fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Fotoamator. Niestety tylko aparat kompaktowy. Ale sie staram :) Czekam na wszystkie konstruktywne krytyki, aby moje zdjecia od strzalu do strzalu byly coraz lepsze! ;)
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaPawelG Moim zdaniem nieatrakcyjnie. Przede wszystkim przeszkadza
ogromny cien zaslaniajacy glowny obiekt oraz psujacy jego
ksztalty. Odwraca uwage od samych budynkow. Ponadto
wprowadza pewne niezrownowazenie - cieple kolory w miejscach
oswietlonych a zimne w cieniu. Dotyczy to nie tylko budynkow
ale takze pozostalej czesci kadru. Podejrzewam, ze to bylo
przed zachodem, wiec albo ciut wczesniej albo lepiej - po
wschodzie. Ponadto autor skadrowal tak, jakby chcial
umiescic odbicie w wodzie w kadrze. Jednak go tam prawie nie
ma, gdyz woda jest wzburzona. Nalezaloby wybrac taki dzien i
taka pore dnia (pewnie to bedzie swit) w ktora woda jest
gladka. Albo wykadrowac tak, by odbicie nie probowalo
konkurowac ze swoim pierwowzorem. Ponadto moznaby zadbac o
rownowage, w chwili obecnej ciezar zdjecia jest po jego
lewej stronie. Drobne budynki w oddali po prawej nie
rownowaza a wrecz tylko probuja konkurowac z glownym tematem
odbierajac mu sile wyrazu. Wiec sugeruje byc moze
przesuniecie kadru w lewo? Nie wiem co jest tam dalej
oczywiscie, ale jesli nie ma tam nic przeszkadzajacego
mogloby wprowadzic wiecej rownowagi do zdjecia. A poza tym
temat rzeczywiscie juz nie jeden raz sie pojawial, nawet ja
pamietam skads ten widoczek ;)
Cwiet 2009-03-04 20:45:36

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
PawelG Moze nie to, ze nieostre, ale po prostu ostrosc w
niewlasciwym miejscu. Autor zapewne chcial pokazac dym, ale
na pierwszym planie jest ciezarowka, a ona jest nieostra (go
zaczyna sie mniej wiecej od tylnych kol).
Jesli auto robione od przodu - proponuje ostrosc na
maske/swiatla (ogolnie kabine, tu jest dosc duza go)
Ale przede wszystkim doradzam inny kadr. Jesli to ma byc
palenie gumy to nalezaloby pokazac troche tego palenia -
czyli kadr bardziej z boku (od tylu bylby nieciekawy przez
dym).
Do tego jeszcze nalezy wybrac odpowiedni moment. W chwili na
zdjeciu auto juz nie "mieli" kolami, wiec ten dym nie ma
jakiegos uzasadnienia - jakby ktos palil ognisko z tylu ;)
Widac, ze prawdopodobnie palilo wczesniej - pozostawilo
slady, ale nawet nie jestem pewien tego, bo juz odjechalo
daleko od nich...
podsumowujac: lepszy kadr + wlasciwy moment + wlasciwie
ustawiona ostrosc...
przejrzalem komentarze:
panning raczej nie wyjdzie, bo przewaznie takie palenie gumy
jest w miejscu albo przy prawie zerowej predkosci...
marqs60 2009-01-22 01:34:37

plus plus
fotografia cyfrowa
PawelG w kwestii bardziej uzupelnienia pierwszej kk:
moznaby sie pokusic o wykorzystanie pokazanej lampy jako
zrodla oswietlenia ladnie modelujacego twarz (mam wrazenie,
ze pomysl na zdjecie byl mniej wiecej taki). Tylko jest
kilka "ale":potrzebny jasny obiektyw i aparat malo szumiacy
na wysokich iso, jak najmocniejsza zarowka w tej lampie
(zaleznie od mocy tego swiatla nie koniecznie wszystko naraz
;) )
jesli przy pomocy tej lampy ustawimy modelke tak, by
oswietlalo ja swiatlo boczne, to najprawdopodobniej bedzie
potrzebne slabsze doswietlenie z drugiej strony - blenda,
czy podobna druga lampa ale ze slabsza zarowka lub po prostu
ustawiona w pewnej odleglosci
kolejne zastrzezenie: tlo:
-za blisko modelki
-nie potrzebne ciecie po prawej stronie - raczej wskazane
byloby wybranie miejsca bez laczenia kolejnych fragmentow
zaslony - obecnie z prawej strony widac kreske tnaca cala
kompozycje w pionie
-brzydko wyglada biala sciana na dole - rozwiazaniem byloby
zastosowanie innego kadru jak sugeruje poprzednia kk (np 7/8
sylwetki - ciecie w polowie lydek) lub inne rozwiazanie
zaleznie od fantazji
venomer powiedzial juz o swietle, ale ja jeszcze dorzuce, ze
tutaj bardzo gryzie sie oswietlenie o roznej temperaturze
barwowej - dlatego wczesniej pisalem o drugiej podobnej
lampce. Flesz ma blysk zdecydowanie zimny, a zastosowana
lampka zdecydowanie cieply.
reszta mniej wiecej jak w poprzedniej kk ;)
Ogolnie radze troche poczytac o kadrze, kompozycji, swietle
itd - wlasciwie dowolna ksiazke nt. fotografii...
Jakub600 2009-01-21 01:55:14

fotografia cyfrowa
PawelG No niby i konturowka wyszla calkiem ladnie. Ale rzeczywiscie
malo pokazuje. Bo jesli to maja byc Tatry, to nie moga
zajmowac waziutkiego poziomego paseczka. Na 90% kadru
absolutne nic sie nie dzieje, a pozostale 10% tego nie
usprawiedliwia. Zalecalbym zrobic z tego panorame (w ktorej
by nie bylo ogromnych pustych polaci zdjecia) lub skadrowac
na jakis bardziej konkretny obiekt tak, by oko mialo na czym
sie zatrzymac...
PREZES_KGT 2009-01-15 00:11:06


minus minus
fotografia cyfrowa
PawelG Zgadzam sie z krytykami, ale pozwole sobie dodac jeszcze
jedna uwage. Gregsk o tym napomknal, ale nie wyjasnil o co
chodzi. Mam na mysli tlo: nalezy bezwzglednie usunac te
zielone listki z kadru, odwracaja uwage od glownego
przedmiotu. Jesli tlo nie odpowiada, czasem warto samemu je
stworzyc? Nalezy zadbac o jakies spokojne, zrownowazone, nie
odwracajace uwagi od glownego przedmiotu. W jakies ksiazce
(chyba Scotta Kelby'ego?) wyczytalem ciekawa porade: na
spacery chodzi w czarnej marynarce i jesli znajdzie cos
ciekawego w stylu grzybka - zdejmuje ja, prosi kogos o
potrzymanie i dopiero wtedy robi zdjecie. Tak mi sie
przypomnialo, moze komus sie przyda ;)
Reszte uwag jak w poprzednich kk, nie ma sensu powtarzac...
Dakron 2009-01-14 23:55:50

plus
fotografia cyfrowaPawelG bardzo ciekawe. podoba mi sie. Zeby nie bylo za slodko 2
propozycje:
- galazka minimalnie w lewo i dol, tak by sie znalazla
blizej silnego punktu kadru
- te dwa patyki w ld tez mz nie dodaja rownowagi zdjeciu, a
wiec sa zbedne, wolalbym bez nich. bylby taki minimal ;)
ale zdjecie bardzo fajne, uwagi po prostu do przemyslenia,
to tylko dwa pomysly, bo wydaje mi sie, ze byloby jeszcze
lepiej :)
toohot 2009-01-13 01:30:37

plus
fotografia cyfrowaPawelG Zgadzam sie z komentarzami. Ale widze Twoj zamysl. Jak we
wspomnianej galerii - nastepnym razem aparat nizej (znaczy
wiem, czesciowo bedzie ponizej betonu!, moze za brzegiem
betonu wykopac maly dolek, lub w jakikolwiek inny sposob to
wykonac - Twoja inwencja). Da to efekt powiekszenia auta
(aparat powinien patrzyc na autko z dolu a nie z gory).
Umiesc Lambo na tle czegos wiekszego - tak jak probowales na
tle domu, ale tak, zeby bylo odniesienie skali (oczywiscie
spaczonej, czyli by autko wygladalo na wieksze, jakby bylo
prawdziwe ;) ) - idealnym przykladem jest zdjecie w
wymienionej galerii - ludziki na ulicy w miescie... W
przypadku Twojego zdjecia pomogloby zastosowanie dlugiej
ogniskowej - to "splaszcza" obraz, obiekty w oddali wydaja
sie wieksze i blizsze pierwszemu planowi.
martinus_ven 2008-12-16 00:00:18

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPawelG No moze nie bardzo slabe. To przesada. Zdarzaja sie tu duzo
gorsze ;)
Ale troche brakuje ostrosci, narzuta w LD nie bardzo pasuje
do reszty, modelka tez moglaby nie patrzyc w obiektyw, moze
wyrazac jakies uczucia? radosc, smutek, zamyslenie,
cokolwiek ;)
Nad kadrem tez moznaby popracowac. Albo zdecydowac sie na
pokazanie torsu (wtedy tez odpowiednia poza i swiatlo, bo
obecnie tam jest cien) albo ograniczyc sie do twarzy. Taka
moja malenka sugestia ;)
pyton 2008-12-07 23:12:14

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
PawelG Robiac taki studyjny portret nie bij fleshem na wprost.
Wprowadzajac boczne swiatlo modelujesz twarz / calego modela
i likwidujesz odblaski flesha.
Warto byloby tez inaczej ustawic modela - moze jakas
ciekawsza poza, raczej nie na wprost i nie patrzacy w
obiektyw!
Tlo tez mogloby byc ladniejsze (chocby wyprasowane, jesli
nie masz niczego innego ;) )
Model tez nie koniecznie w centrum kadru ;)
,.,. 2008-12-07 22:32:09

plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
PawelG Nic specjalnego tu nie widze...
Nastepnym razem:
Zadbaj o ladne tlo (a nie wcinajacy sie regal, firanka
pomieszana ze sciana)
Nie bij fleshem na wprost (powstal koszmarny cien za
modelem, zlikwidujesz odblaski na twarzy czy aparacie) -
poodbijaj od scian.
To takie minimum ;)
blackdevil 2008-12-07 22:18:07

fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa