| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | | Tytuł: | | Data publikacji: | 2006-10-14 20:23:54 | Liczba wyświetleń: | 2816 | Ocena średnia: | 3.1 | Liczba punktów: | 100 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 79 | Kategoria: | Abstrakcja | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
jaari 2006-10-23 23:13:13 Soundchaser - jak sam stwierdziłeś to gniot, więc nie będę się silił na jakieś pseudo profesjonalne opinie.Podzielam Twoje zdanie w 100 % :-) | | | |
Zgodzę się z bebop, że:
1. zdjęcie jest żartobliwe,
2. wysiłek Autora był skierowany w stronę wykorzystania specyficznego momentu do wywołania u widza skojarzeń, rozważań o pojęciach abstrakcyjnych,
3. nie jest to zdjęcie komercyjne, a więc w zasadzie ocenianie jego można pominąć,
4. wielu osobom może wydawać się gniotem (co w przypadku zdjęć niekomercyjnych i abstrakcyjnych wcale wadą nie jest),
5. brak wyważenia kompozycji (o ile tu występuje) może być istotny (jak ptak traci głowę, to traci głowę),
6. ucięcie trzech elementów zdjęcia, a zarazem wszystkich elementów, w taki sposób, że prezentowane są same głowy lub ich brak, jest jakimś przypadkiem. Dość szczególnym przypadkiem z pewnością, a nawet gdyby to był wynik lomografii, to sama decyzja wybrania tego obrazu i prezentacji już przypadkiem nie jest,
7. prawdziwym jest też stwierdzenie, że nie wystarczy lubić MP, by robić abstrakcję. Do tego wcale nie trzeba lubić MP. Ja nie lubię MP (kiedyś lubiłem, mam to już za sobą), a zdjęcie jest dla mnie wystarczająco brzydkie i abstrakcyjne, by się podobało, itd.
;-)
Ontologiczne ujęcie abstrakcyjności tego zdjęcia, wynika z tego, co wspólne, dla wszystkich elementów. By dojść do pojęcia abstrakcyjnego, należy wyjść od konkretnych rzeczy, w tym przypadku od ptaka bez głowy, „głowy” domu i „głowy” lampy. Idąc od tego, co wspólne, należy wykuć pojęcie ogólne. Np. „Żywa istota może stracić głowę, a martwy przedmiot głowę zachowa, pomimo tego, że jej nie ma”, można też coś wymyślić żartobliwie-filozoficznego o narobieniu na głowę, itd., zgodnie z indywidualnymi skojarzeniami. Dalej, zubażając treść, rozszerzamy znaczenie wypowiedzi, np. „Sens życia”.
To zdjęcie z pewnością jest fotograficznym abstraktem.
| | | |
Dobra krytyka, ale tylko w wybranych fragmentach.
Końcówka wypowiedzi już trochę gorsza.
Cieszę się, że są jednak tacy, którym ten gniot podoba się
i widzą w nim jakiś sens. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
wilczka 2008-04-21 17:17:18 | ocena = 2 | |
Hehehe... kompozycja powalona. ;-)
No dzięki Monalli.
To chyba już jestem w domu. | |
monalli 2007-10-26 00:03:55 | ocena = brak oceny intryguje....choć poraża sztucznością(ostrość! :( ) pomysł ciekawy ale kompozycja powalona | |
nonac 2007-10-19 01:36:27 | ocena = brak oceny zmeczylo mnie to...
| |
dwamisie 2007-09-15 16:18:11 | ocena = 0 mimo przekazu technika polozyla to ujecie niestety :( | |
tysjusz 2007-02-27 23:29:45 | ocena = 4 Abstrakcyjnie ułożone w kadrze.
Co do sensu, heh... | |
ja_majka 2006-12-01 09:32:50 | ocena = 3 ciekawe jest | |
anik 2006-11-26 18:27:58 | ocena = 4 fajne i tonacja dobra, pozdrawiam :) | |
dontbefool 2006-10-29 01:16:55 | ocena = brak oceny Nowicki trafia w sedno tego sporu.Bebop mimo że piszą z nutą złośliwości to jednak ma chyba rację.. | |
Nowicki 2006-10-27 23:15:53 | ocena = 3 sensem zycia jest skromność i realizm | |
To ja tylko skomentuję to co Bebop napisał.
Kadr jest całkowicie zamierzony i przygotowany.
Ptak siedział sobie na latarni, a ja spokojnie czekałem na jego odlot,
aby go uchwycić tuż przed wyjściem z kadru.
To, że uchwyciłem go akurat w ten sposób uczyniło z tego zdjęcia
moim zdaniem bardzo fajną przypadkowość szczególną (jeśli wiesz, co to oznacza)
i możliwość różnorakiego odbioru, różnych interpretacji.
Porównywanie tej pracy z fotografią kupy na chodniku jest sporym nadużyciem.
Tak samo jak określenie powyższej syfem fotograficznym oraz pisanie o autorze - beztalencie.
Bebop - nikt Ci nie broni krytykować i pisać o swoich odczuciach,
ale dobieraj staranniej słowa. To co tu napisałeś, zarówno w komentarzu, jak i krytyce
każe mi nieco zweryfikować pozytywny dotąd pogląd o Tobie.
Zarówno jako o fotografie, jak i o człowieku. | |
bebop 2006-10-25 11:20:05 | ocena = brak oceny to ja tylko skomentuję to co keramodnor napisał/a. obawiam się że sprowadzając pojęcie abstrakcji do takiej interpretacji uzasadnimy każde beztalencie i syf fotograficzny. rozmazując butem psie odchody na chodniku też tworzymy? sztukę?
dla mnie dyskwafilikacją tej "fotki" jest kadr. bo kompletnie przestrzeń powyżej wszystkich elementów nie gra dla mnie i nie ma uzasadnienia. autor sobie pstryknął i tyle. bardziej pozioma forma kadru już by lepiej zagrała. a tak ciężar na dole i wata na górze. ponieważ fota: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-55429.php tego samego autora jest jednak dobra i prawie wsio mi gra to dla równowagi i dystansu dla tej przydało by się chyba -1 za miernotę. konsekwentnie jednak tych ocen nie dam. wystarczy mi wyrażenie opinii, wszak z autorem mamy się wzajemnie w czterech lub więcej literach. | |
szarlotka 2006-10-20 08:22:57 | ocena = brak oceny ja nie jestem od tego, żeby ci mówić dobrze, czy nie. Podobnie ty też nie jesteś od tego. MZ smaczna oliwkowa barwa nie pasuje do powagi tego zdjęcia. | |
Czyli w końcu dobrze, czy niedobrze?
Bo piszesz niejasno... ;-) | |
szarlotka 2006-10-19 22:05:56 | ocena = brak oceny pomijając ptaka ( ruch się broni w dynamice), reszta szklista, perlista, na ostro takzwane | |
Nie żartuj. ;-)
Sprzęt nadal ten sam.
| |
szarlotka 2006-10-19 21:24:12 | ocena = brak oceny nie miałam na myśli tekstury , lecz bw w tych szklistych soczystościach ( zmieniłęś sprzęt?) pytam, bo jakość ci poszła w górę | |
Kobieta 2006-10-19 19:43:45 | ocena = brak oceny Bywa, że światło zaświeci
Ptak w końcu gdzieś doleci
A gdy dom staje się kartą
Sensu życia szukać nie warto... A.
| |
Kera - dzięki za krytykę. Lux! ;-)
Szarlotko - wydaje mi się, że właśnie pasują.
Przecież nie powiesz mi, że nałożenie jakiejś warstwy fakturowej
byłoby tuaj bardziej pasujące. ;-)
Dzięki za wszystkie komentarze. | |
szarlotka 2006-10-19 19:17:51 | ocena = brak oceny ciekawe zestawienie, choc mam odczucie, ze zestawienie jest wykonane na siłe, coś jak w teatrze, kiedy aktor zbyt się stara. Jednak uśmiecham się pod nosem. Czy estetyczne, oliwkowe tony aby pasują? | |
Dudex 2006-10-18 19:16:25 | ocena = brak oceny Kiedyś mi się podobało no i teraz też ... | |
MartaPos 2006-10-18 17:17:31 | ocena = 2 | |
gregsk 2006-10-18 14:42:53 | ocena = 1 do mnie niestety zupełnie nie przemawia | |
bebop 2006-10-18 13:34:10 | ocena = brak oceny soundchaser, proponuję przejrzeć definicję pojęcia 'abstrakcja'. :D nie wystarczy lubić Monty Pythona żeby robić abstrakcyjne foty. | |
melissa 2006-10-18 01:06:55 | ocena = 3 | |
Dzięki za komentarze. ;-) | |
"nawet nic może znaczyć wszystko"
nie bardzo mi sie podoba. | |
zauważyłem | |
Całego to masz u siebie ;-), a tu jest połowiczny. | |
ładne, ale ptoko jednak bym wolał całego | |
Sound ... no zapowiadało się tak se, a sens jednak jest w tym... Dla mnie git. Pzdr | |
mariush 2006-10-16 12:51:19 | ocena = 4 Sens życia wg Polaka: rosół na obiad, "Esmeralda" w Polsacie, wino pod latarnią - kolejność przypadkowa.
Życie, życie jest nowelą.... | |
czekoludek 2006-10-16 11:36:02 | ocena = brak oceny och... jakie to głębokie i przejmujące... | |
madcoy 2006-10-16 11:33:58 | ocena = 3 nie myśląc czy autor zdążył, czy nie: podoba się. | |
Birmo 2006-10-16 11:31:36 | ocena = brak oceny Magus,zapomnialeś dopisać jednej rzeczy - MZ! | |
Magus 2006-10-16 11:23:50 | ocena = 3 Sens zycia = dupa
Brutalne, ale coś w tym jest. | |
kobra 2006-10-16 11:10:32 | ocena = brak oceny Do dyskusji nie wchodze.Powiem nie znajduje powiazania tytulu z prezentowanym obrazem.
Nie rozumiejac nie oceniam.Pozdr:) | |
Naprawdę nie było moim celem Ciebie urazić.
Przyznaję Ci rację, że mogłem sobie darować ten drugi komentarz, ale nie był on
wynikiem frustracji, czy zazdrości, a raczej zdziwieniem.
Ja mam czasem taki niewyparzony język... cały czas pracuję
nad formą wypowiedzi, ale nie zawsze mi się udaje.
Przepraszam zatem.
A swoją drogą - skoro tu wpadłeś, to mogłeś napisać też coś o zdjęciu. ;-)
Pozdrawiam. | |
montblant 2006-10-16 08:37:19 | ocena = brak oceny sądząc po ilości napisanych przez Ciebie krytyk i dwóch kwaśnych wizytach u mnie to dochodze do wniosku że za bardzo poważnie traktujesz swoją obecność w tej jak sam to nazwałes ekskluzywnej galerii.a to że ktos wybrał moja fotografie to vox dei to mi to osobiśćie a lata Tobie najwidoczniej spać nie dało.troche mi żal Ciebie bo sądząć po komentach chyba za bardzo sie wczułes w role mistrza fotografi którego krew zalewa że nie każda z jego fotografi jest na stronie głównej.Twój drugi koment pod moją pracą jest tak idiotyczny że aż śmieszny.Mistrzu życze więcej dydtansu. | |
Koniec trudno przewidzieć.
Tutaj komentarze przecież nie mają ograniczeń. ;-)
Co do mojej interpretacji, to moje skojarzenia
są blisko tych Monty Pythonowskich.
Ta fotka bardzo pasuje mi do abstrakcyjnego humoru
dominującego w tych filmach.
Więcej nie napiszę. ;-)
| |
Kobieta 2006-10-15 20:45:45 | ocena = brak oceny Cytuję: "Swoją dam na samym końcu."
W końcu kiedy będzie ten koniec?... A.
| |
hose 2006-10-15 19:42:19 | ocena = 3 :) | |
akawisz 2006-10-15 19:16:06 | ocena = 3 dawno u Ciebie nie bylem... podoba sie... | |
Polomski 2006-10-15 10:16:32 | ocena = 4 extra | |
kamo 2006-10-15 09:54:09 | ocena = 3 ciekawy i niecodzienny kadr | |
Lubię ten styl. Taki jak z rowerem i psem np. | |
ekstra -podoba się -ma klimat -super | |
Lego99 2006-10-14 23:55:42 | ocena = brak oceny nie próbuję tego nawet zrozumieć
wystarczy, że mi się podoba
pozdr. | |
spinout 2006-10-14 23:42:31 | ocena = 3 Widzę, że nie dajesz się podpuścić.... Więc opisz tą Twoją interpretację...
Nie mogę się doczekać.
M. | |
spinout 2006-10-14 22:59:39 | ocena = brak oceny Przemyślane? Niewątpliwie... A trajektorię lotu ptaków to pewnie przez satelity śledzisz ;)
M. | |
Spinout - masz rację, ale nie do końca. ;-)
Zdjęcie jest przemyślane. Kadr też. | |
spinout 2006-10-14 22:41:12 | ocena = brak oceny Ale się szanowni O. wysilają ;) pogratulować fantazji...
Ja myślę, ze Soundchaser zagapił się z wyzwoleniem migawki a teraz Was podpuszcza i tyle.
Mam rację?
............
Pewnie, że tak!
M. | |
Kobieta 2006-10-14 22:09:52 | ocena = 4 Oświecanie (poznawanie)... Odbiór (zasłuchanie)... Odlot (odejście)...
Ot i cały sens życia... w/g Sounchasera :) Anna | |
Dundee - bardzo fajna interpretacja.
Pasuje. ;-) | |
Dundee 2006-10-14 21:49:09 | ocena = 4 no to może tak
autor starał się tu pokazać akt wypierania życia biologicznego z naszej planety, a sciślej bezradność świata ożywionego wobec technologicznej pychy panującego na tej planecie gatunku
jeśli tak to 4.... | |
Anno - dzięki za odrobinę poezji. ;-)
Yenotek - coś w tym jest. | |
Skipper 2006-10-14 21:42:06 | ocena = 4 nie znam, ale lubię | |
Yenotek 2006-10-14 21:31:12 | ocena = 4 ucieczka od świata....ucieczka od cywilizacji...od pośpiechu, hałasu, wiecznego światła, tysiąca nie swoich spraw.... w poszukiwaniu sensu. | |
Kappa 2006-10-14 21:17:56 | ocena = 4 ciekawe :P | |
Kobieta 2006-10-14 21:15:55 | ocena = brak oceny Światło, które nie świeci
Ptak, który gdzieś odleci
Sensu życia poszukać trudno
Gdy w domu ciągle nudno... A.
| |
Dundee 2006-10-14 21:10:19 | ocena = brak oceny więc podoba mi się to co wygląda na gradient.... ;)... powiem więcej.. bardzo i sie podoba | |
Vankert - ja jeszcze muszę pomyśleć nad swoją. ;-D
To nie gradient Dundee, choć może tak wyglądać. | |
Dundee 2006-10-14 21:04:38 | ocena = brak oceny za to podoba mi się ten gradient | |
buehhahhhahha dobra interpretacja ;)
no dawaj sound swoją ;) | |
Dundee 2006-10-14 21:01:08 | ocena = brak oceny ku zdumieniu frasobliwie przyglądające się temu lampy .. jeszcze dodam | |
Vankert - dzięki. Bardzo oryginalnie. ;-) | |
Dundee 2006-10-14 20:57:47 | ocena = brak oceny ja tu widzę wojny gwiezdne.. niewidoczny ufoludek celuje anteną w ptasi kuper ;) | |
życie już w części ci przelaciało - została gorsza jego część (ptasi kuper)
wszystko coraz bardziej multimedialne (anteny), coraz mniej wychodzimy z domu...
ludzkośc sama się wykończy, ostatni zgasi światło? (lampa)
;)
| |
Hehe... dobre, Skimi ;-)
Swoją dam na samym końcu.
| |
Dundee 2006-10-14 20:45:48 | ocena = brak oceny ja tu widzę kawałek ptasiego ogona, lampę uliczną oraz kilka anten.... czyli klasycznego gniota | |
skimi 2006-10-14 20:42:13 | ocena = 3 znowu polityka? Służby specjalne w cieniu, władza nasłuchująca wyników sondaży i ostateczna emigracja - ostatni zabiera światło. Tylko tytuł wtedy nie pasuje, bez na poczatku brakuje. ;)
Kadr super. Ciekaw jestem Twojej interpretacji. :) | |
rex rex 2006-10-14 20:40:00 | ocena = 3 ciekawe | |
A to ciekawe... | |
zec 2006-10-14 20:30:39 | ocena = brak oceny Znowu cos o sluzbach specjalnych? ;-) | |
sensi 2006-10-14 20:29:21 | ocena = 3 nie znam, ale lubię! naprawdę! | |
piku 2006-10-14 20:29:01 | ocena = 4 po co intepretowac? wystarczy się zachwycac. super!!! | |
| |