fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaAbstrakcjafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
tetsuo / *
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:
Tytuł:
Data publikacji:2010-09-03 15:53:55
Liczba wyświetleń:1402
Ocena średnia:0.1
Liczba punktów:2
Liczba poleceń:4
Liczba komentarzy
i krytyk :
101
Kategoria:Abstrakcja
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
skimi 2010-09-06 08:35:24plusminus
fotografia cyfrowa
EPHMOC - ciekawie piszesz o bełkocie i całkowicie się z tym zgadzam. Jednak ten przypadek widzę inaczej - ta praca została napisana, dajmy na to, po portugalsku. Jak znasz ten "portugalski" to ją spokojnie przeczytasz. Jeśli jednak go nie znasz to masz dwa wyjścia:
1. powiedzieć, że go nie znasz i pracy nie rozumiesz
2. powiedzieć, że to jest bełkot (co pewnie łatwiej przychodzi bo nie trzeba się przyznawać do nieznajomości, nie chwieje to własną samooceną i nadal można się uważać za wiedzącego a przy okazji dołożyć nieco znającemu "portugalski" ale będącemu w mniejszości - a grupa chętnie innemu przyłoży bo skąd ma wiedzieć czy to "portugalski" czy może kpiny z niej, a w końcu bardzo przewrażliwiona jest, zwłaszcza na punkcie "warsztatu")

Ten warsztat mnie wesoło już od pewnego czasu nastraja. Zastanawiam się ciągle dokąd można dojść przez warsztat - może na zaplecze?
;))
fotografia cyfrowa
auto_joker 2010-09-06 07:40:00plus
fotografia cyfrowa
>sulek 2010-09-03 20:14:03
>Do skrótu myślowego, abstrakcji, nietypowego przekazu, minimalizmu formy, interpretacji, sztuki
>wreszcie dochodzi się przez warsztat - żmudne jego doskonalenie, poznawanie i próbowanie do
>znudzenia technik, podejść, prób ...

na płótnie posadzono pomalowane od spodu ślimaki. rozlazły się zakreślając za sobą wielobarwny
ślad. powstały tak obraz pokazano krytykom nie mówiąc, że to malowały ślimaki. oni, jak i grono
artystów bardzo wysoko ocenili pracę. powstało tym samym w sposób niekonwencjonalny dzieło
artystyczne. zrealizowany kilka lat temu eksperyment jest zaprzeczeniem Pana tezy ... :-)
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2010-09-06 00:30:04plusplusplusplusplusplusplusplusminus
fotografia cyfrowa
Fotografia jest formą komunikacji... Jeśli jest tworzona "do szuflady" - i tak pozostaje formą komunikacji, choćby autora z samym sobą. Jeśli jednak trafia do galerii, staje się formą komunikacji interpersonalnej... I jak to z każdą formą komunikacji bywa - albo jest bogata w treść i formę, albo jest bełkotem bez ładu i składu. To prawda, że słysząc bełkot mózg odbiorcy może próbować wyłowić z informacyjnego szumu jakieś słowa, narzucić niejako, nadać z siebie treść chaotycznej paplaninie... Taka jest skłonność naszego mózgu - doszukać się sensu wszędzie, także tam, gdzie go nie ma... Kto jednak bełkot próbuje obwołać tajemną najwyższą prawdą niedostępną pariasom - naraża się na śmieszność... Bełkot pozostanie bełkotem - niezależnie w czyich ustach. Krytykowanie za bełkot nowicjuszy i wychwalanie bełkotu innych ma równie mało sensu, co ów bełkot.
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2010-09-04 14:00:24plusplus
fotografia cyfrowa
No to się porobiło!!!

Spokojnie śledzę od wczoraj dyskusję, która rozpetała się pod tym "zdjęciem". Autor milczy i pewnie zaciera ręcę. Z marketingowego punktu widzenia sukces, nawet jeżeli wstawiane są minusiki.

Teraz ja chciałbym kilka słów ad vocem- bo dyskusja w KK przebiega dwutorowo- czyli część komentujących uważa, że do abstrakcji, prowokacji i nowatorstwa wiedzie droga poprzez żmudne zdobywanie wiedzy o proporcjach, mocnych punktach, "dobrym" świetle- (kol. sulek). Inni respondenci uważają, że przeciwnie i wyrazicielem tego poglądu jest kol. rafcio. Tyle tytułem podsumowania, a co na to flogiston?

Uważam, że rację mają obaj przedmówcy- bo dobr warsztat nigdy nie stanowi przeszkody i dobrze jeżeli jest punktem wyjścia, czyli bazą do stworzenia indywidualnego stylu. Ale jeżeli ktoś posiada intuicyjnie wspaniałą wrażliwość artystyczną, instynkt, pasję to może tworzyć rzeczy wybitne będąc analfabetą artystycznym. Dotyczy to malarstwa, fotografii i muzyki (Pavarotti był muzycznym analfabetą!).

Ja patrzę się na ten obraz poprzez pryzmat innych prac autora i przyznaję- wyczerpałem limit poleceń, bo uważam podejście Autora za przemyślane, konsekwentne choc mocno kontrowersyjne. Przykład kota z dwukolorowymi oczkami, czy fragment parasola to świetne i kompozycyjnie dobrze zaaranżowane ujęcia. Tutaj- mamy też pewien porządek i rytm, który być może nie każdy dostrzeże, ale przypomina to mocno kontrowesyjne "trzy słonie" autorstwa Keramodnora. Widzę podobny tok myślenia i trzymam kciuki!

fotografia cyfrowa
rafcio 2010-09-03 23:11:21plusplusplusplusplusplusminus
fotografia cyfrowa
@sulek, przecież nikt niczego na siłę Ci nie wmawia ;-)
szanuje Twoje zdanie na temat tej pracy i ciesze się, ze ja masz.

natomiast nie mogę zrozumieć tego: "Do skrótu myślowego, abstrakcji, nietypowego przekazu, minimalizmu formy, interpretacji, sztuki wreszcie dochodzi się przez warsztat - żmudne jego doskonalenie, poznawanie i próbowanie do znudzenia technik, podejść, prób"

Sulek, skąd masz takie informacje? dlaczego autor, który jest znudzony oglądaniem fotografii ogolnie uznanej za poprawną nie może od razu szukać właściewego dla siebie stylu, tylko musi jeszcze się w tym taplać tak długo, aż widz uzna, ze może już zacząć eksperymentować?
gdyby autorowi podobały się te "poprawne" kadry to by się tym zajmował, ale najwyraźniej ma tego dosyć.
uważam, ze twórczość nie powinna podlegać zasadom, to jest w niej najpiękniejsze. każdy może znaleźć coś dla siebie i mieć z tego radochę bez zbędnych barier i ograniczeń które mamy w codziennym życiu, a ostatecznie wartość pracy/dzieła weryfikuje odbiorca, a nie żadna regułka czy zasada. i nie ma tu znaczenie, ze większości z Was ta praca się nie podoba, ona ma prawo istnieć nawet dla tych dwóch osób, które tę pracę odbierają. mają gust lekko odbiegający od ogółu, ale to nie jest przestępstwo.

nie rozumienie nie upoważnia nas do robienia idiotów z rozumiejących, choć przypuszczam, ze to najłtwiejsza droga, wyśmać, zarzucić chęć wyróżnienia się i bycia elitarnym, przytoczyć kilka nazwisk które do sławy doszły przez nudny warsztat, ot taka reakcja obronna na inność.

a ja wolę w takim wypadku powiedzieć, ze nie rozumiem, będę się przyglądał, ale to raczej nie dla mnie, może wstawie zero, może -1. ale jak ktoś stawia 5 to też fajnie...

Pozdrawiam



fotografia cyfrowa
sulek 2010-09-03 20:14:03plusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusplusminusminus
fotografia cyfrowa
Waham się, czy ten obrazek można nazwać zdjęciem [że nie użyję określenia: fotografia]?

Jeśli tak, to wyłącznie ze względu na technikę uzyskania obrazu. Co widzę? Trzy plamy i krzywy, niewyraźny, ciemny pas u dołu. Moja uboga wyobraźnia powinna mi podsunąć jakieś wrażenie bądź skojarzenie. Nasuwa dwa:
- o konieczności pilnego czyszczenia matrycy,
- o konieczności zastanowienia się, czego ofiarą padamy jako odbiorcy dzieła.

Wiele było dyskusji na tym portalu o fotograficznych kanonach i ich łamaniu. Wiele opinii o twórczości kontrowersyjnych autorów, których za swojej tu bytności widziałam co najmniej kilku.
I zawsze rodzi się pytanie, z czym mamy do czynienia: z nieumiejętnością, przemyślaną prowokacją, artystyczną wizją czy może potężną kpiną?

Znamy z niedalekiej przeszłości fikcyjne, mnogie tożsamości userów, którzy bawili się naszym kosztem. Znamy talenty w dorabianiu kunsztownych interpretacji do byle czego. Nie mam zamiaru nikogo obrażać, ale proszę, uszanujcie mnie jako odbiorcę i nie próbujcie robić mi wody z mózgu...

Do skrótu myślowego, abstrakcji, nietypowego przekazu, minimalizmu formy, interpretacji, sztuki wreszcie dochodzi się przez warsztat - żmudne jego doskonalenie, poznawanie i próbowanie do znudzenia technik, podejść, prób. Samorodnych geniuszy jest niewielu, z wysokiej półki zaczyna jeszcze mniej twórców. Patrząc na pf Autora, widząc tu setki i tysiące fotografii wszelkich typów i gatunków i Wasz ich odbiór, nie mogę nie pomyśleć, że coś tu jest nie tak.

Każdy ma swoją wizję i drogę dochodzenia do samorealizacji artystycznej. Jednak - wybaczcie - nie wierzę w drogę przez brudne plamy, druty od parasola i oparcia od krzeseł.
fotografia cyfrowa
kris_wit 2010-09-03 16:35:28plusplusplusplusplusplusplusminusminusminusminusminus
fotografia cyfrowa
Witam.
Oglądam to zdjęcie i zastanawiam się nad tym co widzą moje oczy.Patrzę na kategorię.Widzę,że to "abstrakcja".Mówię sobie ok,ale nadal nie wiem co to jest.Abstrakcja abstrakcją.Nie jestem na tyle kims ,by orzekać o tym czy jest to abstrakcja,artyzm ,czy cokolwiek innego.Mogę jedynie orzec,czy dana praca trafia w moje gusta i czy podoba mi się cos w danym zdjęciu.
Tutaj niestety,ale nie ma się co podobac ,bo dla mnie (powtarzam -dla mnie) nic tu nie ma.Nic co by zatrzymało na dłużej,nic co by zaciekawiło.
Pewnie znajdą sie osoby ,które dostrzegą tu jakiś zamysł,jakąś sztuke i artyzm.Ja niestety,albo stety nie dostrzegam.
Trudno nawet doradzić co w tym zdjęciu zmienić,poprawić ,bo trudno odgadnąć co Autor (-ka)chiał(-ła)pokazać w tej pracy.
Oczywiście to jedynie moje zdanie.Jeżeli ktoś uzna to zdjęcie za mistrzostwo z pokorą schyle czoła :)
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
Fant 2010-09-28 18:36:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ha, ha, ha, jaka dyskusja! "Braindead"... :-D
Ta akcja jest nawet sympatyczna, bo rozmontowuje schematy.
fotografia cyfrowa
chemix 2010-09-11 20:44:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
rozmawialiśmy i orzekliśmy że to "gówno"

to nic personalnego - pojechałeś po bandzie
fotografia cyfrowa
skimi 2010-09-10 21:18:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC - moją próbę tłumaczenia z "portugalskiego" na nasz umieściłem w moim pierwszym wpisie pod tym zdjęciem (11 od dołu). Wybór opcji 1 lub 2 dokonuje się zapewne w oparciu o własny światoogląd (albo ryzykujesz i ufasz autorowi albo bezpiecznie wietrzysz spisek :) i doznania wewnętrzne na widok pracy (u mnie ona intrygująco zagrała)
pozdrawiam
fotografia cyfrowa
aksamitka 2010-09-07 10:06:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kiedyś się zastanawiałam , co by było jakby Twoje fotografie ... bo dla przypomnienia niektórym jest to fotografia ... bez względu na to czy trafia w gusta czy tez nie ... ale wracając do tematu co by było gdyby ... czytam sobie i czytam...cóż obiektywni oprócz świetnych fotografii jak ta zaprezentowana przez autora serwuje także dobra czytelnie ... rodem z ... nie bądźmy drobiazgowi ... ja ze swej strony przytoczę zdanie Jerzego Jarniewicza w artykule napisanym o Susan Sontag ..."A jednocześnie osobę gotową do wyjścia z azylu, jakim są dla intelektualisty ściany gabinetu czy mury uczelni, by naocznie poznawać mechanizmy współczesnego świata i pełnić niewdzięczną rolę publicznego sumienia swoich czasów.... . " ... osobiście to tak odczytuje te fotografie ... jako probe wyjścia z azylu... zadziwiający jest fakt jak często w życiu innych jesteśmy taka nic nie znaczącą rozmyta plama ... choćby fotograficzna ...jak widzę nie wszyscy chcą się z tym pogodzić ...ale atak na wizje fotografa nie zmieni faktu, iż tak jest!
ps.
serdecznie pozdrawiam autora
fotografia cyfrowa
Incepcja 2010-09-06 20:16:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
To jakaś prowokacja ? Matryca do czyszczenia.
Ciekawe czy można zrobić jeszcze gorsza fotkę ??
fotografia cyfrowa
rafcio 2010-09-06 15:48:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kera napisał
"Kiedy oglądam Twoje fotografię, zaczynam czuć się winnym, że do wielu moich zdjęć zakradło się coś, czego chcą widzowie, a nie ja. Chociaż na tle "rynku" uważam swoje foty i tak za dość wolne od chciejstwa innych i wewnętrznie moje."
dokładnie takie są moje odczucia i dlatego nie zgadzam się z tym co napisał FLOGISTON
"bo dobr warsztat nigdy nie stanowi przeszkody i dobrze jeżeli jest punktem wyjścia, czyli bazą do stworzenia indywidualnego stylu"

*to co chcą widzowie=to coś zwane dobrym warsztatem

fotografia cyfrowa
keramodnor 2010-09-06 13:23:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wowa,
"Bardzo smutną minę ma ten pan..."
Dokładnie tak pomyślałem, ale zapomniałem to napisać w swoim komentarzu.
:-)
fotografia cyfrowa
vilgefortz 2010-09-06 11:40:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Co tu gadać, "jedni lubią zapach fiołków inni jak im śmierdzi pod nosem". Podobnie jest z fotografią i każdą inną dziedziną życia. Cokolwiek stworzy człowiek znajdzie amatorów i przeciwników. Wzajemne przekonywania są bezprzedmiotowe. O ile coś mnie i innych nie krzywdzi to szanuję odmienność.
fotografia cyfrowa
wowa 2010-09-06 11:18:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Bardzo smutną minę ma ten pan... Nie popieram smutku.
fotografia cyfrowa
otoori 2010-09-06 10:32:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jeżeli nie usiłujemy niczego powiedzieć
- nie istnieje ryzyko, że nam nie wyjdzie...

Przypomina mi się film wg. scenariusza Jerzego Kosińskiego - "Wystarczy być "
z fenomenalną rolą Petera Sellersa w roli głównej.
Kto widział - wie o co chodzi...
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2010-09-06 10:23:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jeszcze słowo nt "warsztatu" - mz problem tej fotki W OGÓLE nie jest problemem warsztatu. Problem warsztatu pojawia się wtedy, gdy "autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło" - nie wyszło, bo nie opanował światła, kompozycji itp. itd. Mój problem z tego typu pracami jest inny... Mam wątpliwość, czy autor w ogóle usiłował cokolwiek powiedzieć... ;]
fotografia cyfrowa
wloczega 2010-09-06 10:21:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jestem za :) dla mnie początki niekonwencjonalnych rejonów fotografii. ciekaw jestem w jakim kierunku się to rozwinie. pozdrawiam ciepło :)
fotografia cyfrowa
otoori 2010-09-06 10:17:38 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
"Forma jest pustką,
pustka jest formą;
pustka nie jest czymś innym niż forma,
forma nie jest czymś innym niż pustka;
tak samo uczucia, postrzeganie, pojęcia i świadomość."
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2010-09-06 10:17:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@skimi - pytanie jest inne: na podstawie czego miałbym sie opowiedzieć za 1 lub 2 opcją? W jakiej sytuacji mogę mniemać, że coś, co zdaje się być bełkotem, w rzeczywistości jest niezrozumiałym przeze mnie językiem? Dlatego, że ktoś inny twierdzi, że go rozumie? Nie sądzę - ten ktoś zawsze może na siłe doszukiwac się sensu w czymś, co samo w sobie sensu nie ma. Odpowiedź jest prosta: bede miał powód sądzić, że mam do czynienia z autentycznym jezykiem ("portugalskim") jeśli będę miał powody przypuszczać, ze wypowiedź ta niesie jakiś sens - innymi słowy, gdy zobaczę, ze można te wypowiedź PRZETLUMACZYĆ na zrozumiały dla mnie język. Dopóki jednak nikt nie jest w stanie przekonująco wskazać choćby cienia sesnu wypowiedzi, prostrzą i bardziej prawdopodobną hipotezą jest to, że mamy do czynienia z bełkotem...
fotografia cyfrowa
prorok 2010-09-06 10:09:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
skimi - przez warsztat na zaplecze
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2010-09-06 09:36:04 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
@blexen- o wartości dzieła nie świadczy fakt podobania się lub nie, tym bardziej nie decyduje o tym przewaga zachwycających.

Dla przypomnienia- "Szał" Podkowińskiego spotkał się z taka krytyka i oburzeniem, że w trakcie wystawy autor poprosił o przyniesienie mu drabinki i na oczach widzów pociął płótno. Tutaj w prawdzie szału nie widzę, ale kontynuacje pewnej wizji autora, która rzeczywiście doprowadziła Go do ściany (a właściwie do pustej i brudnej matrycy), ale to jeszcze nie przekreśla Jego dorobku.

Swoją drogą warto czasem zrobić i pokazać coś innego, bo szaleństwo i pasja są lepsze od nudy i sztampy
fotografia cyfrowa
mariusz75 2010-09-06 09:01:25 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
A może autor nie był pewien czy ma plamy na matrycy i chciał aby mu potwierdzić, badzcie bardziej wyrozumiali dla autora, bo ja nie będe
fotografia cyfrowa
vilgefortz 2010-09-06 08:54:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ostatnio coś takiego wyszło mi ze skanera
fotografia cyfrowa
vilgefortz 2010-09-06 08:46:36 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
-1
fotografia cyfrowa
auto_joker 2010-09-06 08:13:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@kera, podzielam Pana zdanie. popularne galerie internetowe nie są dobrym miejscem dla prezentacji temu podobnych prac. ulegając komercji boimy się narażenia na publiczną śmieszność.

nawet jeśli, jak ktoś tu napisał konto zostało założone dla zabawy i Autor sobie jajca robi, to fakt, że zamieszcza takie, a nie inne obrazy wynika z zakodowanej gdzieś w jego podświadomości estetyki artystycznej. chcąc nie chcąc nawet takie podejście może okazać się wielce twórcze.
fotografia cyfrowa
....... 2010-09-06 05:18:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Kera: no ciekawe to co piszesz. Czyli im większej ilości odbiorców praca się nie podoba - tym większy sukces. No bardzo ciekawe...:-D
fotografia cyfrowa
lewandovski 2010-09-06 02:05:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hehe :)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2010-09-06 00:49:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kiedy oglądam Twoje fotografię, zaczynam czuć się winnym, że do wielu moich zdjęć zakradło się coś, czego chcą widzowie, a nie ja. Chociaż na tle "rynku" uważam swoje foty i tak za dość wolne od chciejstwa innych i wewnętrznie moje.

Takiej serii trzeba było na OB, a zwłaszcza w tym czasie.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2010-09-06 00:41:04 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2010-09-06 00:32:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
PS słowa mędrców są często niezrozumiałe przez gmin... Ale biada temu, kto sądzi, iż bełkocząc staje się mędrcem...
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2010-09-06 00:30:17 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Fotografia jest formą komunikacji... Jeśli jest tworzona "do szuflady" - i tak pozostaje formą komunikacji, choćby autora z samym sobą. Jeśli jednak trafia do galerii, staje się formą komunikacji interpersonalnej... I jak to z każdą formą komunikacji bywa - albo jest bogata w treść i formę, albo jest bełkotem bez ładu i składu. To prawda, że słysząc bełkot mózg odbiorcy może próbować wyłowić z informacyjnego szumu jakieś słowa, narzucić niejako, nadać z siebie treść chaotycznej paplaninie... Taka jest skłonność naszego mózgu - doszukać się sensu wszędzie, także tam, gdzie go nie ma... Kto jednak bełkot próbuje obwołać tajemną najwyższą prawdą niedostępną pariasom - naraża się na śmieszność... Bełkot pozostanie bełkotem - niezależnie w czyich ustach. Krytykowanie za bełkot nowicjuszy i wychwalanie bełkotu innych ma równie mało sensu, co ów bełkot.
fotografia cyfrowa
kumandrzej 2010-09-05 12:29:22 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
rafiso 2010-09-05 11:31:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
polecam..... usunąć!
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2010-09-05 11:11:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ponad pół tysiąca odsłon- jak na test czystości matrycy, to całkiem nieźle.

No i niech mi ktoś teraz powie, że autor nie umie dobrze się sprzedać :D :D :D
fotografia cyfrowa
Tomanik 2010-09-05 01:54:09 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
ojej, chyba nie dam rady przeczytać... tak mi przykro...
fotografia cyfrowa
kobra79 2010-09-04 22:53:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
przerost formy nad treścią?...czy treści nad formą?..;DDD
fotografia cyfrowa
LucaBrassi 2010-09-04 22:49:59 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
ale o co chodzi...
fotografia cyfrowa
neojmx 2010-09-04 22:44:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ale ja głupi jestem, qrde! Teraz dopiero widzę, że te 3 plamki, to są 3 słonie, a to ciemne na dole, to jest leżący wielbłąd, ale niejedna katechetka powiedziałaby, że to Jezus. :)))
fotografia cyfrowa
auto_joker 2010-09-04 20:47:20 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
czysta forma :-)
fotografia cyfrowa
koneser83 2010-09-04 16:47:37 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
fotografia cyfrowa
prorok 2010-09-04 16:38:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tysjusz_ pozdrawiam !
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2010-09-04 16:30:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@joanna_ga zgadzam się że Trzy słonie dzieli od tego co tu mamy przepaść.

Być może mało precyzyjnie wyraziłem się, ale w moim odczuciu autor ma przemyślane i konsekwentne prace na OB, choć ie przeczę, że mocno dyskusyjne. A powyższa demonstracja pyłków na matrycy to chyba celowa i przemyślana prowokacja.
fotografia cyfrowa
jaren 2010-09-04 15:17:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dziwi dyskusja o niczym, jak w polityce.
fotografia cyfrowa
Joker49 2010-09-04 14:55:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Autor pisze pracę z zakresu socjologi.
Dobry materiał pogladowy z tej dyskusji wynika.
fotografia cyfrowa
tomi 2010-09-04 14:47:58 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Prowokacja się udała.
Teraz zacznijcie oglądać zdjęcia.
Za prowokacje wielki (+) za zdjęcie...
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2010-09-04 14:45:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Krystek, przyznaję Ci rację :-) nie warto :-)
fotografia cyfrowa
krystek102 2010-09-04 14:44:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
i po co dyskutować na temat tej anty pracy? Nie lepiej skupić sie i poświęcć czas na inne prace?
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2010-09-04 14:24:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Do KK Flogistona:
Trzy słonie keramodnora to zupełnie inna bajka. Tam trzeba było coś dostrzec i skojarzyć. Był tam temat, był dowcip. A tu - co jest? Tematem są trzy plamy na matrycy? Sorry, ale ja tego za nic nie kupię :-)
fotografia cyfrowa
Tranceman 2010-09-04 13:44:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie wierze wlasnym oczom - wchodze w MAX a to tu "to cos"
fotografia cyfrowa
rebel 2010-09-04 12:47:41 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu
fotografia cyfrowa
greq 2010-09-04 12:42:47 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
wypas...mi sie podoba przekaz autora i to bardzo !!! LOL
fotografia cyfrowa
tysjusz_ 2010-09-04 11:28:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
proroku - rozumiem, że sprawujesz bardzo ważną funckję na tym portalu: mówisz co i kiedy nie pasuje, na co ta galeria nie jest gotowa. chyba nawet administracja nie powinna wydawać takich osądów jakie robisz ty.
fotografia cyfrowa
sulek 2010-09-04 11:11:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Rafcio,
ja też nie mam patentu na nieomylność [tę ostatnią to tylko Duch Święty :)))] i cieszę się, że tu jesteśmy zgodni :)))

Na marginesie, jeszcze jedno sformułowanie wśród wcześniejszych komentarzy wpadło mi w oko:
"niekonwencjonalne poczucie estetyki". Bardzo mi się ten eufemizm podoba, podobnie jak "inteligentny inaczej". Subtelne....

Pozdrawiam raz jeszcze i zmykam :))) Ze swej strony temat chyba wyczerpałam.
fotografia cyfrowa
pablo3style 2010-09-04 11:11:34 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
obraz kontrolny serwisu fotograficznego - to chyba właśnie po to aby łatwiej namierzyć te plamy . . .
fotografia cyfrowa
riepcia80 2010-09-04 11:05:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
O wmordę. Tak się patrzę i myślę sobie, żeby chociaż ułamek procenta tej wyobraźni, którą mają artyści i odbiorcy podarować kierowcom, to statystyki wakacyjnych powrotów i długich weekendów spadłyby o 90% :) Ech, ta śtuka ;)
fotografia cyfrowa
rafcio 2010-09-04 10:58:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sulek, cieżko mi napisać coś konkretnego bo nie wiem jakich autorów masz na myśli i jakie prace...
ale może mały przykładzik. lubię mieć w domu jasno i czysto, ale jak jadę zwiedzać międzyrzecki rejon umocniony to nie psioczę na ciemność i syf ;-) dwa światy.

"Ale miło skonfrontować poglądy :)))" fakt, bardzo to lubię i dopuszczam myśl, że mogę się mylić.

Pozdrawiam

fotografia cyfrowa
joanna_ga 2010-09-04 10:56:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
W sumie może i ja zacznę produkować konsekwentnie takie cósie jak ten powyżej, może wtedy z pstrykaczki artystką się stanę ;-) I matrycy nie trzeba będzie pucować, i o kompozycję dbać i przygotowanie do prezentacji. Same korzyści :-D
fotografia cyfrowa
sulek 2010-09-04 10:41:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ku chwale portalu, Koleżanko Manko!!!! :)))
Pozdrawiam serdecznie i z duuużym uśmiechem.
fotografia cyfrowa
Mana 2010-09-04 10:30:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Szkoda, że nie można punktować komentarzy. Joanna_ga i sulek - macie ode mnie po wirtualnym plusie za ostatnie komentarze! :-D
fotografia cyfrowa
sulek 2010-09-04 10:20:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
:)))

I fajnie.

Są tu Autorzy [mogłabym podać na gorąco kilka nicków], których fotografia mnie jakby nie interesuje - bo nie "moja" estetyka, nie "moje" środki wyrazu, nie ten styl - i dobrze. Nie pojawiam się pod ich pracami, oni omijają moje, ale mogę śmiało, nie obawiając się nadużycia powiedzieć, że czynimy to w duchu pełnego poszanowania dla swojej odmienności. :))) I całe szczęście, że tak jest, bo jak w naturze - zmienność warunkuje rozwój. I tym Autorom nie odmawiam ani talentu, ani wysokich często umiejętności. Daleko wyższych niż własne :)

Zastanawia mnie jednak i ciekawi zjawisko, że ta sama grupa ludzi, która w fotografii konwencjonalnej bezlitośnie piętnuje niedoróbki typu: "obciąłbym dwa centymetry z prawej strony i wystemplował komara, bo psuje odbiór", "brak ostrości na trzeciej rzęsie prawego oka" itp. czyni jednocześnie wydarzeniem podobne do powyższej prezentacje i wspina się na wyżyny sztuki interpretatorskiej, by nadać głębszy sens krawędzi dachu lub plamie...

Ale miło skonfrontować poglądy :)))
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2010-09-04 10:16:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jan, od jakiego tematu? ;-)
fotografia cyfrowa
Gruhaa2 2010-09-04 10:16:55 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
jan 2010-09-04 10:15:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
gdyby usunąć jedną kropkę po prawej stronie bo odciąga wzrok od tematu to byłoby znacznie lepiej
fotografia cyfrowa
rafcio 2010-09-04 09:54:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@sulek, to prawda, że nie mam na to dowodów, jest to tylko jedna z opcji.
może to być finalny produkt drogi artystycznej autora, może być to pierwszy krok autora...
i możliwe, ze jest to podpucha ;-) i właściwie nie ma to dla mnie znaczenia.

uważam, ze niektóre zdjęcia dużo wymagają od oglądającego i bez jego zaangażowanie nie mają prawa istnieć. właściwie to odbiorca składa zawarte w pracy składniki wg własnego uznania i tworzy treść. i tu pojawiają się opinie typu: "czy jak ktoś wstawi konsekwentnie portrety z czerwonymi i wypalonymi fleszem oczami, to będzie zamysł i art stajl" i "to ja jutro wystawie zdjecie białej kartki z kółkiem na srodku:D i 5 maja siadac"
trudno powiedzieć, bo ja w pracach autora widzę jednak coś więdzej od brudów matrycy i ciemnego paska na dole i nie wiem czy uda się to podrobić. ale zawsze możecie spróbować ;-)
no i nie o podrabienie chodzi, ja cenie ciekawe i inne sposoby postrzegania rzeczywistości, a wszystko co autor nam pokazuje, to są pełnowartościowe zdjęcia rzeczywistości, tej samej którą każdy z nas codziennie ogląda, a jednak wywołują poruszenie jakby były z innej planety...

fotografia cyfrowa
sulek 2010-09-04 09:03:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Rafcio - dziękuję Ci za ten głos, niewątpliwie wyważony i sensowny :)

Żeby nie było wątpliwości: nie odmawiam nikomu prawa do własnej twórczości, do własnego osądu i widzenia, do własnej drogi po kolejnych stopniach albo na skróty. Znam ograniczenia własnej estetyki i techniki xDDD i mam 100% świadomość, że i Wy nie musicie "kupować" moich wytworów.
I naprawdę nie robię - nie śmiałabym robić - idiotów z rozumiejących brud na matrycy...

Zdaje mi się jednak, że i Ty nie masz dowodów na to, że owe plamy są finalnym produktem drogi artystycznej, rozczarowaniem fotografią bardziej formalną?
Czymkolwiek by nie były, jedno udało się Autorowi osiągnąć - szum wokół swojej osoby i swojego dzieła. Czas zapewne wyjaśni resztę :)

Nie rozumiem i będę obserwować :))) Niekoniecznie jednak drogę artystyczną. Zjawisko socjologiczne na pewno...

Pozdrawiam serdecznie.
fotografia cyfrowa
skimi 2010-09-04 08:18:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
neojmx - nie jest to konieczne ale całkiem możliwe :)
fotografia cyfrowa
neojmx 2010-09-04 03:54:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Sprowokowany komentarzem @kai_ zapytam, czy jak ktoś wstawi konsekwentnie portrety z czerwonymi i wypalonymi fleszem oczami, to będzie zamysł i art stajl?
fotografia cyfrowa
neojmx 2010-09-04 03:53:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Sprowokowany komentarzem @kai_ zapytam, czy jak ktoś wstawi konsekwentnie portrety z czerwonymi i wypalonymi fleszem oczami, to będzie zamysł i art stajl?
fotografia cyfrowa
neojmx 2010-09-04 03:50:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Sprowokowany komentarzem @kai_ zapytam, czy jak ktoś wstawi konsekwentnie portrety z czerwonymi i wypalonymi fleszem oczami, to będzie zamysł i art stajl?
fotografia cyfrowa
kaja_ 2010-09-04 01:25:39 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
widzę konsekwencję w portfolio autora, widzę zamysł, specyficzne spojrzenie i niekonwencjonalne poczucie estetyki. może sie i trochę mija z moim, ale.. gra!!
fotografia cyfrowa
seth3 2010-09-04 01:17:25 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
to ja jutro wystawie zdjecie białej kartki z kółkiem na srodku:D i 5 maja siadac!
fotografia cyfrowa
neojmx 2010-09-04 01:15:47 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
fotografia cyfrowa
nicram1 2010-09-03 21:53:20 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
kobra79 2010-09-03 21:36:34 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Wojtek47 2010-09-03 21:34:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A moim zdaniem to niezbyt udane zdjęcie .......
:))))
fotografia cyfrowa
Napcio 2010-09-03 21:31:36 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
fotografia cyfrowa
prorok 2010-09-03 21:19:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tysjusz - fajnie nadajesz , ale chyba już podziękujemy
fotografia cyfrowa
krystek102 2010-09-03 21:18:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to nawet nie gniot, tego sie nie da sklasyfikować
fotografia cyfrowa
eserfau 2010-09-03 21:15:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dla mnie to jest zbyt skomplikowane ;
fotografia cyfrowa
tysjusz_ 2010-09-03 20:50:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mnie się podoba.
gigantyczna pustka, nieczystość, zabawa drobnostkami, igranie z ogniem, z depresją, z jesienią, z obrazowością, z podawaniem na tacy.
wyzwanie dla oglądającego.

p.
fotografia cyfrowa
Kadrusz 2010-09-03 20:31:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
krótko - lipa
fotografia cyfrowa
prorok 2010-09-03 20:25:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
skimi - lubię Cię , i nie jest to żart
fotografia cyfrowa
skimi 2010-09-03 20:14:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wg mnie to opowieść o zawieszeniu w 'niewidzeniu', o pustce, o zrezygnowanej samotności - zrezygnowanej bo autor ma już w nosie plamy na matrycy i zamiast je występlować zostawia je, jest mu obojętne co o tym napiszemy, chciał oddać stan przykrego i bolesnego odstawania od świata.
:)) Tak tę pracę odebrałem, i tyle.
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2010-09-03 20:12:13 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
UncleTom 2010-09-03 19:52:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Hehe... dane EXIF dadzą się odczytać, a więc jednak zdjęcie powstało przy pomocy aparatu, nawet z obiektywem... ;)) Choć przez chwilę sądziłem, że jest inaczej. Jedno wszakże jest pewne: matryca do czyszczenia! ;-)
fotografia cyfrowa
kris_wit 2010-09-03 19:49:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jeszcze jedno skimi - skoro taki jesteś mądry to może napiszęsz coś o tym zdjęciu?Ja sobie zadałem nieco trudu .Może nie wyszło mi najlepiej.Trudno.Ale chociaź coś próbowałem i trochę czasu poświęciłem temu tworowi.
Pozdrawiam :)
fotografia cyfrowa
kris_wit 2010-09-03 19:45:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
skimi - szanuje Twoje zdanie ,ale no cóż - nie zgadzam się z nim.Bzdety i tyle :)
fotografia cyfrowa
kris_wit 2010-09-03 19:41:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
pattom - dzieki ,nawet nie pytam ,czemu za KK dałeś minusa :) jedynie za nick który ją napisał .I nie uwierzę,że jest inaczej :)
fotografia cyfrowa
skimi 2010-09-03 19:41:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Cris70 - ten fragment wprawił mnie w osłupienie "Patrzę na kategorię.Widzę,że to "abstrakcja".Mówię sobie ok,ale nadal nie wiem co to jest." a reszta jest opisem Twojej niemocy (co nic, z punktu widzenia podejścia do tej pracy, nie wnosi). Stwierdzenie, że nie trafia w Twój gust jest jedynie komentarzem a nie krytyką :))
fotografia cyfrowa
dreptaq 2010-09-03 19:29:33 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
jeśli to ma jakąkolwiek wartość artystyczną, to zaprzepaściłam swoją szansę na wielką sławę fotograficzną-usunęłam sporo podobnych do ...kosza
fotografia cyfrowa
kris_wit 2010-09-03 19:20:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@skimi - masz coś do KK ,czy też podoba Ci się ta praca? :))
fotografia cyfrowa
sulek 2010-09-03 19:12:33 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Podzielam zdanie @Trancemana, rzadko przychodzą mi do głowy takie podejrzenia, tu jednak mam wrażenie jednej wielkiej podpuchy...
fotografia cyfrowa
sztafik 2010-09-03 19:08:48 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
fotografia cyfrowa
marek_a 2010-09-03 18:58:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hm...nawet ja takich nie robie :DDD
fotografia cyfrowa
kris_wit 2010-09-03 18:55:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tranceman - nie ,nie boimy się oceniac z tego co widać :)
fotografia cyfrowa
prorok 2010-09-03 18:38:56 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
ta -to jest abstrakcja ;;;;; ten portal Autorze nie jest jeszcze przygotowany na Twoją twórczość - nie kupuję
fotografia cyfrowa
gregsk 2010-09-03 17:43:05 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Tranceman 2010-09-03 17:21:15 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
ktos sobie niezle jaja robi a kazdy sie boi oceniac ;p
fotografia cyfrowa
kris_wit 2010-09-03 16:29:19 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Nic
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa