fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Nie lubię portfolio bez przedstawienia się autora, takie puste się wydają. Więc coś wypadałoby tu napisać. Ale co? Cóż, spróbuję wymyśleć coś sensownego jak się dorobie avatara. Póki co usprawiedliwię się, że jestem tu nowy. A zdjęcia? Nauczył mnie patrzeć Zenith. Lubię szukać ukrytych twarzy powszednich rzeczy. Teraz uczę się techniki. Oto moje lekcje.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
gacek Ariel: cieszę się, że przeczytałeś podręcznik i znasz
podstawowe zasady kompozycji, ale pokaż swoje zdjęcia zanim
zaczniesz wypisywać bzdury. Próbujesz wcisnąć pewne zasady
tam, gdzie nie mają one zastosowania.

Ucięta głowa? Może to celowe? Może dzięki temu nie widać
twarzy, przez co cała tożsamość bohatera określona jest
koszulką. Po co? Może dodaje to tajemniczości. Bo nie wiemy,
kim on tak naprawdę jest. Może wzmacnia to przekaz. Bo
jedyne, co wiemy, to owa koszulka, przez co staje się ona
bardziej wyeksponowana i wymowniejsza. Może przez usunięcie
zbędnego w tym wypadku elementu zwiększymy kontrast między
koszulką a papierosem? Właśnie, kontrast - nie zauważasz
tego? To chyba elementarne. I wyraża myśl przewodnią. Od
której odciągają wieszaki. Żeby było ciekawiej, żeby
złożoność była większa, żeby żaden taki cieć amator jak ja
nie zepsuł fotografii wpisując całościową interpretację w
napisanej w afekcie krytyce. Wiwat wieszaki!

Krzywy horyzont? A czy to pejzaż? Więc jakie to ma
znaczenie? Balans kolorów leży? To już śmieszne.

Przepraszam za tą KK. Napisana w afekcie. I w trosce, żeby
nie był to portal, w którym można bezkarnie wypisywać takie
bzdety pod jednym z najlepszych zdjęć.
I jeszcze raz: Wiwat wieszaki!
wladek100 2008-02-10 12:40:19

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowagacek A mi się podoba, ale zastrzeżeń trochę mam. Szumy to jedno,
czystość formy psują bardzo. Drugie to wrażenie delikatnej
asymetrii niechcianej - tak jakby owo było trochę bliżej
dołu niż góry. Warto by skorygować. Z lewej jest też szersze
niż z prawej, ale to może akurat by nie przeszkadzało, gdyby
było tylko to. No i poza tym, uwaga trywialna i nie przez
wszystkich lubiana, ale mz przydatna. Ramczysko czarne a
toporniaste, wrażenie robiące jakby pożreć fotografię
pragnęło i zmiażdżyć ją szczękami ciężkimi swemi,
zdecydowanie nie znajduje uznania a pochwały u wyżej
podpisanego.

Sumarycznie ująwszy, potencjał niemały zdjęcie posiada, acz
wartałoby wziąść pomysł i poprawić nieco tam i tu, by uroki
jego uwydatnić. Tyla.

Hawgh!
Autsayder 2007-12-13 23:31:20

fotografia cyfrowa
gacek A ja się po części zgodzę.

Głębia ostrości jest ok. Owszem. Natomiast samej ostrości z
a b r a k ł o. Nie jest może tragicznie, ale nie jest też
dobrze. Popatrz na kurek i porównaj (wybacz, ale tak,
porównaj, nie zaszkodzi) z głównym tematem dowolnej innej
martwej natury. Ten drugi będzie po prostu w y r a ź n y. W
tym wypadku mam wrażenie pomogłoby zwykłe wyostrzenie - może
zabrakło go po zmianie na rozmiary sieciowe?

Jak chodzi o kadr, nie zgodzę się, że nie ma pomysłu. Pomysł
jest i mi się podoba. Gorzej z realizacją. O ile rurka
biegnąca skośnie z prawej strony jest ciekawa, o tyle
ucięcie kolanka w LG jest zwyczajną pomyłką.

Po trzecie, jeśli chcesz oprzeć kadr na tych liniach, o
których myślę, powinieneś je mocniej zaakcentować. Rurka
jest poza GO i dobrze, ale nie musi zlewać się z tłem.
Wystarczy podnieść kontrast, spróbuj.

Po czwarte, powtórzę za wowa: pooglądaj w galerii zdjęcia
detali i wyciągnij wnioski na przyszłość. Możesz się
oburzać, ale jeśli chcesz się rozwinąć, to jest bardzo dobry
krok. Serio.

Pozdrawiam i powodzenia!
piku 2007-11-30 09:21:58

plus plus
fotografia cyfrowagacek A moim zdaniem coś w tym jest. Wyobraźnia, kojarzenie,
umiejętność dostrzeżenia szczegółu i zarejestrowania go na
zdjęciu. To chyba ważniejsze niż ostrość. Która swoją drogą
tu by nie pasowała. Przyjęta konwencja (a nie jestem jej
fanem) dobrze odpowiada treści i uwydatnia to, co istotne w
tym zdjęciu. Dla mnie plus.

Swoją drogą, nie znam się na fotce.pl, ale jakoś mi to
bardziej do OB pasuje ;)

Pozdrawiam!
redbeard 2007-11-24 17:31:25

fotografia cyfrowagacek Pokazać na OB kadr centralny i od razu zjedzą ;)
A mi się taki kadr w tym zdjęciu podoba, o! Jedno ale, to
chyba wypadałoby cytrynkę przesunąć parę pikseli w prawo -
teraz robi wrażenie lekko odśrodkowej, co po dłuższym
podziwianiu trochę drażni. Może jeszcze chciałbym trochę
ostrzej, ale to już w tym wypadku szczegół.
Samo zdjęcie w swojej prostocie jest rewelacyjne i może być
wzorem nawet dla "doświadczonych". Patrząc na nie wyraźnie
czuję kwaśny smak cytryny. Wyraźnie, jakbym trzymał ją w
ustach. Brrrr... Muszę zaraz zapić czymś gorzkim.
Wielkie brawa za realizm.
kubik 2007-11-13 11:36:12


minus minus
fotografia cyfrowa
gacek BlueDun, chodzi o to, że tutaj kiedyś ponoć początkującym
się pomagało. Rozumiem, że niektórym się odechciało, nie
dziwię się, może się znudzić. Ale może by tak chociaż nie
przeszkadzać tym, którzy chcą pomóc?

Przepraszam wszystkich, że piszę to jako krytykę, należą mi
się przy niej minusy. Niestety pomimo sporej tolerancji na
internetową głupotę przy powyższej kk nie wytrzymałem.
Wybaczcie.
troll 2007-10-31 09:24:57

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
gacek Mi się bardzo nie podobają te jasne plamki na ustach,
zwłaszcza z czarnymi obwódkami. Brzydkie i odciągają uwagę.
Do tego napisy, mają być uporządkowane czy nie? Bo jeśli
nie, to są, a jeśli tak, to "pomóż Hani" burzy porządek i
nie daje nic w zamian. Tak jakby się oderwał i próbował
uciec, bo nie chce być na tym plakacie ;) MZ wystarczyłoby
go przesunąć trochę do góry, mielibyśmy wtedy klarowny
podział napisów dwie grupy. Uwypukliłoby to też całe zdjęcie
i plakat byłby przyjemniejszy w odbiorze.

Takie luźne uwagi, ale to tylko moje zdanie. A ja się nie
znam, a w dodatku to nie moja stylistyka ;)
artgog 2007-10-30 23:36:21

fotografia cyfrowa
gacek Nieostro, szumi - to przy zdjęciach krajobrazowych (tego
typu) jest niedopuszczalne. Brzydki cień przy dolnej
krawędzi. No i nieciekawy podział kadru linią przez środek.
Niebo też takie nijakie. Cyber chyba ma rację jak chodzi o
kolory, zdaje się być lekko zażółcone.

Rada jest prosta: chcesz robić krajobrazy - używaj statywu
(i używaj głowy do używania statywu). Po pierwsze, dzięki
temu będziesz mógł spokojnie robić na długim czasie, z małą
przysłoną i niską czułością. Dzięki temu uzyskasz dużą
głębię ostrości, a nie uzyskasz szumów. Po drugie, statyw
jest nieporęczny, niewygodny w użyciu, ciężko się go ustawia
itepe itede, więc będziesz miał czas na dokładne
przemyślenie kadru, co chcesz w nim mieć, co nie, i w którym
miejscu.

A w międzyczasie popracuj nad ostrością :)

Zdjęcie nie jest udane ale nie zrażaj się - rób dużo, myśl
jeszcze więcej, a z czasem zaczną wychodzić.
Pozdrawiam!
dezmak 2007-10-27 13:10:15

plus plus
fotografia cyfrowa
gacek Co do ramki zgadzam się w 100% z komentarzem Wojciecha7777.
To ważne niestety, źle dobrana ramka może dużo popsuć. Tak
samo jak tło. Kadr mi się dla odmiany podoba, przy tej
perspektywie. Przybliża kwiat i otwiera, wydaje się, jakby
stał obok i wyciągał ręce ku niebu; albo jakbyśmy
rozpoczynali podróż do jego wnętrza... - dużo bym mógł pisać
o tym, dlaczego, ale mi się podoba (z małą uwagą, że z lewej
ucięte, a z prawej za dużo czarnego w tym układzie). Nie
podoba mi się natomiast taka wąska GO przy takim kadrze.
Brakuje miejsca do patrzenia na. Może gdyby cały środek był
ostry? Teraz wzrok jest przyciągany przez płatek z prawej
strony, a to chyba nie był Twój zamysł.
Jak dla mnie - jesteś bardzo blisko. Powodzenia następnym
razem :)
atabe 2007-10-27 12:27:26

fotografia cyfrowa
gacek Cóż, ciężko nawet wady w tym zdjęciu znaleźć. Nieostre, z
brzydkim centralnym kadrem i fatalnym światłem. No i
malutkie. Tyle o braku walorów technicznych, ale i tak nic
to nie zmienia - zdjęcie po prostu nic sobą nie przedstawia.
"Nie niesie żadnych walorów artystycznych" - jak to parę
osób zacytowało. Autorze, obejrzyj uważnie w galerii zdjęcia
makro oraz martwą naturę (bo ta kategoria bardziej tu
pasuje), porównaj zdjęcia z Twoim, obserwuj. I dobrze się
zastanów przed następnym wrzutem, tylko wtedy ma szansę być
lepszy.

Powodzenia!
lysy_foto 2007-10-20 10:31:09

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa