fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaDziecifotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:Magdalena Berny
Tytuł:
Data publikacji:2009-11-26 22:37:01
Liczba wyświetleń:1528
Ocena średnia:Blokada oceniania
Liczba punktów:Blokada oceniania
Liczba poleceń:14
Liczba komentarzy
i krytyk :
103
Kategoria:Dzieci
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-28 15:32:16plusplusplusplusplusplusplusplusplusplusminus
fotografia cyfrowa
@ corazon - ja zauważyłem, ale myślę, że wielu innych obserwatorów również, że ostrość jest na włosach. I co z tego? Czy to dyskwalifikuje ten portret? NIE, absolutnie, nie!

Oczywiście- dyskwalifikuje według dziwnych zasad panujących na OB, że MUSI się ostrzyć na oczy (w ostateczności na usta). Każde odejście od tej zasady, przekreśla w ocenie recenzentów pracę. I to przekreśla, bez względu na faktyczną wartość artystyczną. Ale na tym właśnie polega sztuka, że pewne zasady i reguły są cenne i pomocne, ba nawet niezbędne, przy zdobywaniu podstawowej wiedzy i budowaniu warsztatu. Dla doświadczonego artysty może to być czynnikiem ograniczającym rozwój.

Wracając od tej nieszczęsnej ostrości na włosach- Elvis Presley nagrywając swojego pierwszego singla został poproszony o dogranie fragmentu (podobno fałszował) ale Elvis odmówił. Powiedział, że nic nie poprawi, bo nagrana wersja ma feeling.

Podobnie jak ten portret...
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-28 08:53:22plusplusplusplusplusminusminusminusminusminusminusminus
fotografia cyfrowa
Heeeeeloooou, budzimy się, tu ziemia, ja jako dyletant fotograficzny stwierdzam podobnie jak Viniar ( swoją drogą pierwszy raz widzę ten nick ) to zdjęcie robi modelka nie fotograf/ka....
Wiele jest przykładów: Edyta_BL , rex rex, M_, basias i wielu wielu innych , to w ich fotografiach tak naprawdę oceniamy modelki i zdolności post produkcyjne ( graficzne ) a nie kunszt fotograficzny, a swoją drogą nikt w tym otumanieniu nie zauważył że ostrość jest na włosach a właściwie tuż nad guzikiem a nie na oczach ?
no bo nikt nie patrzy na jakość tylko na efekt, a efekt jest fajny, takie zdjęcie pomiędzy 2 a 3, bez uniesień

to pisałem ja- dyletant fotograficzny z I stopniem specjalizacji....

tylko nie piszcie mi żebym też przeczytał instrukcje od aparatu, bo to już pobieżnie zrobiłem


Wasz corazon

;-)
fotografia cyfrowa
william_grey 2009-11-27 23:40:12plusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusminus
fotografia cyfrowa
Żal słuchać Viniar. Przez takich właśnie ludzi, którzy jeszcze długo nie pajmą o co chodzi w fotografii, szczególnie portretowej, innym odechciewa się starań. Dziewczynka zapozowała wspaniale, to prawda. Magda natomiast nie zamroziła bezdusznie tej pozy. Aby wydobyć to co najważniejsze, nie wystarczy na odwal się zwolnić migawki w programie auto. Ułamek sekundy często decyduje, czy fotograf wydobędzie esencję chwili. Każde cięcie, złapany podmuch wiatru i głębia tworzą specyficzną mieszankę, która jest dodatkowym płaszczem dla chwytanej rzeczywistości. Autorka zawsze serwuje nam przyjemnie miękkie światło idealnie okraszające delikatną urodę swych modelek i modeli. Suwak kontrastu to ważne narzędzie, jednak jest nieco bezdusznym paramatrem, który ma znacząco mniejszy wpływ na odbiór powstałego obrazu. Gratuluję Magdzie kolejnej wsapaniałej fotografii, po cichu zazdroszczę kunsztu i czekam na kolejne kadry.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
_M 2009-12-01 19:18:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ale fajne dyskusje... i tak sobie myślę, co za głupi ludzie w tych konkursowych jury siedzą, że się łapią na modelki zamiast oceniać kunszt fotografów.

Corazon, więc jak rozumiem, jeżeli ktoś pokazuje portrety i nie jest chwalony to znaczy, że ma do kitu modelki? Idiotyczne myślenie ;)
fotografia cyfrowa
capa 2009-11-30 18:54:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hmm..., zatrzymujacy wzrok, intrygujace spojrzenie..., troche dzikie, pierwotne. Bardzo sie podoba.
fotografia cyfrowa
triodante 2009-11-30 16:00:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
corazon tak już jest, że jeśli na wkładce do płyty w empiku będzie logo Metallica czy Madonna to sprzeda się w rekordowej ilości mimo zawartości "merytorycznej" (to miałeś na myśli?)...
Flogiston to jest do bólu klasyczny w formie portret, a kakofonia idealnie sprzęga się z jazzem czy rockiem progresywnym, przy dobrym popie mz już mniej trafnie się komponuje...rozumiem co masz na myśli, niemniej uważam te "nietrafienie" czy "nietypowe ostrzenie" w tym wypadku nic nie wniosło...i raczej skłaniałbym się ku opcji "błąd"...stąd właśnie mnie osobiście najbardziej ciekawi zasada wedle której obowiązują tzw "zasady"...i wieszanie psów na kimś kto celu zabiegu niniejszego nie widzi...
fotografia cyfrowa
Magdalena Berny 2009-11-30 14:21:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
flogiston :)
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-30 14:19:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@triodante jak to trafnie ujął corazon- tu nie ma znaczenia doktrynalne trzymanie się zasad ostrzenia (bo to tylko jedna z tzw. reguł) i odejście w tym przypadku nie ma znaczenia. Również nie jest istotne, czy to nietrafienie jest zamierzone, czy też przypadkowe- dlaczego? No właśnie dlatego, że te włosy są bardzo silnym elementem całej kompozycji. Są niejako oprawą dla tajemniczej budzi, magicznego wyrazu twarzy i oczu.

Właśnie to wadliwe nietrafienie z ostrością tak surowo ocenione przez doktrynerów, pozwala nam wpatrywać w każdy cal tej twarzy. Przeciwnie, gdyby wyostrzyć na oczy i tym samym na piegi, a włosy pozostawić w lekkim rozmyciu, to byłby to sztampowy portret.

Oczywiście, poprawny, rzekłbym OBiektywnie poprawny - ale cholernie nudny.
fotografia cyfrowa
leskos 2009-11-30 14:02:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Koledzy, a podobno "ptasiarze" są zaszufladkowani ... ;-))))
triodante ;-)) nie musisz pisać ;-)))
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-29 22:11:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
triodante : w przypadku tej dziewczynki ostrość gdziekolwiek by nie była zawsze będzie w dobrym miejscu, tak już jest...;-)
fotografia cyfrowa
triodante 2009-11-29 22:05:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hmmm wtrącę tylko jeszcze bo zapomniałem przy pierwszym komentarzu dodać, że ostrość ukierunkowana na jakiś element winna go eksponować jako najistotniejszy...lub wręcz odwrotnie stanowić punkt, który tylko z pozoru jest najważniejszym fragmentem zdjęcia, przez to dodawać tajemniczości czy spojrzenia na rzeczywisty "przedmiot" fotografii przez pewien pryzmat...w tym wypadku jakoś nie dostrzegam ani opcji numer jeden ani tym bardziej dwa...mz to raczej fota co nie do końca wyszła, by nie powiedzieć słaba...zwłaszcza, że autorka na serio bardzo(!) ładne fotografie popełnia na które patrzę sobie z wielką przyjemnością...
cóż, niech ktoś poprze w sensowny swoją tezę na temat zasadności ustawienia tutaj ostrości na włosach i wytłumaczy dlaczego właśnie ma być tu a nie gdzie indziej i dlaczego to najwłaściwsza opcja...a napiszę w swoim pf w rubryce "o sobie" "jestem ignorantem"...
fotografia cyfrowa
on70 2009-11-29 21:22:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dyskusja jest ostra....choć prawdę mówiąc jej poziom sięga bruku....chodnikowego bruku....
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-11-29 20:56:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"Walnij sobie 500 zdjęć żabki siedzącej w pozycji zasadniczej i będzie na rok jak znalazł na OB."

Dyskusja trochę odeszła od tematu ostrości (na włosach), ale jak widać nie straciła na ostrości.
fotografia cyfrowa
on70 2009-11-29 20:11:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
lepszy ptakorób,niż brakorób
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-29 15:59:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
on70,
...ale widzę, żeś jeszcze jednen ptakorób
;-)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-29 15:57:17 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
on70,

Poszukaj ładnej żabki lub motylka, będziesz miał z pewnością smakowitą "fotografię" z tego znaleziska.
;-)

PS. Nie wyczekuj, aż żabka będzie zjadać muchę na kolację, bo to może być dla ciebie zbyt obrzydliwe. Walnij sobie 500 zdjęć żabki siedzącej w pozycji zasadniczej i będzie na rok jak znalazł na OB.
;-)

fotografia cyfrowa
Mordecai 2009-11-29 12:38:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
lepiej by się w kadrze prezentowała, gdyby przyciąć to mydlane czoło
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-29 11:30:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
leskos: ja chce modelkę....


a swoją drogą kiedy mnie odblokujesz, bo czasem zrobisz fajną fotę i chcę dodać miły komentarz a tu kuku....
fotografia cyfrowa
leskos 2009-11-29 11:24:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
chętnie odstąpię dwie kupy gruzu i trochę stali zbrojeniowej - mam na działce ;-)))))))))))
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-29 10:41:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
chętnie modelkę pożyczę....:-)
fotografia cyfrowa
Magdalena Berny 2009-11-29 10:33:17 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
corazon: Ty mówisz modelka i nieziemska obróbka, inni aparat i szkło... ja na prawdę chętnie pożyczyłabym mój aparat i obiektyw oraz modelkę tym którzy tak mówią i wtedy moglibyśmy porównać efekt w sposób rzetelny bo w takiej chwili dyskusja jest o czyichś wyobrażeniach na temat tego zdjęcia.
Rozumiem, że może się zdjęcie w takiej formie nie podobać, może w niektórych odbiorcach wywoływać wrażenie niedosytu kontrastu czy ostrości, innych bulwersuje może to, że ktoś je poleca.
Powtarzam po raz ostatni, że ja o polecenia nie zabiegam, na punktach mi nie zależy (nie kolekcjonuje tego typu pochwał czy zachwytów) nie odwdzięczam się nikomu, nie afiszuje sie z tym że polecam jakieś zdjęcie (jeżeli już to robię).
Pozdrawiam wszystkich komentujących.
Miłej niedzieli życzę.
EOT
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-29 09:59:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ostatni raz powtórzę zdjęcie jest fajne poprzez niesamowitą modelkę i nieziemską obróbkę, no ale do dobrych restauracji chodzimy po to że mamy wszystko elegancko podane a czy smakuje, to już drugorzędna sprawa, na pewno jest przyjemnie...:-)
fotografia cyfrowa
wienwal 2009-11-29 09:54:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
No skoro "wielki miszcz" kerus-zbiczek dwukrotnie juz napisal, ze to slabe zdjecie......to jest to naprawde bardzo dobre zdjecie ;)))
fotografia cyfrowa
AoP 2009-11-29 01:54:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zacna Fotografia
i dla jokera pozostawie:
"NIEH RZYJE RUH HOZóF "
fotografia cyfrowa
auto_joker 2009-11-29 01:35:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
>aga_piet 2009-11-29 01:09:19
>Dla mnie mniut. I nie ważne czy ostrość tu, czy tam


dla tego aga_piet, większość portali tego typu raczyło na psy schodzić. jak nie ma się nic twórczego do powiedzenia, to lepiej postawić ocenkę (o ile można) i zamknąć buzię na kłódkę ... :-)
fotografia cyfrowa
aga_piet 2009-11-29 01:09:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dla mnie mniut. I nie ważne czy ostrość tu, czy tam.
fotografia cyfrowa
siivy 2009-11-28 23:59:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przytoczę Panią Magdalene Berny : nieostrość lub, jak wolą niektórzy, brak ostrości jest cechą niekoniecznie wadą zdjęcia... :))))i nic więcej nie muszę dodawać, no może tylko że to absolutna racja..w fotografii jak i w sztuce są zasady, które też się łamie...bardzo dobra praca...
fotografia cyfrowa
on70 2009-11-28 21:56:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ładne...bo trzeba jakąś tam wrażliwość mieć,żeby taką twarz zauważyć w całej jej ciekawości....
bez klikania wiem,że ci którzy uważają to zdjęcie za słabe,są ideologami od rebusów chodnikowych...
dotacje z Unii dostała nasza gmina na modernizację wodociągów...rozkopana cała okolica,zryte chodniki,kostka brukowa wala się wszędzie....Zapraszam!Można napatrzeć się do woli,można jakąś ĘĄsztukę popełnić....
fotografia cyfrowa
leskos 2009-11-28 21:51:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ps. Dla mnie spokojnie zasługuje na zdjęcie tygodnia ... I na tym koniec ... ;-))
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-28 21:50:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
krokodyl,
nie czepiam się
pozdrawiam wszystkich
fotografia cyfrowa
leskos 2009-11-28 21:37:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jasne , teraz ptaszków się czepisz ... ;-))) ale zaglądnąłeś ;-)) he, he ... Nie kolego nie zgodzę się z tobą co do tego zdjęcia ;-))
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-28 21:31:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
leskos,
Bez klikania zakładałem, że ptaszki robisz.
;-)
fotografia cyfrowa
leskos 2009-11-28 21:27:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jasne ;-)) a ja tez powtórzę - marzenia dobra rzecz kolego, (kiedys Pietrzak śpiewał : za trzydzieści pare lat jak dobrze pójdzie ... ;-))))))
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-28 21:24:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
krokodyl,
Czyli jak pod innym zdjęciem tego Autora jest moja wysoka ocena, to oznacza, że jest gorsze od tego? Dobrze zrozumiałem?
;-)
fotografia cyfrowa
krokodyl 2009-11-28 21:16:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Świetne zdjęcie,
tym krytykantom "szczena" delikatnie opadła, dlatego złośliwe komentarze.
I na dodatek sobie polecę :)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-28 21:10:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
słabe zdjęcie
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-11-28 21:01:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
słabe zdjęcie
fotografia cyfrowa
igab 2009-11-28 20:00:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a gdzie to dziecko?
fotografia cyfrowa
prorok 2009-11-28 19:57:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Fotografowanie dzieci daje mi ogromną przyjemność i wszystkim życzę by czerpali jej z tego co robią tyle co ja.

i o to chodzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fotografia cyfrowa
igab 2009-11-28 19:44:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
technika, tylko...
fotografia cyfrowa
pepin 2009-11-28 19:38:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
swietna modelka i fotografia.
fotografia cyfrowa
darek24111 2009-11-28 19:17:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
rewelacja!!!
fotografia cyfrowa
william_grey 2009-11-28 18:58:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie inaczej Corazon:)
fotografia cyfrowa
gsowa 2009-11-28 18:58:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kiedyś irytowała mnie na ob dominacja fotografii dziecięcej,
w szczególności te księżniczki, barbi, "modelki" , umalowane laleczki, dzieci z walizkami, dzieci poprzebierane w jakieś koszmarne stroje dorosłych....
Na szczęście to już minęło , a dzięki (miedzy innymi) Magdzie mamy dobre dziecięce portrety.
Cieszy mnie że jest coraz więcej wśród nich takich pozytywnie prostych, naturalnych, zwyczajnych... bo chyba o to chodzi w fotografii.

Ps. wole kolor, do cyfrowego BW jakoś nie mogę się przekonać
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-28 18:49:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
moja córka właśnie powiedziała, że to zdjęcie wymiata, no cóż znaczy się jest dobre...:-)
fotografia cyfrowa
triodante 2009-11-28 18:40:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
cóż...mam wrażenie, że ostrość na włosach dyskwalifikuje tego typu portret u każdego żółtodzioba, ale jeśli jesteś z "establiszmentu" zgrabnie przekuwa się to na niesztampowe artystyczne podejście...
nieostrości mi osobiście nie przeszkadzają, ale jw napisałem ciekawi mnie zasada wedle której u jednych woła się o moderację wręcz, a u innych namber łan of vp...i w sumie żałosne śpiewki o słowie które na tym portalu ma być obelgą czyli niesławna "ignorancja"... :-)
nie da się ukryć, że zdjęcie jest bardzo ładne (zresztą jak większość zdjęć autorki)...ale chętnie zobaczyłbym tego typu foto zrobione kompaktem przez autora (niekoniecznie mam tu na myśli wyłącznie autorkę powyższej pracy) i gdy nadal bez wątpliwości będę mógł użyć słowa "kunszt" wtedy poprę każdego kto użyje słowa "ignorant"...bo nie da się ukryć, że lwią część tej fotografii robi modelka i szkło (ponownie nie mam na myśli wyłącznie autorki powyższej fotografii)...
fotografia cyfrowa
sadness 2009-11-28 17:58:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
corazon, na digart wchodzi przez kilka godzin tyle zdjec co tu przez cały dzień. no chyba, że chodzi Ci o jakość? przeglądając Twoje portrety ( corazon ) to radzę skorzystać z korepetycji pani Magdy, bo być może przydałyby się jakieś.
przecież to jasne, że to zdjęcie wyróznia się, o dopatrywanie się w nim braku ostrości, braku fotografa a może też i modelki (czyżby na zdjęciu był tylko bokeh?) to typowy przejaw internetowych galerii - plucie na tych, którzy się wyróżniają. czy zaczniecie też pluć na wilka?trochę szacunku przydałoby się. właśnie, szacunku.

radzę jutro iśc w plener, wziąc modelkę, zrobić podobne a później się wypowiadać. najlepsze jest siedzenie przed komputerem i mądrzenie się, ja to bym tak a tak. później przeglądając zdjęcia doradcy okazuje się, że nauczyciel jeszcze sam siedzi w szkolnej ławce.
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat 2009-11-28 16:56:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ignorancja jest zabawna ;-)
fotografia cyfrowa
Magdalena Berny 2009-11-28 16:55:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
corazon a Ty w kólko to samo i to samo... dzieci są ładne i Twoje modelki też... i co z tego sam mi powiedz????
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-28 16:46:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dodam tylko że ostrość nie tam gdzie trzeba nie jest wadą wg mnie, natomiast jest wadą zawsze zauważalną w moich zdjęciach, a dziewczynka na zdjęciu- no cóż, ma taki feeling w spojrzeniu na codzień krótko mówiąc ma ciekawą fotograficznie twarz, ale czy to zasługa fotografa ? wątpię...
fotografia cyfrowa
Magdalena Berny 2009-11-28 15:44:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ja tylko po cichu dodam coś o czym pewnie wielu zapomina: nieostrość lub, jak wolą niektórzy, brak ostrości jest cechą niekoniecznie wadą zdjęcia... :))))
fotografia cyfrowa
PoulN 2009-11-28 15:33:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Z ostrością na oczach - nie włosach było by lepiej.
fotografia cyfrowa
PoulN 2009-11-28 15:33:02 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Z ostrością na oczach - nie włosach było by lepiej.
fotografia cyfrowa
wlad001 2009-11-28 15:22:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
podoba się ;-) dobry portret.
fotografia cyfrowa
william_grey 2009-11-28 15:04:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Corazon... Ostrość na oczach... Tym argumentem dajesz wyraz, że wg. Ciebie fotograficzny blichtr powinien brać górę nad imponderabiliami, które tworzą, że fotografia żyje. W vox dei wisiał portret mojego autorstwa, który perfidnie ostrość miał ustawioną na grzywce modelki, a oczy, usta były już mocno rozmyte. A wszystko z takim właśnie nieczystym zamiarem. I właśnie to zdjęcie zostało docenione, a nie inne ostrookie obrazy. A cieszy mnie to bardzo, bo to właśnie jeden z moich bardziej emocjonalnych portretów. Ale róbcie dalej zdjęcia z ostrością na oczy i większym kontrastem, nikt Wam tego nie zabroni.
fotografia cyfrowa
socha 2009-11-28 13:16:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
widzę tu wiele ludzi pasjonujących się portretem,
do wszystkich:

1. Czy pytacie kiedykolwiek osób portretowanych o czym były ich myśli w tej milisekundzie.
2. Jeśli tak to jak często wasza interpretacja mija się z obiektywną oceną modela/i.
3. A być może te pytania nie mają sensu i ważniejsza jest wolność interpretacji.
fotografia cyfrowa
szamac 2009-11-28 11:47:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
popieram corazon`a
fotografia cyfrowa
rex rex 2009-11-28 09:15:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no na dodatek wcięło mi którąś setkę kb aby nie mógł wystawiać :)
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-28 09:15:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sadness: masz na myśli mój komentarz ?jeśli chodzi o ilość zdjęć i moderację to niebawem zbliży się do niejakiego Digarta/u....
fotografia cyfrowa
sadness 2009-11-28 09:08:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no tak, a administracja i moderacja nic nie robi w tym względzie, jakby jej zależało żeby pod niektórymi zdjęciami widniały takie teksty. nie zależy im na użytkownikach którzy coś sobą reprezentują. to tak trudno zarządzać galerią, raczej kameralną, gdzie wchodzi tak mało zdjęć????

o fotografii obiektywnie i z kulturą, nie no, Stankiewicz bardzo się stara, żeby jego galerie były poniżej poziomu. to jest taka właśnie promocja??
fotografia cyfrowa
rex rex 2009-11-28 09:07:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jak widzisz Madziu najwyrazniej się nie znasz :) co robić uczymy się dalej i przypuszczam że życia braknie nam na naukę :) hihi nie odzywał bym się ale gdzieś mi tam mój nick przemknął w krytyce :)
fotografia cyfrowa
corazon 2009-11-28 09:04:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Magdaleno: to wszystko prawda co napisałaś i chwała Ci za to bo patrzysz podobnie jak ja, zdjęcie owo jest fajne i takim powinno pozostać....
fotografia cyfrowa
Magdalena Berny 2009-11-28 08:58:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
krótki komentarz odautorski:
- zawsze uważałam, że portret robi fotograf (nie aparat) i model, przy czym podejście fotografa musi być odpowiednie, model musi się czuć przed obiektywem komfortowo i to fotograf musi o ten komfort zadbać, jeśli model czuje się komfortowo i dodatkowo jest fotogeniczny wtedy jest szansa, że portret będzie dobry,
- fotografowanie dzieci jest trudne, ja staram się przeważnie łapać jakieś naturalne zachowania, chwile zadumy, nie zachęcam dzieci do pozowania bo wtedy niestety najczęściej efekt takiej pracy jest dla mnie niezadowalający, dzieci sztucznie "szczerzą" się do obiektywu, co może nawet dla niektórych ma swój urok, ale mnie osobiście nie urzeka,
- to zdjęcie zostało wykonane po tym jak zgarnęłam Jagnę ze szkoły do parku, nie było żadnych przygotowań do tej nazwijmy to "sesji", spacerowałyśmy po parku, rozmawiałyśmy o szkole i znalazłyśmy fajne otoczenie które wg mnie idealnie współgrało ze strojem i kolorem włosów dziewczynki (widać to mam nadzieję na zdjęciach w kolorze). Nie ma tu jak podejrzewano tony żelu czy sprayu, mój wkład jest taki że pozwoliłam sobie zdjąć beret i gumki do włosów i je rozpuścić. Powiewał lekki wiatr i zależało mi na tym by rozwiał włosy.
TAK jestem całkowicie nieprofesjonalna, nie maluje moich modelek, nie układam im skomplikowanych fryzur, nie biegam na "sesji" ze sztabem ludzi, korzystam jedynie ze światła zastanego, czasem używam blendy, którą najczęściej podpieram własną nogą lub posiłkuję się tym co daje mi otoczenie.
Fotografowanie dzieci daje mi ogromną przyjemność i wszystkim życzę by czerpali jej z tego co robią tyle co ja.
I jeszcze jedna rzecz: w moich zdjęciach jest raczej więcej obserwacji niż kreacji.
fotografia cyfrowa
leskos 2009-11-28 08:50:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Są takie zdjęcia które, sie ogląda z przyjemnością i takie które wzbudają negatywne emocje ...
Są takie zdjęcia gdzie widzimy TEN moment, ale nie wykorzystany właściwie ...
Są takie zdjęcia kapiące obróbką, dopracowaniem technicznym ale bez duszy ...
Na szczęcie są takie zdjęcia jak te - perfekcyjne ... i autorka to wie ;-))
gratuluje
fotografia cyfrowa
Iskierka 2009-11-28 06:57:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Pięknie:) Gratuluję Magdo:)
fotografia cyfrowa
seth3 2009-11-28 03:58:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Viniar na poczatek radzilbym sie zapoznac z instrukcja posiadanego przez ciebie aparatu a pozniej zapoznac sie z definicja portretu..a nastepnie wziac przykład z autorki tego zdjecia;)pozdr
fotografia cyfrowa
Agapont 2009-11-28 02:40:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jest przepiękne :)
fotografia cyfrowa
LucaBrassi 2009-11-28 00:58:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jak dla mnie jedno z twoich naj. PZDR
fotografia cyfrowa
prorok 2009-11-28 00:44:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@viniar - coś , Ci się pokręciło . . . zawracasz Wisłę kijem
fotografia cyfrowa
prorok 2009-11-28 00:38:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
piękna fota - jestem bardzo na tak
fotografia cyfrowa
Viniar 2009-11-28 00:29:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
moje zdjecia sa slabe? zgaaadzam sie. a i zdjecia autorki znam. i tym bardziej! czy to zjecie powala? nie! czy modelka powala! tak! i tyle z tego zdjecia bije. i na milosc boska!!!! daj mi i innym spokuj z bredniami typu "...podmoch wiatru" to nie podmoch wiatru, tylko kilo sprayu i zelu wlepione we wlosy 10latki i tyle!
fotografia cyfrowa
igab 2009-11-28 00:19:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ładne, ale 5 sek. (polaroid) - nie polecam
fotografia cyfrowa
william_grey 2009-11-28 00:11:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zdjęcia Autorki są wyróżniane w konkursach. Są wyróżniane przez ludzi dobrze znających się na rzeczy. Twoje zdjęcia są, wybacz, słabe. Czy to Ci wystarczy za obiektywne porównanie? Jeśliś taki obyty w arkanach fotografii, to nie serwuj banalnego zdjęcia ślimaka, tylko zapodaj tu nam zapierający dech portret. Być Ci wolno, staram się jednak hamować Twój dyletantyzm, żeby potem z Twoich komentarzy nie zrobili printscreena i nie umieścili na demotywatorach.
fotografia cyfrowa
Viniar 2009-11-28 00:00:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
willy dzieki za lekcje fotografii. sek w tym ze ty zakochujesz sie w modelce, nie w zdjeciu. ocen ta fotke na sucho.. czy przy takiej urodzie itak udanym ujeciu (NIE ZAPRZECZALEM I NIE ZAPRZECZAM) nie dalo sie barziej wysilic technicznie!? o tym mowilem ze to dziewczynka robi to zdjecie, nie autorka.

poza tym prosze cie daj spokoj z tekstami "autorka nie zamrozila...." mam rozumiec, ze ty wykonujesz jedno u jecie i liczysz ze bedzie chocby bliskie temu? zrozumialym jest ze autorka wykonala mnostwo ujec, wybrala jej zdaniem najlepsze, ale beg of u nie mow mi o zrozumieniu fotografii, bo mi rece opadaja jak slucham, czy czytam takich krytykow artystow... pono to jest OBIEKTYWNI.pl.... wolno mi byc?
fotografia cyfrowa
....... 2009-11-28 00:00:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Viniar: aż strach się bać jak przekroczysz magiczną cyferkę... :-(
fotografia cyfrowa
william_grey 2009-11-27 23:41:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Żal słuchać Viniar. Przez takich właśnie ludzi, którzy jeszcze długo nie pajmą o co chodzi w fotografii, szczególnie portretowej, innym odechciewa się starań. Dziewczynka zapozowała wspaniale, to prawda. Magda natomiast nie zamroziła bezdusznie tej pozy. Aby wydobyć to co najważniejsze, nie wystarczy na odwal się zwolnić migawki w programie auto. Ułamek sekundy często decyduje, czy fotograf wydobędzie esencję chwili. Każde cięcie, złapany podmuch wiatru i głębia tworzą specyficzną mieszankę, która jest dodatkowym płaszczem dla chwytanej rzeczywistości. Autorka zawsze serwuje nam przyjemnie miękkie światło idealnie okraszające delikatną urodę swych modelek i modeli. Suwak kontrastu to ważne narzędzie, jednak jest nieco bezdusznym paramatrem, który ma znacząco mniejszy wpływ na odbiór powstałego obrazu. Gratuluję Magdzie kolejnej wsapaniałej fotografii, po cichu zazdroszczę kunsztu i czekam na kolejne kadry.
Przepraszam, że umieściłem w KK :/
fotografia cyfrowa
Viniar 2009-11-27 23:20:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a gdzie zes ty ja wyczasl!? bardziej niz fotki gratul dla dziewczynki, to ona robi to zdjecie, nie ty, sorry. za darkiem, brak kontrastu
fotografia cyfrowa
Vegger 2009-11-27 21:50:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
super
fotografia cyfrowa
MAHNIXROLADA 2009-11-27 21:26:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
zacne
fotografia cyfrowa
wienwal 2009-11-27 20:31:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rewelacja, moge tylko sie zachwycic....i dopolecic ;)
fotografia cyfrowa
walwysz 2009-11-27 20:03:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
+++
fotografia cyfrowa
igab 2009-11-27 18:19:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
DZIEWCZYNKA Z ZAPAŁKAMI
fotografia cyfrowa
seth3 2009-11-27 18:18:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
klasa! charakterna buzia do portretow
fotografia cyfrowa
mellisana 2009-11-27 18:15:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
pieknie
fotografia cyfrowa
Caska 2009-11-27 08:05:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kolejny świetny portret :)
fotografia cyfrowa
Hermes15 2009-11-27 07:19:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rewelacyjny portret.
fotografia cyfrowa
darek24111 2009-11-27 06:22:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
fajne; dołożyłbym kontrastu
fotografia cyfrowa
sylwesterc70 2009-11-27 06:03:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
:)
fotografia cyfrowa
fproject 2009-11-26 23:26:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no nie wiem, ty takie piekne tonacje zrobilas w tej sesji, ze jednak pozostane przy kolorze
fotografia cyfrowa
Magdalena Berny 2009-11-26 23:21:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
fproject... w przypadku tego ujęcia się z Tobą nie zgodzę :))))
fotografia cyfrowa
fproject 2009-11-26 23:19:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
swietny czb, ale ja wole kolor
fotografia cyfrowa
magdeke 2009-11-26 23:08:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...:-)...
fotografia cyfrowa
chemix 2009-11-26 23:07:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
fajne
fotografia cyfrowa
EdytaBL 2009-11-26 23:07:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ech ... rewelacyjnie Jagna zagrala ... wlos rozwiany, fajne spojrzenie ... piegi :)
wszystko to co lubie !
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2009-11-26 23:04:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
fajne, trochę zdziwiona minka
fotografia cyfrowa
flecik 2009-11-26 23:01:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rewelacyjne:) ułożenie włosów, spojrzenie i te piegi!
fotografia cyfrowa
katarzynam 2009-11-26 23:01:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
swietne,modelka cudo
fotografia cyfrowa
jabe 2009-11-26 22:57:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
niepokojące ++
fotografia cyfrowa
igab 2009-11-26 22:50:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
całkiem, całkiem
fotografia cyfrowa
....... 2009-11-26 22:50:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...zacne!
fotografia cyfrowa
kobra79 2009-11-26 22:48:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
cudowne!.;)))
fotografia cyfrowa
kajar 2009-11-26 22:43:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
świetne :)
fotografia cyfrowa
tomi 2009-11-26 22:39:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wow hipnotyzuje :)
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa