fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
2 grudnia autor polecany. Hm. Nigdy bym się tego nie spodziewał, tym bardziej się cieszę:)
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
william_grey Droga Agato, tak naprawdę jakiekolwiek rady, jak dobre by
one nie były, nie zastąpią ciągłego własnego
eksperymentowania i czucia. Do tej pory nie spotkałem się ze
zbytnio wyszukaną krytyką, która mocno zmieniłaby mój
warsztat fotograficzny, który wciąż jest dość skromny. Za
każdym razem czuję, że jest już coś lepiej, ale szybko
przychodzi niedosyt, że jednak można było jeszcze lepiej.
Najważniejsze to się tym nie zniechęcać. Każdy na początku
naczytał się mnóstwo komentarzy o technice, kadrowaniu,
świetle etc. Jest w tym trochę fotografii, ale mz. tylko
taki skromny dodatek do najważniejszego. Fotografia nie
powstaje w trakcie zwalniania migawki, ona powstaje
wcześniej, niekiedy na chwilę przed dojrzeniem, a niekiedy
na miesiące przed realizacją. Najważniejsze by w momencie
zwalniania migawki, zdjęcie było już w Twojej głowie.
Odbiorca musi czuć swobodnie obraz, który tworzysz.
Co do samego portretu, to przy świadomym pozowaniu,
niezwykle ważne jest porozumienie między Tobą a osobą
fotografowaną. Musi istnieć kontakt, bo ten kontakt potem to
najważniejsze ogniwo, łączące odbiorce zdjęcia z
portretowanym modelem/modelką. Trzeba stworzyć atmosferę, w
której żadna ze stron nie będzie skrępowana. Trzeba dużo
rozmawiać i dawać wskazówki. Oglądaj portrety innych autorów
i popatrz na ich kadry, na ułożenie modeli i pytaj się, co
przez to chcieli wyrazić. Zrozum, jakie emocje mają płynąć z
dłoni, która przeczesuje włosy, wzroku skierowanego na
Ciebie. Czemu model siedzi, czemu stoi, czy ma włosy
rozwiane, czy spięte, czy coś trzyma, czy coś jest w jego
tle, czy tło jest nieistotne. To wszystko jest ważne. Nad
tym wszystkim trzeba powoli panować, ale to się nie dzieje
od razu, więc trzeba mieć sporo cierpliwości:) Kontakt, więź
z osobą fotografowaną, to jest najważniejsze!
Jeśli chodzi o same techniczne sprawy, to tylko kilka,
najważniejszych mz.
Doceniaj pochmurne dni, może nie takie jak dziś, choć im
bardziej zniechęcająca pogoda, to często tym oryginalniejsze
zdjęcia powstają. W słoneczne dni, im później tym lepiej,
ważne żeby wiedzieć gdzie słońce zachodzi, żeby wiedzieć
jaki światło ma kierunek, ale jego bezpośrednie światło
rzadko jest sprzymierzeńcem. Nawet gdy już nie ma widocznego
słońca blenda naprawdę ładnie z bliska doświetla.
Wizaż i stylizacja. Tak. Wizaż robi lepsze zdjęcia, nie ma
co ukrywać. Wystylizowanie, bo tematyka to przekaz. I nie
chodzi mi o wielkie kreacje, jednak spójność całości jest
bardzo ważna.
Abstrahując od wizażu. Na portretach modele mają być piękni!
I nie chodzi tu o ich wygląd sam w sobie. Piękna 20-latka
zawsze będzie piękna, ale na portrecie poza jej pięknem ma
być coś jeszcze. Ludzie jak będą oglądać pomarszczoną
90-letnią staruszkę na Twoim zdjęciu, mają pomyśleć 'ależ
piękny człowiek'. Głównie widać to w spojrzeniu, ale czasem
ciężko określić to piękno i sprawa rozbija się o
imponderabilia.
Nie napisałem właściwie nic o Twoim zdjęciu, ale myślę, że
wnioski płyną same:) Najbardziej mz. zawiódł tu właśnie
kontakt z modelką, nie czuję tu pozytywnych emocji, raczej
poirytowanie fotografowanej dziewczyny. Jest jeszcze wiele
technicznych aspektów, ale do tego dochodzi się małymi
krokami i nie grają one aż tak dużej roli.
Pozdrawiam:)
agata85p 2010-07-24 16:54:55

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowawilliam_grey Pierwsze co pomyślałem patrząc na to zdjęcie, to 'ktoś
chciał na szybko wrzucić swoje zdjęcie na naszą-klasę, to
pstryknął sobie fotę komórką'. I proszę, autoportret! Poza
sztampowym, ale jeszcze nie tragicznym kadrem z wyłupionymi
oczyma spoglądającymi do szerokokątnego obiektywu, aparatu
o małej matrycy, żeby oczy wyglądały na większe mamy z tego
faktu wynikającą gigantyczną dystorsję. Walorów
emocjonalnych to zdjęcie nie posiada, a obiektywnych walorów
technicznych również. Jest kiepsko jakościowo i bez pomysłu.
czarnamiotla 2009-12-14 18:04:53

plus plus
minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
william_grey Żal słuchać Viniar. Przez takich właśnie ludzi, którzy
jeszcze długo nie pajmą o co chodzi w fotografii,
szczególnie portretowej, innym odechciewa się starań.
Dziewczynka zapozowała wspaniale, to prawda. Magda natomiast
nie zamroziła bezdusznie tej pozy. Aby wydobyć to co
najważniejsze, nie wystarczy na odwal się zwolnić migawki w
programie auto. Ułamek sekundy często decyduje, czy fotograf
wydobędzie esencję chwili. Każde cięcie, złapany podmuch
wiatru i głębia tworzą specyficzną mieszankę, która jest
dodatkowym płaszczem dla chwytanej rzeczywistości. Autorka
zawsze serwuje nam przyjemnie miękkie światło idealnie
okraszające delikatną urodę swych modelek i modeli. Suwak
kontrastu to ważne narzędzie, jednak jest nieco bezdusznym
paramatrem, który ma znacząco mniejszy wpływ na odbiór
powstałego obrazu. Gratuluję Magdzie kolejnej wsapaniałej
fotografii, po cichu zazdroszczę kunsztu i czekam na kolejne
kadry.
Magdalena Berny 2009-11-27 23:40:12

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa