fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPejzażfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
szamac / Victorian Pier
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:szamac
Tytuł:
Data publikacji:2009-12-20 20:59:12
Liczba wyświetleń:437
Ocena średnia:1
Liczba punktów:2
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
31
Kategoria:Pejzaż
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
marconi 2009-12-21 10:12:18plusplusplusplusplusplusplusplusplusminus
fotografia cyfrowa
Większa część dyskusji skupiła się na naświetleniu fotografii i nie dziwi to wcale bo faktycznie opanowanie światła poważnie tu szwankuje. Znacznie prześwietlone niebo i spore fragmenty wody (LD).
Można by się tu długo sprzeczać czy autor powinien użyć szarej połówki, potem kłócić się o to czy miała by boć ND0.9 czy ND1.2. Można by też sugerować zastosowanie DRI czy HDR-u a może jakiś innych technik by wybrnąć z trudnej sytuacji.
Uważam jednak, że tu najzwyczajniej zabrakło cierpliwości, którą często można nadrobić braki sprzętowe lub braki w umiejętnościach technicznych opanowania światła.
Fotografując to miejsce autor stał po wschodniej stronie Victorian Pier, słońce chyliło się ku zachodowi. Wystarczyło więc poczekać kilka, kilkanaście minut by chmury przysłoniły nieco słońce a ilość światła na niebie znacznie by się zmniejszyła co dawało by większą szansę na zapakowanie całej sceny w bardziej czytelny obraz. W takim układzie przy dość dynamicznym niebie konturowe przedstawienie konstrukcji na tle prawidłowo wyeksponowanego nieba i wody dawałoby znacznie lepszy efekt.
W tej chwili więcej niż jedna trzecia fotografii to wielka jasność o różowym :( zabarwieniu nic nie wnosząca do obrazu.

Dla mnie jednak znacznie istotniejszą wadą tej fotografii jest kadr. Podział kadru pół na pół z molem zakrywającym linię horyzontu jest najgorszym z możliwych rozwiązań. Wiem z innych fotografii z tego miejsca, że można tam fotografować mając całe molo na tle nieba lub całkowicie na tle wody bez kolizji obiektu z horyzontem. Wystarczyło tylko poszukać takiego punktu. I tu ponownie wspomnieć muszę o cierpliwości - jednej z najistotniejszych cech dobrego fotografa pejzażu. Skoro traci się liczony w godzinach czas na dotarcie w ciekawe miejsce trzeba taż znaleźć te kilkanaście minut na odszukanie najlepszego punktu do fotografowania i kolejne minuty a czasami godziny na wyczekanie odpowiedniego światła.
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 00:47:04plusminusminusminusminusminusminusminusminusminus
fotografia cyfrowa
niestety PRZEPALONE nie istnieje!!!! i nawet przygaszanie świateł itp. zabiegi w PSie nie pomogą( kadrowo tez rewelacji niema(((
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
fryzio80 2009-12-28 20:38:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a napisałeś mi czy aby nie przeostrzyłem, no no, nie żartuj sobie :)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-12-22 03:17:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"fotofix 2009-12-21 01:52:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to środkiem jakiego wyrazu(czytaj czego) jest w tym zdjęciu niedoswietlenie???????"

Rozpisz to zrozumiale.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-12-22 03:15:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Joker49,
Zapomniałeś napisać, w którym miejscu nie mam racji.
fotografia cyfrowa
sith_pas 2009-12-22 01:43:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Marconi napisał wszystko.
fotografia cyfrowa
lightman 2009-12-21 18:57:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marconi mądrze prawi.Co do tej cierpliwości - mi czasem też jej brakuje. ;)
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-21 18:36:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dzieki marconi, to juz odrazu lepiej, pierwszy pejzaz w sumie taki, nie mialem czasu a miejsce z ktorego robilem bardzo bylo ciezko dostepne i mi sie podobalo ale fakt masz racje w 100%, dzieki za wyczerpujaca krytyke, przyda sie.

a co do EXIF to nie kasowalem go bo i po co ? cos strasznego sie stalo ze wszyscy wiedza co i jak ? moge dodac ze to byl tamron, bla bla bla.
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 18:12:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie skumałeś szamac(.... nie skasoałeś pliku EXIf(co za tym idzie marki i modelu aparatu, przesłony,czasu ,kompensacji,balansu bieli itd....) poczytaj o zapisywaniu fot w wersji dla sieci a zrozumiesz........
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-21 08:17:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a atak po za tym to co to za oszolom ten fotofix ? zal ci ze mam canona 40d ? o co ty chlopie walczysz ?
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-21 08:02:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sadze ze to snieg nei deszcz bo akurta w anglii przyszla zima, dokladnie masz racje kera, tam jest slonce, zdjecie jest kadrowane w PS. jest troche tez obrobione ale jak fotofix chce to mu orginal wysle i bedzie widzial takie wlasnie niebo, co jest nie tak z tym niebem ?

nastepna rzecz, po drugiej stronie Pier stal juz jeden fotograf, mial fajnie ladney dostep zejsciem dla turystow i pewnie pstryknal ladne zdjecie ze statywu, ja musialem zlazic po schodkach zarosnietych, wielkosci A4 zeby je zrobic bo chcialem zeby bylo widac zachod slonca. nie bardzo widac slonce bo bylo jeszcze za wysoko i zbyt mocne, ale jak na pierwszy oba moj zachod slonca, jestem zadowolony.

pozdrawiam

Ps. dalej tu niezly syf :")
fotografia cyfrowa
Synanta 2009-12-21 06:59:18 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
zover 2009-12-21 04:44:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
fotofix zmień monitor.
fotografia cyfrowa
Joker49 2009-12-21 02:33:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
keramodnor?..Noo fact! Stałeś siemmm [sic] Guru tego portalu. Niestety ...Większość Twych wypowiedzi to bełkot pseudofachowy...[zauważam czasem niespójność logicznego myslenia i rzetelnego obiektywnego/sub postrzegania. Daruj seee... Wypowiadaj siemmm krótko i fachowo;) Dzieńks. :)
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 01:53:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a widział ktos kiedyś takie niebo?????
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 01:52:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to środkiem jakiego wyrazu(czytaj czego) jest w tym zdjęciu niedoswietlenie???????
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-12-21 01:23:24 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotofix,

W LG pewnie jest światło. Ostre słoneczne światło. Ja też tak widzę światło słoneczne nad chmurami. To po pierwsze.

A po drugie, w tym miejscu nie jest przepalone, tylko prześwietlone (sięgnij po słownik fotograficzny). A jest w tym miejscu prześwietlone, bo zdjęcie jest naświetlone na inne elementy. Jeżeli patrzeć na to co zostało niedoświetlone, a co prześwietlone, to naświetlenie tego zdjona jest prawidłowe.

Po trzecie jest wiele prawidłowych naświetleń zdjęcia, o wiele więcej niż nieprawidłowych. Szukaj nieprawidłowego naświetlenia na innych fotach.

PS. Deszcz tu jest dobrym elementem. Materiału na dwa zdjęcia, jak dla mnie.
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 01:13:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a tak poza, to gdybys stanął po drugiej stronie mostu z aparatem to o wiele łatwiej ustawił byś odpowiednio swojego CANONA 40D......NAWET NIE ZAPISAŁEŚ FOTY w wersji dla sieci((((((( zależnie od moniora każdy widzi coś innego))))) poczytaj o tym!!!!!
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 01:08:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 01:03:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kieramodnor..... jesli niejest przepalone to napisz, co znajduje się w lewym górnym rogu ponad chmurami???????tak autorowi nie pomagasz((((
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-12-21 00:54:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie jest przepalone!
I o litość w stosowaniu tego słowa proszę.
fotografia cyfrowa
fotofix 2009-12-21 00:48:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
PRZEPALONE!!!!!!!
fotografia cyfrowa
Tormentol 2009-12-21 00:32:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
przyznam, że jak na pierwszy raz mz jest nieźle
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-21 00:05:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
niewim czy beda nastepne, w sumie jechalem z zona dwie godziny zeby to sfotografowac i sadze ze jak na pierwszy raz to sie udalo niezle, a i schlebia mi to co napisales.
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-21 00:04:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
powiem tak , nie zebym sie tlumaczyl, nad chmurami ktore widac bylo juz czyste niebo. tomek napisale ze cale niebo przepalone a to juz przesada, ja u siebie nie widze przepalen. mimo to dzieki za komentarze.
pozdrawiam
fotografia cyfrowa
Tormentol 2009-12-20 23:51:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja mam monitory różne, ale jeden górna półka, a drugi budżetowy czyli syf, niestety obydwa skalibrowane. I są wypalenia co mi osobiście raczej nie przeszkadza. Razi mnie natomiast blik w PD, który łatwo usunąć. Fotka niezła, znany motyw, świetny fotograficznie, czekam na następne :D
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-20 23:27:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a jakie wy macie monitory koledzy ?
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-20 22:05:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sranie w banie
fotografia cyfrowa
ka_tula 2009-12-20 21:48:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
przepalone :-(
fotografia cyfrowa
szamac 2009-12-20 21:11:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jest jasne ale zeby przepalone ? hm....odblask na wodzie jest przepalony, sorry pierwszy w zyciu pejzaz o zachodzie slonca. jak bym sadzil ze przepalone to bym uzyl Ps`owskiego filtra, dla mnie nie przepalone, tyle ze ja sie nie znam :D
fotografia cyfrowa
tomek 2009-12-20 21:03:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
szara poloweczka by sie przydala. niebo cale przepalone.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa