Liczba punktów: 1432
za zdjęcia: 1408
za krytyki: 24
Krytyki otrzymane przez autora
Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| _M | Zdjęcie doskonale obrazujące, w jaki sposób można zaprząc
technikę do ukazania treści przekazu. Obie fotografie zdają
się być ciągiem opowieści. Nawet pomijając tytuł i widząc
tylko pierwszą częśc oglądający zdaje się przeczuwać piętno
tragedii. Tragedii ukazanej tutaj w sposób mocno
symboliczny. Lalka, obazem niewinności przedstawiona
najpierw jako zaniedbana, później już dobitnie skrzywdzona.
Dodając fakt, że lalka kojarzy się niewątpliwie z
dzieciństwem otrzymałeś bardzo wymowny obraz. Wszystko
okraszone dobitną czerniobielą utrzymaną w smutnej tonacji,
jednak z zachowaniem najwyższych połysków. Do tego
uszkodzone fotografie, zupełnie jak podrapana psychika
niechcianych wspomnień. | krze | 2006-03-30 13:38:42
|
| krze | . . . . groszki zawsze modne ; ) ) thx . . . . . | krze | 2006-03-25 02:11:18
|
| krze | swietnie, dzieki za wskazowki. Mysle, ze troszke rozjasnilas
mi w glowie ;) Pozostaje tylko poczekać jak sie troszke
cieplej zrobi i powtorzyc sesje:) pozdr. | krze | 2006-03-24 21:06:46
|
| .. ... ..... | Kilka uwag, mam nadzieję że do wykorzystania. Zdjęcie bardzo
fajne, natomiast sądzę, że po wprowadzeniu poprawek - byłoby
po prostu świetne. Przede wszystkim - banalna kwestia kadru
i kompozycji. Przede wszystkim stanąłeś pod niewielkim kątem
do ściany, przez co wszystkie linie cegieł lecą w prawo, w
dół. (Jest to drobiazg, który nmożna zlikwidować przy pomocy
programu graficznego, podobnie jak lekkie zaczerwienienie
zdjęcia.) Również wszystkie mocne akcenty w zdjęciu - plama
światła, modelka - ciążą ku prawej stronie, co powoduje, że
kompozycja wydaje się niestabilna. Proponowałabym więc
wyprostować zdjęcie i zrezygnować z lewej jego
części,przycinając ją - najrozsądniejszym wyborem byłoby
kadrowanie do pionu. Ewentualnie przy wykonywaniu tego
zdjęcia jeszcze raz (a warto się pofatygować;)) radziłabym
podejść do modelki bliżej modelki lub wykorzystać zoom -
powiedzmy zakres w okolicach 80-100mm byłby doskonałym
rozwiązaniem. Ostrość ustawić na twarz modelki, pomiar
światła najlepiej wykonać na najjaśniejsze partie
fotografowanej sceny, ustawić średni otwór przysłony, tak by
mieć pewność, że również ciekawa faktura ściany wyjdzie
ostro... | krze | 2006-03-24 15:59:47
|
| robmik | Jak ja lubię takie klimaty. Z brzydkiego skądinąd zaułka i
przechodzącej pani zrobiłeś fotę, która pokazuje klimat
tajemniczności, przemijania, starości. Zwraca uwagę
zwłaszcza połączenie ogólnie szarej tonacji zdjęcia z
fragmentami mocniejszego koloru. I ta siatka w grochy :) | krze | 2006-03-14 14:55:32
|
| krze | o tym mieeszku do korekty to bym sie chetniej czegos wiecej
dowiedzial, trafna krytyka dzieki wielkie! | krze | 2006-03-11 01:03:20
|
| szary | Bardzo bobra fotografia.
Mam dwie uwagi technicze.
Kiedyś pod powiększalnikiem używało się mieszka do korekty
płaszczyzn.
1. Wyprosyowanie butelki (nie tzryma pionu).
2. Wystaje podpórka miski i nie jest to efekt zamierzony.
Następnym razem użyj też taśmy klejącej lub modeliny do
podparcia lub usuń taki detal. | krze | 2006-03-10 14:59:55
|