| | |
Tubus / potracenie ze smiertelnym skutkiem :(
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Tubus | Tytuł: | potracenie ze smiertelnym skutkiem :( | Data publikacji: | 2006-11-28 20:54:29 | Liczba wyświetleń: | 2000 | Ocena średnia: | 4.1 | Liczba punktów: | 175 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 64 | Kategoria: | Fotoreportaze | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
To był ostatni dzień jego życia
ale on nie mógł przeczytać o tym
w porannych gazetach
wpuścił do pokoju pierwszy promień słońca
światu i sobie życząc pomyślności... /Andrzej Warzecha/
niestety godzinna reanimacja nie pomogla :(
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Fota bez opisu broni się dobrze.
Z opisem niektórzy ze wzruszenia oceniają lepiej...
Wiadomo - gra na emocjach. | |
majchal 2007-11-09 20:38:32 | ocena = brak oceny Zdjęcie mocne, nawet bardzo. Uważam jednak że fotografia ma to do siebie że "coś ukazuje". A to dzieci na podwórku, a to pszczółkę na kwiatku, a to dziecięce emocje podczas zabawy, albo emocje najbliższych po wypadku.
Zdjęcie nikogo nie obraża, nie szuka sensacji, po prostu ukazuje fakt - wypadek, oraz skutki - rozpacz rodziny. Do mnie przemawia i jeżeli choc jedna osoba widząc tą rozpacz i tragedię jaka się wydażyła, przemyśli swoje zachowanie na drodze, to będzie warto. | |
hAs 2007-11-09 17:11:24 | ocena = 4 [*] | |
przepraszam Ewo, lecz Twoj komentarz podzialal na mnie bardzo negatywnie! Autor zdjecia nikogo do niczego nie zacheca! Moje doswiadczenie , zwlaszcza ostatniego czasu, spedzonego w Birmie uczy mnie tego, ze takie zdjecia sa bardzo potrzebne i czasem ich oddzialywanie prewencyjne jest nie do przeceninia! | |
poruszające | |
keramodnor 2007-11-08 15:26:36 | ocena = brak oceny eVa_com,
Przeczytaj co jest napisane pod zdjęciem, zobacz inne zdjęcia Autora z prawdziwych akcji i treningów ratowniczych. Pomyśl, pomyśl, pomyśl i wtedy pisz komentarz. | |
Herodot 2007-11-08 08:43:36 | ocena = brak oceny Za mocne
| |
Luccas 2007-11-07 22:48:26 | ocena = 5 zdjecie przemawia
równiez poziom jego wykonania przykówa oko.............. . . . .. . . . . . .
| |
Kobieta 2007-11-07 22:37:34 | ocena = brak oceny chwila która stała się wiecznoscią...
taka jeszcze jedna refleksja A.
| |
Iluzja 2007-11-07 22:34:05 | ocena = brak oceny Sama nie wiem, zyciowe i przykre ...
Ogarniam reporterke wojenna, zamieszki itd ale tego jakos nie potrafie.
Takie zerowanie na ludzkim nieszczesciu i uczuciach.
Nie ocenie , poniewaz nie umiem ustosunkowac .
Technicznie niezłe.
| |
TomiU 2007-11-07 21:56:47 | ocena = eVa_com -> fajnie, że nadmieniłaś "sorry"... | |
Kobieta 2007-11-07 21:56:42 | ocena = 4 trudne jest, ale
trzeba zobaczyć
żeby wiedzieć i czuć
A. | |
eVa_com 2007-11-07 21:54:28 | ocena = -1 sorry, jestem na duze NIE !!!
takimi fotkami zachecasz portalowiczow ( aby podobny sukces osiagnac)
przy nastepnym wypadku zamias apteczki wyciagnac aparat
Bardzo niesmaczne i technicznie zero
| |
a juz widze komentarze :) | |
pamietam to zdjecie.. kiedys gdzies bylo w temacie o takiej fotografii i chyba nie bylo cieplo przyjete... | |
melonpl 2007-11-07 21:00:22 | ocena = 4 gratulacje Qba... | |
tysjusz 2007-11-07 17:36:34 | ocena = 4 Emocję są.
Przycięcie góry tak by na fotografii została tylko jedna twarz sprawiłoby nagormadzenie uwagi właśnie na tamtej postaci i jej smutku/zadumie...
| |
FielinA 2007-11-07 16:42:50 | ocena = 5 trudno mi patrzeć .
. . . . . . . . . . . | |
poruszyło mną jak cholera, sam byłem świadkiem takiego zdarzenia i w mojej rodzinie KTOŚ zginął potrącony przez samochód....:(
mam nadzieję że znajdzie się choć jedna osoba która zdejmie nogę z gazu i może to zdjęcie uratuje komuś życie?
Pozdrawiam | |
thomb 2007-11-07 14:12:30 | ocena = 4 trudne, smutne ale dobry reportarz | |
Na moim monitorze, zdjęcie broni się samo. | |
mocne i dobre | |
chodak 2007-11-07 12:53:03 | ocena = 4 Bardzo dobre zdjęcie reportażowe. Jednak wymaga komentarza. Nie broni się samo. | |
krokodyl 2007-11-07 11:57:29 | ocena = 4 | |
i to własnie jest dokument, taki jaki powinien byc, bez upiekszania. | |
. . . . . . . . . . . . . | |
julka100 2007-11-07 10:39:55 | ocena = 4 za Iness | |
mella 2007-11-07 10:29:14 | ocena = brak oceny temat trudny, ale tobie udało się go bradzo dobrze pokazać... jest ból, majestat, tajemnica. A tak na marginesie, ja jako zwykły pstrykacz (czy pstrykaczka raczej) niedzielny niewyobrażam sobie siebie na twoim miejscu - emocje wzięłyby u mnie górę i nie wiem czy umiałabym w ogóle nacisnąć spust migawki... Jeszcze raz szacunek za to jak to pokazałeś | |
sniper 2007-11-07 10:09:57 | ocena = 4 dobre, chociaż smutne | |
Iness 2007-11-07 10:05:29 | ocena = 5 Moim zdaniem doskonały reportaż. Z fotki dzięki monochromatyczności i światłu bije ogromną ilością emocji... smutkiem... krzykiem... zrezygnowaniem... | |
radosny 2007-11-07 09:39:27 | ocena = 3 zycie... | |
nie wiem jak to skomentować poruszyło mną bardzo i myślę że zasłużyło na 5 | |
TomiU 2007-02-09 16:15:19 | ocena = 4 | |
Andres 2006-12-01 12:18:58 | ocena = 5 potężna dawka emocji bije z tego zdjęcia. Nie jest dla mnie tanią sensacją. Natomiast zdecydowanie jest spora przestrogą. Zdjęcie powinno byc MZ w Vox Dei, bo chyba nie ma tutaj drugiego równie mocno działającego na emocje. | |
mariush 2006-12-01 08:07:48 | ocena = 4 | |
Tubus 2006-12-01 07:59:45 | ocena = brak oceny Rozmawialem z synem (tej kleczacej kobiety), to byla jego babcia, prosil by nie robic tylko z tego taniej sensacji - tutaj nie jest taka i takowej ze zdjecia nie zrobilem. W miejscu gdzie pracuje opublikowalem inne, bez wizerunku rodziny, z podpisem bardzo cietym na kierowcow. Cel byl taki jak powiedzial vagabond. Ze swojej strony bede sie staral pomoc im zrobic oswietlenie na tamtym odcinku drogi o ktore prosili GDDKiA od dlugiego juz czasu. Przepraszam ze wczesniej nie odpisalem ale nie mialem kiedy.
| |
pawelm 2006-12-01 07:17:23 | ocena = brak oceny corason: moim zdaniem jak najbardziej możemy oceniać to zdjęcie. Oceniać pod względem przesłania jakie niesie, jak również pod względem techniki wykonania.
Nie punktujemy przecież jakości potrącenia, stylu umierania, czy smutku kobiety. Tym bardziej nie oceniamy tragedii jaka jest uchwycona zdjęciem. | |
corazon 2006-12-01 03:14:35 | ocena = brak oceny vagabond;masz rację,ja wiem ,że tego typu fotografię powinno się pokazywać,ale cały czas nie mam odpowiedzi ,czy możemy ją oceniać.tego tyczy moje pytanie | |
vagabond 2006-12-01 03:07:57 | ocena = brak oceny Corason - to taki typ fotografii, gdzie moralnosc obok niemoralnosci stoja bardzo blisko siebie. Nieprawdopodobnie waznym jest to, czy to, co przedstawione jest historia w rodzaju sensacyjek, czy tez historia czyjegos dramatu, emocji , czyms, co bedzie jednoczesnie prewencja , przestroga dla innych. Ja mysle, ze to akurat zdjecie jest zdecydowanie tym drugim. Byc moze ta kobieta, gdyby jej pokazano to zdjecie , bylaby oburzona, jednak , gdyby ktos, pokazujacy jej to zdjecie powiedzial jej, ze ta fotografia moze w jakis minimalny sposob przyczynic sie do tego, ze ktos inny nie podzieli jej losu...czy wtedy bylaby rownie oburzona? Dla mnie oddzialywanie emocjonalne powyzszej fotografii, oddzialywanie takie , ktore chociaz na pewienm czas powstrzyma od nieodpowiedzialnego prowadzenia auta jest tak ogromne, ze przeciwnie do Ciebie uwazam, iz takie pokazywanie ludzkiego dramatu jest nie tyle niemoralne, ile wrecz potrzebne! | |
dobrze powiedziane vagabond... wystarczy aby podejść do tej kobiety, przytulić ja i powiedzieć, że to straszne, że warto takie zdjęcia pokazywać ku przestrodze i refleksji jakim się jest kierowcą i poprosić o zgodę...
dla mnie JEST WAŻNE CZY TA ZGODA JEST... dlatego pytam jeszcze raz...
Tubus... jak się zachowałeś? Szczerze... i tak to już opublikowałeś więc warto o tym porozmawiać... | |
corazon 2006-12-01 00:37:25 | ocena = brak oceny vagabond ;ok, ta tragedia jest warta oceny 5 masz do tego prawo,ale czy moralne? | |
vagabond 2006-12-01 00:33:39 | ocena = 5 Corason - absolutnie sie z Toba nie zgadzam! Zdjecie jest naprawde swietne! Taki sposob pokazania ludzkiej tragedii, tragedii osob zyjacych rzecz jasna moze niejednemu kierowcy dac do myslenia o tym jak takich wlasnie sytuacji uniknac. To zdjecie z ogromnym przeslaniem spolecznym, zdjecie nieproste do zrobienia, jesli chce sie uniknac bycia zwyklym paparazzi, a podkreslic aspekt humanitarny. | |
mam tylko jedno pytanie bo zdjęcie jest dobre choc ja nigdy takiego nie zrobię bo nie śmiałbym spytać czy mogę...
czy uzyskałeś od tej kobiety pozwolenie na publikację tego zdjęcia? to jest bardzo ważne pytanie... niektórzy ludzie chcą dzielić się swoim ciepieniem, niektórzy wręcz odwrotnie...
jeśli uzyskałeś to OK, jeśli nie to... to jest to tak samo smutne jak ta fotografia...
poczekam z oceną na odpowiedź... | |
corazon 2006-11-30 09:05:26 | ocena = brak oceny Żenujące dla mnie jest to,że autor nie zablokował oceniania tego zdjęcia.no cóż punkciki ważniejsze.samo zdjęcie słabe.pozdrawiam | |
pawelm 2006-11-30 08:53:36 | ocena = 3 zdjęcie super. cięcie niezdecydowane. | |
Aradia 2006-11-29 15:57:24 | ocena = 4 swietne... | |
Magnes 2006-11-29 10:06:58 | ocena = 4 sama nie wiem, co napisac.. | |
dramat | |
lepsze byc nie mogło . . . . . . . . | |
agami 2006-11-28 22:26:57 | ocena = brak oceny wymowne i poruszajace. nie wiem jak oceniac takie zdjecia. | |
poleciłem, warte | |
Zlloty 2006-11-28 22:00:54 | ocena = 5 Zgadzam się z Alianem, ale i tak ocena w pełni zasłużona. | |
wujek 2006-11-28 21:44:10 | ocena = brak oceny trudno ocenić takie zdjęcie, na pewno poruszające, jako reporterka bdb | |
Alian 2006-11-28 21:34:17 | ocena = 4 bardzo, ale to bardzo porusza ! dobra reporterka, choć ja bym wywalił 3 cm góry aby "wdowy twarz" była jedyną w tym kadrze3 .. gapie won ! ..
:(
poruszyłeś mnie tą fotą ..
| |
jalens 2006-11-28 21:09:02 | ocena = 4 | |
to jest dobre wczesniejsze niewiem | |
sylwan 2006-11-28 21:03:12 | ocena = 4 szkoda, że głowa kobiety powyżej ucięta | |
Eclipsea 2006-11-28 21:00:15 | ocena = 4 :( | |
Birmo 2006-11-28 20:56:10 | ocena = 4 ...dokument...poruszające... | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |