Przyznam, iz wolalbym zobaczyc motyla w calosci - czyli kadr
jak teraz ale mniejsze powiekszenie i calosciowo - poza tym
nie byloby zle gdyby glowka byla lepiej doswietlona
Postaram sie pomoc - najlepiej by bylo robic z uwagi na to,
ze to dosc statyczny ;) model > w naturalnym swietle i
ustawiac WB manualnie - wtedy beda pewnie dosc dlugie czasy
bo przeslone daje sie wiadomo na maks i moze byc lekko
ciemnawo - ale to ratujesz sie statywem np - z drugiej
strony w b ostrym swietle moga sie pojawiac przepalenia -
wiec do wyboru masz albo robic fotki przy naturalnym swietle
ale w porach gdy slonce nie jest tak ostre albo jest lekkie
zachmurzenie (przy wietrznej pogodzie bedzie ciezko ) no i
ewentualnie ratowac lekkie przepalenia w PS - lub tez zdac
sie na dyfuzor :)
Pozdr
Statyw oczywiscie mialem bo o tej porze bez niego zdjecia z
reki to nieporozumienie - wiekszej glebi nie moglem niestety
uzyskac z racji ograniczen sprzetowych - maksymalna
przeslona w Fuji to F8 i na takiej byly robione kadry do
pano
Pozdr
Jerry aby zobrazowac o czym mowilem pozwolilem sobie na
szybka prezentacje - nie skupialem sie tu na jakosci
(malutki plik) tylko na tym rozjasnieniu o jakim mowilem -
cos jak mniej wiecej tu:
Popatrz na prace user Bob robi podobna tematyke - tutaj
przeszkadza mi biala plama nieba - pierwszy plan MZ powinien
byc prostu - nie do konca przemyslany kadr - szczegolnie
jesli chodzi o pewne zachowanie rownowagii geometrycznej
Mysle, ze nie zaszkodzilo by zdjeciu lekkie przyciecie
prawej tak aby usunac ten niebieski blink nie wspolgrajacy
kolorem z pozostalymi - ewentualnie stempel - no chyba, ze
tak jak pare osob tutaj lubisz tylko i wylacznie naturalne i
pelne kadry
pozdr
Cześć :)
Pozwolę sobię na kilka słów odnośnie Twojej pracy.
To co w 1 kolejności należałoby dopracować przy następnym
tego typu zdjęciach to przede wszystkim ciekawszy kadr -
mnie z góry - staraj się zejść niżej nad poziom liścia tak
aby przedstawić ślimaki bardziej z boku - zbliży to widza do
nich i da wrażenie większej nautralności i odda w większym
stopniu charakter środowiska w jakim przebywają.
Należałoby też unikać obcinania czułków tak jak w tym
przypadku.
Jeśli chodzi o lewa stronę kadru i te symetryczne przycięcia
- jeżeli już się na to decydowałeś - to albo więcej powinno
ich być albo wcale - teraz tło za nimi jest mało rozmyte i
odciąga uwagę - kompozycyjnie nie wnosi to wiele do zdjęcia.
Patrząc też tu pobawiłbym się trochę z kontrastem i
krzywymi. W sumie to tyle uwag jakie mi się nasuwają po
obejrzeniu pracy.
Ślimaki to wdzięczny temat ale jest już tyle różnych ich
ujęć, iż aby wzbudzić mocny aplauz oglądających trzeba
znaleźć naprawdę dobry moment i światełko wraz z nienagannym
wykonaniem.
Jedna uwaga - wiem, ze stawiasz na naturalnosc i klimat
zastanego miejsca ale czasami sa takie szczegoly, kotre
warto dopracowac aby calosc kompozycji miala smak - i to dla
mnie byloby przyciecie prawej albo wystemplowanie tej
wystajacej glazki z prawej krawedzi nad lasem