| | |
Liczba punktów: 11176 za zdjęcia: 11050 za krytyki: 126 Krytyki wystawione przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | RAF | Lubię kompozycje z samotnymi drzewkami, ale:
a) zabrakło w tym kadrze przestrzeni. Ściana lasu wręcz
"leży" na drzewku
b) kolorystyka nieba i światło wypala wręcz oczy.
Rada: drzewko ujmujące. Warto tam wrócić, próbując innego
kadru i światła. | GreyI | 2006-10-30 17:06:18
| | RAF | Niziutek, szczegóły w opisie ... Przeczytaj. Przy okazji to
co napisałeś bardziej na komentarz, niż "konstruktywną
krytykę" pasuje :) | RAF | 2006-10-26 23:13:43
| | RAF | Iceman: prawie wszystkie elementy, które wymieniłeś są
skutkiem tego, ze jest to zdjęcie, anie sklejka.
1. Plamy nie szło uniknąć, przy tym kadrze, zastosowanie
szarej połówki przyciemniłoby całą połówke kadru,
niepotrzebnie rozjaśniając dół, co skończyłoby się
całkowitym przepaleniem wody.
2. Inne skadrowanie gałęzi (obniżenie aparatu?) wpłynęłoby
na całą kompozycję kadru. I z takiej perspektywy spójrz na
na zdjęcie
3. "Kolory rowniez sa zbyt blade (przynajmniej w gornej
czesci zdjecia)." - bo tak w naturze jest w miejscu, gdzie
jest silniejsze światło. Ja nazwałbym to prawidłową
rozpiętością tonalną.
4. Nadmierne ostrzenie psuje naturalność zdjęcia,
szczególnie wody. Zdjęcie po zmniejszeniu zostało delikatnie
wyostrzone w USM z promieniem 0,3, stąd brak efektu halo na
gałęziach
Po przeczytaniu Twojej recenzji, odniosłem wrażenie, że masz
żal, że obyło się bez pędzelków, stempelków i innych piesków
:) | RAF | 2006-08-19 11:20:08
| | RAF | Bardzo liniowy kadr, brak wyróżnienia jakiś elementów na
którymkolwiek z planów. Szczególnie pusto jest na pierwszym
planie. Dochodzi do tego zachwiana rozpiętość tonalna
zdjęcia, co widać na ciemnej linii lasu i jasnych, a
jednocześnie mało kontrastowych chmurach z lewej. | PrzemoC | 2006-08-06 10:31:22
| | RAF | Akademickie podejście do tematu. Za wszelką cenę chciałeś
zachować reguły budowy kadru, wypełnić plany. Wyszło jedna
przeciętnie, łódka na pierwszym planie ma się bowiem jak
pięść do nosa do koni na drugim. Całość uzupełnia niestety
bladziutkie niebo w tle. | stachu_abc | 2006-07-24 11:20:56
| | RAF | Tym razem nie przekonują mnie Twoje argumenty. Wyciągnąłem
ile dało rady: z kadru, światła, warunków w tym miejscu i w
tym czasie. Więcej pierwszego planu? Pitt - mój obiektyw na
18mm się zaczyna, a nie na 10 ;)
Dzięki za link, ale tego pana znam bardzo dobrze :) | RAF | 2006-07-21 19:41:41
| | RAF | galex: ale ja takie niebo lubię. W następnym tygodniu będzie
drugie takie, bo w czasie tej sesji taka piękna
(fotograficznie) była pogoda. Taka uwaga na marginesie - dwa
dni byłem w Szklarskiej Porębie i fotograficznie słabo:
gorąco, silne słońce, bezchmurne niebo. Nic to, w sobotę
jadę do Karpacza :) | RAF | 2006-07-20 10:37:46
| | RAF | Na szczęście zdjęcia robisz lepsze, niż piszesz :) To co
ładne, zawsze jest warte zachodu ...
pozdrawiam
RAF | RAF | 2006-06-30 20:20:58
| | RAF | Maruder: najśmieśniejsze jest to, że szara połówka była
użyta ...
markysz: szczerze mówiąc, to nie wiem o co Ci chodzi. Przy
czym po wczorajszym meczu inteligencja spadła mi o połowę i
obecnie mam taką, jak jeden piłkarz występujący w reklamie o
bezludnej wyspie bodaj. | RAF | 2006-06-10 19:56:30
| | RAF | Całą uwagę skupiłaś na rejestracji zachodu słońca.
Zapomniałaś jednak o kompozycji kadru. Nie chodzi tu tylko o
reguły kompozycji (złoty podział), ale o umieszczeniu w
poszczególnych planach kadru jakiś elementów przyciągających
(a nie, jak w tym przypadku, rozpraszających) uwagę. W Twoim
kadrze panuje dość duża przypadkowość. | kasialove | 2006-05-22 15:54:39
|
| |