymyślaniu nazwy konkursu, ale "przywiązanie do krzyża i Ojczystej przyrody" poproszę z kadrem, kompozycją, perspektywą, właściwymi proporcjami, bez kołków w sekundę od przyklejenia się do ścianki zdjęcia, itd.
;-)

Tomi,
No to co tu jest, na tym zdjęciu, ciekawego?
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-20 01:49:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
I myślę, że gdybyś pomedytował dłużej pod tym, to też byś coś wymyślił błyskotliwego w stylu "przywiązanie do krzyża i Ojczystej przyrody"
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-20 01:40:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ale nie sądzisz, że tamto było zrobione pod temat, który Ty później wymyśliłeś? :)
Może być, że oba tak samo przemyślane jak przypadkowe - a tylko do jednego da się dorobić sensowny tytuł czy filozofię... Oceniamy tu zatem Twoje widzenie, interpretację fotografii a nie ją samą i jaj autora.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-20 01:22:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tak, ale za pomysłem na tytuł konkursu (wedle mojego działania spod zdjęcia skimiego) niech idzie myśl, czy jest to tytuł do którego każdy może zrobić wiele zdjęć w ciągu dnia, czy jest to tytuł konkursu, do którego większość autorów nie znajdzie pomysłu realizacyjnego nawet przez tydzień.
O!
;-)
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-20 01:17:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Keram - Masz rację i przyznaję, że ten temat niezbyt wyszukany podałem, kierując się tylko stroną formalną.
Ale czy nie jest tak, że gdyby się dobrze zastanowić - można znaleźć głębsze treści i jakiś głębszy temat, dla którego ta fotka byłaby idealna? To taka inżynieria odwrotna a może medytacja :)
Nie chciałem bawić się w tytuły zresztą, tylko przywolać sposób patrzenia, który zaproponowałeś pod fotką skimi'ego.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-20 00:50:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tomi,
Napisz coś o zdjęciu. Co tu jest takiego dobrego?
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-20 00:47:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zimba,
Jednak czy zdajesz sobie sprawę, że to tylko formalnie pasuje do konkursu "Ciasny kadr z motywem religijnym".
Zdajesz sobie sprawę jak łatwo jest wykonać setki zdjęć z podobnym, prostym podejściem do takiego tematu?

Natomiast zdjęcie do konkursu "Czas buduje i niszczy jednocześnie" nie jest już tak łatwo wykonać.

To podobna różnica jak z konkursami "portret czarno-biały" i "treść bez formy i forma bez treści".

;-)
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 23:19:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
No się wie :D
fotografia cyfrowa
kobra79 2009-11-19 23:18:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tomiś Ty tu rządzisz..;D..;P
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 23:10:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jedno zdjęcie a tyle nieporozumień.
Też nad tym ubolewam
ale chyba mam prawo się wypowiedzieć na temat mojego zdjęcia.
fotografia cyfrowa
AoP 2009-11-19 23:04:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
niepotrzebnie skaczecie sobie do gardeł
:(
fotografia cyfrowa
micom 2009-11-19 22:00:35 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 21:01:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Wojciech dziękuję Ci bardzo za rzeczowy komentarz.
Nie mam z tym problemu (ocena).
Bardzo liczyłem na komentarz @kery...
Czy naprawdę wam tak ciężko zrozumieć że nie o ocenę tu chodzi.
To nie była zbyt trudna fotka do zrobienia.

A pan @Robert już sobie ulżył???
fotografia cyfrowa
ajano212 2009-11-19 20:14:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
:))))))))))))))))))))))
fotografia cyfrowa
Wojciech 2009-11-19 20:12:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
rzadko się wtrącam w takie... ale cóż, przyglądam Ci się od Twojego początku tutaj, więc..

wypatrzyłeś świetny, wieloznaczeniowy i poruszający motyw, i zrobiłeś mu słabe, źle skomponowane zdjęcie, sam to w pewnym sensie przyznajesz
cóż to za argument, że nie da się inaczej - czyż większość fotografii, które nas naprawdę zachwycają, nie była trudna do zrobienia ?
skoro publikujesz tu to zdjęcie, to przecież w celu poddania go publicznej ocenie, prawda? czy nie wolno już wyrażać pod Twoimi pracami niepochlebnych opinii, nie narażając się na Twój gniew i niepochlebne opinie na własny temat ?
wydaje mi się, że masz co nieco do przemyślenia - chyba że odpowiada Ci bytowanie w przyjemnym otoczeniu wzajemnie się adorujących, bo inni po paru takich jazdach po prostu zaczną Cię omijać
pzdr !
fotografia cyfrowa
Robert 2009-11-19 17:28:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a ja tomi uważam, że jesteś miszczem dobrego wychowania oraz wzorem wszelakiej kultury,
i pozdrawiam serdecznie MISZCZA!!!
fotografia cyfrowa
Anutka 2009-11-19 17:02:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dlaczego niespełnione? Przecież umarł, a potem Go zdjęli,potem zmartwychwstał, a teraz ludzie go krzyżują jak chcą, na różne , różniaste sposoby. Może trzeba się zastanowić nad tym jak ja....zdjęcie ok
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-11-19 16:40:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kłótnie niepotrzebne,zdjęcie ok - ma coś w sobie ,a temat Pana keramodnora to temat rzeka.Nie powiem jakie jest moje zdanie na temat tego Jegomościa ,bo szkoda słów :),a myslę tez ,że adwokatów Pan keramodnor nie potrzebuje w postaci innych userów:)
Pozdrawiam wszystkich :)
fotografia cyfrowa
dev_null 2009-11-19 16:38:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
oj zdjęcie jak zdjęcie...
chyba nie ma o czym szczebiotać
fotografia cyfrowa
sapphire 2009-11-19 16:35:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Czy to HDR? Od razu mówię nie oceniam z prywatnych powodów. Zajrzę pod inne Twoje zdjęcie to wtedy... Pozdr
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 16:31:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja uważam że jestem w porządku.
A jeśli Tobie się coś nie podoba to zgłoś do moderacji bo ja niczego nie będę zgłaszał.
Tobie proponuję zgłosić Twoja KK która nie ma związku ze zdjęciem.
I zastanów się nad sobą i swoim postępowaniem bo ktoś inny powinien nadać sobie miano przedszkolaka.
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.
fotografia cyfrowa
Robert 2009-11-19 16:22:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi - to co tu piszesz, to nie jest sprawa między toba i kerą, bo piszesz to publicznie, i czy chcesz, czy nie chcesz kazdy może to skomentować, a ja zamiast wypowiadać się na temat zdjecia wole wypowiedzieć się na temat twojej kultury osobistej, która ma spore braki, jesli uwazasz, ze moje wypowiedzi sa niewłasciwe, to możesz próbowac je zgłaszac do moderacji ;-)))
fotografia cyfrowa
kobra79 2009-11-19 15:48:19 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
zdjątko jest spoczko...kadr..hmmm...myęlę,że dość dyskusyjny...jednak dla kobrusi jest ok;)))

ależ gorąco pod tą foteczką.;D
luzik ludziki;)))

wszak wszyscy jesteśmy miszczami..;D....ja np. jestem miszczynią w robótkach ręcznych..;D

pozdr.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 15:28:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Robert nie wiem czy próbujesz mnie obrazić czy mi ubliżyć czy o co Ci chodzi?
Jeśli masz coś do powiedzenia to wypowiedz się na temat zdjęcia.
A widzę że nadal nie masz nic mądrego do powiedzenia.
To jest sprawa między kerą... a mną więc jak możesz to....
fotografia cyfrowa
Robert 2009-11-19 15:13:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ciekawe, nie masz nic do oceny kery? to dlaczego go wyszydzałeś? tylko dlatego, że ośmielił sie zaglądnąc pod twoje zdjecie? dalej jesteś przedszkolakiem...
fotografia cyfrowa
karp1225 2009-11-19 14:30:05 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 14:07:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Robert ja do oceny nic nie mam.
A jeśli ktoś zabiera głos pod zdjęciem to po co mam pisać na priva.
Niech się wypowie pod nim.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 14:03:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Może i bije i nie tylko pianę.
Jeśli ktoś wymaga od innych oglądania zdjęcia a nie tylko zerknięcia
to i ja mam takie samo prawo wymagać tego od innych.
Nie musi się podobać wszystkim ale jeśli ja nie rozumiem i nie mogę odczytać zdjęcia to nie zabieram głosu.
@vilgefortz jeśli masz ochotę to skomentuj zdjęcie a nie słowo którego użyłem.
Ok może i mogłem nie używać tego słowa ale kontekst jego nie był złośliwy a bardziej żartobliwy.
fotografia cyfrowa
vilgefortz 2009-11-19 13:51:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tomi - wybacz ale bijesz pianę w tej krytyce pod swoim zdjęciem, kera ma rację i nic tego nie zmieni, słowo "miszczu" ma wydźwięk pejoratywny , lekceważący i z kontekstu wynika, że właśnie w takim znaczeniu chciałeś i go użyłeś. A jeśli tak nie było to zastanów się wcześniej. To taka nowomoda i nowomowa rozpowszechniana w dobie wtórnego analfabetyzmu przez ludzi wychowanych na Audiotele i grach komputerowych. Podobnym słowem jest "koleżko". Płacz nic nie da. pozdrawiam
fotografia cyfrowa
MartaPos 2009-11-19 11:25:05 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
capa 2009-11-19 10:29:08 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
etis 2009-11-19 09:58:32 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Oryginalny temat...ciekawie pokazany
fotografia cyfrowa
Synanta 2009-11-19 09:50:27 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Tonacja, eksponowanie głównego motywu, zwrócenie uwagi i zatrzymanie na dłużej (wracam do tego zdjęcia już któryś raz) zasługują na uznanie.
fotografia cyfrowa
vilgefortz 2009-11-19 08:59:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
może być, winieta, przesunięcie, słupek... :(
fotografia cyfrowa
meczysalaw 2009-11-18 23:23:52 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
meczysalaw 2009-11-18 23:23:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
lubię takie tematy... Osoba Chrystusa jest ważna, a kadr, kolor, światło..... to Twoje mistrzostwo
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-18 23:10:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kera - a wyobraź sobie, że to zdjęcie zgłoszono na konkurs pt. "Ciasny kadr z motywem religijnym" - czy nie byłoby idealne ;)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-18 23:00:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
AoP,
A Jezusa na motorze widziałeś?
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-202830.php
fotografia cyfrowa
AoP 2009-11-18 22:57:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
fakt
Jezusa na szelkach jeszcze nie widziałem
:)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-18 20:17:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"Miszczu" - zniekształcenie słowa mistrzu. Jest typowym argumentem personalnym, próbą umniejszenia kogoś, kto może nie jest mistrzem, ale w podświadomości wypowiadającego to słowo jest autorytetem. Jest typowym dodaniem wartości do własnego, marnego dzieła. Zazwyczaj można takie wypowiedzi spotkać pod zdjęciami o słabym kadrze i zerowej kompozycji.

;-)
fotografia cyfrowa
triodante 2009-11-18 20:15:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie musi być "poprawny politycznie" ale musi być świadomy i przynajmniej dla autora musi być tym właściwym...mz nie istnieje takie pojęcie jak kadr z małym znaczeniem w zamyśle autora, bo wtedy nie ma podstaw do utrwalenia obrazu...to równie ważne jak oświetlenie - gdy jest totalnie do bani w kontekście tego co chcesz pokazać - nie wyciągasz nawet aparatu...
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-11-18 20:11:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@tomi , mógłbym coś podlinkować , czy wolisz na PW ? Chodzi mi o zdjęcie , które chciałbym podać jako kontrprzykład ciężkiego , nieksiążkowego kadru, gdzie mózg ( przynajmniej mój ) zaczyna wariować po pierwszych mikrosekundach. Może jeszcze dodam , że motywy cmentarne to mój ulubiony ( obok industriali ) temat fotografii, stąd mój pierwszy komentarz.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-18 20:09:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dzięki MISZCZUUUU !!!!!!!!! ;DDD
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-18 20:07:20 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-18 20:04:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Masz rację ale nie zawsze kadr musi być na pierwszym miejscu tej listy.
A czasami nie masz zbyt wiele możliwości aby go dopracować i zrobić tak jak byś sobie tego życzył.
Czyż nie tak?
fotografia cyfrowa
triodante 2009-11-18 20:00:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a z czego składa się obraz? do stworzenia obrazu potrzebujesz kadru, potrzebujesz operowania ostrością (jeśli trzeba większą lub mniejszą głębią tejże), barw, kontrastów itd...zaniedbasz jakikolwiek z elementów i wszystko jest tyle warte co najsłabszy fragment układanki...
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-18 19:53:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@triodante to obraz jest narzędziem pewnej opowieści a ten nie musi być dosłowny oczywisty.
Powinien zmuszać do refleksji i użycia chociaż pewnej części mózgu.
fotografia cyfrowa
triodante 2009-11-18 19:46:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
cóż...nie wszystko da się sfocić :-)
kadr jest jednym z podstawowych narzędzi w opowieści obrazem (nie zgodzisz się autorze?)...
gdyby iść tym torem okazało by się, że bez znaczenia jest jak coś utrwalisz na zdjęciu, a liczy się jedynie co pokazuje obraz, a wszyscy wiemy, że to nie jest prawdą...
co do kadru powyższego zdjęcia mz nie jest zły, może jest nietypowy, może nie jest poprawny względem reguł i nie do końca przyjemny, ale jest uzasadniony...
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-18 19:39:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kadr w tym wypadku jest najmniej ważnym aspektem.
I tak jak już pisałem poniżej nie ma możliwości zrobić tego inaczej.
@ederlezi owszem we wszystko trzeba wnikać lecz w niektórych przypadkach
wystarczy zrozumieć fotografię i zobaczyć opowieść w niej zawartą .
Wiem że powyższe nie jest przykładem ekspozycji i kompozycji.
Ale na pewno zawiera opowieść ale niektórzy tego nie widzą lub nie chcą widzieć lub co gorsza nie rozumieją.
Dzięki i Pozdrawiam.



























fotografia cyfrowa
kajar 2009-11-18 19:28:03 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-18 19:06:07 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
rysiek54 2009-11-18 19:02:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kadr mi nie pasuje.
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-11-18 18:19:08 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
lew_kol 2009-11-18 16:49:12 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
separatysta 2009-11-18 16:33:24 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Bardzo fajne zdjęcie. Obie jego wersje do mnie przemawiają. Zastanawiam się jedynie nad tytułem. :) Jeszcze się trochę pozastanawiam.
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-11-18 16:02:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no wybacz tomi.

http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-391927.php

tomi 2009-03-18 11:04:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a po drugie wystawiasz fotę i we wszystko można wnikać
hymm nawet trzeba
fotografia cyfrowa
chulap 2009-11-18 15:51:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja za kolorem!!!
Zdjcie z przesłaniem... zmusza do zastanowienia nad " NASZYMI niespełnionymi obietnicami". Ile ich już było i... co się z nimi stało... Zwiędnięte? Spróchniałe?
(Tak to widzę, choć nie wiem, jaki był zamysł autora...)
Od oceny się powstrzymam. Wartościowa praca. PZDR.
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-18 15:41:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie da się inaczej kadrować.
A jak ktoś tak płytko widzi to zdjęcie i ogranicza się tylko do kadru to nie mamy o czym gadać.
Jeśli komuś się nie podoba to ma problem.
Mi się podoba i dlatego jest tutaj to zdjęcie.
Myślenie co poniektórych mi się podoba i zmierzacie w dobrym kierunku.
fotografia cyfrowa
NO NAME 2009-11-18 15:40:43 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
leman 2009-11-18 15:28:31 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
kadr mi się nie podoba i ciasno ale miejsce ma potencjał :)
fotografia cyfrowa
sulek 2009-11-18 15:10:59 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Tymczasowości? Raczej opuszczenia, odwrotu?... Krzyż nawet lekko zwrócony ku zewnętrzujakby symbolicznie, koresponduje ze zgaszonymi, lekko zgniłymi barwami. Kadr może i nie całkiem poprawny, ale zdjęcie niepokoi, zmusza do namysłu. Dla mnie na tak.
fotografia cyfrowa
emzet 2009-11-18 15:10:12 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Obiecanki-cacanki, prowizorka i wiara, że jakoś to będzie.
fotografia cyfrowa
Leszek Bujnowski 2009-11-18 15:05:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
BW lux.
fotografia cyfrowa
arturdy 2009-11-18 14:52:44 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Jakaś nuta tymczasowości ze zdjęcia bije, ale też i swoistej opieki, dbałości - jestem za
fotografia cyfrowa
igab 2009-11-18 14:48:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
chyba chaszcze wymusiły kadr...,
a Wiesz dlaczego taki krótki (niski) ten krzyż?
fotografia cyfrowa
ant_z 2009-11-18 14:47:10 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
seth3 2009-11-18 14:43:20 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
kolor jest ok..i sam motyw jezuska jak najbardziej ale kadr mnie sie nie podoba:)
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-11-18 14:39:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie tym razem. moim zdaniem inny kadr jest tu potrzebny.
fotografia cyfrowa
EdytaBL 2009-11-18 14:31:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kolor bardziej gada ... ciasno troszeczke w kadrze
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa