fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
fixu Było już mnóstwo zdjęć tego typu więc ciężko jest się
rozpisywać nad kolejnym, więc ograniczę się do kilku
podstawowych wskazówek:
1. Kadr - w zdjęciach tego typu sprawdza się zasada
trójpodziału i mocnych punktów (jeśli nie wiesz co to -
poszukaj w necie, jest mnóstwo artykułów)...jest to lepsze
nic centralny kadr.
2. Ostrość - nieważne czy mała czy duża głębia ostrości
(częściej lepiej wypada mała)...jednak ostro musi być! to
również bardzo ważne.
3. Przepalenia - spróbuj ustawić swój aparat na punktowy
pomiar światła i mierz na najjaśniejszym elemencie kadru
(tutaj - płatku)
4. Tło - zdecydowanie lepiej byłoby zrobić poszczególny
kwiatek na innym, neutralnym tle....bo tutaj gonie na zbyt
pstrokatym podłożu.

No i na koniec - takich zdjęć są już setki, prawie każdy ma
takie w swoim dorobku, więc może warto byłoby pokusić się o
jakieś nietuzinkowe ujęcie/kontekst....?
Wiem, że to trudne....ale próbować warto.

Tyle ode mnie.
Życzę powodzenia!:)
Pozdrawiam
fotofsu 2008-05-25 21:39:05

plus plus plus
fotografia cyfrowa
fixu Pamiętam Twój ostatni obrazek tego typu....
Pamiętam, że kilka osób (w tym ja sam) podpowiedziało Ci co
powinnaś zmienić, poprawić itp...

Niestety stwierdzam jednak, że nie do końca Ci się udało:(

Po pierwsze to co jest na plus - czyli ostrość. Tutaj ją
widać i jest w dobrym miejscu (na robaczku, który przyciąga
wzrok widza). Pamiętam, że ostatnio jej zabrakło..

I to niestety tyle jeśli chodzi o plusy...reszta na minus, a
dokładniej:
Robaczek jest nadal za mały, aby uczynić go głównym
elementem zdjęcia...jednak za duży aby uznać ten kadr za
zdjęcie gałązki (wiesz o co mi chodzi?).
To jest mój główny zarzut - nadal nie wiadomo co chciałaś
pokazać;)
Samo kadrowanie nie jest najszczęśliwsze - mały krok w prawo
i zniknęłaby ta nieładnie zlewająca się z pierwszym planem
tylna gałązka....a może zbiegałaby ładnie do PG rogu
zdjęcia? Tak czy inaczej mz byłoby lepiej.

Ogólnie podoba mi się, że mimo wszystko zrobiłaś krok
naprzód i foto jest lepsze niż ostatnio:)
Czekam na następne - jeszcze lepsze:)

Pozdrawiam i życzę powodzenia!
tygrysek 2008-05-22 12:09:25

fotografia cyfrowa
fixu Zgadzam się z gsowa a odsiebie jeszcze dodam, że zbyt
spłaszczone jest niebo. Następnym razem postaraj się
bardziej podciągnąć na nim kontrast (nawet mimo
przepaleń)...będzie to lepsze gdyż doda chmurom dynamiki,
niż to co widać teraz...

Niemniej kolejność powinna być taka: najpierw kadr, potem
technika.
Tutaj niestety sam kadr pozostawia sporo do życzenia...
Tak jak napisał gsowa - brak miejsca, punktu na którym
skupiłby się wzrok widza. Dopiero po dokładnym przyjrzeniu
się dostrzegłem siedzącą na trawie parę. Ledwo ją widać,
podczas gdy spokojnie mogłeś uczynić z niej główny element
ujęcia (oczywiście nie piszę o ulokowaniu jej w centrum
kadru!)

Zwróć również uwagę na proporcje zdjęcia. Tutaj mamy niebo i
ziemię prawie 1:1. Lepiej byłoby 1:3 bądź 2:3....zależy na
co bardziej chcesz zwrócić uwagę widza.

No i na koniec taki drobiazg - ucięte drzewko w LD
rogu...myślę, że można było łatwo tego uniknąć;)

Życzę powodzenia!
Pozdrawiam.
andre77 2008-05-22 00:12:02

plus
fotografia cyfrowa
fixu Nie przesadzajmy...
Po pierwsze słowo "szmata" nie wydaje mi się być niczym
szczególnie obraźliwym, jeśli oczywiście nie użyje się go do
określenia osoby;)
Co do samej krytyki zdjęcia: CannonCat napisał - "(...)woda
wyszła jak jednolita, biała szmata, skonfrontowana z
ciemnym, za ciemnym tłem, kompozycja też nie powala, kolory
nijakie(...)".
Autor może więc wywnioskować co należałoby zmienić w
zdjęciu, aby wyglądało ono lepiej (tło, kadr...). Może nie
jest to szczegółowa krytyka - ale są to z pewnością jakieś
wskazówki dla Autora.
Pozdrawiam.
stassad 2008-05-21 20:34:39

plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowafixu Tutaj jest trochę lepiej jednak nadal daleko od ideału...
Zamiast używać flasha spróbuj użyć statywu (ew. jeśli go nie
masz - postaw aparat na czymś stabilnym...pieńku,
kamieniu...poszukaj czegoś) i zastosuj tryb nocny (bez
flasha). Jeśli Twój aparat posiada ustawienia manualne to
możesz jeszcze lepiej dopieścić zdjęcie.
Spróbuj np. nacelować obiektyw na zachodzące słońce i
ustawić większą wartość przesłony - otrzymasz ładny
rozblask.
No i popracuj trochę nad samym kadrem.. Ten tutaj fatalny
nie jest, ale jestem gotów się założyć, że to miejsce można
było przedstawić w ciekawszy sposób.

Powodzenia!:)
mlami 2008-05-13 14:50:43

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
fixu Kilka osób zarzuciło złe kadrowanie.
Osobiście uważam, że umieszczenie łabędzia w górnej części
zdjęcia spotęgowało jego majestatyczności. Razem z
uchwyceniem momentu rozkładania skrzydeł daje to świetny
efekt i współgra ze sobą. Widzimy pięknego, dumnego ptaka,
który jest (i miał być - jak przypuszczam) głównym tematem
tej fotografii. Kadrowanie z łabędziem gdzieś na dole z boku
cały ten efekt by zepsuło..
Czyli prostymi słowami - dobrze jest jak jest Autorze:)

Zastanawia mnie natomiast jedna sprawa - dlaczego na wodzie
wokół łabędzia nie ma żadnych zaburzeń wody? Myślę, że nawet
gdyby "stał" w miejscu, to rozkładanie skrzydeł
spowodowałoby chociaż malutkie krążki na wodzie wokół...
Hmmm.....:>
mimosa 2008-05-10 15:37:13


minus
fotografia cyfrowafixu zgadzam się z Iness - pamiętajmy, że podczas gdy szum i
nieostrość nie powinny mieć miejsca np. w fotografii
pejzaży, to w fotografiach tego typu często pomogą one w
odbiorze - wniosą coś konstruktywnego, są przemyślanym
elementem kompozycyjnym.
nie oceniajmy zdjęć miarą uniwersalną, bo taka nie
istnieje:)
creativelabs 2008-04-30 11:57:34

plus plus plus
fotografia cyfrowafixu aklyt - z całym szacunkiem nie zaczynaj proszę tego co
zniszczyło już kilka portali fotograficznych (m.in. Digart)
czyli wystawianie ocen na zachętę, dla podwyższenia średniej
czy z osobistej sympatii...
Od tego już tylko krok do dawania piątek jak popadnie. Nie
mówię, że Ty zaczniesz tak robić, ale inni widząc twoją
ocenę mogą...
Szanujmy proszę ten portal, jego wyjątkowość....i
przynajmniej tu bądźmy szczerzy do bólu.
Zresztą uważam, że dając uczciwą ocenę autorowi - dopiero
wtedy pokazujemy do niego szacunek i pomagamy mu się
doskonalić, co powinno być celem każdego z tu zebranych.
I jeszcze jedno na koniec - mógłbym zrozumieć tą 5, ponieważ
gusta są różne - może po prostu to zdjęcie do Ciebie
przemówiło. Ale komentarz "Technicznie jest słabo, ale co
mnie to" zdradza, że jednak dostrzegasz niedoskonałości
zdjęcia i może należało przemyśleć ocenę drugi raz...

Na koniec przepraszam, że piszę taki w sumie off-topic jako
krytykę do zdjęcia, ale uważam że to ważna sprawa dotycząca
nas wszystkich.

Pozdrawiam autora jak i wszystkich komentujących pod
zdjęciem.
skalman2 2008-04-30 11:26:35

plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
fixu Niestety używając jednej lampy niewiele zdziałasz...cień
zawsze będzie. Możesz ew. próbować tak skierować światło na
kwiatek aby cień padał poza kadrem zdjęcia. Ale oczywiście
wtedy może to zaowocować nieodpowiednim doświetleniem samego
obiektu..
Co do tła. Aby było całkowicie białe i bez użycia PS-a widzę
2 rozwiązania:
1. wykonanie kilku próbnych zdjęć z różnym balansem bieli i
czasem naświetlania/przysłoną i wybranie tego w którym tło
jest najbardziej białe...
2. dodanie drugiego (mocnego) źródła światła skierowanego na
tło (nie na kwiatek!) co pozwoli osiągnąć duży kontrast
między pierwszym planem a tłem i w efekcie "wybieli" Ci
tło;)
Mam nadzieję, że coś z tych rad Ci się przyda - powodzenia!
Szymon 2008-04-17 01:04:58

plus plus plus plus
fotografia cyfrowafixu Niestety bardzo przeciętne zdjęcie.
Nie twierdzę, że jest brzydkie...ale do tej galerii to
trochę za mało.
Technicznie ok, nie ma przepaleń, balans kolorów w
porządku..itp..
Jednak sama kompozycja nieudana - pstrokate tło przeszkadza
w odbiorze....chyba lepiej byłoby zrobić zdjęcie pojedynczej
gałązki (kwiatka?) na tle niebieskiego nieba.
Ewentualnie zastosowanie odpowiedniej przysłony lub obróbka
w programie graficznym w celu mocnego rozmycia tła mogłaby
pomóc....chociaż myślę, że w tym przypadku i tak niewiele by
to dało (ponieważ tło jest w tych samych barwach co pierwszy
plan).
Dalej co do kompozycji: postaraj się "ułożyć" gałązkę w
obiektywie w ciekawszy sposób...może niech jeden jej koniec
zbiega do któregoś rogu zdjęcia..? Zadbaj aby najważniejszy
szczegół (kwiatek na którym skupi się ostrość. lub po prostu
największy z nich) znalazł się w tzw. "silnym punkcie"
kadru.
Życzę powodzenia...:)
kazek 2008-04-16 22:54:00

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa