fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowablurppp Yooreck chesz połączyć wodę z ogniem. Taki kadr jest możliwy
jedynie przy pomocy szerokiego szkłą, w tym wypadku to było
10 mm , jak wiesz ultraszerokie słoik nie dają mozliwości
krótkiej GO. Co do b/w to mam też taką wersje, ponieważ jest
to jednak zdjęcie reporterskie więc nie widziałem sensyu
desaturacji, chciałem w miarę wiernie pokazac miejsce, z
tego samego powodu ludzie w tle nie zostali wysteplowani.
blurppp 2009-01-14 14:33:48

fotografia cyfrowayooreck Moim zdaniem.. czołg zlewa się z tłem, osobiście
zmniejszyłbym głębię ostrości, wyciągnął czołg z tła by
dominował.. tutaj po chwili dopiero daje sie zauważyć i moim
zdaniem, kolor przeszkadza.
blurppp 2009-01-14 08:16:26

fotografia cyfrowablurppp dzięki za radę
kolor zielony ( jadowity miał trochę odrealnić,) sugerowane
cięcie musze sprawdzić :)
blurppp 2009-01-05 15:05:09

fotografia cyfrowaQuintus Witam

Fotografia razi na pierwszy rzut oka swoją barwą - niestety
odcień żółtego noże nie każdemu odpowiadać - taki niezbyt
fajny efekt dają świetkówki.

Moją propozycją jest zmiana kolorystyki na B&W odcienie
czerni i bieli powinny temu nadać bardziej głębszego
wyrazu.

Dziwnie też wyszły świetlówki na suficie - poruszone.
Druga propozycja zmiany moze być nieco drastyczna ale
niemniej efektowna - cięcie równo z czarną linią na suficie
i cięcie za czwartym rzędem kafelek od dołu - efekt
panoramiczny.
blurppp 2009-01-05 14:23:02

plus plus
fotografia cyfrowaRob3rt ładna tonacja, ciekawe miejsce, podoba mi się winieta dodaje
coś temu miejscu, pozdrawiam z Cyfrowej :)
blurppp 2008-12-16 18:23:11

fotografia cyfrowaR66r Myślę że tytuł powinien brzmieć "W niebieskiej toni" Można
by czepiać się szczegółów a bez odpowiednich filtrów było to
raczej nie wykonalne.
blurppp 2007-12-30 16:32:45


minus minus
fotografia cyfrowaAndrzejch niestety, poprzednicy powiedzieli prawie wszystko.Niebieski
śnieg, flary, obwódki nad drzewami ( mocno wyciągane w PS w
cieniach chyba). Wiele jeszcze do poprawy
blurppp 2007-12-30 13:48:59

plus
minus minus
fotografia cyfrowablurppp Czy jako autor mogę coś dodać ???? Ta fota powstałą z
fascynacji mgłą. Nie jestem fotografem profesjonalnym i nie
mam pojęcia co to jest RYTM czu Perspektywa Zbeierzna.
Chodziło mi raczej o oddanie charakteru miejsca. Zwykle
tłoczne i gwarne nagle za soprawą mgły stało się nierealne,
kompletnie nierealne. Może dlategpo że była 7.30 rano w
niedziele. Ta pani wychodzi z kadr, opuszcza to miejsce
jeszcze bardziej podkreślając opustoszenie tege miejsca.
Mam podobne foto , dam je choć wiem że jest kiepskie bo
zrobione kiepskim szkiełkiem ( będziecie mogli się
popastwić). Co do inspiracji chodzi raczej o styl
dokumentowania miejsc. Bez asystentów, bez ustawianych
świateł, poprostu świat w około jakim jest. Pan Francesc
Catalagrave-Roca był prekursorem tak zwanego flanu czyli
włuczenia się po mieście z aparatem. Jestem tylko
niedouczonym amatorem i tym zdjęciem chciałem oddać chołd
niedoścignionemu mistrzowi. Pozdrawiam wszystkich biorących
udział w dyskusji. Jeżeli takowa się wywiązała to znaczy że
zdjęcie wywołało wasze emocje a to już duży sukces mój jako
autora. Pozdrawiam wszystkich :)
blurppp 2007-12-12 19:45:44

fotografia cyfrowaCirca Niestety dla mnie ta fotografia ma jeden podstawowy
mankament, poniewaz caly nastroj (ktory rzeczywiscie moze
sie podobac) zawdziecza nie wyjatkowemu oswietleniu, a
wyraznej ingerencji w PS. Efektowne zamglenie nie wynika
bowiem z perspektywy powietrznej a z mechanicznego
rozjasnienia prawej strony kadru rownomiernie od gory do
dolu, od chodnika na pierwszym planie (ktory z lewej strony
jest zbudowany z kostki brukowej a z prawej z szarej plamy)
az do budynku na koncu.

Dla mnie to dosc wyrazny efekt, ktory w dodatku nie
eksponuje zastanych warunkow oswietleniowych tylko je...
udaje. I to w sposob, ktory nie moglby powstac w
rzeczywistosci, poniewaz jak wiadomo perspektywa rozjasnia i
rozmywa to, co jest coraz dalej od obiektywu, a nie to co
jest z jego prawej strony ;-) (zreszta widac to dobrze w
fotografii, ktora zainspirowala autora).

Dodam jeszcze, ze nie mam nic przeciwko retuszowi w PS i
umiejetnemu, dyskretnemu podkresleniu lub wydobyciu
niektorych elementow kompozycji. Jednak taka przerobka (nie
jedyna zreszta w tej fotce ;-) nadaje sie moim zdaniem do
kategorii programy graficzne, poniewaz w efekcie koncowym
mamy do czynienia raczej z impresja na temat a nie stricte
zdjeciem ;-) i raczej w takich kategoriach warto byloby o
nim dyskutowac. Moze sie myle, ale mysle tez, ze dwie
poprzednie krytyki rowniez lepiej by sie wpisaly w taki
kontekst ;-)
Pozdrawiam.
blurppp 2007-12-12 12:45:13

plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaIness Skoro adalbert rzuca rękawicę to ja ją podniosę jak na "babę
z jajami" przystało.

1. http://merlin.pl/images_big/1/978-83-7495-164-7.jpg >
link do okładki książki Zafona na którą powołuje się
przedmówca i autor fotografii.

2. Skrótu perspektywicznego ja tutaj nie widzę. Pojęcie
skrótu nie jest bowiem tożsame z pojęciem perspektywy
zbieżnej, której podstawową zasadą jest pozorne zmniejszanie
się wielkości przedmiotów w miarę oddalania się ich od oka
widza oraz pozorna zbieżność ku horyzontowi wszystkich linii
biegnących od oka widza do przedmiotu. Tym "przedmiotem"
jest tutaj człowiek - nie zaś cień człowieka jak to ujął mój
poprzednik.

Mamy już punkt wyjścia. Czyli kompozycję z wykorzystaniem
istoty PERSPEKTYWY ZBIEŻNEJ - tak by RYTM latarni prowadził
oko widza do człowieka podążającego ze sprawunkami przez
mgłę. Kompozycja taka jest w zasadzie klasyczną - bo od
czasów renesansu w malarstwie i prac mistrza Leonarda była
wykorzystywana w sztukach plastycznych setki tysięcy razy.
Czy tu wykorzystano ją dobrze? I tak... i nie... Tak -
ponieważ rytm linii latarni wzmocniony linią ptak - człowiek
dobrze skupia wzrok oglądającego. Nie - ponieważ postać
umieszczona jest zbyt blisko prawej krawędzi kadru, przez co
oko szuka wyjścia poza kadr.

Kolejna sprawa to - dziwne rzeczy jakie dzieją się w lewej
części kadru z pionami budynku. Rozumiem - optyka aparatu
widzi inaczej niż nasze oko stąd próba korekcji DYSTORSJI.
Próba średnio udana, bo choć ta część kadru jest "poza
trójkątem" (wyjaśnię za chwilę) zamykającym temat to jednak
fale rzucają się w oczy. Wydaje mi się, że bez próby
korekcji byłoby lepiej.

No i właśnie "trójkąt zamykający temat" - czyli wpisanie
kompozycji w dwie skupiające się za postacią linie
perspektywy, dodatkowo wzmocnione kontrastem ciemniej -
jaśniej. Zabieg bardzo dobry - ale znów - brakuje zamknięcia
tego kadru z prawej. Gdyby postać była w innym punkcie kadru
zamknięciem byłaby linia PD narożnik kadru - narożnik
budynku.

A gdybym miała porównywać do cytowanej fotki. Tam w
centralnym punkcie perspektywy - u zbiegu linii perspektywy
jest latarnia. Jest to zbieg odwrócony. Latarnia choć jest w
pierwszym planie jest zbiegiem dwóch osi perspektywy które
wciągają rytmem muru i latarni wzrok oglądającego w nicość.
Z tej nicości ku nam zmierza mężczyzna z rozradowanym
dzieckiem - a prowadzi ich linia krawężnika. Czyli tam -
jest dokładnie odwrotnie niż tu. Tu postać jest w nicości -
a latarnie w tą nicość wprowadzają zamiast z niej
wyprowadzać. I to (poza technicznymi sprawami) jest główna i
zasadnicza różnica.

O czym "mówi" do mnie ta fotka? O codzienności. O szarej
codzienności. I o tym, że można w niej dostrzec piękno.

PS. Dwa główne pojęcia techniczne zapisałam caps lockiem -
wystarczy skopiować i wrzucić do google jeśli ktoś jest
chętny dowiedzieć się więcej.
blurppp 2007-12-12 10:56:02

plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa