fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowasollyth Dziękuję za krytyki. Ja wstrzelę się pomiędzy. Nie wszystko
w scenie jest ułożone idealnie, ale cóż, to fotografia
uliczna - ułamki sekund i starszy pan się mną
zainteresował... Mnie w scenie razi najbardziej paskudny
znak zasłaniający rowerzystkę, no i para która być może za
bardzo nakłada się na głównego bohatera. Odrobinę mniejsza
głębia ostrości być może też by dobrze tu zagrała. Z drugiej
strony bardzo cenię sobie wszystkie cyfry i liczby
pojawiające się w kadrze. Cienie poświęciłem świadomie:
zachowując je w kadrze zminimalizowałbym znaczenie głównych
bohaterów, bowiem musiałbym ich odsunąć w głąb kadru.
Zresztą jak mówię, to było kadrowanie instynktowne. Aparat
był w plecaku, jechał tramwaj na który być może starszy pan
czekał a jeszcze musiałem zadbać o korekcję ekspozycji bo
słońce było niemal w kadrze. Koniec końców nie jest
idealnie, ale i tak jest to jeden z moich ulubionych
strzałów w tym roku. Pozdrawiam!
sollyth 2011-08-25 22:10:05

fotografia cyfrowasollyth Dziękuję skimi za poświęcenie czasu i skrobnięcie sporej
krytyki. Przeczytałem ją uważnie i odniosę się do niej w
paru słowach. Widzę, że mamy różne wizje tego kadru. Mnie
cięcia się podobają takie jakie są. Wykonałem też kadr
(podczas fotografowania) taki jak sugerujesz: z większym
naciskiem na ścieżkę, czyli z poziomymi konarami
umieszczonymi wyżej. Jednak ten zamieszczony wydał mi się po
prostu lepszy: moim zdaniem wyższe umieszczenie owych
konarów zbyt je marginalizowało a one są ważnym elementem
tej kompozycji (powiedziałbym nawet, że one "robią" to
zdjęcie). Pnia też bym nie przyciemniał: zaburzona by
została widoczna w kadrze perspektywa powietrzna (wzmocniona
tu dość gęstą mgłą odpowiedzialną za małą wyrazistość kory).
Jeśli chodzi o żółte plamy to masz rację - mogłem chyba
spróbować się ich pozbyć. Mogłem też zgasić trochę śnieg na
górnym poziomym konarze. Oświetlenie było przedziwne. Dwie
lampy stojące obok siebie przy ścieżce miały totalnie
odmienną temperaturę barwową!. Gdy balans bieli ustalałem
tak aby tylny plan był biały to plan przedni był kompletnie
żółty... Pomieszanie tych dwóch typów światła dało niestety
gdzieniegdzie te żółte plamy...

Pozdrawiam serdecznie!
sollyth 2010-12-09 10:26:12

fotografia cyfrowasollyth Witaj!
Wyszukałeś/aś ciekawy i potencjalnie bardzo obiecujący
motyw. Niestety moim zdaniem, w ujęciu które zostało tu
pokazane brakuje elementu, który spowodowałby u oglądającego
chęć dłuższego zatrzymania się nad zdjęciem. Fotografia ta
przedstawia po prostu Wodospad Magurski. Jest poprawne
technicznie, a także kompozycyjnie mnie nie razi. Jednakże
wszystko tu jest podane na tacy - ot takie zdjęcie do
przewodnika: oglądamy, dowiadujemy się, że taki wodospad
istnieje i zapominamy zdjęcie. Osobiście starałbym się
"wyciągnąć" coś więcej z tego miejsca już na etapie
fotografowania (światełko, kompozycja). Gdybym jednak miał w
pliku dokładnie takie ujęcie jakie zamieściłeś/aś to inaczej
bym je skadrował. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to
kwadrat zaczynający się na dole Twojego kadru. Otrzymałbym
wtedy chyba dość interesującą kompozycję, mniej oczywistą.
Pozbyłbym się wtedy również liści w prawym dolnym rogu -
zbyt "ciągną wzrok" w swoim kierunku.

pozdrawiam!
kyuss1979 2010-11-25 19:52:24

plus
fotografia cyfrowasollyth Witaj!
Napisałeś w jednym z komentarzy, że być może obiektyw
utrudnił Ci odzwierciedlenie tego co widziałeś. Moim zdaniem
inny obiektyw by nic tutaj nie zmienił. Byłoby szersze (lub
węższe) zdjęcie o... niczym. Problem polega na tym, że Ty
będąc tam na miejscu odbierasz otoczenie jakby całym sobą.
Twój mózg otrzymuje mnóstwo informacji, nawet zupełnie
nieświadomie. Rozglądasz się, widzisz jakby cały kontekst
sytuacji, Twoje oczy "na żywo" przetwarzają inaczej kolory,
mózg czyni sztuczki dzięki którym odbierasz pejzaż z jego
pełną rozpiętością tonalną. Jednym słowem jest pięknie. Ale
niestety widzieć na własne oczy a zawrzeć cały ten urok na
fotografii to dwie różne bajki. Najważniejszy jest kadr. To
zdjęcie powinno mieć jakieś przesłanie, powinien istnieć
jakiś motyw główny, który skupi uwagę oglądającego. Reszta
kadru powinna dopełniać, uzupełniać ten motyw główny,
tłumaczyć go jakby. W ten sposób fotografia stanie się
zamkniętą, skończoną całością której oglądnie przyniesie
widzowi satysfakcję. U Ciebie na zdjęciu jest po prostu
wyrwany z kontekstu kawał łąki z lasem i wcale nie aż tak
ciekawe niebo. Po proporcjach kadru domyślam się, że motywem
głównym miało być właśnie to niebo. Moim zdaniem, żeby
spełniło ono swoją rolę musiało by być znacznie ciekawsze. I
też nie jestem przekonany czy to by wystarczyło przy takim
kadrze. Raczej nie...
Mam jeszcze jedną obawę. Boję się, że wyszedłeś z aparatem
nastawiony nie na zrobienie ciekawej fotografii tylko na
wykonanie HDR'a. Złapałeś się więc za pierwszy lepszy motyw
o wielkiej rozpiętości tonalnej. Nie, nie jestem
przeciwnikiem HDR'ów - za dużo widziałem rewelacyjnych żeby
nim być. Uważam za to, że to tylko jedna z technik i że
podstawą dobrego HDR'a jak i każdego innego zdjęcia MUSI być
dobry kard.

Pozdrawiam!
kanarexxx 2010-11-14 22:44:11

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowasollyth Witaj! Moim zdaniem motyw zdjęcia jest super i ma duży
potencjał. Podoba mi się most z tymi zacienionymi
fragmentami. Bardzo mi się podobają też takie kolorowe ślady
świateł na wodzie. Zwłaszcza ten od młyńskiego koła
wychodzący spod mostu. Popracował bym na pewno nad
kompozycją - nie wiem dokładnie jak, bo nie nie mam pojęcia
co znajduje się poza zaprezentowanym przez Ciebie kadrem.
Może bym się starał jakoś mocniej zaznaczyć obecność owego
diabelskiego młyna i jego wychodzącego spod mostu odbicia
(zaznaczyć poprzez inne umieszczenie w kadrze). Ale
właściwie to ja nie o tym chciałem. Moim zdaniem (i nie
tylko moim) nocne zdjęcia najlepiej wyglądają kiedy są
zrobione w tak zwanej "niebieskiej godzinie". Niebieska
godzina zaczyna się przed zmierzchem i trwa właściwie aż do
momentu zapadnięcia ciemności. Światło jest wtedy mocno
rozproszone i przesycone niebieskimi tonami, a niebo na
zdjęciach ma często bardzo piękny i głęboki niebieski lub
granatowy kolor. Łatwiej jest również wtedy zapanować nad
szumem - po prostu niebo jest lepiej doświetlone
(generalnie jest więcej światła, a więc w uproszczeniu:
więcej światła - mniej szumu). Zasady są oczywiście po to
aby je łamać :), więc czasem (kiedy na przykład zależy nam
na maksymalnym kontraście pomiędzy światłami a otoczeniem)
fotografuje się przy ciemnym niebie. Ale generalnie stwarza
to więcej problemów (jak choćby pojawia się w większej
ilości wspomniany szum). Jeszcze jedna sprawa, która dotyczy
Twojego zdjęcia: mam wrażenie, że na nocnych zdjęciach
miasta wyjątkowo łatwo można wyłapać wszelkie błędy w
ustawieniu ostrości. Po pierwsze naświetlamy długo, co już
samo w sobie sprzyja powstawaniu pewnej nieostrości (mimo
statywu) a po drugie lekko nieostre miasto nocą wygląda
bardzo nienaturalnie. Trzeba precyzyjnie ustawiać ostrość.
Jeżeli chodzi o kompresowanie zdjęcia, to obecnie można
zamieszczać zdjęcia do 300 KB. Wydaje mi się, że nie powinno
się tutaj oszczędzać na kilobajtach - jakość zdjęcia bardzo
na takiej oszczędności cierpi - a przecież na portalu
fotograficznym właśnie o tę jakość chodzi... Pozdrawiam!
OKTI_1970 2010-10-24 02:07:11

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
sollyth Siedzę sobie przed ekranem, popijam dobre pszeniczne piwko i
właśnie przeczytałem komentarze pod Twoim zdjęciem.
Pomyślałem sobie, że skrobnę kilka zdań w temacie konkretów,
których oczekujesz. Zaznaczam, że wszystko co zaraz napiszę
to jest tylko moje zdanie i nie pogniewam się, jak się ze
mną nie zgodzisz. Zacznę od kadru, który faktycznie nie jest
najszczęśliwiej skonstruowany. Zdjęcie nie jest wyważone. Po
co Ci tyle tego nieba? Przyłóż kartkę do ekranu i obetnij
połowę tego niebieskiego. Nie jest lepiej? Na moje oko
będzie lepiej. Co do jakości technicznej to mnie się ten
Twój cień wydaje jakiś dziwny. Jest bardzo chłodny (to
generalnie dla cienia jest raczej normalne) ale on jest
jakiś taki jakby zielonkawo chłodny (a jeśli coś to powinien
być raczej niebieskawo chłodny). Balans bieli, efekt
obróbki? No i ten kontrast ogromny. Jest po prostu za duży.
Nie służy tu niczemu - raczej przeszkadza. Błądzę wzrokiem
po cieniu i nagle wpadam w tak rozświetlone szczyty, że aż
oczy bolą. To wprowadza nerwowość u oglądającego zupełnie
niepotrzebnie. Mamy tu stojącą wodę, żywego ducha nie ma w
okolicy, czym tu się denerwować? Ja po takiej sytuacji
oczekuję spokojnych, pastelowych tonów a nie
przytłaczającego kontrastu. To chyba tyle i proszę nie
gniewaj się za krytykę.
darek24111 2010-10-19 23:25:21

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowasollyth Witaj! Fajna łódeczka, fajna kolorystyka, ale kadr moim
zdaniem nieszczęśliwy. Szkoda ściętego efektownego odbicia,
szkoda też, że od strony dzioba zostawiłeś/łaś mniej miejsca
w kadrze niż od strony rufy. Pozbawiłeś/łaś mnie w ten
sposób możliwości pozastanawiania się, na przykład nad tym,
dokąd łódeczka zmierzała :). Moim zdaniem poświęciłeś/łaś
odbicie oraz niefortunnie umieściłeś/łaś w kadrze główny
motyw, po to by pokazać dużą łódeczkę w prawym górnym rogu.
Zabieg nietrafiony, bo motywem zdjęcia jest wrak, a okręt w
PG tylko mnie od niego odciągnął (zacząłem się zastanawiać
co to za jednostka, zupełnie porzucając główny motyw). Nie
gniewaj się za krytykę i pozdrawiam!
MCzubala 2010-02-24 18:23:35

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
sollyth Nieczęsto zdarza mi się skrobnąć krytykę ale czytając Twoją
wymianę zdań z antem postanowiłem jednak coś napisać. Na
początku zaznaczę, że zgadzam się uwagami anta w 100% i
dopiszę jeszcze coś od siebie. Widzisz, Ty autorze WIESZ, że
ta ulica jest zamieszkała przez wiele nacji i że jest to
piękna ulica. Patrzysz na to zdjęcie przez pryzmat tej
wiedzy. To, że tam byłeś i że widziałeś to wszystko,
wypełnia u Ciebie jako oglądającego braki tego zdjęcia. A ja
nie byłem i nie widziałem i dla mnie przekaz tego zdjęcia
nie jest czytelny - właśnie z powodu braku tej wiedzy, którą
Ty jako autor posiadasz. Nie powinieneś autorze złościć się
i miotać, tylko postarać się wejść w skórę oglądającego i z
jego perspektywy zastanowić się czy to co przedstawiasz może
do niego trafić. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam.
fotokotz 2009-09-25 21:08:10

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
sollyth Urocza modelka ale kadr jest nie najszczęśliwszy. Znowu.
Pozwoliłem sobie napisać krótką kk do której skłoniło mnie
popatrzenie na Twoje inne zdjęcia. Umieszczasz je w
kategorii portret. Portretów jest wiele rodzajów:
przedstawiają całą osobę, są portrety od bioder w górę,
głowa i ramiona, są same głowy... Ale przyjmuje się, że
portret to zdjęcie osoby wykonane tak, że cała uwaga
oglądającego jest poświęcona portretowanej osobie. Ja
oglądając Twoje zdjęcia mam wrażenie, że starasz się złapać
dwie sroki za ogon, że przywiązujesz za dużą wagę do tego co
jest za modelką. Nie traktujesz tego co jest za modelką
tylko i wyłącznie jako tła dla modelki. Dowodem na to jest
chociażby tytuł jednego z Twoich zdjęć w kategorii portret:
"zakłady mięsne". Znaczy co? Portret czy zakłady mięsne?? W
przypadku tego zdjęcia zrobiłeś podobnie: zostawiając tyle
zieleni (zresztą całkiem ładnie rozmytej) nad głową Twojej
pięknej modelki, skierowałeś uwagę oglądających na zieleń
właśnie. A szkoda. Więc na zakończenie konkluzja: albo
portret albo zakłady mięsne... Pozdrawiam!

ps.

eh, piękna ta Twoja modelka ;)
Explore 2009-08-06 13:05:47

plus plus plus
fotografia cyfrowa
sollyth A mnie się ta fota właśnie podoba, choć na ogół nie
przepadam za HDR'ami. Doceniam w tym kadrze (ba, nawet nie
tyle doceniam, co na prawdę mi się podoba) jego kompozycję:
wszystko jest na swoim miejscu, nie za ciasno i nie za
luźno. Gałązki drzewa nie poobcinane, trawy dużo bo przecież
musi się pojawić w takiej ilości kiedy się chce tu pokazać
takie urocze (ze świetnie pogiętymi poręczami) schody.
Strasznie podoba mi się również "faktura" tego zdjęcia, całe
jest jakby chropowate. Jeszcze drobna uwaga do poprzedników
w krytykach ;) HDR nie ma to czy tamto za zadanie. To tylko
jedna z technik, która może być dowolnie zastosowana przez
autora: ważny jest tylko efekt końcowy, a ten jest tu moim
zdaniem dobry.
pstryk1 2009-07-30 21:26:47

plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa