fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
Monster Fajne drzewo, niestety nie wykorzystane. Mogłeś odejść spory
kawałek od niego, tak żeby drzewo zajmowało tylko z 20-30%
kadru (można by nawet kadrować w pionie), poczekać na fajne
niebo wtedy z pewnością wyszło by ciekawiej.
Myszkin 2007-05-23 16:12:38


minus minus
fotografia cyfrowaeveryman (miał to być komentarz i odpowiedź na uwagi autora, jednak
wkradło się sporo krytyki, więc wrzucam tutaj)
__________

Myszkin:
...nie fotografuję zwierząt, bo:
a) nie miałem okazji zrobić ciekawego zdjęcia zwierzęciu (te
co zrobiłem były pamiątkowymi kadrami nie przeznaczonymi do
prezentowania)
b) chętnie bym pofotografował dziką przyrodę, jednak sprzęt
mnie ogranicza (głupia wymówka, ale 70ką ptaka raczej ładnie
nie złapię)
...to, że nie robię takich zdjęć nie oznacza, że nie wiem co
wygląda dobrze, a co źle
zarzuty, że nie powinienem oceniać kadrów, których sam nie
wykonuję są lekko niepoważne
...poza 'barak jakiegokolwiek zamysłu na zaprezentowanie
tematu' napisałem również 'kadr, jakość' - nie zawsze jest
czas i ochota, żeby napisać w przypływie obowiązków długi
wywód na temat tego jakbym ja to widział... tym bardziej, że
to by była już moja koncepcja na to ujęcie, a nie twoja
...chciałbyś, żeby wszyscy w owczym pędzie piali z zachwytu
nad zdjęciami, które się nie podobają (fajnie by to
wyglądało: 'piękne', 'genialne', 'wybitne' i same 4 lub 5)
...jeśli chcesz mogę rozwinąć temat (co też robię):

>> kadr:
- elementy wchodzące w ujęcie w lewym dolnym rogu są
całkowicie zbędne i rozpraszają tylko wzrok, bez nich ujęcie
byłoby zdecydowanie lepsze...
jak temu zaradzić (?) - ciężko ocenić sytuację nie widząc
całego otoczenia, prawdopodobnie wyjście na tę ścieżkę
spowodowałoby, że kózki byłyby lepiej wyeksponowane
- ukształtowanie terenu, jak też samo usytuowanie ścieżki
sprawiają, że zdjęcie sprawia wrażenie, jakby leciało w
prawo (dopiero zwrócenie uwagi na pień drzewa w tle
sugeruje, iż jest to mylne wrażenie... ale jest on na tyle
mało widoczny, że można by jakoś temu zaradzić)
no właśnie jak (?) - do głowy przychodzą mi dwa sposoby: 1)
celowo przekrzywić ujęcie w drugą stronę; 2) znaleźć
dogodniejszą pozycję do wykonania zdjęcia (może właśnie z
wspomnianej już przeze mnie dróżki)

>> jakość: nie wiem jakim aparatem robiłeś - jeśli typową
małpką pewnie niewiele miałeś do powiedzenia, jednak może to
być również związane z kilkoma innymi rzeczami:
możliwe, że zdjęcie źle zostało zmniejszone / wyostrzone /
zbyt skompresowane - popytaj google, a znajdziesz poradniki
- odnoszę również wrażenie, że coś niedobrego stało się z
ostrością - kózka w tle zdaje się nie być tak ostra jakbym
tego oczekiwał
- lekkie aberracje (chyba, że już źle na oczy po całym dniu
przy komputerze wiedzę) pomijam
- kolory... pewnie to wina otoczenia, ale nie podobają mi
się

>> brak zamysłu: jeśli dokładni taki efekt chciałeś uzyskać
to OK - gusta są różne, jednak w moim odczuciu nie niesie on
za sobą walorów artystycznych, a jedynie
dokumentalno-szufladowe...
moim zdaniem (wspomniane już zmniejszenie głębi ostrości), a
także zmiana kadru wpłynęłyby pozytywnie na wyeksponowanie
tematu, nie wpływając negatywnie na pomysł przedstawienia
zwierząt w naturalnym środowisku
tłumaczenie, iż kozy znajdują się w mocnym punkcie nie jest
usprawiedliwieniem, ponieważ nie zawsze podręcznikowy mocny
punkt, jest najlepszym miejscem na wyeksponowanie tematu...
teraz w ujęciu jest zbyt wiele elementów odwracających uwagę
(mogłaby więc pomóc zmiana perspektywy, lub ///kolejny
raz/// mniejsza głębia ostrości)

zwróć jeszcze uwagę, iż ludzkie oko postrzega nieco inaczej
niż aparat, dlatego trzeba odpowiednio dobrać parametry,
kadr, a następnie umiejętnie to podać - teraz patrzysz na
ujęcie przez pryzmat chwili, w której je wykonywałeś, przez
co wydaje się tobie lepsze
dla mnie jak i (przypuszczam) dla wielu odbiorców jest to
zwykłe 'pstryk'

myślę, że to uzasadnienie oceny będzie dla ciebie
wystarczające
/// 0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za
bardzo mu to wyszło. ///

pozdrawiam
Myszkin 2007-05-19 20:56:04

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaMyszkin Moim zamiarem było przedastawienie kózek w ich srodowisku, a
nie wyizolowane z tła...jak to sie przyjelo w większosci
zdjec robic,nie myślę tez,że tło odwraca uwage od
zwierzat,są w zdjeciu najmocniejszym punktem,to tyle,ale
dzieki za to,że poświeciłes jarku moim zwierzakom troszke
uwagi,no i oczywiscie mojej pracy
Myszkin 2007-05-19 17:28:52

fotografia cyfrowajarek78 Fotograf znalazł się w odpowiednim miejscu w odpowiednim
czasie, co stanowi podstawę dobrej fotografii. Tutaj jednak
zabrakło techniki. Zbyt duża głębia ostrości odwraca uwagę
od tematu. Należało użyć dłuższej ogniskowej, aby zawężyć
perspektywę i szerokiego otworu przysłony, aby wyizolować
'modelki' z tła. Szkoda autorze, że o tym nie pomyślałeś,
gdyż kózki są słodkie i ładnie zaprezentowane zrobiłyby o
wiele większe wrażenie.
Myszkin 2007-05-19 16:08:30

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaseparatysta Anonimowy - ja powiem tak.
"Idzie deszcz" - nie jestem pewien. A może już przeszedł?
Również nie jestem pewien.
Narzuciłeś temat deszczu. Nie widać go, tylko szare plamy.
la_mariposa ma rację. Trzeba było się skupić na chmurach
dokładniej. Wydobyć z nich tę potęgę względem ziemi.
Wystarczyło ukucnać i zrobić ujęcie od dołu, prawie że z
poziomu trawy. Narzuciłbyś temat chmur, a co za tym idzie
przyszłego deszczu. W końcu pada on zgóry do dołu.
Skoro zwierzak jest dodatkiem, niech będzie. Jednak mimo to
trzeba było dać mu podnieść ten łeb do góry, najlepiej w
momencie kiedy patrzyłby w stronę idących chmur. A tak, to
mamy dodatek w postaci koziego zadu, który czeka na deszcz.
I co? I nic. Poza tym, ekspozycja niepoprawna. Oczywiście
poszła na chmury, tak jak zapewne chciałeś. Ale to jest
tylko szara plama i nic. Patrz wyżej i KK la_mariposa.
Dodatkowo kadrowanie, poziom leci na prawo.
Zgadzam się z opinią (...)częściej obcuj z naturą(...) -
sugeruję, żebyś wziął ją sobie do serca.
Myszkin 2007-05-14 13:08:15

plus plus plus
fotografia cyfrowaMyszkin nie masz racji pisząc o rzekomo niewykorzystanej okazji,to
zdjęcie wcale nie ma pokazywać "dramatyzmu burzowych chmur
",a nadejście deszczu (zgodnie z tytułem),nigdy tego nie
widziałeś(-aś)? w naturze ?piekne chwile.Dramatyzm chmur
mówisz,pełno ich tutaj w galerii (a i owszem są piękne,i
jakie niektóre kolorki mają,nie spotkasz ich nigdy w
naturze),ale tu nie było burzy,wiatru,"targanych wiatrem
"drzew...nie ten klimat,nie ta bajka..Przykro mi,że nie
rozumiesz atmosfery tego zdjęcia,zwierzę jest dodatkiem
(równie jak drzewa),równie dobrze zamiast niego mogłaby być
sylwetka człowieka,ale było zwierzę (i to nie jedno,trzeba
bylo odczekac aby zostało jedno ),bo taki był mój zamiar
kompozycji tego zdjecia.Cóż mogę jeszcze napisać ,częściej
obcuj z naturą i to w każdej jej chwili ,a mniej sugeruj się
zdjęciami burzowych chmur,nie tylko one zwiastuja deszcz
,i nie musi być dramatycznie,wprost [przeciwnie,bo natura to
nie dramat, a harmonia. Co do dołu ,mysle ,że jest go jak w
sam raz,ok.1/3 całosci,a niebo wyzej nie było interesujace
na tyle zeby zrobic to na 1/5.
Myszkin 2007-05-12 15:46:07

fotografia cyfrowala_mariposa mz niewykorzystana okazja. "idzie deszcz" na zdjęciu owszem
widać ciemne niebo, ale nie pokazuje ono dramtyzmu burzowych
chmur. mniej dołu, więcej góry. widać zwierzę, ale nic ono
nie wnosi do fotografii, może warto było spróbować podejść
do niego bliżej lub rozejrzeć się za drzewem targanym
wiatrem, świetnie by podkreśliło nadchodzący deszcz. życzę
powodzenia i pozdrawiam! :)
Myszkin 2007-05-12 14:13:07

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa