Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| KaTe271 | przykro mi, to nie wróbel :) bardziej pasuje mi na samca
śnieguły zimą :) ale zdjęcie śliczne | kunderos | 2010-03-19 18:52:31
|
| FLOGISTON | komsky juz właściwie wszytko powiedział, więc od siebie
dodam jeszcze:
- wybrałeś fantastyczne miejsce z ciekawą linią zabudowań
(naturalnie opadający teren) z obniżeniem na wysokości
wieży, ale nie pomyślałeś o odpowiednim umieszczeniu punktu
obserwacji,
- próbowałeś na siłę objąć wszystko na zasadzie "łapię w
kadrze ile tylko wlezie" no i to był podstawowy błąd,
- szeroki kąt i panorama nie oznacza, że robimy ujęcie w
proporcjach szalika!
- jeżeli już decydujesz się na fotografie architektury w
wersji panoramicznej, to należy wybrać coś eksponowanego (w
tym przypadku najlepsza byłaby wieża) i albo umieścić ją
centralnie, gdy chcesz pokazać potęgę i monumentalny
charakter budowli lub w którymś z tzw. mocnych punktów żeby
kompozycja była bardziej stonowana,
- no i warto zabrać jeszcze polar i/lub szarą połówkę, bo
biała plama nieba skopie każdą fotografię architektury. | kunderos | 2009-12-14 10:01:47
|
| komsky | Dlaczego gniot? Otóż:
1. Przepalone niebo - ogólnie kolory, kontrast i jasność do
kitu. Sztucznie podjechana saturacja czerwieni pogorszyła
sprawę. Może HDR?
2. Chaos w kadrze. OK, tematem ma być cegła, ale tutaj to
mnie nie przekonuje. Co widzimy na zdjęciu? Kilka budynków,
bez tzw. "mocnych punktów"
3. Nieskorygowana perspektywa. Zwykły "stich" psuje odbiór.
Albo pospaceruj z aparatem, albo pobaw się w zaawansowaną
korektę perspektywy - jedno i drugie zabiera czas.
4. Jakość - kompresja zabiła zdjęcie. Jak szkoda Ci miejsca
na portalu, zamiast jechać z jakością, jedziesz z rozmiarem.
O ile mniejsze zdjęcie na PE się wybroni. Tutaj żadne!
Artefakty kompresji widać na każdym kroku. | kunderos | 2009-12-13 13:47:21
|
| ija | Ja widać leciałeś zagranicznymi liniami i nie zrozumiałeś
jak mówili nie używać urządzeń elektronicznych na pokładzie
samolotu do czasu wyłączenia silników. Ale emocje biorą
górę.
Trzeba było otworzyć okno i lekko się wychylić dzięki czemu
silnik by tyle nie zasłaniał niewyraźnego lądu ale to pewnie
przez podwójną szybę którą tak dokładnie widzimy. Pamiętaj
też o zarzuceniu np. kurtki na głowę by do szyby nie
dostawało się światło z samolotu dobrze jest poprosić osoby
obok by pomogły trzymać bo jedną ręką zdjęcia nie zrobisz.
No i czekaj by nie było turbulencji podczas robienia
zdjęcia. | kunderos | 2009-01-04 09:08:00
|
| MM_3style | POMYSŁ POMYSŁ POMYSŁ! Efekt odbicia może być ciekawie
wykorzystany. Tutaj niestety nie udało się. Trzeba zwrócić
uwagę co się odbija i w czym... A jeżeli już coś robić z tą
fotą to: kadr bez kratek i bez drzewa, nie celowac tak
bardzo do góry - powoduje to dystorsje perspekt. | kunderos | 2008-03-14 16:06:02
|
| falko | Wiem, ze trudno znaleźć jakość w szybach. Trzeba jednak
wykonać kilka prób, coby ostrość była albo na ramie okiennej
(wtedy lepiej jak jest trochę więcej ramy), albo na obiekcie
odbitym w szkle. Najlepiej jak i jedno i drugie jest ostre,
ale to wymaga wielu eksperymentów z ekspozycją. Zachęcam, bo
widać, że autor ma zacięcie i coś z tego będzie. | kunderos | 2007-10-23 01:27:14
|
| falko | To eksperyment niezwykły. Autor porwał się na fotografowanie
najbardziej kontrowersyjnego obiektu architektonicznego w
Polsce i to do tego fotografowanego miliony razy z każdej
strony. Sam byłem przynajmniej na trzech wystawach
fotograficznych z PKN w roli głównej. Eksperyment, moim
zdaniem, formalnie się udał. Poprawnie poprowadzone linie.
Nie podoba mi się żółty kolor. Tak na marginesie, to ten
styl architektoniczny został zaczerpnięty nie z Azji, a z
Ameryki - z Chicago. Dla przypomnienia ten zabytek ma
dzisiaj 52 lata, urodziny obchodzi 22 lipca. | kunderos | 2007-10-23 00:59:08
|
| Milczar | Witam.
Temat może być ciekawy ale mam 2 główne uwagi:
- B&W - przez taką tonację studnia zlewa się z tłem (ciemne
fragmenty na tle drzew) przez co staje się nieczytelna. Nie
wiem czy nie lepiej by było zrobić pare kroków w i
sfotografować obiekt na jasnym tle domu.
- GO - nie wiem na ile sprzęt pozwalał ale możnaby
spróbować wyodrębnić studnię z tła przez jego rozmycie,
wtedy może B&W lepiej by wyszło.
Również nie podobają mi sie cienie na studni (spotęgowane
przez użycie B&W). Widać, że słońce było dość wysoko -
ciekawy jestem jakby ta studnia wyglądała w kolorze i w
cieplejszym (wieczornym) słońcu - połączenie takiego światła
z drewnem daję często bardzo przyjemny efekt.
Jak masz możliwość to wróć w to miejsce i poeksperymentuj -
efekty na pewno dadzą Ci więcej satysfakcji :)
Pozdrawiam. | kunderos | 2007-06-08 11:41:37
|
| janbro | Pomysł dobry tylko na przyszłość zadbaj o światło aby na
obie latarnie padało z jednej strony | kunderos | 2007-04-25 19:35:41
|
| Jan_Starocki | Nie zgodzę się, że rozmyte blokowisko to złe tło!! To walące
się w lewą stronę pobolszewickie miasto to doskonałe tło i
przeciwwaga dla pieska. Czymże byłoby to zdjęcie bez tego
tła. Tło pomaga temu zdjęciu! | kunderos | 2007-04-19 17:55:51
|