fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaauto_joker >bartf 2010-12-15 21:16:50
Odnosząc się do mojego komentarza; chodziło mi o to, że
>do takich abstrakcyjnych, prawie surrealistycznych wzorów
> pasują informacje, co właściwie zdjęcie przedstawia...

zupełny brak wyobraźni oraz artystycznego wyczucia przez
Pana przemawia.

Przecież to widać, że zdjęcie przedstawia teściową w stanie
zaawansowanego rozkładu !
saper2354 2010-12-16 12:16:16

fotografia cyfrowabartf Odnosząc się do mojego komentarza; chodziło mi o to, że do
takich abstrakcyjnych, prawie surrealistycznych wzorów
pasują informacje, co właściwie zdjęcie przedstawia. Takie
syntetyczne fotki mikroświata często budzą skojarzenia,
które mogą być zaskakujące. Poczynając od tego, że np.
napięcie powierzchniowe, ruchy Browna, grawitacja, dyfrakcja
itp różności to nie tylko echa lekcji fizyki, lecz prawidła,
które rządzą naszym życiem nieustannie, kończąc na
socjologicznych czy społecznych zależnościach...

I te skojarzenia najbardziej lubię w tego typu fotografiach.
Sama fotka jest prosta, bardziej interesujące są właśnie te
skojarzenia i emocje, które powoduje.

To co dostrzegam z kwestii technicznych; wydaje mi się, że
ujednolicenie oświetlenia i kolorystyki - chodzi o różnicę w
jasności, zapewne na skutek użycia lampy - bardziej jeszcze
bardziej uprościło by kompozycję i wzmocniło przekaz, jak
wspomniane przeze mnie na poczatku suche, rzeczowe
informacje o sposobie wykonania (niekoniecznie parametrów
naświetlania) zdjęcia.

Mam nadzieję, że wrzucisz jeszcze coś podobnego, sam do
robienia tego rodzaju zdjęć nie znajduję cierpliwości, ale
oglądać lubię ;-)

Pozdrawiam.
saper2354 2010-12-15 21:16:50

fotografia cyfrowasaper2354 to już bardziej pasowało w kwadracie ale zostawiłem jednak w
prostokącie bo za dużo by ucięło
saper2354 2010-08-09 14:42:55

fotografia cyfrowaelix W zasadzie zgadzam się z wszystkimi uwagami FLOGISTONa.
Jedynie dla uzupełnienia dodam, że jeszcze nigdy nie
zdarzyło mi się trafić na zdjęcie posągu/pomnika, które
zrobione w podobny sposób jak powyższe byłoby ciekawe.

Co mam na myśli mówiąc "w podobny sposób"? Oczywiście
pierwszym i najprostszym podejściem do takiego tematu jest
bliska odległość, "zadarcie" aparatu do góry, skupienie się
jedynie na głównym motywie przy całkowitym pominięciu
pozostałych elementów znajdujących się w kadrze.

Warto więc komponując takie ujęcie poświęcić na to więcej
czasu, poszukać innego kąta, innego miejsca, przykucnąć,
stanąć na palcach, odejść kilka metrów, znaleźć ciekawszą
perspektywę. Być może pokazać w szerszym kontekście. Model
nie ucieknie (to niewątpliwa zaleta) więc mamy mnóstwo czasu
na kombinowanie i jak najlepsze wkomponowanie w tło.
saper2354 2010-04-08 12:00:24

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFLOGISTON Drogi autorze-

nikt nie stanie się artystą-fotografem zaraz po wyjściu z
marketu z nowym aparatem. Nawet najlepszym i najdroższym.
Ale zanim posiadacz świeżo zakupionej cyfrówki odda swe
prace pod publiczny osąd powinien zadać sobie minimum
wysiłku, żeby poznać choćby pobieżnie elementarne zasady i
podstawy warsztatu fotografa. To tak jakby zasiąść w miejscu
publicznym przy nowiutkim keybordzie i zacząć grać - mając
trudności z wystukaniem jednym palcem przysłowiowego
"wlaskotka".

Ponieważ tego nie zauważyłeś sam, to ja Ci chciałem wskazać
na co powinieneś zwracać uwagę przy kolejnym przyłożeniu
wizjera i naciśnięciu spustu:

1. Jest temat i pierwszy plan- a więc posąg i jego
monumentalny charakter, zatem tło powinno być zaledwie
dodatkiem, a tu jest jednolity intensywny błękit nieba
przytłaczający postać.

2. Koszmarny bałagan w tle- drzewa przypadkowo wyrastające z
głowy konia, kolana i gałęzie wbijające się w plecy
księcia.

3. Wystająca zza łba rękojeść wygląda albo na narośl na
nosie konia, albo szczątkowy róg jednorożca :/

4. Kadrowanie- w prawym górnym rogu (tzw. PG) jakiś czarny
ślad, chyba pnia, dalej obcięte nogi w 3/4 kolana i to
zarówno postaci jak i konia.

5. No i to najlepsze na koniec- ta obcięta dłoń na dole!
Prawie słychać wołanie tejże osoby: RATUNKU!!!

I teraz zostają autorze dwie możliwości- albo się obrazisz,
albo zaczniesz spokojnie od podstaw poznawać nie tylko
tajniki fotografii, ale też sztuki. Wybór należy od Ciebie.
saper2354 2010-04-08 11:23:09

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa