fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
marekmarian fakt mozna tak to widzieć. Ale też to nie jest klasyczne
makro i ocenianie tej fotki od tej strony może sprowadzać na
manowce. Jest tu konewerter makro Raynoxa, ale rzecz
sprowadza sie wyłacznie do zabawy w spłaszczenie brył i
przestrzeni, w układanie obiektów na płaszczyźnie mimo
posiadanej do dyspozycji GO. Tutaj zwyczajne popatrzenie
makro będzie nieusatysfakcjonowane. Ale też i nie o to mi
chodziło. Tak jak napisałem, bawie się w tym obrazku
korzystajac z 3d w budowaniu swojego obrazka 2d i to drugie
jest dla mnie najważniejsze
Jedyne co można odnnieść do faktycznego makro to mimo
wszystko obecną GO. Ale i tak na tyle na ile możliwe -
pokrętną.
Dziękuję za KK
marekmarian 2009-03-13 08:50:31

fotografia cyfrowa
marekmarian nie znam sie na zasadach, do których odwołuje sie
przedmówca, ale przy tej okazji przyszło mi do głowy kilka
pytań:
1. czy plamy światła i plamy cienia, traktowane
płaszczyznowo postrzegać należy jako wadę w obrazie
(fotograficznym, czy jakimkolwiek innym) i jako taką wadę
definiować w krytycznym postrzeganiu fotografii ?
2. czy rzeźba jest obligatoryjnym postrzeganiem
'konieczności światła' ? (w domyśle: czy ciekawie
doświetlona twarz, z bogatym światłocieniem i rzeźbą jest
'właściwym' lub 'jedynie słusznym' sposobem oddania
twarzy?)
4. czy naturalna delikatność (oszczędność) światła poprawnie
korelująca z delikatnością (włosy, twarz, mimika) modelki
wymaga mimo wszystko podporządkowania jej globalnej regule
żwawej atrakcyjnosci ? (inaczej mówiąc:. czy atrakcyjność
podania tematu ma związek z wartością fotografii ?)
6. czy twarz powinna być odpowiednio wzdłużna w pionie by
odpowiednio poprawiona była 'właściwie atrakcyjna' ? (w
domysle: czy naturalne cechy czlowieka są 'dobrem' zdjecia,
czy też jego 'złem' ?)

trochę żenadyczna ta moja KK (pytania zamiast wniosków, fuj,
dałbym sobie minusa :):)) ale przyznając isę do
remanipulacji w poglądach pociągnę w taki sposób wątek
przedmówcy nie definiując odpowiedzi. Może z tej prowokacji
coś się urodzi... a moze nie...
EdytaBL 2009-02-19 22:28:09

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowamarekmarian dorabiamy na stock'ach? i słusznie.
Mało sie na tym znam na sprzedawaniu 'komunikatów' ale widzę
chyba kilka 'przeszkadzajek', które warto skorygować i na
przyszłość wyczulić sie na nie:
- 'malusi' Pan na przodzie ma siniaka na twarzy. Malusiego
Pana trudno też będzie sprzedać
- coś frapuje pusto w LD
- podobnie na suficie 'jakis' czubek 'czegoś'
- szafeczka Pani Walczącej ma jakieś powiązania kablowe ze
światem (pewnie światło)
- W lewej krawędzi fotki (za grupką wciśnięta szafka) jest
za ciasno. nie ma już dzisiaj takich ciasnych biur
(przynajmniej w sprzedawanych komunikatach, poza
komunikatami negatywnymi)
- kabelek na ścianie tańczy prowizorycznie
- wyrównałbym jakoś światło na kremowej ścianie (do bardziej
płaskiej tafli)
- tonacja/światłocień opuszczonej dłoni Pani - do korekty
Reszta przyjemna. Część 'przeszkadzajek pewnie przejdzie w
stock'ach, ale warto myśleć o swoim warsztacie.
bjorker 2009-01-18 00:57:37

plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowamarekmarian póżno już ale pozwolę sobie nie zgodzić się z KK w dwóch
kwestiach.
- samochód dobrze przesłonił domek, wpadł prosto 'na akcję',
coś się dzieje, to nie jest fotka zegarka do reklamy
prasowej tylko gorąca relacja z wydarzeń, środek dziejącego
się filmu. Moim zdaniem takie rozstawienie aktorów jest ok,
oddaje emocje.
- rozmyty samochód? jak najbardziej na tak! wpadł przecież
na rozhajcowane palenisko, chłopaki zaraz z niego powypadają
i podrą z wężami sikać na buchającą ogniem chałupę!!!. Ten
dłuższy czas zamienił statykę kolumny 'z kroniki wypadków'
na dynamikę żywej opowieści.... Dlaczego to krytykować?
chwalić moim zdaniem.

Jedyne z czym zgodzić sie warto to kwestia nie tyle ram co
nieba Słusznie przedmówca radzi by scena była bardziej pełna
(jasniejsza) w szczegółach, w tej chwili chyba za bardzo
mamy wrażenie obserwacji czegoś przez dziurki światła, co
unieczytelnia całość, urywa dynamikę pełnej, lepszej
sceny... Po rozjaśnieniu ciemnokombinezowaty strażak wyłoni
sie bardziej i podkręci realność sytuacji (teraz ginie w
ciemnych jak on kontrastach), a detale nieba być może
do/nadadzą spektrakularności tej scenie...
Tak, jestem zwolennikiem obróbki jesli to ma przynieść
oczekiwany przez autora efekt.
KRAVITZ 2009-01-10 01:54:44

plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
marekmarian a ja nie widzę tego co 'falko' :)
dla mnie to foto może i jest podmiotowo sentymentalne, ale
jest i stoickie (chłodne), przeszłościowe, coś między
intencją a może zbyt smutnym wspomnieniem. Więcej tu
tęsknoty za czymś, za rodzajem wrażliwości niż 'słodzenia'
('odpustowo pocztówkowego')... faktem jest ze tematycznie
obie składowe wywodzą się z miłych 'kalkowań' ale jakoś
razem i w tej tonacji, niekoniecznie słodzą, widzimy że
mogą, że mają taki rodowód, ale imho nie robią tego...
I co gorsza piszący to zdecydowanie nie jest fanem PF
autora/ki, wręcz uważa, że ta fotka jest sensownym
kierunkiem, odskokiem od masowego tam (PF) przetrzepania
tematu dziecięcej twarzy, gdzie niejedna wypowiedź z
powodzeniem mogłaby zastąpić kilka innych lub można by ją
sobie darować (multiplikacje).
Ta tutaj - wydaje mi się ciekawa... robi podróż... pokazuje
że fotografię można traktować nie tylko jako zaangażowane
emocjonalnie (zachwyt) 'pykanie portrecików ukochanej
osóbki'
Drażni mnie usilne rozmycie na styku fotek. Bo to jakby na
siłę splatanie czegoś co niekoniecznie splatać się winno...
robi większą jedność, ale coś mi podpowiada, że
niepotrzebnie.
basias 2008-08-09 15:07:07

plus
fotografia cyfrowamarekmarian jest kilka rzeczy ktore mi sie nie podobaja:
1. cien na górze twarzy (okolice oka) jest diametralnie
większy niz np na ramieniu, plecach, dlaczego? gdyby
podnieść kontrast to twarz przepadnie, zostaną tylko usta..
Popracowałbym nad tym, by twarz miała wiecej równomiernego
światła, wszak dużo go wokoło a twarz w nim jakoś marnieje,
gaśnie...
2. Kontrast. Ogólnie brakuje mi w wielu miejscach kontrastu
przy tak ciemniej twarzy... a w konsekwencji brak mi też
większej rzeźby ciała, zwłąszcza tego w cieniach w
porównaniu np. z ustami, piersiami...
3. za ciasny pionowy kadr. zwłaszcza z lewej to ciecie
zaczętego na ścianie cienia - dyskusyjne, imho za blisko
modelki, tak 'bez wyjścia'
4. wisiorek w uchu trochę z kosmosu :) mi przynajmniej nei
odpowiada, mąci w sposób nieodczuwalny, niedopasowany...
pomyślałbym o czymś innym, mniej frapującym, dopasowanym
5. nie wiem czy nei zdecydowałbym sie na retusz pieprzyka
koło ust...
6. te biele ścian, krawędzi wlosów i piersi wydaja sie
jednolicie płaskie, przepalone..

podoba m isie :
1. zabawa w zasłone z włosów,
2. rysunek piersi :)

m.z. zdecydowanie najsłabsze z serii.
Robert 2008-07-26 17:22:09

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
marekmarian pokrytykuję:) :
1. za mocna kompresja, w przypadku kobiety to szczególnie
czuć......
2. zbyt widoczna miejscowa obróbka twarzy (jestem z tych
którzy cenią w fotkach naturalność cery, nawet wianuszków
wokoło uśmiechu, tak to już jest i tyle)
3. dostawienie wlosów z lewej do krawędzi zdjęcia - zbyt 'na
styk'....
4. ciemności po lewej zbyt pogrążają w sumie mocną, soczystą
twarz...
5. ściągnięcie ust trochę za mocne, jak pod auto
Bisurmanica 2008-03-17 21:08:13

plus
fotografia cyfrowa
marekmarian troche za duzo sie dzieje ogolnie, brakuje jakiegos jednego
waznego miejsca, obiektu, same koła, koszyki, kwiaty, drągi.
ściana.... dużo tego wszystkiego....
Może dlatego, ze głębia ostrości jest taka szeroka (wszystko
co ostre jest od nas, aż po ostatni plan w dziurze w
płocie...
Warto byłoby zmniejszać przesłonę (np do 4.0 max) i co
najwyżej wydłużyć czas (słonecznego dnia) poprzez jakis
szary filterek
i to dostawienie koła do dolnej krawędzi, trochę niefortunna
decyzja, przydaloby się światło albo cięcie.
a tak poza tym, coraz lepiej :)
Bisurmanica 2008-03-05 20:17:58

plus plus
fotografia cyfrowamarekmarian ha, już rozumiem skąd na poprzednich BW ten marmur, to
konwersja koloru do BW, całkiem ciekawa (jeśli mój domysł
słuszny)
Nie wiem czy 'lubienie ciasnych kadrów' pomimo własnej
satysfakcji nie powinno być lekko poluzowane :) ja też lubię
obrabianie pewnej techniki aż do bólu, ale efekt tego
(pomimo że go lubię) jest często średni... po prostu albo
lubimy to co robimy tak jak robimy i to nam styknie bez
względu na odbiór, albo próbujemy jeszcze czytać co myślą o
tym inni i ewentualnie próbujemy poszerzać swoje upodobania
:) nawet nazywając je eksperymentami - dla bezpieczeństwa
własnego kręgosłupa upodobań ...
Sensownym może też być zastanowienie się nad tym, czy robić
to co lubię czy też oprócz tego mieć satysfakcję z innych
wartości niż określona sympatia do kadrowania (te szerokie
portrety z początku serii imho wydawały mi się lepsze,
ciekawsze, z oddechem, miejscem dla opowieści. Tutaj mam
imadło i bardzo mi to przeszkadza. jesli już taki ciasny
kadr to może jednak szeroki kąt, coś co spowoduje (przy
okazji lub celowow) faktyczne mocne wejrzenie w osobę, nie
znam sie na tym, ale czuję że taki kierunek może być
fajny...... a moze inny układ twarzy do obiektywu, bardziej
z przekrętem, innym światlem, kontrastem... to tutaj po
prostu jest jak 'placek' :) (nie ujmując Pani, pięknej
wyrazistej modelce o glębokich oczach, opowiadającej twarzy,
ciekawych ustach)
hanibal 2008-02-12 15:48:19

plus
fotografia cyfrowa
marekmarian myślę, że w tym wypadku dużo dałoby lekkie oddalenie
fotografa (bądź zoom'a). dołożenie oddechu temu co dookoła
drzewa ale tłem nie jest, raczej walką, bije sie o miejsce
wolne jakie drzewko zostawiło... Wtedy mielibyśmy spokojny
pejzaż, rozważną opowieść...
Druga rzecz: jesli chodzi o obecność w kadrze dwóch fajnych
spraw (brzózka i strumyk) to myślę, że warto byłoby je
oddalić od siebie lekko, dać im rolę dwóch aktorów na scenie
teatru, nawet jeśli blisko siebie to jednak odróżnialnych,
nie bijących się o prymat. Teraz trzepotanie listków
brzózki, dość skutecznie odbiera naszą uwagę od w sumie
spokojnego, oddalonego strumyka. Dodatkowym sukcesem byłoby
większe wsunięcie za brzózkę tego przerzedzonego zbocza z
lewej, ale to już drugorzędne. Podstawa to obsada sceny i
rozstawienie aktorów.
a kolory jak na kompakt całkiem calkiem....
lespus 2008-01-27 15:20:37

plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa