fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
ART ,czy nie ART
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AutorWiadomość
fotografia cyfrowa
Afropolak
fotografia cyfrowa
2010-01-11 14:38:58
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Zamiast robić zdjęcia to mnie znowu naszło na myślenie i co gorsza utrwalanie tego tu na forum.

Jestem inżynierem, więc wybaczcie braki w sztukologii, czy tam innym sztukoznawstwie. ( sztukonautyce )

Zastanawiam się skąd wiemy że dane zdjęcie jest sztuką ? Widzimy obraz i myślimy sobie co autor chciał nam powiedzieć, co chciał pokazać.
Doszukujemy się głębszego sensu bo jesteśmy przekonani że jakiś jest.
A co jeżeli zdjęcie jest w 100% losowe ?
Nie wiedząc o tym szukamy zamysłu - z definicji: celowego działania autora , a tu dup.. zbita - zdjęcie zrobione gdy aparat spadł na ziemie na skutek zmęczenia materiału paska, "fotka się cykła" a my dalej szukamy i piszemy....hmmm pięknie dobrana GO, co za kompozycja, mmmmm, pyszne......

W przypadku obiektywnych to oczywiste że patrzymy na galerię , albo znamy jednego czy drugiego dziada i wiemy że to nie pierwsze takie zdjęcie, że potencjał i moc w twórcy kipi. Czy można zatem ocenić czy dane zdjęcie jest "sztuką" bez wiedzy o autorze, i zamiarach ?

Kolejna zagwozdka - oglądając zdjęcia, wystawiając własne, czytając komentarze pod nimi szlifujemy swój styl, "robimy postępy" - czy nie jest to przypadkiem szlifowanie się pod klienta ? wiemy że podobało się to a nie to i że BW a nie kolor i że kwadrat a nie trójkąt - często odkrywamy to doświadczalnie a nie poprzez własny świadomy wybór, kierujemy się bowiem opinią innych.
Kiedy Sztuka przechodzi w rzemiosło ? kiedy przestajemy tworzyć kierując się tym co w nas, a kiedy zaczynamy robić to co inni lubią ?