| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | prorok | Tytuł: | | Data publikacji: | 2010-09-11 21:56:22 | Liczba wyświetleń: | 1519 | Ocena średnia: | 3.4 | Liczba punktów: | 132 | Liczba poleceń: | 5 | Liczba komentarzy i krytyk : | 73 | Kategoria: | Ludzie w fotografii | Aparat: | Nikon d40 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Anders - nie zgadzam sie, dla mnie wlasnie polprzymkniete oczy sa bardzo OK (choc nie bede mowil, ze autor tu zagral swiadomie, ale wlasnie fajnie wyszlo), a jako okularnik wiem ze szkielka zsuwaja sie z nosa gdy jestem zmeczony, wypluty etc. no i dobrze pasuja do abnegacji modela. Hippis doskonale zaaranzowany i pieknie pozujacy bylby nieautentyczny. Dla mnie wlasnie owa niedbalosc + uplyw czasu przemawiaja... | | | |
Wbrew powszechnemu entuzjazmowi i ocenianiu modela pozwolę sobie zwrócić uwagę na totalne niedorobienie tego portretu. I nikt mi nie wmówi, że nie ma to znaczenia w tym zdjęciu, bo zdjęcie nie jest reportersko dynamiczne co za tym idzie nic nie usprawiedliwia niedociągnięć technicznych.
A o czym mówię? rzeczy drobne, ale strasznie denerwujące. Oprawki okularów przecinające środek oczu, półprzymknięte powieki, zdecydowanie nieuzasadnione cięcie u góry, bałagan bijący kolorystyką w oczy w tle, wypalony niebieski w tle. To wszystko niewielkim wysiłkiem nie zmieniając prawie zdjęcia można było poprawić.
I właśnie te detale powodują, że praca jest mocno przeciętna, pomimo świetnego modela. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Lachim 2010-09-16 18:55:27 | ocena = 3 broni się, a jakże! | |
Lifter 2010-09-14 14:11:59 | ocena = brak oceny Anders - zauwaz, ze nie zgodzilem sie tylko z tym, co uznalem, ze "moze byc" - czesc twych zarzutow uznalem za sluszne. Nie wiem czy zdjecie bylo pozowane etc. wiec jesli tak - mozna je bylo dopracowac, i owszem. Ale nawet pomimo usterek technicznych broni sie jako calosc. | |
prorok 2010-09-14 13:30:20 | ocena = brak oceny Mana - dzięki ! , wszystkie uwagi dot . niniejszego zdjęcia są ważne i godne uwagi - wsłuchuję się w każde słowo i za każde słowo dziękuję - nikogo nie pomijam i nie ignoruję , na nikogo się nie 'wypinam' . w pewnym momencie mogłem zostać żle zrozumiały , a być może mało precyzyjnie się wyrażiłem . | |
Lachim 2010-09-14 13:13:00 | ocena = brak oceny Chociaż może to dziwne, po części zgadzam się z obiema KK.
Przede wszystkim jednak: brawo Mana !
Od siebie dodam, że najbardziej przeszkadza mi cięcie włosów u góry i brak światła na twarzy. Tło jest OK. | |
Mana 2010-09-14 12:42:42 | ocena = brak oceny Andres - to, że dałam minusa za krytykę nie oznacza, iż nie zgadzam się z listą błędów powyższego zdjęcia. Przeciwnie - uważam, iż uwagi są cenne, a ich wykorzystanie daje Autorowi szansę zrobienia lepszego zdjęcia w przyszłości. To, czy z niej skorzysta - jest już kwestią jego wyboru.
Uważam natomiast, iż dobra krytyka nie powinna zawierać zabarwienia emocjonalnego i nie powinna odwoływać się, a tym bardziej oceniać zdania innych.
Mam nadzieję, że nie odbierzesz mojej opinii osobiście :) | |
Mana 2010-09-14 12:33:56 | ocena = 2 Przyglądam się zdjęciu i "przysłuchuję" rozmowie.
Co do portretu - myślę, że nie jest tak dobry, jak ciekawy jest model. Nie twierdzę, iż zrobienie lepszego było w tych warunkach łatwe. Jestem jednak przekonana, iż wzięcie pod uwagę krytycznych uwag może pomóc zrobić lepsze zdjęcie w przyszłości.
Co do dyskusji - sądzę iż warto uświadomić sobie, że rozmowa o fotografii nie jest, lub przynajmniej być nie powinna - czymś osobistym. To, że komuś nie podoba się moje zdjęcie - nie znaczy, że mnie nie lubi, lub nie szanuje. Osobiście bardziej cieszą mnie uwagi krytyczne, niż przychylne - właśnie z nich mogę nauczyć się najwięcej. Nawet, jeśli się z nimi nie zgadzam - jest dla mnie rzeczą ciekawą poznawać inny od mojego sposób postrzegania.
Zaprzestanie dopatrywania się czegokolwiek osobistego w opiniach o naszych pracach daje przyjemny spokój i umożliwia rozwój. Warto się tego nauczyć.
Z drugiej strony - mądra krytyka oznacza dla mnie umiejętność jasnego wyrażania własnych opinii, z poszanowaniem prawa innych osób do zdania odmiennego.
Myślę, że zarówno jako krytykowani, jak krytykujący mamy jeszcze sporo do poprawienia ;) | |
leman 2010-09-14 10:53:25 | ocena = 4 | |
prorok 2010-09-14 09:40:40 | ocena = brak oceny blexen - dokładnie było tak jak napisałeś , ten model toleruje mnie jako przyjaciela , natomiast ma uczulenie na punkcie obiektywu , on wie że go fotografuje - ale będzie robił wszystko by zdjęcie nie wyszło ; taki jest Hermes , dla mnie jednego z nielicznych Lechu . miłego dnia życzę . | |
Wojtek47 2010-09-14 08:32:29 | ocena = 3 Dla mnie to po prostu ciekawa twarz dość dobrze pokazana. | |
mojżesz :-) | |
....... 2010-09-14 01:42:23 | ocena = brak oceny Skąd ta pewność że Autor miał na tyle czasu by "złapać" modela z innej perspektywy? Mówię o oprawkach przecinających środek oczu. "Zła" fotografia Proroka i "dobra" fotografia Wowy - super porównanie. Warto może jednak zwrócić uwagę na jeden mały ale istotny szczegół. Model Wowy WIE że jest fotografowany - z ciekawości spogląda na fotografa ZNAD okularów do czytania, automatycznie się ustawia. Tego samego niemożna powiedzieć o Modelu Proroka. Ten nie jest zainteresowany obiektywem, jest zainteresowany tym co ma przed nosem. Mogę się założyć, że gdyby Autor powyższego krzyknął do dzidka mielibyśmy dokładnie takie samo spojrzenie, technicznie prawidłowe.:-D Odważę się więc podsumować. Dwie fotografie - dwie całkiem inne bajki. Różne sytuacje robione w różnych okolicznościach i w różnych warunkach. Zły przykład. ...mz.:-D | |
Andres 2010-09-13 23:29:44 | ocena = brak oceny Archeo... doskonały przykład.... Zdjęcie które ma świetnego modela i jest bardziej dopracowane technicznie... Jak widać można to zrobić bez straty dla zdjęcia. | |
Archeo 2010-09-13 23:09:29 | ocena = brak oceny @Andres powiedzmy ... już kiedyś się nieco spieraliśmy mając skrajnie odmienne zdania.
...
Sorki ale trzymacie się netowych stereotypów. Popatrzcie i porównajcie Tą pracę z
portretem bardziej klasycznym wow-y:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-457615.php
Czym się obie prace różnią ? Będzie tego sporo ale obie są bardzo dobre choć łączą je tylko kategorie, wiek modela i okulary.
EOT. i pozdrawiam cieplusio wsiech. | |
dreptaq 2010-09-13 23:05:06 | ocena = 4 | |
asiencja 2010-09-13 22:49:26 | ocena = brak oceny Andres w znacznym stopniu ma racje, nad zdjeciem można popracować...
szanuje "takich" ludzi jak model na zdjeciu, nie zmieniajacych sie pomimo upływu lat, mój ojciec wygląda całkiem podobnie, pewnie jemu też zawdzieczam moje upodobania muzyczne i poglady na zycie ,
mam nadzieje ,ze taka pozostane do konca :) Amen :)
pozdrówki | |
Andres 2010-09-13 22:45:37 | ocena = brak oceny Archeo pudło... na portalach foto to bywam tyle co kot napłakał... | |
lukapl 2010-09-13 22:44:24 | ocena = 3 | |
prorok 2010-09-13 22:36:57 | ocena = brak oceny wowa - nie , wszystko ok , nie naburmuszam się / miłe pozdr! | |
gordian 2010-09-13 22:33:48 | ocena = brak oceny jaja sobie robię... :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) | |
wowa 2010-09-13 22:33:39 | ocena = brak oceny prorok - dziecinne wypowiedzi jedynie mnie śmieszą. Nie rozmawiamy tu o mnie, a o Twoim zdjęciu. skoro nadąsany wyskakujesz z osobistymi domysłami, które nie mają żadnego potwierdzenia w rzeczywistości, informuję Cię, że marnie wieszczysz i zgadujesz. I nie zmieni tego fakt, że się nadmiesz. Nie jesteś w stanie zrozumieć tego, co napisałem - trudno, nie wytłumaczę Ci. Nie prowadzę lekcji języka polskiego w zakresie nauczania początkowego. Miłego wieczoru!
] | |
Archeo 2010-09-13 22:20:09 | ocena = 4 @Andres nie masz nawet za grosz racji, wybacz ale źle patrzysz to wynik ... zboczenia ... z internetowych foto portali.
Za autorem kadrem itp. itd oraz k.k. Lifter i jeszcze sporo bym dołożył ale i tak nikt tu tego nie zrozumie więc nie skrobię kk. | |
Rafi083 2010-09-13 22:19:48 | ocena = brak oceny gordian tu pod zdjęciem proroka.....?
Jak mam to rozumieć ? | |
prorok 2010-09-13 22:16:58 | ocena = brak oceny przyjmiesz miało być | |
prorok 2010-09-13 22:16:26 | ocena = brak oceny gordian - a mnie przyjmniesz | |
gordian 2010-09-13 22:14:15 | ocena = brak oceny ...wasze zdrowie, zdrowie wszystkich niedomkniętych powiek,
zwiadowców chińskich, relaks mym bogiem...
lub
...ej dziewczyny i chłopaki, bo jeśli macie pełne baki
to zapraszam was do draki
w chińskiej dzielnicy, jak mojej okolicy,
chłopaki to już mają oczka jak szparki'''
itd...
:-)))
Rafi dużo wie, ale na Voal nie przyjęli... :-))) | |
Rafi083 2010-09-13 21:49:51 | ocena = brak oceny Andres mówię o tym że było pewnie tyle czasu by poprawić perspektywę choćby kucając....
W takiej fotografii nie zawsze jest na to czas i miejsce... I pozostaje tylko jedno, później w domku na zimno sobie powiedzieć, tak to jest dobre, to jest złe nie pokaże się z tym... | |
nienacki 2010-09-13 21:22:26 | ocena = 3 fakt lewa przeszkadza , oprawki okularów nie | |
Andres 2010-09-13 21:09:07 | ocena = brak oceny Rafi083 czy ustawianie modela jest jedynym, według Ciebie, sposobem na zmianę kadru, widoczności oczu itd? Twoja wypowiedź dziwi mnie o tyle, że widziałem że robisz zdjęcia ślubne, gdzie nie ma ani za dużo czasu, ani za dużo możliwości kręcenia się w celu uzyskania lepszego kadru. | |
Rafi083 2010-09-13 20:55:21 | ocena = brak oceny teraz tak myślę ze dałbym trzy ;) | |
Rafi083 2010-09-13 20:54:32 | ocena = brak oceny tło, ok z wyjątkiem lewej, dobrze gra, góry mało niestety, okulary na miejscu ciut z dołu.... nie zaszkodzi ale w takiej sytuacji nie jest to proste to nie modelina, spójrz w lewo o 3 mm, nie nie w to lewo dzizus..... ;) | |
Andres 2010-09-13 20:31:08 | ocena = brak oceny @Lifter:
Nie masz racji... tutaj nie jest kwestia osunięcia się oprawek... a raczej kwestia zrobienia zdjęcia z minimalnie niższej perspektywy przez co nie rzucałoby się w oczy ani przymróżenie powiek, ani oprawki by nie cięły oczu. Nie wpłynęłoby to również na autentyczność hipisa. Podobnie jak nie wpłynęłoby na to danie minimalnie więcej góry tak, żeby nie ciąć włosów, oraz przygaszenie tła. | |
prorok 2010-09-13 19:47:34 | ocena = brak oceny nie polonez | |
Rafi083 2010-09-13 19:45:30 | ocena = brak oceny wadzi lewa w tle, polonez....? ;) | |
Rafi083 2010-09-13 19:44:18 | ocena = 2 | |
szoszon 2010-09-13 19:11:58 | ocena = brak oceny ja myślę ,że ten człowiek po prostu tak wygląda, nie wyobrażam go sobie z szeroko otwartymi oczami :) | |
prorok 2010-09-13 19:04:48 | ocena = brak oceny wowa - i niech tak zostanie , ja jestem ten marny , Ty jesteś ten wspaniały / pozdr! | |
wowa 2010-09-13 19:01:16 | ocena = brak oceny prorok -> marny z Ciebie prorok. Zgadywacz - też. :o) A wspomniane przeze mnie tendencja istnieje, nawet jeśli tego nie przewidywałeś... :o) Pozdrawiam! | |
Lifter 2010-09-13 18:37:17 | ocena = 3 | |
prorok 2010-09-13 16:28:09 | ocena = brak oceny wowa -wiem , że zgadzasz się z Andres-em , a Andres z Tobą itd ; dodam może jeszcze tylko tyle , że i mi to zdjęcie się nie podoba -nie podoba . . . | |
wowa 2010-09-13 15:50:00 | ocena = brak oceny Zgadzam się z Andresem, ale to nagminna cecha oceniania zdjęć na OB: atrakcyjność (także fotograficzna) modela przesłania walory samej fotografii. Wyobraźnia zastępuje obraz i oceniamy osobistą wizje, a nie zdjęcie. Pozdrowienia. | |
Andres 2010-09-13 14:18:25 | ocena = 1 Może być... zdecydowanie model/temat zdjęcia zasługuje na uznanie. | |
Majka 2010-09-13 06:35:39 | ocena = 4 | |
falko 2010-09-12 21:23:43 | ocena = 4 | |
czarny2 2010-09-12 20:41:28 | ocena = 4 | |
kajar 2010-09-12 16:56:36 | ocena = 4 | |
Mukka 2010-09-12 15:08:44 | ocena = 4 | |
Dobry portret. Fajnie pokazujesz ludzi. | |
....... 2010-09-12 14:31:29 | ocena = 3 3- | |
kris_wit 2010-09-12 14:23:46 | ocena = 3 Kolejny dobry portret w Twoim portfolio. | |
chulap 2010-09-12 14:21:41 | ocena = 4 | |
niewielu już takich przedstawicieli ruchu "flower power" można jeszcze zobaczyć. Większość dokonała przemiany. Może to szkoda... | |
Kijevsky 2010-09-12 08:00:58 | ocena = 4 bardzo charakternie i wymownie ukazany | |
arturdy 2010-09-12 00:57:45 | ocena = 4 | |
szoszon 2010-09-12 00:50:18 | ocena = brak oceny piękne | |
hehe bdb...naturalny portret:) | |
Archeo 2010-09-11 23:57:58 | ocena = brak oceny Trafiłeś do foto raju dla portrecisty.
Ps.
Tia... , 68 to za paczkę Sportów (3,50 zł) miałem pełny bak (chyba 60 litrów czerwonej za 4 to beczka 200 l). To że bidota i dzieciaki to jeszcze drobiazg ale trzeba było z nimi pogadać jaki kit im polityczni wciskali. | |
prorok 2010-09-11 23:15:41 | ocena = brak oceny Joker49 - w 68 roku byłem we Lwowie i widziałem jak czołgi na platformach kolejowych jechały na Czechosłowacje , to był sierpień , a sowieccy żołnierze to takie dzieciaki - 17 , 18 letnie | |
ustyna 2010-09-11 22:33:33 | ocena = 4 | |
Sigmar 2010-09-11 22:33:30 | ocena = 3 ciekawe | |
seth3 2010-09-11 22:30:59 | ocena = 3 widac po kolorze wasa ze zawodowo pali;) | |
Kobieta 2010-09-11 22:19:44 | ocena = 4 | |
Joker49 2010-09-11 22:10:07 | ocena = 4 Cała seria hipisowska bardzo cacy. [ cos o tym wiem;) -68 rok. Z autopsji;-))] | |
sulek 2010-09-11 22:07:39 | ocena = 4 barwny typ :) | |
etis 2010-09-11 22:02:28 | ocena = 4 | |
zieliwo 2010-09-11 22:00:48 | ocena = 2 | |
| |