| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | | Tytuł: | | Data publikacji: | 2010-03-05 11:43:04 | Liczba wyświetleń: | 1637 | Ocena średnia: | 0.1 | Liczba punktów: | 2 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 60 | Kategoria: | Akty | Aparat: | Nikon | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
To ja może z innej beczki....
Otóż....
Burza w szklance wody....a czemuż? (Bo przecież niejedna osoba wrzuca tu zdjęcia i czasem zbiera gromy. Jednak tylko z rzadka ma miejsce taka walka). Myślę, że zderzyły się tutaj oczekiwania. Autor wrzucił fotę przekonany o jej dobrej jakości, jednak odbiorcy tak jej nie spostrzegli. Nie widzę tutaj zbiorowej zawiści, a jedynie potwierdzający się podobny odbiór. Jeśli większość dostrzega mankamenty, to należałoby się zastanowić, co takiego jest nie tak. A nie z zacietrzewieniem bronić się i kąsać.
Obiektywni to bodaj jedna z nielicznych galerii, gdzie ocenia się naprawdę jakość zdjęć. A znamy takie, gdzie każdy, cokolwiek wrzuci, zbiera szósteczki.
Dlatego nie złościłabym się, ale zastanowiła nad jakością zdjęcia. Wieczne chwalenie wszystkiego sprawia, że wkrada się rutyna i bylejakość, bo jedziemy na opinii. Klapsik zazwyczaj nas otrzeźwia. Boli, jest nieprzyjemny, ale w duszy refleksyjnej powoduje zastanowienie i przeorganizowanie się.
MZ zarzuty co do zdjęcia są słuszne (mocno szumi, jest niekontrolowany bałagan w kadrze).
Pozdrawiam. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
nies 2010-05-24 09:46:18 | ocena = 0 | |
etis 2010-03-16 11:54:57 | ocena = 2 | |
modelka ok ,ale na zdjęciu bałagan, | |
jevel 2010-03-08 01:37:31 | ocena = brak oceny blex: spoko spoko, dlatego przyznaję się że mnie poniosło..:) | |
....... 2010-03-08 01:27:45 | ocena = brak oceny @Jevel: chyba nie raz napisałem (oficjalnie:-D) że konkretna, równa, z temperamentem (:-D) z Ciebie babeczka ale co innego jest siać "zgrozę"(:-D) w "swoim" gronie/pod swoimi pracami a co innego sugerować jakieś tam zachowania osobom/modelkom których się nie zna. To moje zdanie i ciężko będzie komukolwiek je mi zmienić.:-DDD
Wszystkie akty, półakty, nawet dessous czyli fotografie o zabarwieniu erotycznym są robione w przeważającej mierze w jednym kierunku - wzbudzić emocje (czyt. pożądanie) u odbiorcy.:-DDD Czy po drodze ocieramy się o subtelność, finezje, delikatność, tajemniczość itd. itp. to już zależy od Autora i od ...odbiorcy.:-DDD Przy okazji: z taką delikatnością mamy mz do czynienia właśnie w powyższej pracy. To czy Odbiorca tylko wzdycha czy już się ślini to już całkiem inny/rozleglejszy temat.:-DDD Chociaż jeśli chodzi o mnie to wystarczy że wzdycham a Mordecai zaraz się pyta czy to już hormony działają.:-DDD Różnie więc z tym jest.:-DDD
| |
jurekpaco 2010-03-08 01:04:49 | ocena = brak oceny vilgefortz, zdjęcie z założenie nie miało być "ładne" (jak cała sesja), szum jest specjalnie jak i przepalania, nie robię perfekcyjnych zdjęć, obrazy nas otaczające nie są takie...
Pozdrawiam,
Jerzy | |
jevel 2010-03-08 00:47:37 | ocena = brak oceny blex: no wszak, niektóre zdjęcia sa po to robione, żeby pobudzić męską zwłaszcza wyobraźnie w konkretnym kierunku...co do Twojego pytanie, to nie, nawet nie wiem pod czyim, bo ostatnio się to rzadko zdarza, no ale jak sie zdarza to nie lubię;) bzzz bzzz | |
....... 2010-03-08 00:40:16 | ocena = brak oceny @Jevel: w rzeczy samej - to nieładne określenie. Poza modelki, dodatki itd. są wg Ciebie powodem do takich opinii? Wiesz tak samo jak ja że znalazłby tu o wieeeeeeele więcej (nie tylko u Ciebie) lepszych fotografii-powodów do takich skojarzeń. Sądzę że faktycznie sobie pojechałaś.:-D I dalej: "...drażni mnie raczej jak ktoś smęci byle smęcić." Czy to może docinka pod moim adresem? :-D | |
rex rex 2010-03-08 00:27:06 | ocena = brak oceny jest całkiem niezle technicznie i kadrowo troszkę dopracować i będzie git | |
jevel 2010-03-08 00:17:23 | ocena = brak oceny blexen: to była moja luźna interpretacja przedstawionego obrazka na którą złożyły sie m. in. poza modelki, dobór dodatków, słoma itp., gdyby nie było jeszcze tego tytułu... to może bym nie wpadła na to, rzeczywiście może niepotrzebnie pojechałam bo bzykanie to niezbyt 'ładne' określenie, u mnie do kilku w portfolio też by pasowało więc bym sie nie obraziła, drażni mnie raczej jak ktoś smęci byle smęcić... | |
vilgefortz 2010-03-07 23:50:51 | ocena = brak oceny czy ten szum to celowo dodałeś ? | |
slawol80 2010-03-06 19:24:24 | ocena = brak oceny najbardziej przeszkadza mi szum, a mogło być całkiem dobrze | |
keramodnor 2010-03-06 12:05:07 | ocena = brak oceny jurekpaco,
Napisz taki tekst:
"Krytykować to znaczy wmawiać kucharzowi, że obiad należałoby zrobić nie tak jak kucharz zrobił, tylko tak jak zrobiłby konsument gdyby potrafił"
w taniej jadce, to może wszystkim będą obiadki smakować.
;-)
| |
Andres 2010-03-06 11:26:37 | ocena = brak oceny Blexen zauważyłeś "śledzenie" poczynań autora, ale już nie zauważasz od czego się to zaczęło i co wywołało taką a nie inną reakcję?
Jeżeli autor pisze tekst o profi zastosowaniu PSa dając do zrozumienia, że sam właśnie to robi, po czym częstuje nas takimi koszmarkami, co więcej to okazuje się że nie tylko w aktach czy zdjęciach glamourowych się posuwa do tego.
Zauważ działanie. Ocenisz dobrze zaraz leci do Ciebie z pochlebnym komentarzem, ocenisz źle zaraz leci do Ciebie z niepochlebnym komentarzem, przy czym najczęściej jedne i drugie mają się zwyczajnie nijak do rzeczywistości.
A już tak całkiem z innej beczki...
Blexen oceniasz tą pracę na 2 podobnie jak tą?:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-475170.php
Pozwól że się uśmiechnę :)) | |
on70 2010-03-06 08:20:08 | ocena = brak oceny może w takim razie mam bardzo źle skalibrowany monitor,ja w każdym razie widzę to zdjęcie,jakby ktoś masakrycznie pobawił się suwakami,nogi od kolan w dół,lewa ręka,są białe....czy tak miało być?czy taki był zamysł Autora?nie wiem...mi się to nie podoba,a że Autor zdecydował się na publikację zdjęcia,to ja mogłem o tym napisać....inne historie zresztą też są mz kiepskie,ale akurat mamy na tapecie to światło... | |
....... 2010-03-06 08:02:15 | ocena = 2 Tak jak w ocenie zdjęć strasznie jestem upierdliwy na ich jakość tak tutaj zdecydowanie popieram wywody Flogistona - praca ma jak najbardziej swój feeling!
@Andres: chyba się jednak mylisz - tu nie oceniamy (oficjalnie) urody modelki ale jej grę już TAK!
@Ant_z: w którym dokładnie miejscu na modelce widzisz te przepalenia?
@Jevel: jak byś cię poczuła gdyby ktoś sypnął tekstem pod Twoją fotą, (zaadresowanym do Twojej modelki) że ta czeka na "bzykanie"???? Heeee?????
Pomijając fotografie (która mz nie jest najgorsza), dostrzegam jakiś dziwny ...syndrom. Śledzenie autora, wyszukiwanie jego prac tu i tam, ciekawość skąd bierze modelki, węszenie... Kochani! W jakim celu to robicie??? :-((((
| |
taki gniot z taką modelką??? | |
on70 2010-03-06 07:46:01 | ocena = brak oceny przypominają mi się takie tytuły jak: "razem","itd","panorama"...tam z tyłu była rubryka rozrywkowa,w której od czasu do czasu pojawiało się zdjęcie mniej,lub bardziej rozebranej panienki...jakość tego była kiepściutka,ale gapiliśmy się na to w krzakach,jako dziesięciolatki....i tak to zdjęcie wygląda,jakby wisiało sobie od 25 lat na jakiejś szafce w warsztacie mechanicznym,aż tu nagle zjawił się ktoś i sfotografował ten kawałek papieru...no może jest to,o tyle nie możliwe,że nawet tamte zdjęcia prezentowały w miarę poziom techniczny i nie było na nich "wypalonych" białych dziur | |
Archeo 2010-03-06 06:21:33 | ocena = brak oceny Znawcą nie jestem więc zero lub naciągane 1 pkt. bo ... to moje zdanie. | |
Andres 2010-03-06 02:35:09 | ocena = brak oceny Jurku :))))
Dalej unikasz odpowiedzi na moje ostatnie pytanie...
Czego do cholery ja miałbym CI zazdrościć w związku z tym zdjęciem??
Obcowania z ładną modelką?? Przykro mi ale codziennie obcuję z dużo ładniejszą. Techniki? Tytaj jest tyle błedów technicznych że jak ktoś wcześniej napisał praca mogłaby służyć za przykład jak zdjęć nie należy robić. WIęc czego mam CI zazdrościć?
Całkiem serio proszę o odpowiedź. | |
Mordecai 2010-03-06 02:08:38 | ocena = brak oceny http://pl.wikiquote.org/wiki/Karel_Capek | |
jurekpaco 2010-03-06 01:54:51 | ocena = brak oceny Przy tak wielu krytycznych uwagach i ku radości znawców Fotografii, zacytuje:
"Krytykować to znaczy wmawiać autorowi, że zdjęcie należałoby zrobić nie tak jak autor zrobił, tylko tak jak zrobiłby krytyk gdyby potrafił." (Sergiusz Mitin)
Pozdrawiam,
Jerzy
| |
Nie należę do TWA, ani do kupy. Więc stać mnie na to żeby sgłosić swoje votum separatum-
oczywiście jest bałagan, są przepalenia, jest dziwne światło, a raczej przebarwienie (mogę się mylić, bo oglądam na laptopie). Ale ta fota ma swój feeling. Gdyby oceniać OBiektywnymi kategoriami to każdy polaroid nadawały się do kosza, a to przecież kawał światowego dorobku kulturowego. Z kolei kupienie starego kijeva lub lomo- nobilituje byle pstrykacza do kręgu wtajemniczonych i niezlaeżnie od knotów jakie robi jest już "profesjonalistą".
Wracając do tej foty- dla mnie ona ma feeling, nie wiem czy tak było zaplanowane, czy tlko tak wyszło- ale dla mnie jest na mocne 2. | |
Mordecai 2010-03-06 00:03:04 | ocena = 0 koszmarne przepalenia
sztuczna poza
bałagan w tle
...
co z tego, że dziewczyna ładna | |
Loup 2010-03-05 22:50:10 | ocena = 0 Bardzo słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale bardzo mu to nie wyszło. | |
ja wam dam do kwadratu, wypraszam sobie ;] | |
Sigmar 2010-03-05 21:39:32 | ocena = brak oceny Trzymajmy się w kupie!!! Kupy.... | |
more33 2010-03-05 20:57:44 | ocena = brak oceny kupa do kwadratu | |
ale z Wasz kupa ;0)) | |
bregu 2010-03-05 20:05:37 | ocena = 0 | |
Rafi083 2010-03-05 19:33:51 | ocena = 0 | |
joanna_ga 2010-03-05 18:50:32 | ocena = brak oceny Skoro wystawiasz zdjęcia w galerii, to chyba liczysz się z tym, że ludzie będą je komentować? A Ty wstawiasz kiepską fotografię i jedziesz jeszcze cytatem o zawiści? O ludzie! A czego ja mam niby zazdrościć? | |
Andres 2010-03-05 18:44:37 | ocena = brak oceny a ja całkiem serio zapytam:
Czego my Ci możemy zazdrościć Drogi Autorze w związku z tą pracą?? | |
jurekpaco 2010-03-05 18:37:13 | ocena = brak oceny Leszek Kołakowski — Mini wykłady o maxi sprawach
Zawiść nie bardzo szkodzi temu, przeciw komu jest skierowana, ten bowiem może łatwo ją zlekceważyć, a widzi przecież, że zawistnik sam się ośmiesza. Szkodzi jednak samemu zawistnemu i przyprawia go o męki.
Pozdrawiam zgraną "kupę" jak sami się określiliście,
Jerzy
| |
Zgadzam się z poprzednikami co do joty | |
Zimbabwe 2010-03-05 17:31:42 | ocena = brak oceny zover - też tak pomyślałem | |
seth3 2010-03-05 17:26:56 | ocena = 0 ładny "materiał" na zdjecia ale zle wykonanie | |
zover 2010-03-05 17:19:25 | ocena = brak oceny wygląda jak słaby skan z kalendarza :) | |
wowa 2010-03-05 17:17:20 | ocena = -1 Rzadko komentuję tego typu "obrazy"... Różne bywają punkty widzenia, różne poczucie estetyki, różne potrzeby i oczekiwania. To, co zaprezentowałeś Autorze (świadomie, jak sądzę) to doskonały materiał ilustracyjny do zajęć z uczniami liceum plastycznego lub technikum fotograficznego pod tytułem "Jak nie wolno pod żadnym pozorem robić zdjęć". Wyliczanie błędów zajęłoby 45 minut i nie byłoby już czasu na dyskusję. To nie jest złe zdjęcie. To jest katastrofa!
Pozdrawiam! | |
Zimbabwe 2010-03-05 16:06:23 | ocena = 0 zaczynam węszyć... | |
Zimbabwe 2010-03-05 16:06:02 | ocena = brak oceny mnie to daje więcej do myślenia - zawodowa modelka, znalezione i przygotowane wnętrze i takie coś w efekcie końcowym... | |
kadrowo technicznie i jakościowo to zdjęcie leży | |
kaja_ 2010-03-05 15:18:54 | ocena = 0 oj słabiutko.. | |
jevel 2010-03-05 15:08:40 | ocena = brak oceny oczekiwanie na bzykanie | |
tomi 2010-03-05 13:47:18 | ocena = brak oceny Bardzo cieniutko. | |
ant_z 2010-03-05 13:38:24 | ocena = brak oceny pozwoliłem sobie pooglądać fotoografie na max models, na stronie autora i z linków podanych przez Andresa. Jestem przerażony! I rozśmieszony tym, że masz czelność zarzucać mi nadużywanie PSa. Szanowny fotografiku z 30-letnim doświadczeniem, jako grafik z 10-letnim doświadczeniem :) z całą świadomością mówię - ludzi, którzy w taki sposób jak zaprezentowany na fotkach rozumieją używanie photoshopa wyrzucam z pracy po godzinie :) | |
Andres 2010-03-05 13:32:27 | ocena = brak oceny jurekpaco 2010-03-05 13:18:25
Andres(...) Od 30 lat uczę się fotografować i teraz postanowiłem robić zdjęcia jak najbardziej naturalne z pokazywaniem emocji ludzi, zabawy w Ps dobre są dla początkujących, bo u FOTOGRAFIKÓW, Ps to profesjonalne wykorzystanie tego programu, a nie zabawa(...)
Rozumiem, że to jest owe profesjonalne wykorzystanie PSa?? Czy też może tutaj je widać?? :D :D :D
http://www.slubnyportal.pl/klienci/jerzy_pacocha/pic1.jpg
http://www.slubnyportal.pl/klienci/jerzy_pacocha/pic3.jpg
http:/ /www.slubnyportal.pl/klienci/jerzy_pacocha/pic2.jpg
Poczekaj poczekaj.. czy Ty przypadkiem nie wspominałeś czegoś o "sztucznym rozmywaniu"?
LOL
Pozdrawiam
A. | |
Sigmar 2010-03-05 13:25:09 | ocena = -1 o j a p i e r d ...... ale zwała! | |
bgajda 2010-03-05 13:09:33 | ocena = brak oceny 15 lat doświadczeń fotografa...nie trzeba znać się na fotografii, że zobaczyć że jest słabo | |
sulek 2010-03-05 13:06:23 | ocena = brak oceny rzadko oceniam akty, jeszcze rzadziej oceniam na minus, ale aż żal modelki, która natrudziła się do takiej fotki... :( | |
Andres 2010-03-05 12:19:57 | ocena = brak oceny W kupie siła... Bo kupy raczej nikt nie rusza :D :D :D | |
ant_z 2010-03-05 12:04:21 | ocena = brak oceny Maryjan, wszak w jedności siła :) | |
maryjan 2010-03-05 12:02:40 | ocena = brak oceny ant_z, Andres, Wy sie po prostu nie znacie na sztuce i zachowujecie sie stadnie ;) 5 | |
rzeczywiście modelka fajna, co do reszty zgadzam się z przedmówcami | |
ant_z 2010-03-05 11:48:33 | ocena = -1 Chyba powinienem się bać pisać niepochlebnie. Cóż, zaryzykuję. Fotografia bardzo słaba. Brak interesującego kadru, zamiast którego jest śmietnik bez kontrolowania GO. Masa przepaleń nie tylko na elementach tła, ale także na modelce, co mz dyskwaifikuje pracę. Fotografia przekontrastowana, brak jakiejkolwiek miękkości światła czy przejść tonalnych. Na koniec skandaliczna jakość, paskudny kolorowy szum i brak ostrości. Być może taki był zamiar autora. Jeśli tak, szanuję, co nie znaczy, że akceptuję i dobrze odbieram. pzdr | |
Andres 2010-03-05 11:48:19 | ocena = -1 Masz niesamowity dar robienia bardzo słabych zdjęć atrakcyjnym modelkom.
Bałagan, przepalenia, kolor skóry sprawiający wrażenie jakby modelka chorowała na żółtaczkę, słaba jakość, mocne szumy, mocne kontrasty zabijające wszystkie szczegóły w czerniach.
Jedynym pozytywem jest dziewczyna i jej gra... tyle że tutaj oceniamy zdjęcia a nie modelki. | |
z telefonu ? | |
pablos1014 2010-03-05 11:46:29 | ocena = brak oceny dla mnie +++ | |
| |