fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaLudzie w fotografiifotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
taryfa / (...)
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:taryfa
Tytuł:
Data publikacji:2009-11-19 12:23:42
Liczba wyświetleń:1031
Ocena średnia:2
Liczba punktów:4
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
22
Kategoria:Ludzie w fotografii
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-21 01:38:52plusplusplusplusplus
fotografia cyfrowa
Autor prosił o ocenę więc rozszerzę raczej swój komentarz.

Każdy portret składa się z tematu (motywu/osoby) i tła. Podstawową sprawą jest spójność osoby portretowanej z tym co rozgrywa się wokół, bo to buduje nam atmosferę i nastrój.

Stąd ta sama osoba (motyw) różni się diametralnie gdy umieścimy ją na jednolitym tle w studio, inaczej w plenerze i jeszcze inaczej w domu, pracy (tzw. portret środowiskowy).

Przykładowo gdybyśmy zrobili eksperyment i tę samą modelkę wstawili np. na ciemnym grafitowym tle, albo na tle np. ponurych szarych ruin efekt i nastrój byłby inny pomimo identycznego wyrazu twarzy i uśmiechu. Tutaj rażący jest brak spójności stroju oraz włosów z tłem. Kolorystyka modelki, zgrana i świetnie harmonizująca jest znakomita jako całość. Widać staranność w doborze każdego detalu i to jest DUŻY plus. Natomiast chaos w tle przytłacza i dominuje nad modelką. Proszę zwrócić uwagę- tła jest po prostu ZA DUŻO.

No i jeszcze odnośnie tła- mamy nadmiar elementów (brunatna droga z plamami liści, trochę soczystej zieleni biegnącej wprost do szyi modelki, dalej brzozy i jasny klin nieba). Ten nadmiar detali i intensywność kolorów daje efekt rozedrgania, bo trwa rywalizacja pomiędzy postacią a tłem. Dla porównania w obrazach Leonarda da Vinci często w tle pojawiały się nawet burzowe chmury i pioruny, ale tło zawsze było tylko tłem, czyli na obrazie jest zawsze DYSKRETNE.

Jeszcze jedna istotna rzecz- nasze oko odbiera inaczej element jasny na ciemnym tle, inaczej ciemny na jasnym. To co jest jasne pozornie wydaje się większe i wysunięte na pierwszy plan - a to co jest ciemniejsze ucieka w głąb.

Proszę sprawdzić: http://adonai.pl/relaks/zludzenia/?id=72
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
....... 2009-11-22 22:31:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Flogiston: ...teraz zgadzam się z Tobą w 100-tu procentach! :-D
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-22 15:55:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@blexen- zgoda, to o czym piszesz to jest świadome odchodzenie od pewnych zasad. Ale żeby od nich od chodzić i je łamać to należy najpierw jest dobrze poznać, dopiero później poszukiwać innej drogi.

Świetnym przykładem tego może być np. malarstwo Picasso, który by świetnym portrecistą ale zdecydował się pewnego dnia żeby w postaciach wyeksponować przestrzeń i tak powstały Panny z Avignon i wraz z tym obrazem kubizm.

Ponieważ autor prosił o uwagi a nie poklepywanie po plecach, stąd moja KK. Dlatego uważam, że warto dobrze poznać podstawy, po to żeby później nie być ich niewolnikiem i żeby można na dalszym etapie swobodnie poszukiwać własnych rozwiązań.
fotografia cyfrowa
....... 2009-11-21 23:06:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Flogiston, cytuje:"Podstawową sprawą jest SPÓJNOŚĆ osoby portretowanej z tym co rozgrywa się wokół". Nie jest to mz do końca prawdą - może być ale nie musi. Tłem/scenerią NADAJE SIĘ obrazowi klimat. Przez dobór tła/location autor przekazuje to co przekazać chce. Możesz mieć racje że tło w powyższym"gryzie się" z modelką ale Twoje zdanie jest wyraźnie zgeneralizowane. Jest to mz błędne podejście do sprawy. Dlatego uważam że wprowadzasz jeśli nie tego, to innych autorów w błąd. Dodatkowo: "...nadmiar elementów". Wiadomo ogólnie że im mniej ich jest tym lepiej. ...też jednak nie zawsze. Inaczej fotografowałoby się postacie tylko w studiach przy sterylnie czystych tłach a nigdy np. na terenie samochodowej złomowni. City-Look niesie ze sobą też wiele dodatkowych elementów i byłoby błędem je usuwać. To samo dotyczy lasu, parku itd. Oboje wiemy o co chodzi lesz sądzę że Twoja kk wymaga delikatnej erraty...
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-21 22:06:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@blexen- a czym wprowadzam w błąd?
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-21 21:23:49 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
kowalskijan 2009-11-21 16:25:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Autorze obejrzałam Twoje portfolio i muszę rzec ze ta seria jest najsłabsza z Twojego dorobku. Masz wiele świetnych prac ale portrety to chyba nie jest Twoja mocna strona. Zdjęcie do albumu rodzinnego.Takie o niczym.Modelka sobie tło sobie. Zdjęcie nie pokazuje duszy portretowanego nie opowiada o nim... jak to jest osoba ? może bardzo interesująca a tu wieje nudą .Tło i model powinni stanowić całość, tło jako dopełnienie do modela ale nie ważniejsze. Tu tło rozprasza.
Ale trening czyni mistrza.:)Pozdrawiam i powodzenia
fotografia cyfrowa
....... 2009-11-21 09:45:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@FLOGISTON: nie zgadzam się z Tobą. Tłem/scenerią nadaje się obrazowi w PIERWSZEJ LINII klimat. Opowiada się historie. Dopełnia portretowaną osobę. Często dopasowuje się jedno do drugiego ale w myśl tego co napisałem wcześniej. Twoja kk jest bardzo rozbudowana i za to powinien być plusik. Mz jednak wprowadzasz autora w błąd - za to powinien być minusik. Suma summarum - oszczędzę Cie.:-DDD
fotografia cyfrowa
taryfa 2009-11-21 09:11:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@ FLOGISTON,dziękuje za obszerną KK i cwiczenie dla oka mego pod linkiem,
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-21 01:54:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
W uzupełnieniu mojej KK:

oto dlaczego modelka w ciemno-szarych kolorach ucieka w głąb, a tło pozornie wypływa na pierwszy plan- http://adonai.pl/relaks/zludzenia/?id=10

fotografia cyfrowa
MzT 2009-11-19 17:13:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jak dla mnie, poniedzialkowe jest, poki co, najlepsze.
Czekam na jutro :)
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-11-19 16:37:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dzisiejsze lepsze niż wczorajsze , gorsze niż przedwczorajsze , poczekam co będzie jutro.
fotografia cyfrowa
taryfa 2009-11-19 16:23:17 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@ FLOGISTON,proszę oceniaj naprawde śmiało,bo uważam że nie ma nic gorszego niż poklepywanie się po plecach,co nie ukrywam sam mam z tym problem czasami,ale myśle że kiedyś dojrzeje żeby byc ponad tym.Dziękuje za cenne uwagi które zapisałem w moim kajeciuku.
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-19 15:26:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Modelka sprawia wrażenie spiętej, może to przez te za duże rękawiczki, które nie pasują do cieniutkiej tkaniny na rękawach.

Miało być artystycznie, ale wyszło jak fotka z albumu rodzinnego. Niestety z tego co zauważyłem to niektórzy autorzy za takie "portrety" uzyskują 4, polecenia itd. No więc ja się wstrzymam z oceną, bo ja mam trochę odmienny pogląd na portret kobiety
fotografia cyfrowa
taryfa 2009-11-19 14:13:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@ tomi, ech będe myślał nad tym ;)))
@ blexen,no cóż tu mam napisac jedynie to ,że masz racje,rękawiczki są wypożyczone od cioteczki modelki,ogólnie mówiąc produkcja jest nisko budżetowa( wliczając w to fotografa) i też zapewne z tego powodu tyle mankamentów i niedoróbek ;)
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 13:29:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@taryfa musisz załatwić takie jak kiedyś MO na motorach mieli ;)))
fotografia cyfrowa
....... 2009-11-19 13:25:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Hmm, no niestety - tu rękawiczki też mi nie pasują. Mimo że nie czerwone (czyt. bardziej zwracające na siebie uwagę) - cały czas są zbyt mało delikatne, jak po starszym bracie. Jeżeli ostatnie zdjęcie przemilczałem (możliwe że dlatego iż rękawiczki były bardziej schowane/mniej widoczne), tak tutaj musiałem się podzielić swoim spostrzeżeniem...
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-19 13:19:32 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Zdecydowanie lepsze niż wczorajsze. :)
fotografia cyfrowa
taryfa 2009-11-19 13:03:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@ talunia,to są moje,jak i modelki pierwsze wprawki w tej materii,więc spoko,dziękuje za uwagi ;)
@radosny,no inne i z innymi nastawami
fotografia cyfrowa
talunia 2009-11-19 12:41:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
oglądam już któreś zdjęcie z tej serii i w sumie ok...podoba mi się...ale nie wiem dlaczego ale modelka mnie nie przekonuje... jakoś tak nijak...za mało emocji...czegoś mi brakuje...
fotografia cyfrowa
radosny 2009-11-19 12:38:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a przepraszam..ciutke inne... to lepsze.
fotografia cyfrowa
radosny 2009-11-19 12:38:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a wczoraj tego nei bylo?
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa