| | |
Liczba punktów: 177 za zdjęcia: 128 za krytyki: 49 Rzeczy przeciętne znajdują przeciętnych amatorów.
Rzeczy nieprzeciętne - nieprzeciętnych amatorów.
Przeciętnych ludzi jest na świecie więcej.
Nieprzeciętnych ludzi - mniej.
Dlatego rzeczy przeciętne cieszą się większym uznaniem ogółu.
Dlatego twórca musi zdecydować, czy chce podziwu od 100 przeciętniaków czy od 1 człowieka nieprzeciętnego.
Połączyć jedno z drugim to już mistrzostwo. Chcę być takim mistrzem. Krytyki otrzymane przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | kwiecia | Dziękuję serdecznie, wielki plus za dokładne uwagi,
zapamiętam i wykorzystam :) Przy ustawianiu ostrości nie
zwracałam szczególnej uwagi na oczy, następnym razem o nich
pomyślę. Nigdy nie słyszałam też o RAWach, aparat zapisywał
mi zdjęcia domyślnie - w JPGach, dobrze wiedzieć. | kwiecia | 2009-04-12 22:24:33
| | | nie jest złe... jak na początki w portrecie to nawet zaczyna
Ci wychodzić :)
nie wiem czy akurat jestem w stanie Ci coś doradzic - ale
coś "nabzdecę" :)
napewno musisz wyczuć światło - w tym przypadku robiłaś
zdjecie w słoneczny dzien.
Przy takim ustawieniu aparatu zarysowały się dość ostre
cienie, masz w miare poprawnie naswietloną twarz, ale
stracily się detale na włosach. Rozwiązaniem częściowym tego
problemu jest celowe prześwietlenie zdjecia na tyle na ile
pozwolą nam włosy i odbicia na kurtce. Takie prześwietlenie
jest do łatwego skorygowania przy wywoływaniu RAWa.
Drugim rozwiązaniem jest postawienie modelki w cieniu - w
całkowitym cieniu (nie mylić z głebokim cieniem) - co
spowoduje równomierne rozłożenie się światła na całej twarzy
jak również włosach, kurtce.
Trzecim -trudniejszym rozwiązaniem jest stosowanie blendy,
bialych kartonów, tak aby równomiernie porozkładać światło
na modelce, a równocześnie panować nad oswietleniem tła.
to tyle jesli chodzi o światło.
Jeśli zaś chodzi o kadr, to przy tego typu zdjeciach trzeba
bardzo uważać na ręce. Albo nakazać trzymac w taki sposob,
aby je bylo widać, albo ciąć (kadrować) tak ciasno, zeby się
nikt nie doczepił ze poucinałaś ręce modelce.
Pamiętać trzeba o oczach. W portrecie to najważniejsze
miejsce. Z nich emanują uczucia, emocje. Zawsze oczy muszą
być ostre. Bez względu jakie jest ustawienie modelki.
Jak zrobić ostre oczy? Ano prosto bardzo. W momencie
robienia zdjecia ostrość złapać na oku potem trzymając do
polowy wcisniętą migawkę przesuwac tak aparatem pionowo i
poziomo, az uznasz ze kadr jaki widzisz w "lipku" cie
zadawala. Jesli tak - cykasz fotę :)
Jesli modelka jest centralnie przodem do nas - ustawiamy
ostrość na obojętnie jakim oku. Jesli stoi bokiem do nas,
lub bokiem ma odwróconą głowe - ostrość ustawiamy na
"bliższe" oko.
generalnie nie mam zamiaru prawić Ci morałów, tudzież innych
pierdół... Dobry portret jest wtedy - jesli widać w nim coś
innego niz tylko czyjaś buzia :) Mówie tu oczywiście o
emocjach, uczuciach itd itp..
a teraz ide grać w Age of Conan :)
pozdrawiam | kwiecia | 2009-04-12 21:25:25
| | kwiecia | dziękuję za uwagi :), zastanowię się nad nimi, ale i trochę
popolemizuję.
*kadr - wygląda jak z ręki, bo był z ręki - nie dysponuję
statywem, oczywiście mogłam zastąpić go czymś
prowizorycznym, ale nie do końca rozumiem jaki miałoby to
wpływ na zdjęcie?
*światło - racja, przepaliło mi podczas tej sesji kilka
zdjęć, następnym razem przy tak ostrym słońcu zakryję okno
jakimś cienkim materiałem.
*modelka - uważam, że wyznacznikiem portretu nie jest
uśmiechnięta mina; twarz, która zdaje się wyrażać strach, bo
mi akurat koleżanka duże oczy zrobiła :), wg mnie nie obniża
walorów zdjęcia.
*winieta - była zrobiona dla eksperymentu i urozmaicenia...
źle wygląda? | kwiecia | 2009-04-06 17:31:47
| | bas18 | Kadr wygląda trochę jak z ręki, światło z boku zbyt mocne,
przez co zdjęcie wcale nie wygląda lepiej. Modelka wygląda
jakby była wystraszona, a ta 'winieta' sprawia wrażenie
zrobionej na siłę, aby ukryć tło. | kwiecia | 2009-04-06 16:27:42
| | bartek_mk1 | Niestety zdjęcie nie zachwyca, głownie z powodu kilku
oczywistych błędów:
1- mina modelki pozwala przypuszczać, że pozuje za karę
2- zbyt ostre kontrastowe światło spowodowało silne
przepalenia na twarzy, szyi i rękach
3- zbyt ciasne kadrowanie, krok do tyłu i łokieć modelki
oraz kosz, który jest ważnym elementem tego zdjęcia
podostałyby w całości. | kwiecia | 2009-04-05 23:45:37
|
| |