fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Canon Service = katastrofa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AutorWiadomość
fotografia cyfrowa
marconi
fotografia cyfrowa
2009-08-10 19:09:16
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Od maja jestem bez aparatu. Tyle czasu potrzebuje firma Canon, żeby wykonać naprawę gwarancyjną. Macie podobne doświadczenia? Jak przedstawia się ten problem u Nikona?
Gotów jestem zmienić system jeśli zyskałbym pewność lepszej obsługi.
fotografia cyfrowa
mooha
fotografia cyfrowa
2009-08-10 20:53:44
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
wysłałem w zeszłym tygodniu lampę, która mi upadła i przestała pstrykać- zobaczymy co z tym zrobi Nikon. Na razie czekam...
fotografia cyfrowa
mooha
fotografia cyfrowa
2009-08-10 20:56:41
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
pstrykać = błyskać oczywiście :)
fotografia cyfrowa
UncleTom
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:18:33
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Współczuję. I od razu dodaję: niewiarygodne!... Może się mylę, ale mam wrażenie, że to działa szczególnie źle w naszym kraju. W krajach, gdzie obsługa klienta jest sprawą priorytetową od stu lat dawniej, niż u nas, wszystko wygląda inaczej. Nie chcę, po prostu nie chcę podejrzewać, że powodem tak długiego czasu naprawy jest ogromna liczba reklamacji... sam fotografuję Canonem... ;))
fotografia cyfrowa
Lifter
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:21:08
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Zaraz zaraz, zgodnie z warunkami gwarancji, gdy trwa ona powyzej odkreslonej w umowie wartosci (zwykle gora 21 dni roboczych) masz prawo domagac sie zwrotu wartosci sprzetu (wedle wartosci w dniu zakupu) lub wymiany na inny egzemplarz.
fotografia cyfrowa
Svolken
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:23:47
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Ogromna jak ogromna, ale jeśli ilość reklamacji jest jakimś procentem od ilości sprzętu w obiegu, to siłą rzeczy canon będzie miał ich znacznie więcej od innych marek.
fotografia cyfrowa
wowa
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:32:16
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Uncle - > marconi wspominał kiedyś, że serwis jest w Niemczech... ;o/
fotografia cyfrowa
Achaj
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:37:03
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
wysłałem obiektyw 85 f 1.8 do serwisu nikona.. równiutkie 3 miesiace czekania.. a bo to zapominano o mnie... !!! a to części nie było.. etc.. z natury jestem spokojnym człowiekiem.. ale cos w mnie w końcu pękło.. poprosiłem o nr tel. do jakiegoś kierownika .. dyrektora .. i wygarnąłem facetowi że pomyliły im się epoki.. że części ktorych brakowało.. rowerem bym z niemiec przywiózł przez ten czas.. itd.. człowiek ze zrozumieniem mnie wysłuchał.. przeprosił za zwłokę i obiecał że w ciagu 2 tygodni obiektyw będzie u mnie w plecaku..słowa dotrzymał ( w 10 dni) na kaca mi rachunek o 100pln.. a serwis pokrył koszt przesyłki.. ale co użyłem.. to niestety moje :(
fotografia cyfrowa
fotografix
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:49:34
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
@ marconi - sprawdź w warunkach gwarancji ile mają czasu na naprawę gwarancyjną, jeżeli go przekroczyli [ a napewno tak jest ] to napisz im pismo że żądasz zwrotu pieniędzy za przetrzymywany aparat lub nowy sprzęt, wyślij za potwierdzeniem odbioru [ tylko priorytetem żeby nie utknął na poczcie ] i zobaczysz jak szybko naprawią twój aparat, żeby nowego nie dawać lub kasy nie zwracać - rozmowy przez telefon a nawet osobiście mogą olewać bo nie udowodnisz co mówiłeś.

Jeżeli chodzi o serwis Nikona, to mam jak najlepsze zdanie zdanie o tym w Warszawie na Postępu, fotografuję tylko Nikonami od kilkunastu lat i kilka razy musiałem korzystać z napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych - zawsze było tak jak być powinno, czyli szybko i dobrze zrobione - tylko że to ja mogłem mieć taki fart, bo raz byłem świadkiem jak jeden z klientów też narzekał u nich na długą naprawę.
fotografia cyfrowa
marconi
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:49:51
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
wowa - racja. Serwis jest w Niemczech. Obsługa klienta wyłącznie przez Call Center. Miła panienka oznajmiła mi właśnie, że mój aparat, który miał być gotów w trybie "sehr eil" czeka na części.
Wujku - problem jak się okazuje nie dotyczy tylko naszego kraju. To taktyka wielkich korporacji. Sprzedaż, sprzedaż i jeszcze raz sprzedaż. To jest prawdziwy priorytet. Jak już się ma miliony klientów to jeden w lewo czy jeden w prawo jest bez znaczenia.

Powiedziałem dzisiaj miłej panience czy wyobraża sobie sytuację w której samodzielny taksówkarz (jednoosobowa firma) odstawia prawie nowe auto do warsztatu z powodu awarii a serwisant mówi mu, że naprawa potrwa od 4 do 6 tygodni. Pytam panienki - a z czego w międzyczasie ma taksówkarz utrzymać rodzinę.
Nie dostałem żadnej odpowiedzi.
Zapytałem jeszcze jakie części mego aparatu podlegają wymianie i skąd są sprowadzane. Odpowiedź brzmiała, że te informacje otrzymam przy odbiorze aparatu.
Call Center to jedno z najcwańszych gówien jakie wymyślili szpece od marketingu. Niby wszystkie informacje w jednym miejscu tylko, że żadna z nich nie jest konkretna. Po rozmowie z Call Center jesteś jeszcze głupszy niż przed.
fotografia cyfrowa
nadtlenek02
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:54:10
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
mój d300 był w naprawie gwarancyjnej w serwisie Nikona .... po tygodniu aparat już był u mnie, jestem zadowolony.
Choć na początku gdy się dowiedziałem że jest tylko jeden serwis w Polsce ... to sceptycznie na to patrzyłem.
Ale skończyło się dobrze.

Obsługa także ok.
fotografia cyfrowa
Lifter
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:57:06
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
A moje Sony i Minolty odpukac nie nawalaja... :P No ale oni sie nie znaja na aparatach. :P
fotografia cyfrowa
nadtlenek02
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:59:01
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
tylko nieużywany sprzęt się nie psuje :P
fotografia cyfrowa
marconi
fotografia cyfrowa
2009-08-10 21:59:07
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
fotografix - Canon zagrał mi na nerwach na tyle, że gotów jestem zmienić system. Nie narzekałem do tej pory na Canona. To dobry sprzęt, który ma jednak prawo się zepsuć. Do takiej jednak obsługi klienta nie jestem w dzisiejszych czasach przyzwyczajony i oczekuję czegoś więcej. Z tego co pisze Achaj wynika, że taka zmiana niewiele pomoże w razie problemów.
fotografia cyfrowa
marconi
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:01:51
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Lifter - obyś w złą godzinę nie wypowiedział ;))
Żartuję oczywiście. Niech Ci działają jak najdłużej.
fotografia cyfrowa
Lifter
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:03:48
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Wiesz, na kazdym forum systemowym zawsze ktos narzeka na serwis. Bo czasem sie po prostu trafia na taki "zonk" i tyle. Ale mimo wszystko dziwie sie, ze tyle czekasz, w warunkach gwarancji jest zawsze zdefiniowany maksymalny czas naprawy i do tego powinienes w rozmowie nawiazac - serwis nie dotrzymal waruinkow umowy, masz prawo ja zerwac i tyle -> zwrot kasy albo nowy aparat.
fotografia cyfrowa
UncleTom
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:05:43
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
marconi - dzięki za naświetlenie podłoża, sedna i kwintesencji problemu... ;) żartuję, a przecież smutne to, niemniej życzę, by jak najszybciej Twój aparat powrócił do Ciebie :-)
fotografia cyfrowa
fotografix
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:08:18
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
marconi i dlatego nawet nie próbowałem namawiać na zmianę systemu, ale musisz z nimi zagrać ostro i stanowczo bo będziesz jeszcze następne trzy miesiące czekał na sprzęt
fotografia cyfrowa
wowa
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:13:17
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Wydaje mi się, że jest to trochę kwestia... fartu, albo raczej - niefartu. Wiele osób np. skarżyło się na forum na awaryjność d40. Osobiście znam kilku Obiektywnych, którzy nie zamieniliby tego aparatu na inny... Podobnie jest chyba i z innymi markami i modelami. Najwyraźniej świat opętała stara choroba socjalizmu: "trzeba trafić na egzemplarz". Rzeczywiście - liczy się sprzedaż, a serwis to taki dodatek, który o niej nie decyduje... Zwlekanie z odpowiedziami, przedłużanie terminów napraw, korespondencja "never ending story" - to już ograne chwyty. Ponoć najlepiej działa szybkie straszenie sądem (uzasadnione, rzecz jasna), w dowolnym kraju. Ponieważ w 99% racja jest po stronie klienta, nikt nie chce się w to bawić - za drogo kosztują procesy, prawnicy i odszkodowania. O straconych nerwach i czasie - nikt nie wspomina. No więc wypada tylko liczyć na "dobry egzemplarz"...
marconi - może jest jakaś centrala firmy na Europę, gdzie można się poska®żyć? Serwisy nie chcą jednak tracić statusu "autoryzowanych".
fotografia cyfrowa
marconi
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:13:50
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Co do stanowczości, to skontaktowalem się dziś z niemieckim odpowiednikiem naszej Federacji Konsumentów. Obiecali zająć się sprawą. Znając niemieckie realia to może zadziałać.
fotografia cyfrowa
marconi
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:21:07
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
wowa - na serwisach wszyscy próbują oszczędzać na max-a. Niska obsada i puste magazyny z częściami to standard. Do tego dochodzi jeszcze cholerny sezon wakacyjny i niemiaszki grzeją tyłki na Mojorce (albo właśnie wieją z Majorki po dzisiejszym BUM.. BUM..).
Mimo wszystko spodziewałem się czegoś innego właśnie w Niemczech. Współpracuję z nimi w swojej branży od wielu lat i takiej niesolidności jeszcze nie spotkałem.
fotografia cyfrowa
wowa
fotografia cyfrowa
2009-08-10 22:36:19
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
marconi -> dorzuciłbym jeszcze ignorancję elementu pośredniego, czyli panienki z okienka (ze słuchawki), która przecież nie jest od tego, żeby pomóc, tylko od tego, żeby odebrać zgłoszenie. Rzeczywiście - system, który może wkurzyć.
fotografia cyfrowa
separatysta
fotografia cyfrowa
2009-08-11 00:50:46
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
marocni - jak przyjdzie czas Bożego Narodzenia to wyślij im koniecznie małą paczuszkę z bombką. Oczywiście choinkową.
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat
fotografia cyfrowa
2009-08-11 16:08:33
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Z serwisem canona w polsce nigdy nie miałem kłopotu do moementu gdy chciałem wyczyścić w 5D matrycę.
Powiedzieli że syfy sa pod filtrem matrycy. Wyczyściłem sam. Magik jestem, bo wydobyłem syfy spod filtra bez rozkręcania puszki.

Niestety u nas w kraju serwis jest koszmarny, choć i tak mam wrażenie że ten z canona jakoś najznośniejszy. Gdzies na canonbordzie był cały długaśny wątek o smutnych panach z żytniej. Ponoć z nikonem jest jeszcze gorzej, a dawniej z minoltą też.
fotografia cyfrowa
Svolken
fotografia cyfrowa
2009-08-11 16:55:41
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Z Minoltą to była zabawa, bo oni nic nie robili i z byle problemem wysyłali sprzęt do Berlina :)
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa