| | |
Liczba punktów: 2891 za zdjęcia: 2692 za krytyki: 199 Krytyki wystawione przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | AdamG | Skipper, ja wiem, że można zdjęcie uciąc z góry, z dołu,
podzielic na pół lub zrobic jeszcze inne sztuczki. Ta
kompozycja jest moja i taką ją chciałem. A co do wiatraków
to ciekawe jak je wyciągniesz z odległości 15 km w
zadymionym powietrzu dosyc sporego miasta. Jeżeli nie masz
bardziej konkretnych uwag to może napisz komentarz zamiast
zarabiac punkty krytykami. | AdamG | 2006-08-05 20:31:59
| | AdamG | wkg.. Nikt, nikomu tyłka nie chce kopać ale wystarczy
poczytać regulamin i zasady funkcjonowania portalu aby
dowiedzieć się, jak istotne są komentarze i krytyki.
Pooglądać zdjęcia artystów i zawodowców możemy w gazetach i
albumach, a tutaj pokazują je wszyscy, głównie po to aby
czegoś wartościowego się o nich dowiedzieć. Niejednokrotnie
można poczytać posty na temat krytyk napisanych przez laików
więc skoro mamy już tutaj fachowca to czemu nie nakłonić go
do aktywnego udziału w portalu. Wykorzystajmy to..
hAs.. Masz rację mówiąc, że nie możemy nikogo zmusić do
bycia krytykiem ale BARDZO chciałbym aby Sascha został nim
przy moich zdjęciach. | sascha | 2006-07-19 20:37:17
| | AdamG | Geronimo, beton z dołu - masz rację ale ciaśniejszy kadr -
nie. Niebo jest bardzo ładne i byłoby go szkoda.. Ryzykując
pochlapanie możnaby pstryknąć z bliższej odległości i z
krótszą ogniskowa. Perspektywa byłaby ciut lepsza ale skoro
była tylko jedna próba.. :-) | Mariusz_M | 2006-07-09 16:23:44
| | AdamG | Magus, nie bardzo rozumię Twoją uwagę w sprawie światła. W
jednej z dzisiejszych krytyk napisałeś, że "światło ładnie
rozproszone ale płaskie..." Z kolei jeżeli jest inaczej to
musi gdzieś dawac cień. Jeżeli skieruję światło również z
drugiej strony, likwidując cienie to twarz będzie płaska,
sztuczna, bez uwidocznionych rysów modelki. Unikam, jak
tylko się da, jednolitego światła.
Kompozycja to sprawa gustu i jasne jest, że jednym się
podoba innym nie ale nie zgodzę się z nienaturalnym
przechyłem. Modelka siedziała zupełnie swobodnie, opierając
się z tyłu i nie wkładała w to ani siły, ani zbytniej
staranności. Jedynym jej dodatkowym ruchem było odchylenie w
tył głowy. Ręce można oczywiście pokazac w całości, tylko że
będzie to już zupełnie inne zdjęcie. | AdamG | 2006-07-07 16:11:07
| | AdamG | Zdjecie dosyć ciekawe pod względem kompozycji, moze z
wyjątkiem prawego oka modelki. Moim zdaniem zabrakło trochę
konsekwencji - pokazywać je, czy nie. Cięcie włosów po lewej
stronie kadru też wydaje się zbędne. Zdecedowanie nie podoba
mi się swiatlo na twarzy modelki. Intensywne rozświetlenia
były pewnie w zamiarze artystycznym środkiem wyrazu ale wg
mnie zupełnie tutaj nie pasują. Byłoby lepiej albo całość
zdjecia utrzymać w ostrych światłach i głębokich cieniach,
albo zdecydowac się na łagodne przejścia tonalne. Teraz
wyszła świecąca plama na tle ładnie pokazanych włosów i
ramienia. Pozdrawiam. | yooreck | 2006-07-04 08:53:17
| | AdamG | Ostrośc jest wyśmienita tylko można się zastanowic nad tym
czy GO nie jest za mała. Obecnie płaszczyzna ostrości wypada
na liściu, tymczasem najważniejszym motywem jest kwiat. Za
mocno otwarta przysłona spowodowała, że wnętrze kwiatu
zaczyna się już lekko rozmywac. Fotografowanie rankiem lub
wieczorem nie można traktowac kako święty kanon. Zdjęcie nie
jest ani przepalone, ani nie utraciło szczegółów w cieniach,
a dzięki dobremu światłu kolory są żywe i nasycone. Chyba
było robione z jakimś filtrem gdyż nie ma odblasków w
wodzie. To na plus, a minusem moim zdaniem jest kompozycja.
Kwiat co prawda umieszczony klasycznie ale za duży bałagan w
liściach. W tym przypadku wskazana byłaby większa głębia
ostrości. Mocne jej spłycanie wychodzi świetnie przy kadrach
o znacznie głębszej perspektywie. Pozdrawiam. | Mysza | 2006-07-03 16:00:29
| | AdamG | Fotografia bardzo ciekawa i z pomysłem ale pewnie jak zawsze
można coś poprawić.. 1. GO niezbyt czytelna. Na dolnej
twarzy ostrość ucieka już z brody, a nagle pojawia się na
włosach w prawym górnym rogu. Byłoby ciekawiej jedną twarz
pokazać ostrą, a drugą rozmytą lub obu zostawić np ostre
oczy.. Więcej zdecydowania w tym zakresie. 2. Zmarszczone
czoło i niezbyt naturalnie skierowane oczy dolnej twarzy.
Sugeruje to pewna pozę "na siłę" i wprowadza dysonans
względem spokojnego i łagodnego wzroku u góry. 3.
Oświetlenie dolnej twarzy zdecydowanie gorsze niż górnej. Za
jasno i brak ładnego, zdecydowanego światłocienia tak jak u
góry. Pozdrawiam. | sothis | 2006-06-29 23:11:04
| | AdamG | Zdjęcie nie wygląda na przypadkowe pstryknięcie więc można
było trochę przemyslec sprawę światła. Portret - czyli
najważniejsza jest twarz. Tymczasem swiatło na rekach i
sukience jest tak mocne, ze drażni i przeszkadza w odbiorze.
Bardzo ważnym elementem sa oczy, a tutaj nikną pod daszkiem,
zacienione. zamiast tego świecące zęby i bardzo brzydkie
światło na brodzie. Proponuję zmniejszyc ekspozycję i
doświetlić twarz blendą. Poza modelki i kadrowanie ok.
Pozdrawiam. | lukasz | 2006-06-22 22:46:37
| | AdamG | Pokusze się.. Skoro wybrałes białe tło, to cięzko bądzie
uzyskać ładny i równomierny rozkład swiatła z zachowaniem
partii jasnych i ciemnych. Lampa oświetlająca z prawej jest
za ostra, ładnie wyszła na włosach ale ramie i ręka mają
nieprzyjemne odblaski. Najładniej oświetlona jest twarz,
chociaż i tutaj nie udało się uniknąć cienia pod noskiem.
Jeżeli chciałeś uzyskać równomierny rozkład światła to
proponuje takie ustawienie lamp: prawa tak jak jest ze
zredukowaną mocą, z lewej dwie. Nakładające się rece, przy
jednej lampie zawsz dadzą gdzieś cień więc jedna lewa
znacznie wyżej niż teraz, a druga pod nią i lekko z przodu,
od dołu. Unikniesz cieni na rękach i piersiach. Oczywiście
wszystkie lampu z softboxami. Pozdrawiam. | Andres | 2006-06-21 21:48:56
| | AdamG | Jedyny plus tego zdjęcia to nietypowa poza tego kota.
Wystarczy zabrać ze sobą na spacer psa i pstrykać całą masę
osiedlowych, dachowców. Myślę, że powinieneś przemyśleć
sprawę tematu: albo portret, albo reporterka... ale wtedy
pokaż na co ten kot tak się stroszy. Żeby chociaż prychnął
sensownie.. I jeszcze ta mało ciekawa trawa.. Pokazałeś
zwykłego kota w nieciekawym kadrze. Świetnie dobrałeś tytuł
ale czy aby nie liczysz trochę na tani poklask? | Catsnet | 2006-06-15 16:02:25
|
| |