fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowanemesye Myślę, ze można by było podciągnąć prawą stronę kadru ciut
do góry, żeby ostatnie okno było trochę niżej + z lewej
strony złapać cała latarnie, a z prawej ławkę do końca. Moim
zdaniem ten zabieg spowodowałby wrażenie prawie idealnej
symetrii okien z góry z latarniami i ławkami. W połączeniu z
chaosem na ulicy to by dało naprawdę dobry efekt :)
lamuszka 2012-04-06 15:21:16

plus plus plus
fotografia cyfrowalamuszka @Derian: Dziękuję za czas poświęcony na napisanie kk. Twoje
uwagi przyjmuję z pokorą i część z nich z pewnością
rozważyłbym robiąc ponownie to zdjęcie. Z drugiej strony,
aspekty które poruszasz nie są dziełem przypadku. Fotkę tę
postanowiłem zamieścić właśnie z powodu "dyskomfortu
oglądania", o którym wspominasz a który ja uznałem za
interesujący już na etapie wykonywania zdjęcia. Tak, jak
napisałeś, wzrok oglądającego w sposób naturalny skupia się
najpierw u góry kadru, w obszarze dość wąskiej (celowo)
głębi ostrości a następnie podąża za linią tworzoną przez
szczytowe punkty łuków w kierunku małej "kapliczki",
znajdującej się u dołu kadru. Obcięcie dolnej części
obecnego kadru, lub skierowanie obiektywu bardziej w górę,
spowodowałoby usunięciem z kadru owej "kapliczki",
stanowiącej pewien konkretny cel wspomnianej "wędrówki
wzroku" i dopełniającej tym samym całość. Takie właśnie było
moje założenie i cieszę się, że ów mały - nazwijmy to -
eksperyment z zakresu psychologii widzenia powiódł się.
Bardziej doniosłych sensów w tym kadrze nie ma. Uważam go za
swojego rodzaju zabawę z pogranicza abstrakcji, dlatego też
nie odważyłbym się umieszczać go pośród zdjęć architektury.
Pozostaje jeszcze kwestia przepaleń, o których piszesz. Mam
wrażenie, że jest to sprawa mocno subiektywna, ponieważ
histogram w PS nie pokazuje niczego niepokojącego w tym
zakresie. Na moim monitorze (kalibrowanym) także nie
zauważam niczego szczególnie rażącego. Tak czy
inaczej,jeszcze raz dziękuję za merytoryczne uwagi.
Zapraszam częściej i pozdrawiam :)
lamuszka 2010-11-21 23:50:38

fotografia cyfrowaDerian Patrzę na to zdjęcie i mam mały dylemat... W jakiej
kategorii odnieść się do tego obrazu? Ciśnie się na usta
szuflada "architektura"... Moim zdaniem świetny temat i
światło. I moim zdaniem nie wykorzystana żadna z tych
rzeczy. Ale po kolei może.
Kadr otwarty, brakuje mi tu kompozycyjnego zamknięcia z
każdej strony a przynajmniej z dołu i po bokach. Pokazany
fragment sklepienia z fragmentami kolumn powoduje we mnie
jakiś dyskomfort oglądania. Pomimo tego, że wzrok kieruje
się do niewielkiego okrągłego elementu w górnej części
kadru, na którym skupiona jest ostrość, to po chwili wraca
na dół kadru i nie rozumie takiego cięcia... Na domiar tego
pojawiają się tam mocne "przepalenia" w jasno oświetlonych
miejscach. Patrząc na ten kadr dochodzę do wniosku, że cały
dół jest niepotrzebny. Spójrz, jak wszystko ładnie uspokaja
się gdy obetnie się tą część nieco powyżej zwieńczeń kolumn,
tak z 1,5cm. Tracimy kwadrat ale zyskujemy prostokąt z
ładnym trójpodziałem, a na jego górnej linii centralnie
umiejscawia nam się ten mały okrągły element (to jest tak,
jak podzielisz prostokąt w poziomie na 3 równe części,
wówczas na przecięciu górnej poziomej linii znajdzie się ten
element). Tworzy się całkiem fajna kompozycja. Chcąc
pozostać przy kwadracie zadarłbym aparat bardziej do góry,
by w ten sposób pozbyć się kolumn. Jeśli chcesz jednak
zostawić kolumny to pokaż to, co w nich najpiękniejszego -
smukłość, wysokość. Przy takim kadrze pojawi się wiele linii
pionowych a więc zastosuj pionową orientacją kadru (lub
szeroki kwadrat, jeśli uprzesz się przy takim kadrze).
Spróbuj, zobaczysz jak pięknie wszystko się poukłada. Ale to
już historia na inne zdjęcie.
Zapanuj przy tym nad światłem. Fotografując sklepienie i
pozbywając się górnych części kolumn unikniesz w kadrze tych
jasno oświetlonych miejsc. Zrównoważysz tym samym kontrast i
całość powinna zostać ładnie naświetlona, bez "przepaleń".
Jeśli zdecydujesz się na kadr z kolumnami, jak pisałem
powyżej, wówczas użyj matrycowego pomiaru światła
(segmentowego) i sprawdź, czy twój aparat potrafi sobie
poradzić z tego typu światłem. Możesz również pójść nieco
dalej i użyć punktowego pomiaru światła, który jest znacznie
precyzyjniejszy. Wówczas z łatwością dokonasz pomiaru
światła w miejscu... powiedzmy mocno oświetlonym, zmuszając
niejako aparat do tego, by go poprawnie naświetlił (o tym
jak to zrobić znajdziesz w instrukcji aparatu). Pamiętaj
jednak, że cała reszta kadru zostanie "przyciemniona". Nie
jest to jednak powód do płaczu, ponieważ zdjęcie może nabrać
wówczas specyficznego klimatu :) Warto popróbować tych
funkcji, jeśli oczywiście twój aparat takowe posiada.
Bywasz w pięknych miejscach. Wykorzystaj to i myśl nad
każdym kadrem. Nawet gdy nie ma na to zbyt dużo czasu.
Czasem bywa tak, że do takich miejsc już się nie wraca... a
wtedy szkoda niewykorzystanych sytuacji.
Pozdrawiam.
lamuszka 2010-11-21 23:00:28

plus plus plus
fotografia cyfrowapawellop całkowicie na NIE ... zdjęcie źle wykadrowane ... broda
zlewa się z szyja - usta w żadnym miejscu nie wyostrzone-
ani to abstrakcja ani nie wiadomo o co chodzi ...
lamuszka 2010-08-16 21:24:40

plus
minus minus
fotografia cyfrowaMana Jeśli chodzi o mój odbiór zdjęcia to w moim odczuciu kadr
nie jest to absolutne istotny. Dla mnie ważny jest przekaz
tej fotografii a ten W MOIM ODCZUCIU jest niespójny... Nie
wiem co wyraża mimika modelki - najbardziej kojarzy mi się
to z... przestrachem? Jeśli tak - to czym jest on
spowodowany?... - zdjęcie nie ma w sobie klimatu budującego
atmosferę zagrożenia (kolorystyka, scenografia, światło).
Czuję tu jakiś dysonans, brak harmonii... Gdyby ta
niespójność wywoływała zaciekawienie powiedziałabym iż
zdjęcie jest intrygujące, niestety poza wrażeniem dysonansu
niewiele tu jest co w moim odczuciu czyniłoby to zdjęcie
godnym zapamiętania.

Piszę to absolutnie SUBIEKTYWNIE bo nie znam OBIEKTYWNYCH
NORM którymi dałoby się określić czy zdjęcie jest dobre czy
złe ;-) Piszę bo wyobrażam sobie że Autor podobnie jak ja
jest ciekaw w jak różny sposób mogą być odbierane jego prace
:-)

Acha, piszę to również z zaciekawieniem dla twórczego
rozwoju Autora - któremu przyglądam się z sympatią :-)
lamuszka 2009-04-28 21:33:02

fotografia cyfrowaZimbabwe Nie neguję tego co zrobiłeś. Jeśli jednak chcesz - rozważ
mój punkt widzenia - a mianowicie: jak na portret jest zbyt
dużo powietrza dookoła. Widziałbym to ciasniej z góry i z
prawej. Od góry odciąłbym jakies 3.5 cm i prawą dociąłbym ze
3 cm tak, aby nie bylo widać ściany... Oczy znajdą się wted
w mocnym punkcie a całość nabierze ciekawej równowagi pod
względem kompozycyjnym - kadr podzieli się po przekątnej na
jasną plamę ściany i ciemną plamę tkaniny. Jesli zechcesz -
mogę podesłac mailem tak przyciętą fotkę. Piszę te uwagi w
krytyce - będziemy obaj wiedzieć czy inni się zgadzają czy
nie z moim pomysłem na tę fotę - nie lepszym - tylko innym
:)
Pozdrawiam

[Swoją droga mogliby tu zrobić znaną z innych portali
opcję zaznaczania przycięć kadru - ułatwiłoby to dyskusję]
lamuszka 2009-04-27 23:41:22

plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa