fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
unicode Nie jestem pewny czy dokładnie Ci na tym zależało co
uzyskałeś, wydaje mi się, że zdjęcie oceniłeś na małym
wyświetlaczu swojego aparatu. Do tego zdjęcia dałbym kilka
minimetrów więcej góry (dosłownie kilka). Natomiast przy
robieniu fotki zastanowiłbym się nad 2 blendami, jedna
rozpraszająca (światło byłoby bardziej miękkie i delikatne,
przez co pozbyłbyś się przepalenia bluzki modelki), a druga
odbijająca (wyeliminowałaby paskudne cienie które powstały).

No i ostrość zdjęcia też mi nie pasuje. Pracę oceniam jako
słabą.
ladamproject 2010-10-07 21:42:44

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
unicode Drogi autorze, skoro ciekawi Cię opinia o Twojej pracy
postaram się w miarę krótko ująć parę spraw, które rzuciły
mi się w oczy.

Zacznę może od kadru który wydaje mi się całkiem niezły poza
drobną wpadką z obciętym łokciem pana młodego.

Kolejną sprawą jest poza pary młodej, o ile mężczyzna patrzy
się na pannę młodą (zakładam, że ma chociaż uchylone oczy bo
wyszło jak by spał) wyrażając w ten sposób swoje
zainteresowanie, kobieta wydaje się być całkiem obojętna
błądząc wzrokiem gdzieś po niebie. Jeszcze jakby patrzyła w
obiektyw można by było mówić o swoistym portrecie, a tak to
wyszło jak wyszło.

Następna sprawa i chyba najbardziej rażąca są
prześwietlenia, o ile na sukni panny młodej można jeszcze
przymknąć oko, w końcu suknia jest śnieżno biała (lecz mimo
to raczej nie jest dobrze widziany zanik faktury samej
sukni) to na koszuli pana młodego jest już niedopuszczalny.
Nawet kołnierzyk zanika z braku detali przez nadmierne
naświetlenie. Myślę, że taki problem na przyszłość może
zostać rozwiązany poprzez dobór jaśniejszego tła co
spowoduje mniejszy kontrast oraz umiejętnym używaniu
kompensacji ekspozycji. Pod tym względem zdjęcie nie zostało
nawet uratowane przez konwersję do B&W. Temat
prześwietlonych kwiatów pominąłem.

To mniej więcej byłoby na tyle. Pozdrawiam i życzę udanych
kadrów.
szamac 2010-10-03 00:05:55

plus plus plus
fotografia cyfrowa
unicode Niestety zgadzam się z ant_z, fotografia ma wartość jedynie
emocjonalną i to dla Ciebie, fotka typowo albumowa, takie
cięcia dla mnie nie do przyjęcia, kadrowanie też nie jest
dobre. I teraz to co masakruje zdjęcie najbardziej NIE OSTRE
OCZY, klasyfikują dla mnie fotografię w koszu.

Fajna minka słodkiego maluszka nie wystarczy by uzyskać
przychylność użytkowników na portalu foto. Jeżeli często
fotografujesz maluszków (nie mogę tego stwierdzić bo nie
widziałem Twojego PF) to polecam Ci zakup stołu do
fotografii bezcieniowej, wtedy naprawdę możesz uzyskać fajne
efekty - widziałem takie zdjęcia i naprawdę robiły na mnie
wrażenie (oczywiście to nie jest obowiązek ani recepta na
dobrą fotkę). Jest też inna sztuczka na robienie
fajnych/ciekawych zdjęć dzieci - ustawiasz aparat na
statywie podłączasz do niego wężyk lub z pilota wyzwalasz
aparat, a między czasie zabawiasz bobasa - efekty w ten
sposób uzyskane na pewno Cię zaskoczą.

Polecam też zakup książki foto o tematyce dziecięcej - po
przeczytaniu takiej pozycji na pewno sama zaczniesz
wyłapywać błędy w swoich pracach.

Na razie tyle mi przyszło do głowy, jeżeli popracujesz nad
swoim warsztatem na pewno będzie lepiej, nikt nie był od
razu mistrzem w swoim fachu.

Pozdrawiam.
kejt 2010-09-26 22:08:54

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
unicode Troszeczkę się z Tobą nie zgadzam. Jedynie co jest tu
zrobione to rozmazane tło reszta pozostała oryginalna.
"Przez szyby prześwituje normalny świat, odbija się w
nadkolach" z tym akurat się zgadzam, zwróciłem na to uwagę
dopiero wtedy jak już wystawiłem tą fotkę. To moja pierwsza
tego typu wstawka dlatego też nie ustrzegłem się drobnych
błędów. Co do "rejestracja i koła też są wyciągnięte"
zupełnie nie wiem o co Ci chodzi (wyciągnięte z czego?).
Niemniej jednak dziękuję za klika słów wyjaśnień, następnym
razem bardziej się postaram. Pozdrawiam.
unicode 2008-07-07 22:30:48

fotografia cyfrowa
unicode Ta fotka absolutnie do mnie nie trafia, trochę pola,
rozmazana ciężarówka i drzewo wyrastające z przyczepy....
Myślę, że fotka była by znacznie ciekawsza jakbyś złapał
ostrość odwrotnie niż to zrobiłeś, czyli ustawił w aparaciku
pokrętło na zdjęcia obiektów w ruchu lub też sam w trybie
manualnym wybrał odpowiednie ustawienia i zaczął
"celownikiem" aparatu śledźć poruszający się obiekt, razem z
nim przesówać się aparatem i pstryknąć fotkę. Efekt: ostry
obiekt, a tło rozmyte - znacznie ciekawsze byłoby zdjęcie od
tego co wystawileś. Do tego oczywiście przydałby się jeszcze
statyw.
koza_czek 2008-07-07 10:41:07

fotografia cyfrowa
unicode Afropolak, dzięki za komentarz i masz rację, zdjęcie zostało
"dotknięte" PS-em.
MaxyM, będę pamiętał o tym w przyszłości:)
unicode 2008-07-06 17:32:33

fotografia cyfrowaunicode Może gdzieś tam koncepcja była dobra ale zrealizowanie jej
już było chyba poza zasięgiem.
Kompozycja fotografi jest nie do przyjęcia. Poucinane głowy
ludzi też nie poprawiają ogólnego wrażenia. Do tego wszyscy
są czerwoni!? nie wspominając już o wielkości tej fotki.
Wszystko to składa się na moderację tej pracy, gdyż
fotografiom wykonanym telefonem komórkowym, obiektywni mówią
NIE!
Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia w przyszłości.
ingk 2008-06-17 23:03:45

plus
fotografia cyfrowa
unicode Już dawno nie widziałem tak słabej pracy. Brak tematu,
fatalne wykonanie, brak jakiegokolwiek pojęcia o fotografii.
Zdjęcie chyba zostało przypadkowo wykonane przez upadający
aparat.
Autorze, Twoja praca jest idealnym przykładem jak nie
powinno robić się zdjęć.
Pozdrawiam i życzę w przyszłości lepszych prac, a przede
wszystkim przemyślanych.
Kejm 2008-06-14 18:28:45

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
unicode W ramach odpowiedzi pozwolę sobie napisać krytykę:
Odpisujesz mi, że nie jestem "wrażliwy artystycznie", a
tymczasem uważam, że fotografia jest bardzo słaba
technicznie, można by było znacznie lepiej wykonać tą fotkę.

Podobno najważniejsze jest pierwsze wrażenie, a w przypadku
tej fotografii moje wrażenia nie są pozytywne... i nie piszę
tutaj o samym zjawisku (wschód/zachód słońca), a o
fotografii, którą wykonałeś.
Mam wrażenie, że po prostu to był zwykły "pstryk" i albo mam
rację albo jeszcze dużo pracy przed Tobą, jeżeli się mylę.
Na obiektywnych jest pełno zdjęć o tej tematyce, znacznie
lepiej wykonanych (sugeruję przejrzenie tych fotek) i nie
oceniaj mojej wrażliwości artystycznej, tylko z dystansem
podejdź do swojej pracy.
Pozdrawiam serdecznie i życzę lepszych zdjęć w
przyszłości.
CzokoMasta 2008-06-14 14:00:19

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
unicode Na stronie zamieszczona jest tabelka ze skalą ocen,
wystawienie oceny, nawet bez uzasadnienia odwołuje do tej
właśnie tabeli. Jeżeli mimo to, tak pragniesz mojego
uzasadnienia to proszę: oceniłem zdjęcie na 0, gdyż uważam,
że jest ono słabe, nieciekawe, nie przedstawia niczego, co w
jakikolwiek sposób mogłoby mnie zatrzymać. Do tego dochodzą
te kolory, nie wiem czemu ma służyć takie zabarwienie tego
zdjęcia. Dodatkowo, jeżeli tematem zdjęcia jest cyrk, to
jest to najbardziej nieciekawy sposób pokazania go, jaki by
można było sobie wybrać. Mam wrażenie, że było to
przypadkowe "pstryk", gdyż akurat przelatywał samolot.
Pozdrawiam serdecznie i życzę dalszych eksperymentów.
tekk_ 2008-06-02 22:05:07

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa