fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowamjasiewicz ok, widzę, że wyłamałem się nieco z moja oceną, więc czuję
się zobowiązany do wyartykułowania co i dlaczego. Nie mogę
odczytać exifa, ale zakładam, że używasz softu w rodzaju
gimpa lub ps'a. Fota ma niezły kadr i rejestrowała ciekawe
światło. Jednak na etapie obróbki coś nawaliło. Albo plik
źródłowy był nieostry i musiałeś ratować się bardzo mocnym
wyostrzeniem, albo jest to duży crop, albo nieumiejętnie
przeprowadziłeś proces zmiany rozmiaru, co skutkuje brakiem
detali i ogólna plasteliną. Do tego doszło zdecydowane
przesycenie kolorów i przekontrastowanie. Patrzę na obraz i
nie czuję powietrza, to jest obrazek, graficzka w
niemiłosiernie landrynkowych kolorach a nie fotografia. Cały
dramatyzm jaki zafundowało niebo diabli wzięli. Nie jestem
ortodoksem bw, ale myślę, że tutaj mogłoby zadziałać.
Oczywiście przy założeniu, że uporasz się z ostrością. Nie
wiem, czy Twój sprzęt robi Rawy. Jeżeli tak, to gorąco
polecam ich edycję. Działanie na 16 bitach daje więcej
swobody i często pozwala na korektę błędów popełnionych przy
ekspozycji. Pozdr
Satie 2009-08-05 19:56:59

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
mjasiewicz Zrobiłeś fotę przedstawiającą fragment miejskiej,
historycznej zabudowy, jednocześnie łapiąc w kadrze tablicę
reklamową. Oglądający ma dylemat, co tak naprawdę chciałeś
pokazać. Jeżeli architekturę to prosiłby się albo szerszy
kadr , albo wręcz przeciwnie bardziej selektywne ujęcie,
skupienie się na detalu, może sam wykusz ale złapany z
portalem i bramą). W obydwu przypadkach elementy reklam
przeszkadzają i wyglądają przypadkowo.
Jeżeli istotna była treść i tablica (chociaż nie widzę
uzasadnienia - brak analogii z architekturą ani jakiegoś
szczególnie kuriozalnego kontekstu) to kadr w żaden sposób
nie kieruje na nią wzroku. Ginie wśród innych elementów
obcięta kadrem. W takim przypadku prosiłby sie kadr
ciaśniejszy, dobrze skomponowany, tablica w roli głównej a
do tego może faktycznie jakis detal współgrający znaczeniowo
z tekstem, może postać.. ale to juz inna fota;]
sphinx_7 2009-07-09 10:22:18

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowamjasiewicz Oczywiście, że mogę tylko nie bardzo rozumiem. Czy chcesz mi
udowodnić, że sie da lepszą jakość wycisnąć? Patrz mój
pierwszy post w tej dyskusji;] I o co chodzi z tym:
"odpowiedniej obróbce fotek na 3 można zrobić mz " Bo chyba
nie o przekadrowanie i ponowną ocenę ;D
mjasiewicz 2009-07-07 11:06:07

fotografia cyfrowa
mjasiewicz Szkoda, ze na linii wzroku gościa, w głębi kadru na tle
jasnej plamy nie stoi dziewczyna:]
pit412 2009-06-30 22:35:29

plus
minus
fotografia cyfrowamjasiewicz bw technicznie ok. Gorzej z kadrem. Brakuje elementu
ustawiającego kompozycje. Mocna plama białego budynku trochę
ratuje sytuacje, ale kadr nie domyka się. Tutaj ucięty
statek, tam niczym nie uzasadnione cięcie cięcie mariny. Do
tego niemal symetryczny ale nie zdecydowany podział kadru w
połowie wysokości. Może cięcie do kwadratu zaraz za dwoma
kutrami cumowanymi burtowo.. Dalej, pomysł z rastrem siatki
na pierwszym planie nie przemyślany. Takie formalne zabawy
są jak najbardziej ok, pod warunkiem, że kompozycja obrazu w
tle współgra z pierwszym planem i nawzajem się uzupełnia i
motywuje. Absolutnie banalny przykład to podkreślenie
mocnych punktów obrazu węzłami siatki. Pozdr
kaikilia 2009-06-30 13:36:36

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
mjasiewicz Nie ma odważnych;]
...zacznijmy od koncepcji. Dziewczę na łące, kwiatuszki,
latawce, wiatr. OK. Zdecydowałeś sie na rekwizyt w postaci
parasolki prosto z fin de siecle. Jak ma się ona do ubioru
dziewczyny? Nijak - gryzie się straszliwie.
Ustawienie modelki. Dziewczę w kwiatkach to z założenia
zjawisko naturalne i spontaniczne. Tutaj mam wrażenie, że
już jej kolana zdrętwiały i patrzy na Ciebie kiedy jej
pozwolisz wreszcie wstać. Więcej, właśnie to spojrzenie w
obiektyw odbiera scenie resztki naturalności.
Kadr; nieuzasadniony pion - czemu nie pokazać szerzej, z
rozmachem - łąka aż się prosi..
Dalej, kadr podzielony horyzontem w połowie - szkolny błąd.
Za wcześnie, aby łamać zasady;]
Ogólnie ze względu na nieprzygotowanie modelki
proponowałbym potraktować ja jako element szerszej
kompozycji, w kontekście przestrzeni łąki, niekoniecznie
centralnie, tak ciasno i dosadnie;]
pozdr
ElaM 2009-06-08 22:58:20

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
mjasiewicz Jako, że debiut, pozwolę sobie na parę słów. Mgła jest
wyjątkowo wdzięcznym tematem. Mgła prześwietlona słońcem tym
bardziej. Ale jest tez piekielnie trudna do prawidłowego
naświetlenia. Automatyka generalnie głupieje. I tutaj tak
się stało. Dalej, fota generalnie podpada pod kategorię
krajobraz. Wybrałeś jakieś założenie parkowe i raczej
koncentrowałeś się elementach przyrodniczych. latarenki i
droga wyglądają przypadkowo. Tytuł staw. to dlaczego tego
stawu trzeba szukać z lupą na zdjęciu, a 50% kadru to
absolutnie nic nie wnoszący trawnik?
Poczytaj na temat kompozycji, mocnych punktów obrazu. To
podstawy które po opanowaniu można łamać;] Kadr powinien być
zrównoważony, harmonijny, bez przypadkowych elementów które
rozpraszają.
Nie wiem czym to było robione (wygląda na komórkę). Jeżeli
mam rację, to nie będę namawiał do dalszych eksperymentów.
Proponuje inwestycję w byle jaką małpkę na której juz można
uczyć sie podstaw kadrowania i myślenia w kategoriach
kompozycji obrazu. Pozdr
wicio30c 2009-06-05 09:26:51

fotografia cyfrowa
mjasiewicz Droga za mało wciąga w głąb kadru. Może gdyby stanąć na
środku i zagospodarować nią większy fragment pierwszego
planu - efekt byłby silniejszy. Dodatkowo silne, rytmiczne
cienie na drodze wzmocniłyby perspektywę. szersze ujęcie też
by było wskazane. Brakuje elementu który jednoznacznie
ustawiałby kompozycję. W centrum kadru mamy dwa drzewa
(plamy o podobnej sile) po których wzrok ześlizguje się w
prawo na przypadkową grupę drzew obciętych kadrem. No i ten
palik na środku ni w kij ni w oko;]
Radziłbym szukać kadru z bardziej czytelną hierarchia
elementów, domkniętego, czyli w miarę możliwości
pozbawionego obiektów odciągających wzrok poza obraz. Jeżeli
juz tniemy, to niech cięcie będzie uzasadnione kompozycją.
Na pejzaż ( i nie tylko) można patrzyć jak na zbiór plam i
linii. Mogą być w układzie statycznym, dynamicznym, ale nie
powinny sprawiać wrażenia wysypujących się poza przestrzeń
zamkniętą krawędzią kadru. Dobrze jest uzyskać wyraźną
separację planów. To jest trudne i nie zawsze ma sens, ale
dobre efekty może dać działanie głębią ostrości.
Co do obróbki. myślę, że żółty zafarb daje wrażenie
ciężkości potęgowane przez przyciemnioną połówką górę. Mi
to specjalnie nie przeszkadza. Jakość może być spowodowana
nie do końca ostrym strzałem. Było ostrzenie programowe, ale
mam wrażenie braku najdrobniejszych elementów, są jakby
pozbijane w kluchy. Pozdr
magnolia 2009-06-02 08:43:37

plus plus
fotografia cyfrowa
mjasiewicz Najpierw merytoryczne. Co miało byc tematem zdjęcia? Pytam,
bo wnioskuje z foty, że chmury i przez przypadek wlazł Ci
kuter w kadr. Jeżeli nadbrzeże i kuter to ciut ciemno
wyszło. Można iść w konturówkę, ale nie przy takiej
pogodzie. Co więcej, przy konturówce lepiej unikać sytuacji
gdy w ten sposób potraktowane są różne, nakładające się
plany. Czyli brak szczegółów w cieniach. Winieta mz nic nie
wnosi, ale widocznie posługujesz się jakimś programem.
Spróbuj tak podziałać, aby nie mieć wysmolonych miejsc.
Jeżeli prześwietla Ci niebo to szara połówka (szklana albo
szop).
A teraz formalności. Dlaczego takie małe? Przecież można bez
straty kb wsadzić większą wersję widoczną po kliknięciu.
Jeżeli brakuje Ci miejsca, to ok, wstawiaj małą ale wyraźnie
napisz że jest większa. Szkoda pracy - nikomu nie będzie się
chciało przez lupę oglądać foty. Dalej. Przy wystawianiu
pracy masz możliwość określenia koloru tła prezentacji. To
bardzo ważne dla odbioru całości. Kolor passepartout może
wydobyć z foty to co najlepsze. Teraz tło razi, obrazek
ciemny, szkoda oczu. Sprawdź jak by wyglądała na czarnym.
Pozdr
asiulka1985 2009-06-01 07:48:12

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
mjasiewicz Wzrok biega po focie i na niczym się nie zahacza. Brak
uzasadnienia takiej, a nie innej głębi ostrości. Kupa
przypadkowych elementów rozbijających kompozycję. Temat
jest tak wyeksploatowany, że pasowałoby nieco więcej
inwencji przy kadrowaniu..
Może inni coś tu widzą. Dla mnie to przypadkowy pstryk.
Pozdr
prorok 2009-05-27 09:13:54


minus minus minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa