| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | | Tytuł: | | Data publikacji: | 2011-12-05 14:31:28 | Liczba wyświetleń: | 636 | Ocena średnia: | 0.8 | Liczba punktów: | 7 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 15 | Kategoria: | Pejzaż | Aparat: | Nikon CoolpixP100 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Agness 2012-02-08 19:55:20 | ocena = 2 | |
prorok 2012-01-25 15:19:37 | ocena = 1 | |
dreptaq 2011-12-12 22:51:31 | ocena = 1 słabe dość | |
Fudal 2011-12-10 16:38:32 | ocena = 0 | |
Tormentol 2011-12-08 16:57:20 | ocena = brak oceny "to jakim aparatem się posługujesz ma znaczenie dla rozpiętości tonalnej zdjęcia."
Tak.
"Kompakty niestety sobie nie radzą co widać jako np. przepalenia"
Nieprawda. Fotograf sobie nie radzi. Nie zna możliwości swojego narzędzia i jego ograniczeń.
"Ale wystarczy przedstawiać zdjęcie w wersji B&W i już zyskujemy szerszą rozpiętości."
Nieprawda. Tu nie ma analogii w stosunku do kliszy. Tu czy kolor, czy potem konwersja do mono ma taką samą rozpiętość. Zdjęcie cyfrowe jest zawsze powiedzmy kolorowe.
"Po to wymyślono coś takiego jak HDR aby niwelować niedoskonałości aparatów cyfrowych. Dopiero technika HDR lub obróbka cyfrowa może dorównać (a nawet przewyższyć) rozpiętości tonalnej którą uzyskiwało się przy zwykłej "kliszy""
Tak może było kiedyś tam. Obecnie nawet biorąc czarnobiały materiał światłoczuły, który ma bardzo dużą rozpiętość teoretycznie bo faktycznie musi to być najwyższa półka i chyba warunki laboratoryjne by to naświetlić tak idealnie (efekt Shwarzshilda i inne problemy). Zwykła klisza się może schować w stosunku do obecnych aparatów cyfrowych (tu myślę o lustrzankach). Osobiście nie mam nic do fotografii analogowej i bardzo ją lubię.
Tylko to generalnie jest mało ważne. Fotograf ma doskonale znać swoje narzędzie. Ma wiedzieć jaką technikę zastosować by osiągnąć zamierzony efekt. Czy to hdr, dri, filtr połówkowy. klisza, czy nawet zasłonięcie szmatą kawałka kadru. Wszystko jedno. Bez wiedzy żaden sprzęt go nie uratuje.
I na koniec: "polecam najpierw poskromić kilkanaście tysięcy odcieni szarości" radzę to sprawdzić skąd się bierze tych kilkanaście tysięcy bo to jakaś nowość :) | |
corrado 2011-12-07 13:20:57 | ocena = brak oceny Tormentol
to jakim aparatem się posługujesz ma znaczenie dla rozpiętości tonalnej zdjęcia. Kompakty niestety sobie nie radzą co widać jako np. przepalenia. Ale wystarczy przedstawiać zdjęcie w wersji B&W i już zyskujemy szerszą rozpiętości. Po to wymyślono coś takiego jak HDR aby niwelować niedoskonałości aparatów cyfrowych. Dopiero technika HDR lub obróbka cyfrowa może dorównać (a nawet przewyższyć) rozpiętości tonalnej którą uzyskiwało się przy zwykłej "kliszy". | |
gregsk 2011-12-06 22:24:17 | ocena = 1 | |
Tormentol 2011-12-06 18:18:49 | ocena = brak oceny Trochę "pobronię" autora zdjęcia. Według mnie wcale nie jest złe. Kadr jest dobry. Wyraźnie widać co fotograf nam przedstawia. Przedstawia nam strumyk w zagajniku. Jednym takie widoki się podobają innym nie. Mnie się podobają takie niby proste zdjęcia. Umieszczenie strumyka wśród drzew i cały układ kadru jest podręcznikowy. I dobrze. Klasyka często się sprawdza.
Nie udała się ekspozycja. Szczególnie przeszkadza lewy górny. Jasna plama odciąga wzrok. I to jest do poprawienia. Las to bardzo trudny temat w fotografii i nie jeden na tym poległ.
Dodam jeszcze, że nie rozumiem zarzutu aparatu kompaktowego. Co to ma za znaczenie jakim narzędziem ktoś się posługuje? | |
miro72 2011-12-06 13:36:10 | ocena = brak oceny @ corrado - KK to uwagi i rady.
Dobrze jest jak są trafne.
Pisanie, że to zdjęcie lepiej wyglądałoby czarno-białe nie jest dobrą radą. | |
rysiek54 2011-12-05 21:36:55 | ocena = 0 | |
mogway 2011-12-05 16:28:37 | ocena = 0 | |
corrado, na przepale w LG się skup | |
corrado 2011-12-05 16:10:41 | ocena = 0 co jest tematem tego zdjęcia? na czym mam się skupić? | |
| |