Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| Saint | Najmniej polowa dzieciakow na tym zdjeciu jest zaslonietych
Twoim cieniem :( Z tego zdjecia raczej wyciagnol bym portret
chlopca po lewej stronie. | PREZES_KGT | 2007-02-03 13:48:00
|
| PREZES_KGT | ta fotka w zasadzie nie ma żadnej wartości, wrzuciłem ja tu
bowiem jestem pod wrażeniem tego co widziałem. Pełne
zadymienie rejonu, w dymie cztery retorty i dwóch ludzi. W
zasadzie to nic nie było widać, słabe światło przy pełnym
zachmurzeniu przytłumione gęstym dymem. Czułośc 3200 ISO z
lekko szumiącą matryca DX i dym dąło zbyt mało zadawalający
efekt końcowy. Co tu więcej mówić, Bieszczady to piękna
kraina ale pod warunkiem że jest tam w miarę przyzwoita
pogoda. | PREZES_KGT | 2007-01-23 09:22:31
|
| fotomaniac | Jakbym mógł to bym sobie zabluzgał z radości. Zdjecie jest
po prostu rewelacyjne. Miły kontrast i nawet te białe okno
nie przeszkadza. kompozycja wyśmienita. szkoda tylko ze ciut
ostrości zabrakło z lewej strony ale to juz tylko ot tak
sobie marudze. Muszę pogratulować fotki bo jesteś nieliczną
osobą w całym tym miejscu która postawiła na warsztat! widać
że zdjęcie od początku miało być czarnobiałe (nie jest to
jakac głupia bezsensowna przeróbk a z koloru typu "bo w
kolorze było przecietne"). Reasumując- solidny warsztat
dokumentalnej fotografi b&w. | PREZES_KGT | 2007-01-11 14:06:33
|
| Shimo | Coś jest nie tak z tą fotą. Kompozycyjnie moim zdaniem jest
ok ale sielankowy wiejski widoczek wygląda jakby przejechał
przez niego jakiś pojazd gąsiennicowy rozbryzgując zarośla.
Jeśli taki był zamysł autora to chyba nie pasuje do tego
takie ujęcie, typowe dla idyllicznych widoczków. Jednym
słowem mamy bałagan w kadrze i trudno dorobić do tego jakąś
teorię. | PREZES_KGT | 2007-01-03 16:21:54
|
| trolu | Widać, że próbowałeś stworzyć coś z niczego i całkiem dużo
osiągnąłeś. Zastosowales sie do zasad złotego podziału w
kompozycji, masz ziarno, jest nastrojowa tonacja... ale tak
naprawdę niczemu to nie służy bo temat sam w sobie jest mało
ciekawy. Estetyczną stonę pracy zakłócają też różne
"paprochy" jak np to coś przy lewej krawędzi kadru. | PREZES_KGT | 2006-12-12 19:10:54
|
| PREZES_KGT | Trurl odpowiadam: Po obrobieniu zdjęcia przy zapisie daje
opcję ICC. Monitory mam ustawione do standardu AdobeRGB 1998
zgodnie z oprogramowaniem Adobe Photoshop 7.0CE PL którego
używam. Jak masz oryginalne oprogramowanie, bez pchania
paluchów przez "informatyków-kopiarzy" to przy pierwszej
instalacji program cię zapyta czy chcesz taki standard
załadować i pracować nim na stałe:) Lab wydrukował zdjęcia
bez wprowadzania jakiej kolwiek korekcji:) tyle czy trudno w
to uwierzyć?
Dlaczego użycie standardu AdobeRGB jest poważnym błędem? | PREZES_KGT | 2006-12-01 12:42:16
|
| Trurl | To bardzo ciekawe co piszesz, ja mam jednak poważne
wątpliwości.
Skoro twierdzisz, że pracujesz w "standardzie AdobeRGB" to
zapewne Twoja robocza przestrzeń barw jest przestrzenią
AdobeRGB. Ciekawi mnie czy w pliku dostarczonym do labu był
osadzony profil ICC opisujący tę właśnie przestrzeń roboczą
i czy lab wziął to pod uwagę. Lub czy dokonałeś konwersji
pliku do fizycznej przestrzeni barw labu z pomocą profilu
ICC wziętego z tegoż labu.
Jeśli nie, to ciekawe skąd mianowicie lab wytrzasnął
informację kolorymetryczną niezbędną do poprawnego
zreprodukowania pliku zapisanego w "AdobeRGB" (wiem że w
takim przypadku z nikąd i po prostu wyszło jak wyszło
;-))...
Ciekawi mnie jeszcze, czy w ramach "ustawiania monitora
zgodnie ze standardem AdobeRGB" jako profilu monitora taż
przypadkiem nie używasz profilu "AdobeRGB" (byłby to poważny
błąd ;-)). | PREZES_KGT | 2006-11-30 19:29:34
|
| PREZES_KGT | Witus chodzi o natural color:) serdeczne za dzieki za
krytyke jet rzeczowa i pełna konstruktywnych wskazówek:) | PREZES_KGT | 2006-11-25 21:53:37
|
| Witek_M | U mie sa cięte kamyczki własnie dlatego, żeby nie było tak
jak u Ciebie. Czyli, zeby sie woda nie wylewała z kadru...
Kolor widzę, że też inny. Myslę, że to kwestia filtu
polaryzacyjnego, którego użyłem i długości naswietlania. U
mnie był bardzo długi czas i maksymalna przysłona (ok 45). | PREZES_KGT | 2006-11-24 15:10:44
|
| PREZES_KGT | Zasugerowany Waszymi wypowiedziami na temat fioletowego
śniegu na moich zdjęciach, udałem się do labu gdzie zrobiłem
odbitki 19 fotografii w formacie 15x21. Odbitki na papierze
Kodak Professional robione na maszynie o rozdzielczości 400
linii na cal bez korekcji – czyli tak jak jest
zapisane w pliku. Ku mojemu zadowoleniu a Waszemu - zapewne
zdziwieniu – stwierdzam z cała odpowiedzialnością, że
powinniście pomyśleć o kalibracji monitorów lub ich
wymianie:) Na odbitkach śnieg jest biały z dominantą żółtego
koloru, wszystkie fotki maja jedną wadę - dominanta żółtego
spowodowana nasyceniem, które nie odpowiada standardowi
labu, ba przy zbytnim nasyceniu żółtego śnieg nie będzie
fioletowy tylko kremowy, żółty lub pomarańczowo-kremowy:) W
związku z powyższym mam prośbę dla tych fioletowych, jak już
zamierzacie coś napisać to pomińcie ten problem, bo to wina
Waszych kompów:) Pozdrawiam i dziękuje bo dzięki Wam
dowiedziałem się jakie naprawdę robię pliki (wzór chiński
średnio nasycony:) ) | PREZES_KGT | 2006-11-20 19:39:06
|