fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPortretyfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
akua / A Room with a View
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:akua
Tytuł:A Room with a View
Data publikacji:2018-08-29 17:51:04
Liczba wyświetleń:610
Ocena średnia:2.7
Liczba punktów:19
Liczba poleceń:1
Liczba komentarzy
i krytyk :
58
Kategoria:Portrety
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-04 07:47:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja nie jestem niestety rentierem (ani nawet rencistą), więc nie mam ;)

To jest temat-rzeka, w dodatku wielowątkowy i rozgałęziony jak delta Nilu, na inną okazję może ;)

pzdr
fotografia cyfrowa
Archeo 2018-09-03 15:13:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Mam i córki i ogórki, i sporo wolnego, a Ty ?
Co jest dla Ciebie najważniejsze, ważne, bez znaczenia w pstrykaniu ?
Przytulanki :)(:
fotografia cyfrowa
Archeo 2018-09-03 14:55:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Och Anno ...
... pod czym jesteście w stanie zobaczyć PE ?

Potęga i prestiż ...tylko w słowach o tak.
Wyobraź sobie iż są na dziś (gdy istnieje Lej Bruk) takie cztery (no może i więcej) portali gdzie w ciągu jednej sekundy wpada 5 do 50 prac.
Dodatkowo każdy, powtarzam każdy bez żadnych super opłat może sprzedać swoje prace odpalając portalowi kilka procent (kilka nie kilkanaście !).
Trzy, niech będzie tylko pół świata wszelkiej maści agencji korzysta z tamtych prac, i nie jest to Magnum.
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-03 13:29:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie wiem, czy jest najlepszy, mówię o prestiżu, a to nie jest to samo. Faktem jest, że gniotów u nich nie widziałam, bardzo zwracają uwagę na stronę techniczną zdjęć, na ogół foty są dopieszczone na maksa. Do tego służy też spory rozmiar publikowanych zdjęć (omawiane wrzuciłam tam w rozmiarze 2000 px na dłuższy bok) i dobre nie wiem co, ale zepsucia przez kompresję nie widzę.

No i faktycznie, sporo najbardziej znanych światowych nazwisk (zwłaszcza fotografów publikujących w sieci) można tam znaleźć (też tych z AL). Mnie akceptacja przez kuratorów tam nadal cieszy, choć na pewno nie tak bardzo jak parę lat temu.

Kanadyjski, o ile kojarzę, jest 500px (największy portal w ogóle), ale to już zupełnie insza inszość.
fotografia cyfrowa
Archeo 2018-09-03 13:19:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...prawym myszy.
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
Archeo 2018-09-03 13:18:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Fotoblur był Kanadyjski przyłączył się do AL, pewno podkupili 1x.
Mam odmienne zdanie w temacie najlepszych foto portali świata.
Na czym u Was to działa ?
Moje Winda 10 i
IEdge 25.10586.0.0 13.10596
Opera ...najnowsza.
MFirefox ......
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-03 13:04:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
I pod jakim prawym?
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-03 13:01:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja klikam (niezalogowana) i problemu nie ma. Próbowałam przed chwilą z niezależnego komputera koleżanki (która nawet nie jest fotografem), u niej działa też. To nie wiem ;)

Pierwotnie portal był szwedzki, potem doszły mnie słuchy, że pojawił się tam też element amerykański, ale śledztw nie prowadziłam i ręki sobie nie dam uciąć.

To największy kuratorowany portal na świecie (i jeden z najbardziej prestiżowych, o ile nie najbardziej), raczej mnie zatem nie dziwi, że jest sporo ludzi z AL (acz na obu portalach "chodzą" nieco inne zdjęcia).
fotografia cyfrowa
Archeo 2018-09-03 12:44:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Klikałem bezskutecznie na trzech przeglądarkach, jedynie pod prawym mam info o prawach autorskich.
Widzę tam multum ludzi z artlimited i fotoblur-a (dziś nie istnieje) ...nieomal cała redakcja, Francuzi to kupili czy co ?
Czyje to jest ?
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-03 12:22:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Archeo, trzeba kliknąć w zdjęcie, wówczas się powiększa. Zalogowanie nie ma na to wpływu. No i nie wszystko tam wysyłam, tylko wybrane (i z rzadka), a i tak tylko część z nich jest akceptowana przez kuratorów.

@Akrim, dlatego istotne dla OB jest powiększenie rozmiaru i wagi publikowanych zdjęć, w tej chwili zdjęcia ogląda się "mniej więcej". A to nie jest dobry sposób ;)
fotografia cyfrowa
Akrim 2018-09-03 11:45:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rzeczywiście duża różnica jakości w stosunku do zalinkowanego zdjęcia.
fotografia cyfrowa
Archeo 2018-09-03 11:19:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Anno z całym szacunkiem ale jako nie zalogowany widzę 48 Twoich ...maleństw mniejszych niż na OB. Co gorsza, w tym kilku Twoich bardzo dobrych mi brakuje.
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-03 06:42:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Może kwestia wielkości i kompresji portalu. Tu masz w dobrej jakości i ponad dwa razy większe, widać wszystkie szczegóły twarzy/skóry.
https://1x.com/photo/1550450/latest:user:445413
fotografia cyfrowa
ZBOROWSKI 2018-09-02 23:59:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
generalnie fajna tu przestrzeń jest...od słupów,,,do dziwnego okna,,,,
fotografia cyfrowa
ZBOROWSKI 2018-09-02 23:58:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
oczy ostre(dość) a paszczka nieostra...(dość)...
ale zborowski,,,,się nie zna...bardziej jest analogowy niż cyfrowy....bardziej by przysłone przymknął i by było,,
ale fota fajna ma klimat...i sie Zborowski nie czepia...tak se gada dla pogadania,,,,
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-02 22:46:02 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zborowski, nie ma żylety na słupie, bo go rozostrzałam (istotnie był za ostry), poza tym, nie licząc tradycyjnego ostrzenia oczu, ingerencji softowej w rozkład GO, o ile pamiętam, nie ma. Standardowo natomiast robię selektywną konwersję bw (jak powszechnie wiadomo fotografia nieprawdziwa ma dużo mniejszą rozpiętość tonalną niż prawdziwa ;] i takowa selektywność bywa konieczna), przy czym selektywności nie ograniczam jedynie do ekspozycji, ale i do kontrastu oraz struktury, które, w różnym natężeniu, znakomicie mogą ostrość lub jej brak poudawać.

A głównym kryterium owej selektywności jest mój własny i prywatny pogląd na to, jak ma być, żeby było dobrze ;)))
fotografia cyfrowa
ZBOROWSKI 2018-09-02 22:24:01 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
jak na nieprawdziwe foto- nawet niezłe,

dawno tu nikt tak spójnie nie nawijał)

zgodzę się że nie ma tu możliwości kwadratu.
zastanawia mnie natomiast rozlożenie ostrości...brzytwa na slupie...i włosach...twarz nieco się waha,,,
ale podobno najpiękniejsza jest nike która się waha...
fotografia cyfrowa
iberica 2018-09-02 22:08:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tu nie ma możliwości kwadratu.
fotografia cyfrowa
sapphire 2018-09-01 13:58:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dzięki - w zasadzie świat idzie w szerokie kadry, dlatego była mamiya 6 w kwadracie ale 7-ka poszła w prostokąt, tak samo zrobił Hasselblad. Kwadrat swego czasu elitarny ma jednak ograniczenia do pewnych przekazów. Dla mnie jeżeli robię 'kwadratem' łatwiej jest komponować. Przy okazji moim ulubionym kadrem jest 6x7 - do tego też mam sprzęt:) Pozdr
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-01 12:32:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Sapphire, ja w ogóle uważam, ze rozważania o tym, co jest w fotografii (lub w ogóle w sztuce) wartościowe, są bardzo subiektywne. Z tej przyczyny wypowiadam się we własnym imieniu - co dla mnie jest fajne, co lubię, co cenię, co mi się podoba, co mi się nie podoba, ale doceniam, bo coś tam, jakie są moje preferencje, a co uważam za hochsztaplerkę, czy zwykłą fotograficzną ściemę. Staram się przy tym nie betonować na własnym stanowisku i być otwartą na argumenty, o ile są one odpowiednio uzasadnione i rozsądne.

Myślę przy tym, że są pewne w miarę zobiektywizowane kryteria, które (z pewnymi zastrzeżeniami) można zastosować do większości prac. Np. są w sztuce uniwersalne zasady kompozycji i czy to będzie obraz, czy grafika, czy grafika komputerowa, czy fotografia (etc.), można o niej rozmawiać podobnie. To samo dotyczy koloru, kontrastu, czy innych środków formalnych, oraz oczywiście treści. Myślę też, że łamanie takowych zasad powinno być usprawiedliwione i nie wynikać z niewiedzy, czy nieudolności twórcy (czy raczej tfurcy ;]), a raczej ze świadomego zamierzenia autorskiego, widocznego w efekcie owego zamierzenia (tym bardziej, że w 99% jest widoczne gołym okiem, czy owe zasady złamał ktoś, kto umi, czy jednakowoż nie ;)))).

Uważam zatem, ze sztuką nie jest to, co może zrobić każdy, i że powinna ona być jednak, przynajmniej do pewnego stopnia, elitarna. Cenię też dobre rzemiosło i staranny warsztat (co zapewne jest oznaką mojego zdinozaurzenia, zwłaszcza wobec promowanej zewsząd tandety i pośpiesznych pstryków z kolana).

(chyba trochę odeszłam od tematu i Twojego pytania ;)))

OK, wracam zatem. Ja jestem dzieckiem cyfry (od której już blisko do grafiki komputerowej), dość swobodnie zatem podchodzę do ingerencji zarówno w oryginalny format, jak i treść zdjęcia. Nie robię zdjęć dokumentalnych i dla mnie liczy się efekt, dopuszczam zatem wszelakie środki dla jego uzyskania, też postprodukcyjne (z tym zastrzeżeniem, ze drastyczne cięcia mocno psują jakość zdjęcia, więc tego nie robię).

Inaczej się jednak rozmawia o fotografii analogowej, ma ona swoją specyfikę (na której wyznaję się dość mgliście) oraz wymaga określonych umiejętności (których nie posiadam). Istnieje też pogląd, mocno lansowany przez część moich znajomych fotografów analogowych, ze tylko fotografia analogowa i takowe aparaty są prawdziwe (w przeciwieństwie do cyfrowych, które prawdziwe nie są ;]). Z tej też przyczyny oryginalne kadry analogowe traktuje się często ze sporym nabożeństwem, negując możliwość ich przycinania, i w ogóle większej ingerencji w takie zdjęcie (nie licząc zabiegów w ciemni), jak rozumiem po to, aby owej prawdziwości nie skalać ;)

Traktuję takie podejście z dużą dozą sympatii, acz nie do końca je pojmuję. Zapewne z tej przyczyny, że robię nieprawdziwe zdjęcia ;)))
fotografia cyfrowa
sapphire 2018-09-01 10:14:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przy okazji - ciekawie rozmawiacie:)
fotografia cyfrowa
sapphire 2018-09-01 10:09:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Akua - w związku z Twoją argumentacją mam takie rozbudowane pytanie. Generalnie cenię zdjęcia bez ingerencji cięcia. Wtedy stanowiuą dla mnie rzeczywistą wartość I świadcza o poziomie autora. Ponieważ lubię różne kadry dlatego mam różny sprzęt. Czyli np. dslry z typowym (czasami za szerokim kadrem) ale też przykładowo Yashica 124g, czy przystawka cyfrowa kodaka dcs645. Czy uważasz zdjęcia z takiego sprzętu w oryginalnym formacie (bez ciecia) za mniej wartościowe?
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-09-01 10:07:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nigdzie nie napisałem że nie masz racji i że kwadrat jest rozwiązaniem jedynie słusznym.
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-01 09:59:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Bynajmniej?

Wyrwałeś fragment mojej wielowątkowej i rozbudowanej argumentacji z kontekstu. Jeśli nie było to pod wpływem emocji, to zostaje tylko dialektyka erystyczna, czyli nie za fajnie.

Argumentuj Wojciechu, przekonaj mnie, ze nie mam racji, i ze kwadrat to rozwiązanie jedynie słuszne. Jestem otwarta na dobre argumenty. Serio ;)

Aha - co do omawianego zdjęcia - próbowałam teraz przyciąć je do kwadratu na kilka sposobów, za każdym razem wychodzi zupełnie bez sensu, drastycznie psuje kompozycję i pozbawia je treści.

Czasami upór jest tylko uporem ;)
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-09-01 09:52:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ależ bynajmniej
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-01 09:40:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ale po co te nerwy? ;))))
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-09-01 09:23:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tak, oczywiście, lubię takie gadanie: kwadrat jest papką , do momentu kiedy sami nie robimy z niego sztuki.
fotografia cyfrowa
akua 2018-09-01 08:43:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wojciechu, byłam parę razy w życiu zrozpaczona ;)))

Na poważnie – stosuję kwadrat, gdy wymusza mi go kompozycja (lub treść), w większości wypadków można jednak znaleźć lepsze rozwiązanie.

Dla mnie kwadrat to z reguły pójście na łatwiznę, zarówno dla twórcy jak i odbiorcy. Jest lekkostrawny jak papka dla niemowląt, łatwo wchodzi i łatwo wychodzi (co nie zawsze jest wadą, ile w końcu można oglądać Bergmana, czasem człek chce wciągnąć coś z Marvela). Znam nawet autorów, którzy wszystko (lub niemal wszystko) robią w kwadracie – prosta centralna kompozycja + cyk, kwadracik, cyk, kwadracik, cyk, kwadracik. Fast food ;) Czasem jednak kwadrat bywa zaletą, zwłaszcza, gdy treść jest tak mocna, że nie ma sensu komplikować jej niuansami kompozycyjnymi – ile jednak jest takich prac?

Ilu też świetnych, sławnych, uznanych malarzy (fotografików, grafików etc.) stosuje nagminnie kompozycję w kwadracie? Nie przypominam sobie żadnego, co chyba też o czymś świadczy.

(Z ciekawości - sprawdziłam sobie, ile z moich najlepszych prac mam w kwadracie. Z trzydziestu kilku „the best of” jest ich raptem 3. Szału nie ma ;)
https://1x.com/member/akua
https://www.artlimited.net/selections/new/?ixlstime=1&uid=30107&title=Excellence+artworks+from+Anna+ Rawka

Aha, jeśli dotniesz zdjęcie do kwadratu z lewej, to wytniesz też sporą część modelki.
Awangardowo :DDDD
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-09-01 07:36:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A kto mówi u ucinaniu prawej?
fotografia cyfrowa
JackTorrance 2018-09-01 00:43:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kwadrat byłby tu nieporozumieniem. Tułów modelki to kontrapunkt dla plamy w PG. Tak to widzę.
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-08-31 22:50:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Masz kilka tych rozpaczliwych formatów i są jednymi z lepszych w Twoim pf
fotografia cyfrowa
akua 2018-08-31 21:00:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Mogway, przeszkadza Ci chmura? Nie lubię bezchmurnego nieba, fotograficznie jest nieciekawe, tym bardziej, że dziewczyna na owo niebo spogląda. I o tym, m.in., jest zdjęcie.

Nie widzę też sensu wycinania zdjęcie ze zdjęcia, a zwłaszcza opowiadanej owym zdjęciem historii. Gdybym chciała zrobić prosty portret z wialnią w, za przeproszeniem, kwadracie (który dla mnie jest formatem rozpaczliwym ;]) to zaprowadziłabym modelkę do studia z dmuchawą. Nie robię tego, wolę, gdy praca mówi o czymś więcej.

Adminie, również życzę powodzenia w prowadzenia portalu, kasandrzenia zatem zaniecham (acz wizje mam dość ponure ;]).

I też mam piosenkę. Z dedykacją i życzeniami hartu ducha przy sprzątaniu tej stajni Augiasza ;)))
https://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M



fotografia cyfrowa
ac 2018-08-31 19:37:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dajmy! :) Jeszcze będzie przepięknie -> https://www.youtube.com/watch?v=dUcWiRwtUxw
fotografia cyfrowa
admin 2018-08-31 19:26:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dajmy sobie szansę:)
fotografia cyfrowa
ac 2018-08-31 19:17:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ps.
Mam cichą i ogromną nadzieję, że uda się ożywić portal, zniknie trolling a dobre zdjęcia będą OBIEKTYWNIE docenione przez użytkowników portalu mających pojęcie o kompozycji i postprocesie cyfrowym i analogowym. Czego użytkownikom i administracji portaluszczerze życzę!
fotografia cyfrowa
mogway 2018-08-31 16:49:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Boże!... Jak za dawnych, pięknych lat... O fotografii rzeczowo i z kulturą... Aż się wzruszyłem... :)
fotografia cyfrowa
mogway 2018-08-31 16:39:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Mnie format nie przeszkadza... Prostokąt jest tu uzasadniony, choćby ze względu na fakt, że w tego typu ujęciach dobrze jest zostawić nieco przestrzeni w kadrze w kierunku, w który spogląda model...
Natomiast bardzo przeszkadza mi to "coś jasnego i obramowanego" w PG... I tylko ze względu na to "coś" uzasadnione byłoby cięcie do kwadratu...
fotografia cyfrowa
aga_piet 2018-08-31 14:31:42 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-08-30 22:28:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Podoba mi się ta skuteczność i uwaga administracji.
fotografia cyfrowa
ajano212 2018-08-30 22:16:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ciekawy obraz :)
fotografia cyfrowa
admin 2018-08-30 21:05:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przekazujemy wcześniejszą wypowiedź autorki dot. wyłącznie zdjecia:
Fotografia powstała w chłodny, wietrzny dzień. Silny wiatr unosił włosy modelki tworząc fantazyjny kształt fryzury i dodając dynamiki, zaś prostokątna, zbiegająca się liniami architektury kompozycja i czarno-biała konwersja pozwoliła na podkreślenie refleksyjnego spojrzenia. Zdjęcie wykonano w świetle zastanym portretowym obiektywem Sigma 85 mm f/1,4 z przysłoną f/2,0.

Nadmienię również, że tytuł jest filmowy (uwielbiam filmowe tytuły. Piosenkowe też. Oraz nadawanie im nowego kontekstu na zdjęciach), a skoro film angielski, to i tytuł w oryginale. No i - jak słusznie zauważył sapphire, "room" po angielsku, to nie tylko pokój, ale i również miejsce. Ponieważ zdjęcie wykonano w plenerze, a nie w pokoju, dosłowne tłumaczenie byłoby nieco bez sensu i pozbawiłoby je oryginalnej dwuznaczności.
fotografia cyfrowa
admin 2018-08-30 20:55:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Celowo upubliczniliśmy moderację po tym zdjęciem aby uzmysłowic Państwu, w jakim kierunku zmierzamy i jaki portal chcemy zbudować. Nie cenzurujemy żadnych wypowiedzi dotyczących zdjęć.
fotografia cyfrowa
admin 2018-08-30 20:50:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Akua - Chcieliśmy zostawić Twoje wypowiedzi odnoszace sie do zdjęcia ale były one powiązane z komentarzem o innej treści. Technicznie było to niemożliwe. Prosimy o unikanie w przyszłości takich sytuacji.
fotografia cyfrowa
akua 2018-08-30 20:41:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Spokojnie Adminie, już spadam - tym bardziej, że wymoderowano również moje wypowiedzi wprost odnoszące się do pracy (łącznie z jej analizą), co jest dość absurdalne (i, jak dla mnie, słabe), ale i symptomatyczne do dobrej zmiany ;)))
Do widzenia :)


fotografia cyfrowa
admin 2018-08-30 20:34:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dokonano moderacji wypowiedzi. Prosimy o komentowanie zdjęć, nie komentowania osób i ich wypowiedzi.
fotografia cyfrowa
sapphire 2018-08-30 20:22:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ujmę to tak - każdy wyraża swoje osobiste zdanie i ma do tego prawo. Rozmawiamy o zdjęciu, które jednym może sie podobac innym nie i bardzo dobrze. To może rozwijac, dawać inspirację. Zarówno komentujący jak i autor może pewne sugestie przyjąć albo je odrzucić. Odnośnie angielskiego - starałem sie wyjaśnić mój tok myślenia nie odbierając suwerenności innym w tym zakresie. To czy jest ono poprawne od takiej, czy innej strony - jest to kwestia również bardzo subiektywna (tego nauczyłem sie w moim fotograficznym życiu). Zdjęcia, które wywaliłem do szuflady, ktoś zupełnie przypadkowo odkrywał i przekonywał mnie, że są ok. Każdy z nas powinien iść swoja fotograficzną drogą bo wtedy mamy kalejdoskop zdjęć, w których każdy znajdzie coś dla siebie. Dlatego proponuję wszystkim dużo luzu, wzajemnego szacunku i zrozumienia jak różne mogą być opinie. Pozdrawiam autorkę i komentujących.
fotografia cyfrowa
sapphire 2018-08-30 18:45:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Refleksja odnośnie przyszłości, nad tym co sie wydarzyło…
Jednocześnie patrzenie na to z pewnej perspektywy.
Powtórzę jeszcze raz - jest piękne.
fotografia cyfrowa
sapphire 2018-08-30 18:35:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Będę bronił autora zdjęcia. Dodatkowe uzasadnienie - w j. angielskim słowo room nie zawsze oznacza pokój. Istotny jest kontekst w jakim zostało użyte. Paradoksalnie czasami nawet gestykulacja rąk w trakcie mówienia zmienia znaczenie danego słowa. Nasz ojczysty język jest dużo bardziej precyzyjny, czy jednoznaczny.
fotografia cyfrowa
....... 2018-08-30 14:11:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
I ja poproszę kwadracik.:-D
Widzę go,
i brak straty w przekazie z tego tytułu.
:-D
fotografia cyfrowa
Akrim 2018-08-30 11:16:37 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
bakulok 2018-08-30 05:48:08 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
marcin1965 2018-08-29 21:00:30 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-08-29 19:02:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
No raczej, ja sporadycznie tnę w kwadrat :)
fotografia cyfrowa
akua 2018-08-29 18:42:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wojciech7777, to żart, prawda? ;))))
(Przeca żaden dobry fotograf nie zmaskrowałby w ten sposób kompozycji i przekazu :))
fotografia cyfrowa
wojciech7777 2018-08-29 18:37:59 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Zapewne zrobiłbym kwadrat, ładne
fotografia cyfrowa
qixu 2018-08-29 18:09:26 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
sapphire 2018-08-29 17:57:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jest piękne:)
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa