fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
toska Fotografowanie pomników i miejsc powszechnie znanych (tzw.
pocztówkowych) nie jest łatwym zadaniem, bo wymaga od
fotografującego oryginalnego podejścia do fotografowanego
obietu i takie przedstawienie tematu, które w jakiś sposób
może zaciekawić odbiorców. Jak to osiągnąć?
- wykorzystując ciekawe światło, które nada kolor i
podkreśli fakturę materiału,
- fotografując z ciekawej perspektywy,
- wprowadzając do kadru jakiś obiekt/y, które będą
współgrały z fogotografowanym obiektem.

Tu mamy zdjęcie monumentu, osadzonego centralnie w kadrze, z
nijakim światłem, drzewem po lewej i czarną plamą po prawej.
otherside 2007-07-14 10:52:04

plus plus
fotografia cyfrowa
toska Bardzo dobry pomysł, i świetne dobrane materiały -
współgrają ze sobą spękana ściana, wytarte płytki, konik,
firanki i kwiaty.
Na przyszłość proponuje bardziej konkretny wybór
perspektywy, z której wykonujesz zdjęcie. Po krzywiznach
linii podłogi oraz ramy okna widać, że zrobione było ono
lekko z boku. Taki zabieg daje ciekawe efekty gdy widać, że
perspektywa dodaje jakiejś treści do zdjęcia. Myślę, że w
przypadku tego kadru lepiej by było stać dokładnie na wprost
ściany.

Przydałoby się 0,5 cm dołu. Koń miałby na czym stać.

Myślę, że parę prostych zabiegów w PSie podniosłoby nastrój
tej foty. Niemniej podoba się.
mokoka 2007-07-08 23:16:53

plus
fotografia cyfrowatoska Kategoria "Architektura". Dlaczego więc w kadrze jest tak
dużo elementów zupełnie nie architektonicznych? Odwracają
one uwagę i wprowadzają chaos w kadrze (krzaki w LD, LG i
PG).
HenrykW 2007-07-07 23:05:58


minus minus minus
fotografia cyfrowa
toska Masz do wykorzystania 210 kB, możliwą szerokosc zdjęcia od
300 do 910 px, a wysokość od 300 do 700 px.
Bierz ile dają.
astrogator 2007-07-07 21:35:53

plus
fotografia cyfrowatoska Zachód słońca w Niemczech wygląda tak samo jak zachód słońca
w Polsce. To pierwsze primo. Drugie primo jest takie, że
zachody słońca można oglądać 7 dni w tygodniu przez okrągły
rok, czyli wielokrotnie. Istotą fotografowania zachodzącego
słońca jest więc pokazanie go w oryginalny sposób, tak, aby
widza w jakiś sposób zaciekawić, np. pokazując mu to
zwyczajne zjawisko w otoczniu pięknych chmur tudzież innych
okoliczności przyrody. Fotografowanie słońca na tle czarnych
krzaków nie jest ani odkrywcze, ani nowatorskie, ani
estetyczne.
Uważaj także na sprawy tak błahe jak przepalenia, których
jest trudno uniknąć fotografując słońce, ale da się - spójrz
na fotografie autorów parających się pejzażami.
cichy92 2007-07-01 16:24:08

plus
fotografia cyfrowa
toska Kombinujesz, a to dobrze :)

Przede wszystkim - za dużo jest "przeszkadzajek", które
skutecznie i zupełnie niepotrzebnie odwracają uwagę.
Postaraj się opanować światło, bo o ile ładnie oddałeś
kolory owoców i światło fajnie gra w podstawie wysokiej
szklanki z bananem, o tyle liczne przepalenia na szkle i
mocne cienie za jabłkami są jak najbardziej zbędne.

Pomyśl także nad bardziej jednolitym tle - tutaj choć jest
ono w podobnych kolorach, to jednak powoduje niefajne
załamanie w wysokiej szklance.

Co do kadru - uważaj na zbytni natłok elementów, zostaw im
trochę oddechu.

thethomson 2007-06-20 21:55:11

plus plus plus
fotografia cyfrowatoska Śniadanie robi dziś mama, więc trochę wolnego czasu mam, a
jako że autor "ładnie" poprosił mnie o uzasadnienie swojej
krytyki, to się o nią pokuszę.

Zacznijmy od tego, że sama mam natręctwo fotografowania
ścian i przyległości, stąd też tematyka, jaką tu poruszasz,
jest mi bliska. Wiem także, że nie jest łatwo sfotografować
kawałek muru tak, aby był on przedstawiony w zgodzie z
zasadami trójpodziału, mocnych punktów i po prostu nie
nudny.

Masz ciekawy obiekt - stare, wypaczone drzwi z łuszczącą się
na nich farbą, wetknięte w mur ze starej cegły, a dodatkowo
noszące na sobie blachę.
Teraz trzeba postarać się wydobyć "coś" z tego obiektu -
albo detale, w postaci faktury drewna, farby, metalu, albo
potraktować temat całościowo, z widocznymi całymi drzwiami,
ale szerzej - tak, aby drzwi nie zajmowały całego kadru,
tylko miały "oddech" z prawej czy lewej strony. Złapać je
niejako w kontekście otoczenia, w którym się znajdują, a nie
robić z nich jedynego tematu fotografii i jedynego obiektu
widocznego w kadrze.
Hugo13 2007-05-20 09:51:27

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
toska Jeżeli chcesz zwrócić uwagę widza na ciekawe kształty
sfotografowanego elementu postaraj się o tło na tyle
jednolite kolorystycznie, aby nie zakłócało ono odbioru i
nie zmuszało oglądającego do wysilania swoich gałek ocznych
(w moim przypadku mocno zużytych i ślepawych) do
wyszukiwania tego, co autor chciał przekazać.
Tu przeszkadza logo Kopenika, a szkoda, bo ukośne linie
gzymsu przy mniejszej GO mogły stanowić fajne zwieńczenie
kadru.
lukaszbase 2007-05-20 00:50:21

plus plus
fotografia cyfrowa
toska Tak się złożyło, że moją przygodę z fotografią zaczęłam od
focenia psów (choć wciąż moje psie zdjęcia zdobywają
mniejszy aplauz od ścian :)

Jest kilka zasad, których powinno się trzymać w
portretowaniu zwierząt, uważaj na:
- ostrość - jest podstawą, najlepiej ją umieścić w
płaszczyźnie oczu
- cięcie jest barbażyństwem - uważaj by kadr nie obcinał
zwierzęciu kończyn lub części ciała wtedy, gdy nie jest to
uzasadnione kompozycyjnie (tu pies nie ma nosa, który by
ładnie zamykał kadr u dołu)

Plusem jest perspektywa, z której zdjęcie zostało zrobione -
na wysokości oczu psa.
dwarnie 2007-05-15 12:34:43

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
toska Twoim sąsiadem po prawej stronie jest piękne czarno - białe
zdjęcie Roman_tyki, proponuję przejście się do owego sąsiada
i podejrzenie jak poradził sobie z światłem i czernią tak,
aby plastycznie wyeksponować ciekawe elementy i twarz
modelki.

Mała uwaga - lepiej unikać umieszczania obiektu/modela
pośrodku kadru.
jacek1109 2007-05-15 11:35:39


minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa