fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
xrog Jestem szczerze zadowolony, że znajduję w portfolio Autora
tak dużo fotografii otworkowych, bo jestem ich fanem. W
związku z tym mam nieobiektywny stosunek do takich zdjęć.
Mimo tego parę słów chciałbym napisać.
Jedną rzeczą jest proces fotografowania otworkowego (tu nie
do przecenienia jest prymitywizm techniki, który moim
zdaniem pozwala bardziej skupić się na fotografowaniu i
zwiększonemu odczuwaniu uczestnictwa w tym procesie), drugą
rzeczą jest wynikowa fotografia, która podlega ocenie widza.
I cóż widać? Nudny temat, gigantyczne "flary", nieostrość.
Co tu jest tematem? Otóż wg mnie, tematem jest tu samo
światło. "Namacalnie" wręcz widać jak światło "ociera się" o
świat w kadrze, o otworek, o samą warstwową strukturę filmu
- jest to fizyczna esencja fotografii. Tak dobitna
prezentacja podstawowej życiowej energii, którą daje nam
słońce, sprawia, że nawet melancholijne czarnobiałe wierzby
stają się manifestacją życia. I aż chce mi się iść w
plener.
Mordecai 2014-04-24 14:19:29

plus plus
fotografia cyfrowaxrog Rury strasznie dominują, to ona zawłaszczają całą uwagę w
kadrze, właściwie całą lewą połowę kadru. W prawej połowie
nie ma niczego co by to równoważyło. Kadr wymaga
dopracowania - punktem kulminacyjnym jest zakończenie rur na
filarze i ten punkt starałbym się podkreślić lepszym
światłem i cieniem (ja bym robił pod słońce ;-) ).
Pozdrawiam!
Tomanik 2009-08-07 09:57:08

fotografia cyfrowaxrog Widziałbym bardziej to zdjęcie w cz.-b., bo ten kolor
nieprzekonywujący jakiś. Kadr też niezbyt dobry - wiatraki
walczą między sobą o przestrzeń. Słońce tłumaczy nieco
przyjęcie tego punktu widzenia, ale wyszło trochę
niezręcznie. Ja wróciłbym tak jeszcze raz, obszedł wiatraki
dookoła i poszukał innego kadru, bo miejsce wygląda dość
ciekawie.
Pozdrawiam!
Temi 2009-08-02 17:39:57

fotografia cyfrowaxrog Prosiłeś o krytykę, napiszę więc kilka zdań.
Dzisiejszy świat zalewa nas obrazami. Jest ich tak dużo, że
je ignorujemy. Aby zdjęcie zwróciło na siebie uwagę, musi
wprost "szarpnąć widza za uzdę". Jeśli obraz nie jest w
jakiś sposób wyjątkowy, jeśli pierwsze wrażenie wpada w
utarte szlaki w naszym mózgu, jest "po ptokach", słabo.
O samym zdjęciu: gdyby było zrobione 100 lat temu, ludzie
drapaliby się w głowę i kiwali w zadumie. Dzisiaj to zdjęcie
wygląda na wprawkę warsztatową, tym bardziej, że oglądamy je
nie znając kontekstu: jakaś rzeźba (w zasadzie część rzeźby,
detal), w jakimś nieokreślonym miejscu, chyba na ulicy, bo
źródło światła wygląda na uliczną lampę sodową.
Prawdopodobnie jest to fontanna, bo tytuł mówi, że "nie ma
wody". Autor albo dokumentuje rzeźbę, albo chciał podkreślić
gest, puste ręce. Raczej to drugie, bo żadnych informacji o
samej rzeźbie nie ma.
Od strony technicznej: ostre światło daje ostre i głębokie
cienie, które nie są dobrze odbierane przy zdjęciach
portretowych, a gest należy do domeny portretu. W dodatku
jest to światło lampy sodowej, które jest chyba najgorszym
możliwym światłem w fotografii - zabiera kolory i tony. Na
filmie zapewne wyszłoby tragicznie, tu cyfrowy balans bieli
ratuje sprawę. Nie ma więc walorów które daje światło i
przekaz zdjęcia jest niejasny. Zapewne jest to
zarejestrowane przelotne wrażenie Autora, fotografia, która
ginie w zalewie zdjęć "jak łza w deszczu".
Od siebie dodam jeszcze, że nie wiem jaka jest recepta na
wyróżnienie się swoją fotografią. Zacytuję tylko klasyka,
który powiedział, że trzeba przeczytać sto stron, aby
napisać jedną. Trzeba patrzeć i myśleć.
Pozdrawiam!
spb 2009-07-19 00:09:44

plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaxrog Autorka zdjęcia nie musi tutaj niczego wyjaśniać
oglądającym. Zdjęcie powstało zapewne pod wpływem impulsu,
instynktownie, a nie z premedytacji. Tak też je należy
odbierać, uczuciowo, a nie analitycznie. Odrealnienie
uzyskane poprzez użyte środki (miękkość i winieta z holgi,
analogowa czerń i biel) pomaga oglądającemu, właśnie by
poczuć to "coś". Wolałbym zobaczyć na tym zdjęciu ciekawsze
światło, ale i tak uważam, że jest w tym zdjęciu wartość i
ma ono "prawo", by się podobać.
Pozdrawiam Autorkę.
Anita_K 2009-07-11 21:31:56

fotografia cyfrowa
xrog Nie dałbym tyle punktów tej pracy ile dali oceniający.
Kategoria, w której umieszczono tę pracę to "pozostałe
zdjęcia", podczas gdy powinna być "programy graficzne" - to
nie jest fotografia. Pomysł szlachetny, ale wyszło płasko,
ciasno i ciężko. Siłowe to jest i przez to kiczowate. Można
lepiej zrealizować ten temat, bez tylu wysiłków w programie
graficznym:

http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-245175.php
KlaudiaCh 2009-03-01 21:17:36

plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
xrog Mocne punkty, analiza szczegółów, sugestie co do patrzenia w
czerni i bieli, podejrzenia o ratowanie czarno-białą nutą
melancholii - wyczytałeś o tym w różnych poważnych
publikacjach, ale za bardzo się tym wszystkim przejmujesz,
msdotnet. To zdjęcie jest anegdotką z miasta, z ulicy. Nie
wszyscy muszą się uśmiechać, ale podejście z naukową
analityczną powagą do tego zdjęcia - to jest dopiero
śmieszne.
xrog 2008-09-15 12:46:32

fotografia cyfrowa
xrog Reklama z szerokim uśmiechem stanowi kontrapunkt dla
podłamanej Pani, dodaje treści zdjęciu i wzmacnia przekaz.
Kadr jest statyczny, więc nie bardzo rozumiem, co Ci
ucieka.
Zaznaczaj, proszę, w swojej krytyce, że to co piszesz to
tylko Twoje zdanie.

xrog 2008-07-18 09:52:38

fotografia cyfrowa
xrog Nastrój ładnie wprowadzony kontrastem, ale wypadałoby
jeszcze rozegrać bardziej temat. Brakuje sztafażu spójnego z
klimatem zdjęcia, np. samotnej piłki do kosza na boisku,
albo innego bardziej nieoczekiwanego elementu. Porzuciłbym
kadrowanie na korty w tyle, rozmyłbym lekko tło zmniejszając
przysłonę skupiłbym się na interakcji kosz-sztafaż,
komponując te elementy w mocnych liniach.
W obecnej postaci to zdjęcie kwalifikuje się wg mnie do
oceny "autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu
to wyszło".
Pozdrawiam!
pav 2008-04-14 21:54:20

fotografia cyfrowaxrog Zdjęcie zostało umieszczone w kategorii "Akty", ale dla mnie
jest to anty-akt. Akt nie powinien pobudzać erotycznie, a
stanowić studium ciała. Ten anty-akt nie tylko nie pobudza,
ale wręcz wybija siłą z głowy ewentualne podniecenie.
Niedoskonałości skóry zostały podkreślone, a cienie
zniekształcają symetrię. Dłoń - jej obecność i ułożenie
podkreśla codzienność tego "fragmentu" ciała: oto jestem
tutaj taka. Można mnie dotknąć, jestem zwykła. Bez
niedomówień. Żadnej popularnej "atmosfery" czy "klimaciku".
To jest siła tego zdjęcia, moim zdaniem.
Uważam to zdjęcia za bardzo dobre.

Dodatkowy aspekt: modelka musiała zaufać autorce w dużym
stopniu, aby takie zdjęcie doszło do skutku, musiało
nastąpić porozumienie i zaufanie. Godne podziwu.
unique 2008-03-19 21:37:43

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa