fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Moje hobby to akwarystyka a od jakiegoś czasu również fotografia, mam nadzieję że dzięki Waszym opinią będę mógł poprawić swoje umiejetności i robić lepsze zdjęcia.
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaMavors skimi, jak widzę wypowiedziało się parę osób, które jednak
coś w tym foto pozytywnego zobaczyły, i to opisały, więc mi
niewiele do napisania pozostało. Oczywiście dziękuję za
wszystkie uwagi w tym Twoje. Zrozumiałe jest że fotografia,
ta czy inna nie wszystkim musi się podobać, bo każdy widzi
coś innego. Obawiam się ze Ty nie zobaczysz tu tego co ja,
lub koledzy z pozytywnymi komentarzami, bo po prostu ta
tematyka Ciebie nie interesuje i jest Ci całkowicie obca.
Tak jak napisałem na początku, nasze fotografowanie to inne
światy i wcale nie uważam ze któryś z nich jest lepszy. Tak
jak nikt nie ma monopolu na rację tak i nie ma monopolu na
jedyny słuszny model i schemat fotografowania. Dlatego mam
taką zasadę że osobiście nie "jadę" po fotografiach których
nie rozumiem, a po których widać że nie są przypadkowym
pstrykiem, jak choćby Twoja seria "Drzewo" czy "Mae West".
Zgadzam się że ta fotografia znajdzie większe uznanie wśród
pasjonatów lotnictwa, niż u osób z tematyką nie związanych,
choć i u nich liczyłem na odrobinę zrozumienia. Bo skoro
piszesz że kadr jest ok, że widzisz trud ... jabe, któremu
też się to foto nie podoba, napisał o "niezwykłości ujęcia"
... technicznie też jest ok ... to czego chcieć więcej od
fotografii reportażowej, jeśli nie właśnie niezwykłego
ujęcia, w dobrym kadrze i dobrze wykonanego technicznie ?
Przecież w takiej fotografii nie mamy do czynienia, z
modelem który możemy ustawić, dobrac pozycje do
fotografowania, dobrać światło, porę dnia itd a potem
jeszcze sztucznie podmalować. Dlatego fotografie reportażową
ciężko porównywać z fotografią artystyczną.

Tak na marginesie, jak to foto
powstało:http://farm2.static.flickr.com/1261/5101926550_664b
cb8fd9_o.jpg
przelot na tym zdjęciu miał miejsce z 30 sekund wcześniej, a
ja jestem w tej grupce ludzików bezpośrednio pod samolotem.
Mavors 2010-11-11 22:34:59

fotografia cyfrowakichu1979 sledzenie obiektu to tylko wierzcholek gory lodowej. z tego
co widze jest tak, ze osobom nie majacym pojecia o
fotografii lotniczej/ptasiej/sportowej wydaje sie, ze zeby
zrobic dobre zdjecie to sie idzie, bierze aparat, celuje w
ptaka/samolot/sportowca robi pstryk i gotowe. nic bardziej
blednego. tutaj takze mamy do czynienia ze swiatlem i
umiejetnoscia jego wykorzystania, pomyslem na zdjecie,
kadrem. od tej jak ustawimy aparat, kiedy nacisniemy spust
zalezy nie tylko w jakim momencie sfotografujemy sam
samolot/ptaka/sportowca, ale takze co znajdzie sie w tle,
jak dopelni kadr, jak sie bedzie z nim komponowalo i jak
zostanie jako gotowy obraz przedstawione. bez polaczenia
tych wszystkich umiejetnosci nie powstaja co najmniej dobre
lub bardzo dobre zdjecia lotnicze/ptasie czy sportowe.
dodatkowym utrudnieniem jest to, ze wszystkie te decyzje
trzeba podejmowac w ulamku sekundy... na pokazy lotnicze
jezdzi mnostwo osob, ale niewielki odsetek z nich przywozi
bardzo dobre zdjecia... zastanawialiscie sie dlaczego ??
wielu osobm z ktorymi rozmawialem o fotografii lotniczej
wydaje sie to nic wielkiego i prosty temat... i tak,
slyszalem tez argumenty, ze to nie jest fotografia. tak sie
ciekawie zlozylo, ze czesc z nich pozniej probowala... i
pokora przyszla wraz z pierwsza lekcja... jedyny problem z
ta fotografia, ze ciezko do niej dorobic filozofia pt.
"czarno biale rozmazane zdjecia to sztuka" :)))

Mavors 2010-11-11 21:08:09

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowamcin70 Całkowicie zgadzam się z @szaman. Jest wiele różnych
rodzajów zdjęć na tym portalu i każdy z nich ma swoją
specyfikę. Nie wszędzie książkowe zasady kompozycji są
najważniejsze i mają zastosowanie. Poza tym wiele ze zdjęć
robaków i zwierząt, prezentowanych dość licznie na
obiektywnych, wyróżnia się głównie tym, że są wykonane
perfekcyjnie technicznie tj. ostre i są tu oceniane bardzo
wysoko. Tutaj trudność jest jeszcze większa gdyż samolot,
który jest tematem zdjęcia porusza się bardzo szybko i
teleobiektywem ( a taki musi być w tym przypadku
zastosowany) bardzo trudno go trafić i uzyskać odpowiednio
dobre jakościowo zdjęcie. Co więcej aby znaleźć się na
poziomie powyżej chmur też nieco wysiłku trzeba włożyć. Tym
bardziej należy docenić tę fotografię i autora.

Mavors 2010-11-11 20:55:22

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaszaman Dawno nie czytałem tak niezróważonej emocjonalnie krytyki.
Skimi- Ty się zdecyduj czy się zdjęcie podoba czy nie.
Każde napisane przez Ciebie zdanie definitywnie zaprzecza
zdaniu napisanemu wcześniej przez Ciebie.
Czy kadr nie składa się z elementów kompozycji obrazu? "Kadr
jest bardzo ok"- cytuję Ciebie, ale kompozycja Ci nie
leży...................... Bądź konsekwentny.
I właściwie tak jest z Twoją krytyką do końca.
Napisałeś "Napiszę co ja tu widzę" a ja Ci napiszę że nic
nie widzisz i niczego ze zdjęcia nie wyniosłeś.
Popatrz na oświetlenie samolotu, słońce zawsze świeci od
góry gdzie byś na kuli ziemskiej nie był.
A więc autor zdjęcia nie miał potrzeby odwracania samolotu.
Zresztą popatrz na tło jak rosną drzewa, wierzchołkami do
góry.
W dolnej części zdjęcia widać chmury, a więc samolot i autor
musieli być nad nimi. Czy leciał innym samolotem??? A może
stał na szczycie góry. To już sprawa autora. Ale jak napisał
w uwagach: Axalp 2010 i ten zapisek wzbudza szacunek.
Każde zdjęcie jest dokumentem i my wszyscy jesteśmy
dokumentalistami życia, przyrody czy zachodzących
zjawisk..... Pojedź kiedyś na pokazy lotnicze lub spróbuj
spoterki, zobaczysz że nie jest tak łatwo.

Ale w Twej krytyce jest jedno stwierdzenie za które dasz się
lubić: "stanowi pewien rodzaj trofeum, jest świadectwem
podjętego trudu."

Jeżeli Cię uraziłem którymkolwiek stwierdzeniem to
przepraszam.

Pozdrawiam.
Mavors 2010-11-11 19:57:23

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaskimi Raczej masz rację.
Napiszę co ja tu widzę a Ty napisz co Ty tu widzisz. Może
nauczę się patrzeć na takie prace.
Jak każda fotografia jest to uchwycenie światła na materiale
zdolnym do tego i w tym aspekcie nie różni się od innych
fotografii, dlatego ośmieliłem się tu coś napisać.
Kompozycja jest dość ok, trochę niezrównoważona (za ciężko
jest w PG kosztem LD) ale rozumiem, że istotnym elementem
tej pracy jest też smuga spalin (czy jak to zwał) - choć z
punktu widzenia kompozycji jest za mało znacząca (wszystko
oczywiście moim zdaniem). Kadr jest bardzo ok. Główny
bohater jest poruszony w taki sposób, że poruszenie owo
niczego mu nie przydaje (np. dynamiki) a jedynie odbiera
(czytelności). Uchwycenie go w tym momencie (może
kolekcjonersko rzadkie i sportowo wymagające) pogorszyło
nieco czytelność samolotu (zwłaszcza kabiny i jej okolic,
powierzchni skrzydeł) i uczyniło najważniejszym elementem
kadru czarne półkole na podwoziu (;) jakiś dyfuzor??).
Przedstawienie samolotu na tle zbocza bardzo mi się podoba,
ciekawie przedstawia skalę i przestrzenność ujęcia.
Odwrócenie samolotu, zaakcentowane tytułem, dla mnie nic nie
wnosi. Dla kolekcjonerów może jest gratką - na portalu nie
tylko dla kolekcjonerów może nie być należycie docenione. Na
markach maszyn się nie znam i jeśli jest to jedyna na
świecie wersja z takim wyposażeniem to nie umiem tego
docenić. Wartość dokumentalna tego ujęcia jest mi nieznana -
nie ma to jednak związku z jego wartością fotograficzną.
Z fotograficznego punktu widzenia wydaje mi się ta praca
porównywalna do nie najlepszego zdjęcia dokumentalnego ptaka
w locie. Nie zachwyca, nie zadziwia, nie ekscytuje, o niczym
nie mówi, nie stanowi żadnej wypowiedzi fotografa ale
dokumentuje zjawisko i stanowi pewien rodzaj trofeum, jest
świadectwem podjętego trudu.
Pozdrawiam i chętnie przeczytam Twoje zdanie na temat tej
pracy. Chciałbym się czegoś na temat takich zdjęć nauczyć.
:)
Mavors 2010-11-11 16:21:32


minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowaQuintus Wiatm

nie ma się co rozpisywać więc krótko
- Ładnie
- Czysto
- Dobry układ kadru
- Stonowana kolorystyka

Jedyną rzeczą na minus jest ramka.
Mavors 2007-11-22 19:56:45

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowayoki a tu mała krytyka ja na twoim miejscu usadowił bym ten domek
z pierwszego planu w Lewym dolnym rogu, i pobawił bym się z
różnymi perspektywami. ot moje zdanie Artur
Mavors 2007-11-22 19:55:52

plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaArvena szkoda,ze nie ma tutaj opcji popraw fotke....ja ja
poprawialam...jesli chcesz wysle na maila,....(dodalam
kontrast i troszke kolorku)....pozdrawiam..-A.
Mavors 2007-06-03 23:25:56


minus minus minus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa