fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
Bernard Dzięki, Krakers, dawno nikt nie pisał mi krytyki. Nawet
nieźle Ci wyszło jak na podręcznikowe podejście ;)
Bernard 2009-03-16 21:15:14

fotografia cyfrowaBernard Balans bieli nie padł. Przy takim świetle, w takim
otoczeniu, barwy nie mogły być inne. Oczywiście, balans
bieli można skorygować w programie graficznym. Można, ale
nie trzeba, jeśli komuś taka kolorystyka odpowiada. Wadą ona
z pewnością nie jest.
Tak samo nie jest wadą głębia ostrości w tym zdjęciu. Jaki
słoik był dostępny, takim się posłużono. Mała głębia
ostrości nie jest koniecznością i jedynym warunkiem dobrego
portretu.
Co do kadru, w tym ułożeniu, z tak skierowanym spojrzeniem
przestrzeń po prawej stronie jest niepotrzebna. Jedynie
odciąga wzrok od twarzy, którą ująłeś ładnie, tak samo
ładnie uchwycone zostało spojrzenie. W związku z tym, mogłeś
przesunąć aparat bardziej w lewą stronę, by głowa znalazła
się bliżej prawej krawędzi kadru. Delikatne zejście z górną
krawędzią w dół dodatkowo pomogło by Ci w umieszczeniu oczu
w pobliżu mocnego punktu. Zdjęcie dzięki temu zyskało by na
kompozycji.
Wystające ramię wadą tu w żaden sposób nie jest. Nie ma
możliwości, żeby w tym ułożeniu i ujęciu ramię wystawało
inaczej. Poza tym, ono nie wystaje, ono tam po prostu jest.
I dobrze, lepiej mieć dwa niż tylko jedno.
Zasadniczo nie jest źle. Kilka drobnych błędów. Za to bardzo
ładnie ukazana twarz i uchwycone spojrzenie. Reszta z czasem
się wyrobi.
marx 2008-06-30 13:09:13

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaBernard 1. Światło - zapomnij, że masz lampę wbudowaną w aparacie.
Wykorzystaj światło naturalne. Okna, balkon, to dobre źródła
światła i przy słonecznej pogodzie można z powodzeniem z
tego korzystać. Dodatkowy plus w takim przypadku, to
możliwość obserwacji światła na Twojej modelce. Obserwuj
rozkład cieni oraz różnice pomiędzy obszarami najbardziej
zacienionymi i najmocniej oświetlonymi. Światło z okna
możesz dodatkowo rozproszyć, już najzwyklejsza firanka sporo
daje. Unikaj powstawania ostrych cieni. Pokominuj najpierw
na sucho, zrób zdjęcie, przyjrzyj mu się i wyciągnij
wnioski, potem kombinuj dalej.

2. Prezentacja modelki. Fotografując dziewczynę jesteś
odpowiedzialny za jak najbardziej korzystne pokazanie jej
(chyba, że Wasz plan był inny, może i tak być). Zastanów
się, co Ci się w tej dziewczynie podoba i jak chciałbyś ją
pokazać. Twarz, figura, może jakaś cecha charakterystyczna?
Na początek jednak polecam ujęcia jak najbardziej klasyczne,
proste, mniej efektowne, ale efektywne. Zwróć uwagę, chcesz
pokazać twarz czy sylwetkę? Dziewczyna może mieć chęci i
talent, ale to Ty widzisz czy w danej pozie dobrze wygląda -
pilnuj tego. Inną sprawą jest dobranie garderoby, to też
ważne.

3. Kadr. Sprawa króŧka, poczytaj trochę podstawowych
informacji o kompozycji kadru. Oglądaj zdjęcia i na
podstawie zebranych informacji staraj się wywnioskować,
dlaczego zdjęcie zostało skomponowane właśnie w taki a nie
inny sposób, co było zamiarem autora, co chciał podkreślić.
Przy czym bierz przykład, ale unikaj ślepego naśladownictwa.


4. Tło. Posadzenie dziewczyny pod ścianą jest dobre tylko w
jednym przypadku, ale to już idzie pod paragraf. Robiąc
zdjęcie, stawianie dziewczyny pod samą ścianą musi mieć
uzasadnienie. Ściana oczywiście może służyć za tło, wtedy
dobrze jest pozostawić trochę przestrzeni pomiędzy modelką a
murem.

5, Kolorystyka. To nieprawda, że zrobienie zdjęcia w sepii
nieudolnego pstryka wyciągnie na zdjęcie artystyczne.
Kolorystykę zdjęcia należy dobierać odpowiednio do
charakteru obrazu, kompozycji, również w celu stworzenia
odpowiedniego nastroju. To musi być przemyślane. W przypadku
powyższego zdjęcia decyzja o takiej tonacji dała w
konsekwencji obraz ponury, zimny, nie miły w odbiorze.

I to chyba tyle. Powodzenia.
auleena 2008-04-05 16:28:18

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Bernard Zrobienie zdjecia z tego punktu widzenia zrobilo tutaj dwie
niedobre rzeczy.
Pierwsza to pozbawienie dziewczyny szyi, a druga to nadanie
jej ramionom bardzo masywnego wygladu. Zarowno jedno jak i
drugie podzialalo niekorzystnie przy ukazywaniu tej modelki
na zdjeciu.
Zwroc uwage na cechy charakterystyczne twarzy oraz budowe
ciala, przede wszystkim ramion, jesli chcesz je na zdjeciu
pokazywac. Szukaj takich ujec, ktore pokaza Twoja modelke w
korzystny sposob.
Bardzo wazne sa tez oczy i ulozenie ust. Szczegolnie te
ostatnie podkreslaja tutaj cechy ukazane juz przez skrocenie
szyi i ukazanie ramion bardziej masywnymi niz sa w
rzeczywistosci.
Swiatlo, choc nie bezbledne, daje rade.
Powodzenia!
artjon0 2008-03-24 09:05:40

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Bernard Adalbert, bardzo dziekuje za ten komentarz. Szczerze mowiac,
nie wiem co wiecej moglbym napisac w odpowiedzi...
Bernard 2007-10-23 16:49:00

fotografia cyfrowaBernard Podstawowym problemem tego zdjecia jest swiatlo, a zaraz za
tym brak wyodrebnienia figury z tla; drugi problem, tak jak
tu wczesniej napisano, pomogloby Ci zalatwic maksymalne
otwarcie przyslony przy maksymalnej ogniskowej. Jesli dobrze
pamietam, nawet przy Twoim aparacie mogloby to sporo pomoc.

Ze swiatlem jest gorzej, kompensacja cieni moglaby
poskutkowac tutaj przeswietleniem lepiej naswietlonych
obszarow.
Inna sprawa, to sam kadr. Mozna bylo kusic sie o pokazywanie
calej postaci. Moim zdaniem jednak lepiej jest skupic sie na
najciekawszych i najwazniejszych fragmentach figury.
Wyodrebniajac je mozna uzyskac duzo ciekawszy efekt, a przy
okazji jest duza szansa na unikniecie problemow ze swiatlem
i wycieciem postaci z tla.
Wybierz sie tam ponownie, pokombinuj na spokojnie. Warto
spedzic przy tych figurach wiecej czasu dla wyszukania
wlasnie tego jedynego, najciekawszego ujecia.
Canthi 2007-10-20 20:30:42

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Bernard Lubię takie motywy, cmentarny kamień, mur, jesienny liść,
ciepłe barwy...
Tutaj są dwie rzeczy, które wydają mi się potknięciami:

-kadr: liść zajmuje za dużo miejsca. Nie jest to złe, ale
przypomina zdjęcia, podczas robienia których autor stara się
umieścić główny temat w samym środku kadru, myśląc, że w ten
sposób przyciągnie on uwagę oglądającego. Tutaj, mimo, iż
liść jest mega i zajmuje dużo, wzrok (przynajmniej mój)
szuka czegoś poza nim. Czegoś mniej dosłownego, ale
nawiązującego do tematu. Liść, krótko pisząc, przytłacza.

- ostrość: wylądowała na pęknięciu kamienia przed liściem;
nie znajduję uzasadnienia dla takiego zabiegu, szczególnie
przy roli jaką w kadrze pełni liść oraz braku sensu w
eksponowaniu ostrością kamienia, dlatego podejrzewam, iż
jest to przypadek.

Więcej uwag nie mam. Kolorystyka i światło na tak.
slonko 2007-10-19 12:19:41

plus
fotografia cyfrowaBernard Światło niby jest, ale źrenice niemal czarne, białka zaś
szare.
Brakuje plastyki tak bardzo umilającej oglądanie portretu.
Natomiast w celu zdezorientowania odbiorcy prostym zabiegiem
zdublowany został jeden z nadgarstków.
Świetna twarz, tylko zupełnie nie wiem jaki cel miało
kadrowanie pokazujące część piersi, na domier złego
przygniecionych przedramionami i łokciami.
O akcie tutaj mówić nie można, na portret trochę za słabe.
Co zasługuje na uwagę w tym zdjęciu to naturalna uroda
modelki oraz jej mimka, to jednak nie jest zasługa
fotografa.
Ze swojej strony polecałbym podczas robienia zdjęcia
podjęcie decyzji odnośnie kategorii, bo każda - zarówno
portret jak i akt - ma swoje odrębne wymagania i trzeba
sporo wysiłku oraz wyczucia, żeby jedno pogodzić z drugim.
Ceran 2007-10-03 08:26:30

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Bernard Sa dwa wyjscia:
1) autor zdjecia przejrzal galerie i uznal ja za tak slaba,
ze stwierdzil, iz zdjecie to nie moze jej zaszkodzic;
2) autor z miejsca przeszedl do publikacji, bez przegladania
galerii;

Zarowno jedno jak i drugie dobrze nie wrozy...
viderka 2007-09-08 00:24:28

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Bernard Mozemy sie domyslic, ze jest to auto. Jesli nie jest, to
nalezy sie nagana - za spodnie. Nie mowie, ze nalezalo je
sciagnac, ale tak ustawic modelke i tak kadrowac, zeby ich
nie bylo widac.
Co do swiatla, wiadomo juz jaki efekt autor/ka chcial/a
uzyskac, wiec pozostaje dopracowanie tego. Tutaj powstale
cienie sa zbyt glebokie, wiec cos do rozproszenia by sie
przydalo. Warto tez zwrocic uwage na twarz, pod okiem
powstal bardzo brzydki cien. Jest to wada bardzo latwa do
usuniecia podczas obrobki. W tego typu zdjeciu zbedne sa
kolczyki, wiec nastepnym razem nalezy sie ich pozbyc.
Jesli o ostrosc idzie, ktorej brak Sordyl wypomnial,
osobiscie sie nie czepiam, bo w tym momencie i jej obecnosc
pozostaje bez znaczenia.
arek3050 2007-07-16 12:26:00

plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa