| | |
bebop / zupełnie niekwadratowe czyli zdrada...
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | bebop | Tytuł: | zupełnie niekwadratowe czyli zdrada... | Data publikacji: | 2006-10-16 13:24:26 | Liczba wyświetleń: | 1691 | Ocena średnia: | 4 | Liczba punktów: | 217 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 82 | Kategoria: | Portrety | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
modelka: Marta Gut, make-up: Kasia Sujka, asysta od tiulu: Sandra. jeszcze w
starym kelnerskim studio.
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Ponieważ nie piszę komentarzy i nie stawiam ocen, napiszę tutaj:
C U D O !!!! 5555555 | | | |
bebop 2006-10-16 17:52:55 vagabond to kwestia nie agresji tylko przeogromnej ironii i złośliwości, bowiem najbardziej razi mnie igronacja, która ponoć jest błogosławieństwem :) dalej będą trzy wyjaśnienia przydługie, ale może i dające co nieco do myślenia:
uno) błyszczyku jest dużo a nie za dużo ponieważ to zdjęcie powstało dla błyszczyku. pokażę potem fotę samych ust :) to będzie wiadomo w czym rzecz. to jest "portret błyszczyku i dziewczyny w fioletowym tliulu". błyszczyku jest dużo bo jak sam zauważyłeś jest on w swej postaci erotyczny. doszliśmy do dość istotnego wniosku, brawa (na mega poważnie) dla vagabonda. otóż z przeproszeniem nie tylko goła dupa jest erotyczna.
dos) górna warga - nie widzę tej linii. ani na monitorze (apple cinema 20") ani na odbitce 20x30. jest refleks od dolnej wargi który ułożył się nieco liniowo ale biała linia u mnie nie występuje. może kwestia ustawień konkrastu - ja mam kalibrację pod wydruki i pod dtp więc... może to jakoś mniej kontrastowo czy jak?
tres) konrast pomiędzy twarzą i szyją jest naturalny. TATAM. dlaczego naturalny? jedno źródło światła - dish (widać odbicie w oczach), dużo powyżej i z nieco z boku, delikatne skontrowanie białą blendą od dołu i efekt jest jaki jest. więcej światła nie miało się prawa dostać do szyi, bo - za głęboko ta szyja względem twarzy a pamiętajmy - zawinięta w fioletowy tiul modelka. więc - oglądamy efekt naturalny. może i można to szopować, ale mi to nie przeszkadza, bo daje głębie dość wąskiego planu. może powinno być mniej światła, ale taką fotę z tej sesji też mam - pokażę kiedyś jak nie zapomnę. i jeszcze ostatnia kwestia - to nie jest fota zrobiona dla Elle czy Cosmo, bo wtedy operując tamtymi estetykami Wasze (vagabond, zapomnij) uwagi są jak najbardziej na miejscu. czyli - poniekąd w stronę kategorii beauty, aczkolwiek bez dominacji pixeli nad właściwie wykonanym zdjęciem. można to nazwać surówką po sesji, ale - czy nie należy robić tak jak jesteśmy przekonani w 100%? wzorując się na obowiązujących konwencjach za 2h będę miał zdjęcie wygłaskane wymuskane może i doskonałe na 5pkt od każdego. ale czy o to chodzi? patrząc na światło naturalne - nigdy tak samo nie mamy oświetlonej twarzy i dłoni o 50cm od twarzy. takie świecenie od góry ma swoją historię i kilka kultowych zdjęć ze starego hollywood do obejrzenia :) pozdrawiam | | | |
no , no ...do tego autora to calkiem jak do mnie ...bez kija i to baseballowego podchodzic nie nalezy :)...z drugiej jednak strony - pomyslmy dobrze jak moze czuc sie fotograf, ktory swoimi pracami potwierdza to, ze naprawde wiele potrafi gdy "doradza? mu ktos, kto po prostu tak na dobra sprawe nie za bardzo rozumie temat ...echhh ja rowniez wtedy bywam agresywny :D...autorze drogi...wiesz, ze ja jednak twierdze, ze blyszczku na tym zdjeciu za wiele ...a tak powaznie - spojrz na gorna warge- zrobila sie tam naprawde nieladna biala linia! Kontrast cery na szji i twarzy za nic w swiecie nie wytlumaczysz, ze zamierzony...bo jesli tak , to zaczne krytykowac Twoje zamierzenia! :D Jest jednak druga strona medalu...zdjecie na tej galerii wyroznia sie nieprawdopodobnie! posrod byle jak robionych insektow z samymi czworkami, czy piatkami, ptakow siedzacych na galaezi i nawet nienajlepiej oswietlonych, a podobnie ocenianych ja wybieram ta piekna kobiete...bo co by nie bylo w tego typu fotografii naprawde swietna modelka, to wiecej niz polowa sukcesu ( moze daltego modelki dostaja jakby wiecej pieniazkow od fotografow...prawda , ze swinstwo? :D ) To zdjecie pokazuje ogromna elegancje tej kobiety ( procz nieszczesnego blyszczku...ale on taki erotyczny:D) | | | |
Gdyby nie dziwnie zamotana góra zdjęcia nie wahałbym się dać 5. Dodatkowo rozjaśniłbym szyję modelki bo jest w ciut innej tonacji. Jakośc bardzo dobra. Przyjemnie się ogląda. | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
marcinK 2007-11-26 09:07:44 | ocena = 5 bardzo dobra praca. świetny kadr, światło i modelka. piąteczka murowana. | |
Eskada3 2007-05-21 16:15:41 | ocena = brak oceny Ładne kolorki. | |
ABstudio 2007-01-15 10:50:33 | ocena = brak oceny dla mnie rewelka ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! | |
ABstudio 2007-01-15 10:50:31 | ocena = 5 dla mnie rewelka ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! | |
Paskuda 2006-11-01 22:29:56 | ocena = brak oceny świetne :) | |
Tomek_W 2006-10-31 11:01:55 | ocena = 5 p e r f e k c y j n e ! ! ! | |
albeit 2006-10-29 14:36:53 | ocena = 4 ja tam bym ciął górę i zmienił tytuł... ;-) a fotografia znakomita w swojej kategorii... i zgadzam się z TomiU - robienie takich zdjęć też wymaga talentu, wyczucia i warsztatu (wbrew potocznej opinii) | |
Lego99 2006-10-17 22:18:47 | ocena = brak oceny znakomite | |
Morgoth 2006-10-17 21:15:04 | ocena = 5 . . . . . . . . : p z d r : . . . . . . . . | |
Kappa 2006-10-17 20:08:25 | ocena = 4 | |
SpiderPL 2006-10-17 19:55:16 | ocena = 4 bardzo ladne :)) | |
Marezzo 2006-10-17 19:43:30 | ocena = 4 NIechce mi sie czytac co inni tam wypisuja, zreszta oni zawsze sie czegos czepiaja (experci) ;))))
Mi sie bardzo podoba :) 4+ | |
TomiU 2006-10-17 15:08:09 | ocena = brak oceny bebop -> Z podziałami procentowymi udziałów modelki w portrecie (tudzież innej pracy z jej udziałem) miewam do czynienia od dawna i trzeba przyznać, że Twój zbliżył się do moich odczuć znacznie. :) Podzielam również Twoje zdanie na temat mistycznego zjawiska zwanego "fotogenicznością", które najzwyczajniej nie istnieje, a służy tylko i wyłącznie (a conajmniej zwykle) do uciekania przed obiektywem ;)). Odnośnie cukierków - wbrew pozorom - żeby je dobrze wykonać też trzeba mieć wyczucie smaku, a tego Tobie nie brakuje. Z przyjemnością obserwuję Twoje prace, gdyż widzę w nich dużo więcej, niźli "róź'. Pozdrawiam! | |
ja_majka 2006-10-17 14:39:39 | ocena = 4 | |
bebop 2006-10-17 14:29:40 | ocena = brak oceny TomiU -mają rację. dobra modelka to 50% zdjęcia. drugie 50% to składowe po stronie fotografa i wizażystki. czyli z dobrą modelką i wizażystką praca jest powiedziałbym dość prosta i bardzo przyjemna. dlatego często mówię "just press a button".
modelka w portrecie jest... najważniejsza, bo bez niej to była by martwa natura ściany ;) natomiast nie oszukujmy się modelką czy modelem jest KAŻDY KTO STANIE PRZED OBIEKTYWEM a nie tylko laska o wymiarach 90-60-90, 40kg lotnej wagi i 180cm wzrostu + cukierkowa buzia. nie będę już wyciągał Saudka jako przykładu... plus - konwencje beauty i portretu są zupełnie różne. ja póki co fotografując cukierki siedzę jedną nogą w portrecie, co jak widać po komentarzach być może jest wadą do przepracowania... zdecydowanie polecam Portraits - Avedona i Women in Mirror. dla mnie miazga. siedzę i liczę za ile lat będę wstanie podnieść się z poziomem do takiej fotografii... | |
shaddixx 2006-10-17 13:56:30 | ocena = 4 | |
Spawn 2006-10-17 08:23:37 | ocena = 4 cuksowe ale ładne :D | |
TomiU 2006-10-17 02:14:30 | ocena = 4 | |
TomiU 2006-10-17 02:14:18 | ocena = brak oceny Świetna praca. Słuchając czasem pewnych wypowiedzi, pojawia się teoria, że modelkom do zdjęć operator aparatu już jest praktycznie nie potrzebny. :) Czyżby mieli rację? :D | |
och... te zdjęcie na tyle się wyróżnia jakością od wielu którym dałem 3 czy 4, że nie mogę takich ocen wstawiać pod takimi zdjęciami... nawet jeśli cośtam... przepięknie modelka wyszła... nie mogę się napatrzeć na to zdjęcie: oczy, usta, nos! (pomijając już urodę tej modelki)... to można tak w 160 kb? wow... | |
cwajaki 2006-10-17 01:15:26 | ocena = 4 fajne | |
stavros 2006-10-17 00:54:24 | ocena = 4 () | |
kristop 2006-10-17 00:48:05 | ocena = 4 ;) | |
qalimar 2006-10-17 00:01:07 | ocena = 5 nie będę chyba odkrywczy jeśli dam tu maxa . . | |
Kuma 2006-10-16 23:55:27 | ocena = 4 | |
barteq 2006-10-16 23:53:32 | ocena = 3 jakie ładniusie :) | |
Super praca... mimo ze modelka jest w tej pracy bardzo waznym elementem... !... :-)
Pzdr ! | |
DeLuca 2006-10-16 21:28:54 | ocena = 4 Używasz mocnych kolorów i chwała cI za to..............;-) | |
mr_sepia 2006-10-16 20:49:54 | ocena = brak oceny ale to z ciebie :-) | |
Robert 2006-10-16 20:00:53 | ocena = 4 dobre | |
aga74 2006-10-16 19:50:08 | ocena = 4 | |
bebop 2006-10-16 19:29:50 | ocena = brak oceny ja tam wolę robić zdjęcia niż się .... uśmiechać nawet bardzo. :D | |
mr_sepia 2006-10-16 19:25:01 | ocena = brak oceny nie :-) bardzo szeroko sie usmiecham! :-) bardzo BARDZO ;-)))) | |
bebop 2006-10-16 19:23:28 | ocena = brak oceny mr_sepia: mam nieodparte wrażenie że uraziłem Twoje ego jako fotografa :) | |
mr_sepia 2006-10-16 19:18:16 | ocena = brak oceny ilez to trzeba sie napisac aby udowodnic jak TO zdjecie jest dobre jak nalezycie TO zdjecie zostalo przygotowane. Avoid loud and aggressive persons; they are vexations to the spirit - omijaj glosnych i agresywnych sa bowiem udreka dla ducha. teraz to juz tylko na marginesie. | |
rex rex 2006-10-16 19:09:52 | ocena = 4 ładna i ciekawa praca | |
dobre | |
midway 2006-10-16 17:47:48 | ocena = 4 dobre:) | |
corazon 2006-10-16 17:44:53 | ocena = brak oceny b.dobry portret.podoba mi się | |
hmmm... =) | |
tomek 2006-10-16 16:52:15 | ocena = 4 | |
vagabond 2006-10-16 16:41:31 | ocena = 5 czasem fotografii, ktora ma widoczne male niedociagniecia warto postawic ocene najwyzsza, gdyz i tak jest naprawde ozdoba na pustyni...szczegolnie w rodzaju , do ktorego nalezy. Z przyjemnoscia polecam! | |
jovi 2006-10-16 16:37:02 | ocena = 4 dobre jest.Pozdrawiam:) | |
Vixen 2006-10-16 16:35:31 | ocena = brak oceny pięknie ;)) | |
epos 2006-10-16 16:18:20 | ocena = 4 Ładne portrecisko...pozdrowionka | |
evilook 2006-10-16 15:50:22 | ocena = 3 niezle | |
tysjusz 2006-10-16 15:49:31 | ocena = 4 Piękne!
| |
zapomnij 2006-10-16 15:47:25 | ocena = 4 | |
kolec7 2006-10-16 15:44:44 | ocena = 4 | |
monalisa 2006-10-16 15:42:24 | ocena = 3 odlot lat 80 tych :-) | |
widze upodobanie do rozu w Twoich pracach:) Mdli,ale sie podoba:) | |
bebop 2006-10-16 14:29:31 | ocena = brak oceny dżizas, w czym jest człowieku nadal temat? | |
mr_sepia 2006-10-16 14:23:29 | ocena = brak oceny Avoid loud and aggressive persons; they are vexations to the spirit. | |
mr_sepia 2006-10-16 14:22:59 | ocena = brak oceny Go placidly amid the noise and haste, and remember what peace there may be in silence. | |
bebop 2006-10-16 14:20:50 | ocena = brak oceny mr_sepia: widać obaj jesteśmy jak nasze zdjęcia :) | |
mr_sepia 2006-10-16 14:16:02 | ocena = brak oceny z toba juz chyba o niczym wrzaskun jestes i tyle | |
mi sie podoba | |
bebop 2006-10-16 14:09:45 | ocena = brak oceny mr_sepia, to że chciałeś podyskutować "kreatywnie" oznacza że mam nie odpisywać czy co? bo fajnie teoretyzujesz, tylko nijak ma się to ani do mojego zdjęcia ani do Twoich zdjęć. więc nie wiem o czym dyskutujemy. można zdjęcie zrobić od nowa - > możesz tak zrobić: wziąść modelkę, pomalować, oświetlić etc. i masz zdjęcie. ja pokazałem to co zrobiłem, a Twoje dywagacje kompletnie mi nie przeszkadzają. po prostu piszesz o rzeczach, których albo nie rozumiesz, albo których nigdy nie robiłeś. tak jak to zwykle na forach internetowych. także śmiało pisz, oceniaj. nic to absolutnie nie zmienia - ani z moim fotografowaniem ani z Twoim. możemy podyskutować kreatywnie tylko - o czym? | |
mr_sepia 2006-10-16 14:01:24 | ocena = brak oceny ok nie powieninem pisac tego wszystkiego, nastepnym razem wystarzy moja ocena, chcialem podyskutowac kreatywnie, nie krzycz bo nie warto, --> to jest twoja wizja, --> to jest moj odbior, z tym sie chociaz zgadzasz? | |
stolo 2006-10-16 13:57:20 | ocena = 4 | |
kombajn 2006-10-16 13:57:17 | ocena = brak oceny nono, ale tu slodko. kreacja bardzo pasuje do modelki. fajne. ale gora to cos mi nie teges ;) | |
bebop 2006-10-16 13:56:57 | ocena = brak oceny mr_sepia: byłbym pod wrażeniem analizy, bo prawie masz rację. prawie, bo 99,9% twarzy jest asymetryczna. łuki brwiowe, kształty oka, kształt ust etc. można powiedzieć że praktycznie nie spotyka się twarzy symetrycznych. a to zdjęcie jest po prostu mało szopowane - pewnie się da wyrównać kąciki ust etc. kształt ust. tylko w pewnym momencie mamy sam plastik i 60 warstw w photoshopie. druga rzecz: błysk na ustach wynika z garnka jakim to było świecone i z błyszczyku jak został użyty. można powiedzieć że bez tego błyszczyku nie robiłbym tego zdjęcia. bo to zdjęcie błyszczyku z dodatkiem modelki. taka przydługa geneza tego zdjęcia... :)
z dalszych Twoich teorii: "moze poszukalbym takiego ustawienia by swiatlo gralo na drugiej polowie" to jak chwilkę przemyślisz to co napisałeś to bez rzucenia cienia z tego tiulu na twarz w tym ustawieniu modelki + materiału nie bardzo się da zaświecić obie połówki twarzy. czyli - fajna teoria, ale warto to czasem poprzeć praktyką. | |
piku 2006-10-16 13:53:30 | ocena = 4 świetne...gdybym mial coś się uczepić - to może troszku szersze | |
PoulN 2006-10-16 13:46:44 | ocena = 4 superr | |
fraede 2006-10-16 13:46:10 | ocena = 3 | |
mr_sepia 2006-10-16 13:44:48 | ocena = brak oceny mimo swiatla i twej informacji dalej mam nieodparte wrazenie ze jej prawa strona ust jest wieksza, dodalbym do tego charakterystyczna ceche ludzkiej anatomii jaka jest - nie zachowanie symetrii w podziale twarzy. biorac to pod uwage ucieklbym z duzego blysku na jej ustach po prawej i moze poszukalbym takiego ustawienia by swiatlo gralo na drugiej polowie | |
Bernard 2006-10-16 13:43:43 | ocena = 4 Ładne. Nawet bardzo ładne :) | |
Andres 2006-10-16 13:37:48 | ocena = 4 świetny portret | |
bebop 2006-10-16 13:33:32 | ocena = brak oceny mr_sepia: a nie masz nieodpartego wrażenia że światło nie jest centralnie i skutkiem tego obie połówki twarzy nie są równomiernie oświetlone. chyba że masz jakieś inne nieodparte przemyślenia nt. "co jest z kącikiem ust modelki po jej prawej". | |
:: wlasni, to jest ladne. pozdrawiam tO. | |
licaeon 2006-10-16 13:30:18 | ocena = 4 | |
to ładne... | |
kamo 2006-10-16 13:29:21 | ocena = 4 | |
mr_sepia 2006-10-16 13:29:06 | ocena = 3 mam nieodparte wrazenie ze cos jest z kacikiem ust modelki po jej prawej | |
Aradia 2006-10-16 13:29:04 | ocena = 4 fajne!! | |
piękne | |
mareks 2006-10-16 13:26:44 | ocena = 3 cukiereczek | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |