fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa_M Krytyka na podstawie zgłoszenia "Dobry Start"
http://www.obiektywni.pl/forum/watek-1185.php

Świetnie uchwycony moment - wiele osób zapomina, że w
fotografii pejzażowej może się coś dziać, że to nie tylko
nudne widoczki. Ty na szczęście pamiętałeś.
Trudno zorganizować inaczej kadr, patrząc z takiej
perspektywy jaką wybrałeś. Zastanawiam się jednak co by dało
zejście do niższego poziomu, aby sprawić złudzenie, że
uderzające o gałąź fale są dużo większe. Gdyby zakryły
większą część kadru, zdjęcie mogło by zyskać na dynamice.
To są dosyć luźne pomysły do wykorzystania w przyszłości -
masz możliwości, więc próbuj ;) trudno jest zrobić zajmujący
morski pejzaż, dodatkowo przy takiej pogodzie, powszechnie
uważaną za brzydką.
Niestety światło, a właściwie jego brak, daje o sobie znać
w przypadku tej fotografii. Praktycznie jednokolorowe niebo,
mdłe oświetlenie stonowało scenę do jednakowej tonacji.
Można to obejść na dwa sposoby:
- podkręcając kontrasty, pobawić się krzywą tonalną w PSie -
uzyskując w ten sposób głębsze cienie i silniejsze
rozróżnienie tonów nieba
- zakładając, albo po prostu przykładając do obiektywu żółty
filtr - doskonale sprawuje się przy fotografowaniu
burzowego, sztormowego nieba.

-M
hofman1989 2006-09-10 12:53:56

plus
fotografia cyfrowa_M Krytyka na podstawie zgłoszenia "Dobry Start"
http://www.obiektywni.pl/forum/watek-1185.php

To bardzo dobra praca. Chyba najlepsza w Twoim portfolio.
Podoba mi się symetria, kolory, precyzja kadru. Gałęzie z
lewej strony prowadzą wzrok widza w głąb, aż do linii
horyzontu, zahaczając po drodze o słońce.
Jedynym mankamentem mogą być tutaj szczegóły - drobny chaos
owych linii prowadzących i dolna partia obrazu z
krzaczorkami niemiło wchodzącymi na wodę... Może, gdyby
wykadrować linię horyzontu w 1/3 od góry? Co prawda
zdecentralizowało by to symetrię, ale dało też pewien punkt
zaczepienia owych dolnokadrowych naleciałości.
W fotografii pejzażowej warto zadbać również o szczegóły -
jak np. ucięte z prawej strony kadru drzewo, czy utrzymanie
proporcji.

-M
hofman1989 2006-09-10 12:46:56

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa_M Biała róża w bardzo ciemnej tonacji, praktycznie low key -
to odważne posunięcie, tutaj zastanawiam się nad kadrem, bo
widzę małego kwiatka w otoczeniu olbrzymiej czerni. W
zasadzie można powiedzieć, że wykadrowane według
trojpodziału, jednak to tylko jeden element, któremu brakuje
jakiegoś nakierowania. Może dałoby radę umieścić w kadrze
tylko fragment róży, inaczej ją ułożyć... pokazać łodygę,
żeby powstała jakaś linia prowadząca wzrok.
Ciekawie mógłby sprawidzić się zabieg zmniejszenia GO, tak,
aby dalsze częsći róży rozmywając się ginęły w mroku... ale
o ile mi wiadomo z przyczyn technicznych to nie było
możliwe.

-M
hofman1989 2006-09-10 12:42:28

plus
fotografia cyfrowa
_M A więc do dzieła.
Przedstawiłeś nam portret dziecka i masz pecha, bo to
jedyne co w miarę mi wychodzi w fotografii. Zadawałem Ci
masę pytań, bo chciałem dojść do tego, czy dobrze wyczuwam
sytuację w jakiej było zrobione zdjęcie. Jednak wydaje mi
się, ze nie do końca byłeś świadomy tego jakie to warunki.
Ja niestety w takim układzie mogę pisać jedynie o efektach.
Po pierwsze sytuacja:
Uchwyciłeś moment, chwilę, jakąś mimikę dziecka, które nie
patrzy się bezmyślnie w obiektyw, nie uśmiecha na zawołanie,
ale robi coś co jest fragmentem jego życia. Ta
spontaniczność bardzo dobrze oddana jest na fotografii.
Podoba mi się ;) Kojarzy mi się z minką pod tytułem -
patrzcie, jestem debeściak! :D
Po drugie kadrowanie:
Kadrowanie bardzo proste, bez fajerwerków, wydaje mi się, że
nieco przyciasnawe, co przy tak spontanicznym modelu i
mimice lekko przeszkadza. Może ukazanie gestu pomogło by
wyrazić to co chciałeś? Więcej opowiedziało by o modelu?
Patrząc na taki wyrywek mam świadomość, że równie dobrze
mógł trzymać w ręce zabawkową szablę, co węża ogrodowego z
zamiarem odkręcenia wody. Do tego nie było by problemów z
interpretacją tego...
... co po trzecie, czyli tła:
Jakie jest każdy widzi... w zasadzie jego brak, czyli
głębokie czernie, które przywodzą na myśl manipulację
PSem... wiem, wiem, jest ciemnozielone a ja jestem zmęczony
;)
Po czwarte - światło.
Fotografia to malowanie światłem. Zatrzymywanie go w kadrze,
na matrycy, albo filmie... Dobrze jest zawczasu widzieć jak
ono wygląda. Tutaj niestety nie jest z nim najlepiej, jakby
zbuntowało się przeciwko modelowi oświetlając go miękkim
pochmurnym kolorem delikatnie od góry... sprawia to
wrażenie, że nie do końca wiadomo skąd tak właściwie
świeci... możliwe, że obok było coś co odbijało światło od
siebie, doświetlając tym samym boki twarzy. Grunt, że przy
tak wyrazistej mimice, dynamicznej sytuacji, światło zdaje
się usypiać...
A może to późna godzina? :)

-M
Palfot 2006-09-10 01:47:11

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
_M I tutaj widać schodek odlewitacyjny.
Swoją drogą podobają mii się wszystkie trzy zdjęcia, które
tutaj pokazałaś.
1. portret w laewym dolnym rogu, zupełnie jak za dwanych
czasów umieszczano fundatorów obrazów... swoją drogą
naprawdę arcyciekawy ten portrecik :) Kolory, spojrzenie,
ramka z obtłuczonego narożnika.
2. Rozmowa w bramie... Pani Fotograf chwyta klimat w
rozmowie obok lewitującego schodka, który umieściła na
swojej fotografii. (tworzy komplet z ostatnim zdjęciem w jej
portfolio -świetne dopowiedzenie
3. Dzieciaki na murze. Klasycznie, kolorowo z automatycznym
trójpodziałem. Nic nadzwyczajnego w osobności, jednak tutaj
dodaje smaczku i klimatu...

Całości ;)

pozdrawiam

-M
.. ... ..... 2006-09-09 13:08:20

plus
fotografia cyfrowa
_M Ja myślę, że niegrzecznie tak traktować autora, ale uniżenie
przepraszam Cię za liczbę punktów, które posiadam. Chcesz?
Weź sobie połowę... albo i wszystkie ;)

-M
_M 2006-09-08 11:53:46

fotografia cyfrowa
_M Nie chciałem, aby blizna i oczy znalazły się zbyt blisko
górnej krawędzi. Poza tym czoło błyszczy się od potu -
chciałem aby zostało w kadrze. Możliwe, że lepiej było
zostawić całą głowę - niestety mam awersję do takich kadrów,
są dla mnie zbyt nudne, albo po prostu nie potrafię ich
dobrze pokazać.

-M
_M 2006-09-07 13:49:39

fotografia cyfrowa
_M Saint - kadr jest 100%. Miałem ciąć, gdy patrzy w górę?
Eeee, zapomnij ;P

-M
_M 2006-09-06 13:54:02

fotografia cyfrowa
_M zapomnij - 135mm f 2.8 fotografowałem z wysokości około 50
cm nad głową Pippi z odległości czterech metrów
"ogólnie nie wygląda to dobrze" - Moim zdaniem dobrze ;) Ja
tam lubię gdy ostre są tylko oczy ;)

-M
_M 2006-09-06 13:52:47

fotografia cyfrowa
_M Zastanawiam się nad tym, dlaczego zastosowałeś tak
perspektywiczne ujęcie w przypadku makijażu. Choćby taki
szczegół jak imho niepasujący do reszty mrocznej - jesiennej
tonacji róż na policzkach. Przy zastosowanym świetle
uwydatniającym kości policzkowe wydaje się on jeszcze
bardziej anorektyzować twarz modelki. Do tego złoty fluid (?
nie znam się na makijażu, ale chyba tak to się nazywa),
wokół oczu strasznie rozbłysł, przez co wygląda to jak
niedokładnie położony podkład. W wewnętrzych kącikach oczu
ma się wrażenie nieoczyszczenia porannych przypadłości, bo
złoty kolor zrobił się żółtobrązowy. Jeżeli chodzi o
posklejane rzęsy to nie wiem, czy taka jest moda, czy nie,
ale mi to się zdecydowanie nie podoba - może gdyby makijaż
był utrzymany w konwencji podeszczowej przymknąłbym na to
oko. Najlepiej we wszystkim wyszły usta - i właśnie w tym
wypadku bardzo ładnie zadziałała perspektywa sprawiając, że
ich ciemny kolor nie jest aż tak przytłaczający a trójkąt
brody ładnie gra z ich pewnym rodzajem ukrytej
drapieżności.

-M
Andres 2006-09-06 11:38:45

plus plus
fotografia cyfrowa
1 ..... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Strona 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 ..... | 24
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa