| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Fudal | Tytuł: | | Data publikacji: | 2010-09-18 17:05:37 | Liczba wyświetleń: | 1202 | Ocena średnia: | 3.4 | Liczba punktów: | 84 | Liczba poleceń: | 2 | Liczba komentarzy i krytyk : | 34 | Kategoria: | Zwierzeta | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Witam.
Na wstępie napiszę,że nie wnikam w to za co i dlaczego to zdjęcie zdobyło takie ,a nie inne oceny.To osobista sprawa oceniających i nie warto podważać czyjegoś prawa do oceniania wysoko,bądź nisko.Oczywiście zdjęcie,o którym tu piszemy nie jest pracą szczególnie rewelacyjną,ale też nie tak złą by ja potępić. Z pewnością okaz sportretowany na zdjęciu jest piękny.Nie zgodzę się też z tym ,że kadr jest zbyt ciasny.Moim zdaniem jest poprawny.Co do światła to tu rzeczywiście zdałoby się lepsze.Rozumiem ,że to warunki zastane ,ale jednak mimo to światło uważam tu za najsłabsze ogniwo.Nie oznacza to jednak ,że jest to czynnik dyskwalifikujący ta fotografię.
Nie zgodzę się też z @Sigmar z tezą,że w zoo o takie zdjęcia łatwo i ,że autor nie natrudzil się.Otóż kilka ogrodw zoologicznych w Polsce i Europie miałem przyjemność zwiedzić i wcale nie jest łatwo o dobra i ciekawą fotę z zoo. A to wszędobylscy ludzie,a to kiepskie warunki zastane,a to przeszkadzające ogrodzenia,a to zwierzęta mało aktywne,albo gdzieś pochowane:) Cała masa czynników utrudniających,więc moim zdaniem to wcale nie takie proste zrobienie bdb fotografii w zoo.
Tutaj w dużym stopniu udało się pozytywnie wykadrować zwierzaka, udało się uniknąc niepotrzebnych elementów, dobrze rozplanowano ostrość.
Mnie się ta praca podoba.Nie rzuca na kolana,ale przyzwoity poziom jakości jest i z przyjemnością się to zdjęcie ogląda według mnie :) | | | |
Może i będzie kontrowersyjnie, ale pozwolę sobie na krytykę i przy okazji uzasadnienie mojej oceny. Zdjęcie zebrało bardzo wysokie noty, ja się pytam dlaczego?
Gdybyśmy postawili na miejscu sowy np. dzbanek, albo inny kamień? Zdjęcie do moderacji, czy tak? Zatem sowa musi stanowić o wartości tego zdjęcia (bo brak w nim i kadru i pomysłu i światła i akcji*).
Dlaczego sowa jest taka cenna? Bo trudno ją zobaczyć, jest taka tajemnicza, a co dopiero zrobić zdjęcie i to jeszcze za dnia!!! Zatem chodzi trud włożony w zrobienie zdjęcia?
Tyle, że w zoo to chyba aż tak bardzo się autor nie natrudził, hm?
*
- kadr ciasny, za mało lewej gdzie ptak patrzy, kosztem prawej która nic nie wnosi,
- jakieś badyle w tle,
- światło nijakie, trzeba było użyć wysokiego ISO co wyszło przy odszumianiu i widać to na piórach sowy, które są plastikowe, rozmyte.
- i te charakterystyczne, pokryte glonami kamienie...
| | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
EwaW 2010-09-30 01:00:20 | ocena = 4 | |
bleblak 2010-09-22 20:14:16 | ocena = 2 | |
Lifter 2010-09-22 10:24:45 | ocena = 2 | |
wacha123 2010-09-21 22:21:37 | ocena = brak oceny Widzisz Fudal-Sigmar zapytał(ja zapytałem) o powstanie zdjęcia-Ty nie odpisałeś. Uniknąłbyś byś krytyki. Czekałem na Twoją odpowiedź mimo,że wiedziałem,że nie jest to dziki ptak. Zgodzę się z Tobą,że mamy kategorie zdjęć ale nie zgodzę się z twierdzeniem,że kategoria:zwierzęta jest jednoznaczna. Nie jest.Wystarczy spojrzeć na pierwszą stronę tej kategorii by obok psa,kota,zobaczyć jelenia,zimorodka czy sowę. Część ludzi publikuje do przyrodniczej,część do zwierząt.Dlaczego? to już kwestia indywidualna. Psy,koty,konie i podobne zwierzęta(nie dzikie)powinny do niej trafić. Reszta mz do przyrodniczej. Ty wstawiłeś sowę. Pierwsza myśl,która przyszła mi do głowy-czy to jest zrobione w naturze? Przyjrzawszy się bardziej zwróciłem uwagę na np.uszkodzone pióra w sposób charakterystyczny dla ptaków z wolier,nie pasował mi ten głaz,nie pasuje mi GO.Coś robiłeś z tłem? Krótka wzmianka gdzie zrobione pozwoliłaby na inne podejście do tej fotografii. Inne-nie oznacza wcale krytyczne bo nie zrobione w naturze. Inne bo w zdjęciach z ZOO-jakość mz powinna być nienaganna,światło również(można wybrać porę dnia kiedy światło jest odpowiednie) z kompozycją i innymi elementami może być już gorzej bo jak słusznie stwierdził Cris nie każde ZOO pozwala na wykonanie ciekawej foty. Nie namawiam Cię do próby zmierzenia się z sową w naturze bo może nie kręci Cię to,może nie masz na to czasu lub możliwości. Proszę tylko byś zaznaczał ten fakt bo myślę,że kilka ludzi nabrało się na całkiem fajną fotę sowy. Pozdrawiam i życzę udanych kadrów | |
Fudal 2010-09-21 20:20:12 | ocena = brak oceny Alez ja sie nie obrazam. Ciesza mnie kazde opinnie pod wystawianymi fotkami. Kazdy ma prawo do wlasnej interpretacji, ocen i kryterium. Nie upieram sie ze to swietna , wartosciowa, pozbawiona bledow , doskonala technicznie, okupiona potem i trudem praca. Jest to co jest. Pozytywne oceny bardzo ciesza, mowia ze ide w dobrym kierunku. Te gorsze przewaznie motywuja. A dobrych krytyk nigdy za wiele. | |
Sigmar 2010-09-21 18:13:13 | ocena = brak oceny Fudal, nie obrażaj się, nie o to chodzi. Nie chciałem zabłysnąć złośliwością, ja tu napisałem w imię tego, dla czego powołano ten portal. O fotografii rzeczowo i z kulturą. I tyle. Nie wierzę, żeby poszły tak wysokie noty gdyby zapozował kot a nie sowa. Jeśli więc sowa tu podnosi ocenę, to oceny są nieobiektywne. Z podziałem i kategorią: zwierzęta masz chyba rację, można i tak rozróżniać, ale napisać o tym też nie wadzi.
Pozdrawiam | |
kris_wit 2010-09-21 15:47:16 | ocena = 3 | |
auto_joker 2010-09-20 23:39:01 | ocena = brak oceny równie dobrze mogłaby być to wypchana sowa ... też zwierze przeca. | |
Fudal 2010-09-20 23:28:14 | ocena = brak oceny A moim zdaniem dobry dzbanek nie jest zly.
Mamy tu na Obiektywnych takie kategorie jak Zwierzeta i Fotografia przyrodnicza. Dwie zupelnie rozne i w nich zupelnie rozne zdjecia. Napisales krytyke tak jakbys demaskowal oszusta ktory twierdzi ze to jakas dzika sowa ktora podchodzil miesiacami. Twoja ocene uwarzam za krzywdzaca w tym przypadku i nie wiem po te cale wywody.
Pozdrawiam wszystkich. | |
karol102 2010-09-20 23:04:48 | ocena = 2 ładne;) | |
kobalto 2010-09-20 20:27:59 | ocena = 4 | |
Sigmar 2010-09-20 20:27:40 | ocena = 0 Obiektywnie rzecz ujmując. | |
Mirkaa 2010-09-19 20:29:20 | ocena = 4 | |
wacha123 2010-09-19 13:10:12 | ocena = brak oceny Nie jestem skory do krytyki ale z uprzejmosci zapytam o to co Sigmar?A pozniej wyjasnie dlaczego. | |
Ty ja chyba sobie wyhodowales :) swietne ujecie . | |
Sigmar 2010-09-19 12:26:03 | ocena = brak oceny dwa słowa o powstaniu zdjęcia nie zaszkodzą ;) | |
o rly? | |
hackerca 2010-09-18 21:35:42 | ocena = 4 | |
ustyna 2010-09-18 21:33:39 | ocena = 4 | |
sulek 2010-09-18 19:58:38 | ocena = 4 dumna piękność :) | |
mpiotr 2010-09-18 18:59:41 | ocena = 4 | |
walz 2010-09-18 18:24:37 | ocena = 4 | |
czarny2 2010-09-18 18:13:18 | ocena = 4 | |
Vegger 2010-09-18 18:04:39 | ocena = 4 piękna... | |
goja 2010-09-18 17:39:57 | ocena = 4 | |
bussard 2010-09-18 17:16:26 | ocena = 4 | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |