fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPortretyfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
czarny2 / (...)
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:czarny2
Tytuł:
Data publikacji:2011-01-21 21:33:16
Liczba wyświetleń:1173
Ocena średnia:2
Liczba punktów:20
Liczba poleceń:4
Liczba komentarzy
i krytyk :
53
Kategoria:Portrety
Aparat:

Nikon

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
Krystians23 2011-05-18 22:11:15 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
donalex 2011-03-10 19:17:17 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
gryzli 2011-02-05 18:25:40 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Minio 2011-01-23 02:46:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
blexen co to jest kusz :/
fotografia cyfrowa
....... 2011-01-22 02:52:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...jeśli lepsze jest obserwowanie przysłaniania fot przez coraz to grubszy kusz niż wieszanie na ścianie i obserwowanie jak odwiedzający zwracają na nie uwagę, ...to faktycznie warto było.:-D
fotografia cyfrowa
neojmx 2011-01-22 02:45:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Minio, ja tam wolę sobie pobzykać jak mnie ponosi, ale każdy ma swoje upodobania. :)))
fotografia cyfrowa
Minio 2011-01-22 02:41:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
pamietam jak ja sie raz wkur... na krytyki pod moimi fotami i pojechalem ostro z bluzgami az mnie wywalili i zablokowali IP komputera dopiero po roku moglem sie znowu zalogowac z nowym kontem . Ale za to jak mi ulzylo.... i WARTO BYLO !! No dawaj czarny jazda..
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 02:22:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no cóż. kierunek dyskusji wyznaczył odgryzający się, po wytknięciu w jego zdjęciu mankamentów sam autor.

mało to ... takich?? :-)
fotografia cyfrowa
neojmx 2011-01-22 02:22:10 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Jeśli bardziej interesują mnie komentarze niż fota, to znaczy, że praca jest słaba, a postawa autora na podobnym poziomie.
Przy okazji, @czarny2, odpowiedzi na moją opinię sobie oszczędź, bo i tak mam to gdzieś, co powiesz.
Możesz za to polecieć u mnie z odwetami i jedynkami, bo mi oglądalność ostatnio spadła. :)))
fotografia cyfrowa
....... 2011-01-22 02:11:17 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dyskusja pod pracą obrała mz niewłaściwy tor. No szkoda...
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 02:04:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
niestety, nie wszyscy zasługują na O z kreską ... :-)
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 01:59:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mózg się pisze przez ó zamknięte panie inteligentny
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 01:54:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
domyślam się że pękła Panu w muzgu jakaś żyłka. czy jest na portalu lekarz?? !!
fotografia cyfrowa
....... 2011-01-22 01:54:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Andres: masz do tego jak najbardziej prawo, do pozostania przy swoim systemie oceniania. Z drugiej strony... jeśli sam nie pozwalasz oceniać własnych prac, dlaczego oceniasz innym? :-D

Znacz mój system oceniania? No nie byłbym taki pewny.:-D A le już Ci wyjaśniam /uzupełniam tą znajomość, ...zadając pytanie typowo fotograficzne. Przeciętny landszafcik z motywem głównym w postaci jakiegoś drzewka. Drzewko ani duże, ani małe. Pospolity gatunek, troszku kora obgryziona przez zające i sarny, jakaś gałązka uschnięta bo burek sołtysa upatrzył w nim sobie słupek graniczny swojego rewiru.:-D. Czyli? Motyw taki sobie. Fotogeniczny? No raczej nie. Na ile się postarał fotograf WYBIERAJĄC takie drzewko? No chyba na niewiele. Na ile byś fot ocenił zakładając że wszystko inne jest ok? Też chyba nie na maksa.:-D
Drugi kadr: ten sam landszafcik i też z drzewkiem w roli głównej. Tym razem fotograf jednak miał oko:-D. Wybrał prawdziwy okaz natury, esencję piękna. Nic pod nie nie siusia, nic nie usycha, nic nie butwieje.:-D Gałązki zdobi soczysta zieleń a całość kołysze się w rytm "Wiosny" Vivaldiego pod batutą przyjemnej bryzy.:-D Motyw fotogeniczny? No raczej tak. Czyja w tym zasługa? Drzewka? Nie wydaje mi się by tak całkiem było. Fotograf bez drzewka niewiele by zdziałał. ...ale fotograf wybrał TO a nie inne drzewko. :-D

Oceniam walory estetyczne modelki? Jako "Motyw" główny wybrany przez fotografa do realizacji swojego pomysłu, swojej idei? TAK! Oceniam walory modelki, dodaje (albo nie) jakieś +0,5 pt.:-DDD

Ps.: "Majciochy" były/są po prostu THE BEST! :-DDD
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 01:46:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przez takich pajaców jak Ty ten portal traci wiele, myślisz , że pozjadałeś wszystkie rozumy i jesteś asem fotografii? Może tak myślisz , ale tak nie jest a obrażanie kogoś indywidualnie( nie fotografii) świadczy o Twojej niskiej kulturze inteligencji. Nie będę z Tobą prowadził bezsensownych polemik , bo mam to głęboko w d... . Jeżeli mi się nie podoba jakaś fotografia to po prostu staram się autora ukierunkować, ale nie obrażać jak to jest w Twoim zwyczaju. Nie będę się więcej rozpisywał, ani prowadził z Tobą bezsensownego dialogu, który prowadzi donikąd .
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 01:30:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
znasz sposób, aby go poszerzyć ?
fotografia cyfrowa
keramodnor 2011-01-22 01:27:58 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 01:25:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wąski krąg widzenia ogranicza Twoje racjonalne spostrzeganie i ocenianie ludzi.
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 01:19:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no cóż ... jedno z drugim jest jednoznaczne.
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 01:14:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Oceniasz mnie czy zdjęcie ? Zresztą mnie już oceniłeś.
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 01:08:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dobry smak??

przybliż łaskawie, jaki smak masz na myśli.
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 01:04:17 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Może ich nie znam, ale znam zasady dobrego smaku, natomiast Ty je przekraczasz.
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 01:02:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
owszem, krytyka ma granice. ani ja, ani Ty tych granic nie znamy ... :-)
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 00:59:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
auto_joker nie przesadzaj, krytyka ma swoje granice .
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 00:57:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kolejny zadufany w sobie ćwok ... :-))
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 00:56:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Blexen, moja żona nie fotografuje, nie jest modelką ale moim najsurowszym krytykiem:)
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 00:50:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
auto_joker i oskalpować, prawda?
fotografia cyfrowa
auto_joker 2011-01-22 00:47:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
najsampierw modelkę by należało wydepilować ... :-)
fotografia cyfrowa
Andres 2011-01-22 00:47:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Blex przy całym szacunku i mojej sympatii do Ciebie, znając Twój system oceniania ( vide zdjęcie z majciochami) i Twoje dodawanie punktów za walory estetyczne modelek, pozwól jednak ,że zostanę przy tej ocenie jaką dałem :-)
fotografia cyfrowa
....... 2011-01-22 00:46:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...a żona też fotografuje?:-D Czy żona to ...modelka?:-DDD
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-22 00:41:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a moja żona mówi , że jest zajebongo:)))))))))
fotografia cyfrowa
....... 2011-01-22 00:27:48 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
...dołączę się do dyskusji - jeżeli pozwolicie drodzy OBiektywni.:-D ..."wrzynające się majtusie" zniknęły z pierwszej strony - nie mam gdzie pogadać.:-D

@Andres: czy aby na pewno? Autorowi się nie udało? Kwestionujesz wady - NIE CHCESZ kwestionować zalet? Nie rozumiem takiego podejścia - wybacz. Wyszczególniasz mankamenty, ok - bardzo trafne. Dlaczego nie chcesz dostrzec jednak wspomnianej "radości życia"? W takim (Twoim) rozrachunku wychodzi "0", no niema mocnych. Ale czy słusznie? Moim zdaniem bardzo niesłusznie i bardzo krzywdząco, szczególnie biorąc pod uwagę to "dokładnie zgodnie z definicją"...
W galerii jest cała MASA fotografii o wiele gorszych od tej powyżej i nie są one oceniane na zero, (na minus jeden też nie:-D).

Jakiekolwiek komentarze typu "mając taką modelkę przed obiektywem" są przeważnie zakończone słonecznym uśmiechem. Świadczą o dobrym humorze komentującego, jego życzliwym nastawieniu. Służą utrzymywaniu PRZYJAZNEGO klimatu na portalu, rozluźnieniu atmosfery (często napiętej). ...tak mi się wydaje.:-D Oraz na koniec, osobiście wolę czytać takie niż np: "modelka wygląda jakby dostała po plecach kijem bejsbolowym"!

3-
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-21 23:38:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Oczywiście ja nie wnikam w Twój sposób oceniania Andres,wynika on z pewnością z wielu złożonych czynników,jednakże wg.mnie i nie chcę tu nikogo bronic ani z nikim drzeć kotów - ta praca jest spokojnie na 2 pkt. Zgodnie z definicją ocen OB - niezła fotografia (świetna nie jest). Wyróżnia się spośród (setek tu publikowanych dziennie)innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra (dobra,nie znaczy znakomita).Rzecz jasna - z mojej perspektywy.

Zgadzam się,że mówienie o słabych pracach,że są piękne,śłitaśne i bajeranckie szkodzi portalowi ale przede wszystkim - szkodzi bardzo ich autorom a jak bardzo,miałem okazję nie raz się przekonać,komentując zdjęcie nieznanych autorów,którzy jednak okazali się znanymi. :) Gdy król okazuje się być nagi,król staje się groźny,bezwzględny i okrutny - król nagi być nie może! ;)

W każdym razie,dyskusja ciekawa,Autor z pewnością ją zapamięta i pożytek jakiś z tego być może na przyszłość wyniesie. Jak już za karę z kąta wyjdzie. ;)

Niech moc będzie z Tobą! :)
fotografia cyfrowa
Andres 2011-01-21 23:11:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
lightman ale ja oceniłem DOKŁADNIE ZGODNIE Z DEFINICJĄ. Moim zdaniem autor usiłował coś powiedzieć ale nie za bardzo mu to wyszło.
A właśnie zakładanie, że to nie jest portal PRO prowadzi do jego (portalu) degrengolady. Są błędy takie czy inne to zauważajy to piszmy o tym autorom, zamiast głaskać ich po głowie bo cyt:" Mając taką modelkę przed obiektywem,trudno jest zapanować nad wszystkim" (sorki lightman za użycie Twojego cytatu bo nie chodzi personalnie o Ciebie, a raczej o zobrazowanie mechanizmu)
Co gorsza późniejsze polecanie powoduje utwierdzenie autorów w tym że mają rację, a zgodni jesteśmy co do tego, że błędy tutaj zostały popełnione.

Co do samych błędów to minimalne zmiejszenie ekspozycji i użycie nawet niewielkiej blendy pod kątem od dołu zniwelowałoby techniczne błędy. Tylko tyle i aż tyle...

Co do samego zdjęcia to szczerze mówiąc nie podobają mi się jeszcze dwie sprawy. Pierwszą jest wynikający z takiego a nie innego oświetlenia widok owłosienia na prawej ręce przy całkowicie łysej lewej a drugi to już czysto subiektywna ocena całości.
fotografia cyfrowa
AoP 2011-01-21 22:59:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przyznaje bez bicia ze mam wlasny wypaczony gust
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-21 22:59:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zgodziłem się Andres,że technika tu kuleje ale czy to jest portal PRO aby oceniać tak surowo?
Prawdą jest,że mając światło na życzenie,powinno ono zagrać tak jak chcemy aby zagrało ale tym samym,zdaję sobie sprawę ile wysiłku trzeba włożyć aby było ono posłuszne fotografowi.Nawet ci o statusie PRO,czasem się na nim wykładają,tylko kto przyzna się do błędu? ;)

@czarny - marsz do kąta za karę! ;)))
fotografia cyfrowa
Andres 2011-01-21 22:58:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
AoP stawiam dolary przeciwko bananom że nie masz racji....
fotografia cyfrowa
kati_ 2011-01-21 22:55:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bluzka prześwietlona ewidentnie. światło jak dla mnie za ostre. do mnie to zdjęcie nie "gada", ale oczywiście z szacunkiem dla Autora.
fotografia cyfrowa
AoP 2011-01-21 22:55:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zamnkniecie "mlodzienczej radosci zycia" w technicznie doskonaly kadr
Pozbawiloby sensu tej Fotografie . MZ dodam
fotografia cyfrowa
AoP 2011-01-21 22:55:20 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Zamnkniecie "mlodzienczej radosci zycia" w technicznie doskonaly kadr
Pozbawiloby sensu tej Fotografie . MZ dodam
fotografia cyfrowa
Andres 2011-01-21 22:48:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Lightman tyle że nikt nie kwestionuje ani ekspresji ani młodzieńczej radości życia na tym zdjęciu. Kwestionujemy technikę, którą można w tych warunkach zupełnie spokojnie dopracować. Oczywiście nie każdy musi to umieć i można dopier co się uczyć... ale wtedy nie ma co pisać o celowości danych zabiegów bo te nie znajdują tutaj uzasadnienia.
fotografia cyfrowa
Andres 2011-01-21 22:44:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Primo: rozmawiamy tutaj o moim zdjęciu czy o Twoim które widzimy powyżej?
Secundo: Takie było zamierzenie i doskonale o tym wiesz... jednak pisząc te słowa sugerujesz że i Ty miałeś pewien zamiar... Więc ja się pytam co w tym zdjęciu wnosi niedoświetlona twarz z oświetlonym prawidłowo policzkiem i skronią oraz prześwietlona bluzka? Chcesz mi powiedzieć, że rozłożyłeś sobie w tym zdjęciu swiatło dokładnie tak jak chciałeś? Tam gdzie chciałeś i w takiej ilości jak chciałeś?
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-21 22:43:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Mając taką modelkę przed obiektywem,trudno jest zapanować nad wszystkim. ;)

A tak poważniej - nie byłbym taki surowy,myślę że jeśli techniczna strona pozostawia trochę do życzenia,to jednak Autorowi udało pokazać się fajną ekspresję,ba - młodzieńczą radość życia! :)
I oto tu chodzi,czarny2 nic się nie martw - każda porażka jest po to by nas nauczyła tego czego nie nauczy nas żadne zwycięstwo. ;)
pzdr.
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-21 22:34:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Drogi Andresie, Twój komentarz bardzo ciekawy i trafny, ale patrząc na Twoje zdjęcie Bracia vol1.0, nie zapanowałeś nad światłem i nie doświetliłeś twarzy? , wydaje mi się jednak, że był to zamiar zamierzony.
fotografia cyfrowa
ajano212 2011-01-21 22:31:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
czarny...trzymaj się, nie daj się ! :))
fotografia cyfrowa
Andres 2011-01-21 22:26:38 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Drogi autorze a czy popuszczenie wodzy fantazji wyklucza zrobienie dobrego technicznie zdjęcia? Tym bardziej w studio gdzie panujesz dokładnie nad wszystkim
fotografia cyfrowa
ajano212 2011-01-21 22:14:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
prawdę czekoludek rzecze o prześwietleniu i niedoświetleniu....ale może się podobać...:)
fotografia cyfrowa
czekoludek 2011-01-21 22:06:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jestem całkowicie zdystansowana- dlatego piszę co myślę.

Bez odbioru.
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-21 22:01:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
czekoludek więcej dystansu:) "przypadkowy strzał w nieodpowiedniej chwili" - dobre:)
fotografia cyfrowa
czekoludek 2011-01-21 21:54:30 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Nie widzę nic "fantazyjnego" w tym zdjęciu, co mogłoby usprawiedliwić odstępstwo od zasad. Ot, przypadkowy strzał w nieodpowiedniej chwili.
fotografia cyfrowa
walz 2011-01-21 21:50:50 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
czarny2 2011-01-21 21:49:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Czekoludek, Ty zawsze twardo trzymasz się zasad, może warto poluzować i puścić wodze fantazji?
fotografia cyfrowa
czekoludek 2011-01-21 21:41:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Twarz niedoświetlona, bluzka prześwietlona.
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa