fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowagrazkak Cyjanotypia – jedna z najstarszych technik powielania
obrazu, w której negatyw kopiowany jest na warstwie
światłoczułej będącej mieszaniną żelazicyjanku potasu i
cytrynianów amonu i żelaza.

Wynaleziona została w 1842 roku przez Sir Johna Herschela,
który poszukiwał pewnej metody zapisywania skomplikowanych
reguł matematycznych. Jednym z najwcześniejszych zastosowań
cyjanotypii były zapiski fotograficzne biologa - Anny Atkins
(1799 - 1871), która w latach 1841-1851 wykorzystała je w
swojej pracy dokumentującej algi i paprocie. Jej publikacje
są pierwszym w historii wykorzystaniem fotografii w książce.
Cyjanotypia stała się popularna wśród artystów dążących do
zachowania w fotografii efektów malarskich .
xrog 2010-08-09 17:42:23


minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
xrog Mocne punkty, analiza szczegółów, sugestie co do patrzenia w
czerni i bieli, podejrzenia o ratowanie czarno-białą nutą
melancholii - wyczytałeś o tym w różnych poważnych
publikacjach, ale za bardzo się tym wszystkim przejmujesz,
msdotnet. To zdjęcie jest anegdotką z miasta, z ulicy. Nie
wszyscy muszą się uśmiechać, ale podejście z naukową
analityczną powagą do tego zdjęcia - to jest dopiero
śmieszne.
xrog 2008-09-15 12:46:32

fotografia cyfrowa
msdotnet Kible jak kible lecz... lecz zapewne mocnym punktem miał był
ten pan który ustawia kibel na samym końcu.. No niestety
mocne linie poszły właśnie po kiblach do tego stopnia że ten
pan się "gubi" w zdjęciu.. Pierwszy kibel pocięty co drażni
oko, z lewej strony wchodzą inne kible, a tło? Hm.. Dzwigi,
kawałki drzew, pocięte bloki i latarnie kolidują ze
wszystkim co tylko jest w kadrze.. Niestety nie moge nazwać
zdjęcia dobrym ani artystycznie, ani technicznie, mimo że
napewno miałeś coś do przekazania oraz pokazania tym razem
chyba jednak "chybiłeś". Do tego czerń-i-biel, moim zdaniem
zupełnie niepotrzebna... Jak było napisane w jednym z
artykułów, robiąc zdjęcia czarno białe musisz patrzeć
czarno-biało, Ty tutaj widziałeś obraz kolorowy, następnie
chyba chciałeś ratować słaby kadr nutą (?)melancholii(?).
Moim zdaniem ładne kolory tylko by to zdjęcie upiększyły.
Takie są moje obiekcje na temat tego zdjęcia, do autora
chyba bardziej doświadczonego, jednak może nie zostane
"zabity", w sumie to zawsze moge się mylić.. :)
Pozdrawiam
xrog 2008-09-15 10:08:58

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Rafi083 Cikawa twarz, lecz osobiście ciąłbym tak duł i lewą by pod
wisiorkiem pozbyć sie tego białego napisu, do tego budynek
mogłby być nie bezpośrednio za osobą fotografowaną (tak
trochę wyrasta z głowy) lecz z boku jako jakieś
dopełnienie... Pozdrawiam Rafał
xrog 2008-09-06 20:28:46

fotografia cyfrowa
bombel Co za tragicznie źle dobrany kadr...

Smutne, bo z tego, co było przed obiektywem dałoby się
zrobić albo przyzwoite zdjęcie architektury, albo coś na
kształt fotografii ulicznej - jak to się mawia - streetu...
Pomimo tego, że paradoksalnie, ale nie widać ani kawałeczka
ulicy. :) Ale do rzeczy.

1. Jeśli architektura - to tragicznie obcięty wierzchołek
budynku. Ten wierzchołek jest tak urżnięty, że aż zęby bolą;
w najgorszym miejscu. Tak po prostu nie wypada; można
fotografować fragmenty, ale akurat ucinanie końcówki budynku
od góry jest zupełnie niewskazane. Jest nie tylko wbrew
kanonom (zasady można łamać, jeśli się je rozumie i zna),
jest to wbrew zdrowemu rozsądkowi po prostu. Taki kadr jest
dyskwalifikujący, jeśli miałoby to być zdjęcie architektury
- myślę, że tego nawet nie trzeba tłumaczyć.

2. Jeśli zaś to zdjęcie miałoby ambicje być zaagnażowanym
streetem, czymś w rodzaju reportażowej notki z miasta - to
kadr również jest zły, bo nie wiadomo na co autor kładzie
nacisk: na trawnik, budynek, czy w końcu gościa, leżącego w
trawie... Ten gość, który miał szansę być głównym tematem
obrazka, został pominięty gdzieś na dole i zauważa się go
dopiero po chwili. Zamiast być tematem, jest jakimś
nieistotnym dodatkiem gdzieś na uboczu, bryła budynku go
przytłacza.

Być może podejście bliżej, kucnięcie i kadr, który obejmuje
więcej faceta, a budynek cięty w połowie pokazywałby to co
potzreba: temat (facet w trawie) i kontekst (pałac, który
jest znany).

Zamiast takiego jasnego przekazu wyszło trochę nijako - ani
to pałac, ani trawnik, ani szersza panorama, ani wyrazizsty
street, ani nawet nie dokumentalny pstryk (bo wieża
urżnięta). A w sumei mogło być ładnie, gdyby się trochę
zastanowić na miejscu. Nik, jak widzę, nie uciekał.
xrog 2008-08-26 15:10:08

fotografia cyfrowa
xrog Reklama z szerokim uśmiechem stanowi kontrapunkt dla
podłamanej Pani, dodaje treści zdjęciu i wzmacnia przekaz.
Kadr jest statyczny, więc nie bardzo rozumiem, co Ci
ucieka.
Zaznaczaj, proszę, w swojej krytyce, że to co piszesz to
tylko Twoje zdanie.

xrog 2008-07-18 09:52:38

fotografia cyfrowa
Afropolak 1. W tle jest wielka reklama, po co ? Należy unikać takich
kadrów, mniejsza GO
2. Kadr ucieka na prawo.

Lepszy byłby kadr poziomy ciaśniejszy, uwaga skupiona na
ławce.
xrog 2008-07-18 08:18:27


minus
fotografia cyfrowa
mjasiewicz gniotem bym tego nie nazwał. Na portretach słabo się znam,
ale tutaj jest niezłe swiatło, wydobywające rysy i
technicznie tez nie wiem do czego sie przyczepić. Bo chyba
nie do ziarna? Ta lalka wygląda jak żywa, nie czuć plastiku.
A to już jest osiągnięcie. To co bym zmienił, to starałbym
sie pokazać ją w jakimś kontekście, niekoniecznie
dopowiedzianym. Może przez zabawę małą Go zasugerować jakis
element na który ona patrzy. Albo zestawić ją żywym modelem
na podobnej zasadzie..
xrog 2007-11-07 09:01:17

plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa