fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowabartf Odnosząc się do mojego komentarza; chodziło mi o to, że do
takich abstrakcyjnych, prawie surrealistycznych wzorów
pasują informacje, co właściwie zdjęcie przedstawia. Takie
syntetyczne fotki mikroświata często budzą skojarzenia,
które mogą być zaskakujące. Poczynając od tego, że np.
napięcie powierzchniowe, ruchy Browna, grawitacja, dyfrakcja
itp różności to nie tylko echa lekcji fizyki, lecz prawidła,
które rządzą naszym życiem nieustannie, kończąc na
socjologicznych czy społecznych zależnościach...

I te skojarzenia najbardziej lubię w tego typu fotografiach.
Sama fotka jest prosta, bardziej interesujące są właśnie te
skojarzenia i emocje, które powoduje.

To co dostrzegam z kwestii technicznych; wydaje mi się, że
ujednolicenie oświetlenia i kolorystyki - chodzi o różnicę w
jasności, zapewne na skutek użycia lampy - bardziej jeszcze
bardziej uprościło by kompozycję i wzmocniło przekaz, jak
wspomniane przeze mnie na poczatku suche, rzeczowe
informacje o sposobie wykonania (niekoniecznie parametrów
naświetlania) zdjęcia.

Mam nadzieję, że wrzucisz jeszcze coś podobnego, sam do
robienia tego rodzaju zdjęć nie znajduję cierpliwości, ale
oglądać lubię ;-)

Pozdrawiam.
saper2354 2010-12-15 21:16:50

fotografia cyfrowabartf Czuć zapach... smaru, mokrego śniegu, psich gówien,
zatęchłych kamienic i przegniłych liści. Gdzieś ktoś gotuje
bigos chyba, lekko zalatuje. Zbliżają się Święta... pewne
obawy co do przyszłości, ale nadzieja na lepsze jutro
rozkwita, jakby próbując nadrobić zaległości. Mrozu niby nie
czuć, ale znowu zapomniałem szalika i czuję, że tym razem
się to zemści...

Wracam do domu, zimno w stopy, chyba mi buty przemakają...

Zajebisty podmiejski klimat, dzisiaj trudno mi być
obiektywnym, szczególnie w przypadku tej foty.

5.
aga_piet 2010-12-10 23:44:59

plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
bartf Lewa strona zupełnie się nie udała. Wyszło zwaliście i
prostacko. Podejrzewam, że chciałeś uchwycić parę nad wodą
(jeśli dobrze widzę). Obawam się że nie było na to szans -
nie z tego miejsca, nie o tej porze...

Jeszcze temp. barwowa - ja myślę, że zdjęcia zimowe lepiej
wychodzą gdy się ją obniży (nawet kosztem wiarygodności),
ale to jest moje subiektywne zdanie. Należałoby dążyć do
uzyskania bieli śniegu oświetlonego, zacieniony wpadnie w
błękit, ale całośc prezentować się będzie bardziej
realistycznie. To nic, że być może inaczej zapamiętałeś to
miejsce. Oglądający będą mieć większą frajdę!

Wiem, że łatwo tak się czepiać, siedząc sobie w ciepełku,
podczas gdy Ty pewnie balansowałeś na granicy
bezpieczeństwa.. :)

Pozdrawiam.
pimpek19 2010-12-07 02:37:04

plus plus
fotografia cyfrowa
bartf Bardzo lubię takie "boczne" kadrowanie.

Mimo, że nie mam praktyki w portretowej fotografii
studyjnej, mam jedno przemyślenie apropos techniki dotyczące
wersji kolorowej.

Generalnie wersja kolorowa wydaje się bardziej odpowiadać
zdjęciu. Natomiast kolor włosów wygląda na podejrzany -
jeżeli faktycznie wpada on w magentę (a może w fiolet), to w
porządku, ale odnoszę wrażenie, że modelka była brunetką, bo
magentowy zafarb wydaje się również występować na skórze
twarzy. Może go również sugerować bardzo jaskrawy kolor
szminki.

Jeżeli to przebarwienie było celowe - co jest bardzo
prawdopodobne, z uwagi na resztę Twoich zdjęc portretowych -
pozostaje pochylić głowę i przyjąć Twój punkt widzenia za w
100% Twój i w 0% przypadku, jeżeli to przeoczenie - cieszyć
się będę, że wniosłem coś do zdjęcia.

I jeszcze subiektywna uwaga co do tła, myślę, że dokładne
"wybielenie" go (poprzez doświetlenie w trakcie, lub zabieg
przy obróbce) dodałoby jakby sterylności zdjęciu, przez co
całość wyglądałaby fajniej.

Pozdrawiam i życzę dobrej pogody, równiez ducha :)
uma 2010-11-29 13:11:49

plus plus
fotografia cyfrowabartf W pierwszym momencie napewno zwraca uwagę i przyciąga wzrok.
Po chwili przychodzi mi do głowy jednak kilka rzeczy.

Nie wiem, czy przypadkiem surowa, cyfrowa forma, nie byłaby
tu lepsza. Rozumiem wybór tego typu obróbki (z uwagi na
charakter elementów: obrazy, stare krzesło, brzydka ściana
oraz z powodu tego jak one wszystkie oddziałują na
wyobraźnię), ale chętnie zobaczyłbym to zdjęcie w
niezmienionej postaci.

Nie wiem; może to "znak czasów"; kiedy rozpowszechniła się
cyfrowa fotografia, zupełnie inaczej zacząłem patrzeć na
zdjęcia analogowe (choć przyznaję, że patrzyłem na nie mniej
świadomie niż dzisiaj). Inaczej w tym sensie, że w
konfrontacji z cyfrą bardziej zaczęła na mnie działać ich
forma - ta analogowa "plastyka". A cyfrowa wizja świata,
przez jednych nazwana blagą, bo pozbawiona ponoć
artystycznego potencjału, a przez innych wychwalana za
wierność odwzorowania, stała się jakby dla niej
konrapunktem. Ale ta wierność też niesie ze sobą "moc",
tutaj myślę, że dobrze by się sprawdziła. Stąd propozycja
pokazania zwykłego, tkniętego (jeśli już) jedynie podstawową
korekcją, jpega.

(Przepraszam, że przez chwilę pisałem o sobie, ale chciałem
uzasadnić swoją sugestię.)

Tak agresywna obróbka, upodabniająca zdjęcie do czegoś w
rodzaju dużej pieczątki ;) może po chwili sprawiać wrażenie
przerostu formy, a zupełnie niepotrzebnie, bo uchwycone
elementy działają wystarczająco (jak dla mnie) mocno.

Ewentualnie analogowa wersja prawdopodobnie też byłaby
atrakcyjniejsza, myślę właśnie o tej specyficznej dla
analogów "plastyce".

Pozdrowienia.
Ensi 2010-11-11 20:01:30

fotografia cyfrowabartf Przeglądając Twoje portfolio na tym portalu widzę, że
pociągają Cię abstrakcje. To bardzo fajnie, kierunek jest
ciekawy i wymagający; na podstawie moich prób w tym temacie
mogę podzielić się kilkoma odczuciami, naturalnie nie
uciekając od dyskusji.

Zrobić kiepskie/przeciętne takie zdjęcie jest łatwo, dobre -
bardzo trudno, a bardzo dobre - to już jazda bez trzymanki
:). Generalnie bardzo istotne są zasady kompozycji, a
właściwie świadome ich potraktowanie. Co do zdjęcia - temat
jest w porządku. Napewno banalny i mocno oblatany, ale to
akurat nie wada.

Co do reszty, kilka uwag. Przy takim "wzorzystym" tematcie
mam potrzebę dostrzeżenia linii. Np. linii, jaką tworzą
wierzchołki krzeseł, lub ich boki; linii jaką tworzą
odblaski na krzesłach, lub prześwity między nimi, a może
linii, którą "próbują" utworzyć numery krzesełek. Brakuje mi
tego, bo linie te są tu ledwo dostrzegalne, poszarpane w
sposób przypadkowy i nieprzyjemny. Potrzebuję równiez
dialogu tych linii z brzegami kadru, który w abstrakcji
akurat jest niezwykle istotny. Jest takim stróżem,
policjantem, który mówi "basta!", współtworzy
porządek/nieporządek w obrazie, wpływając na estetykę
całości. Brzegi kadru stanowią "oparcie" dla treści, muszą
być też jej częścią, lub nawiązywać z nią jakiś dialog; albo
też całkowicie jej przeczyć. Tu, ramy te są... jakby
przełożone z innego zdjęcia...

Wiem, że bełkoczę ;-) ale tak to czuję; mam wiele pomysłów
jak możnaby było pomęczyć temat - np. wykorzystać numery
krzesłek, które dodałyby "odrealnienia" zdjęciu, może
zupełnie zmienić proprocje kadru, albo poszukać jakiegoś
elementu silnie kontrastującego
kształtem/kolorem/nie-wiadomo-czym-jeszcze... U Ciebie
najbardziej razi PD i ta ciemna wyrwa w prawej górnej częsci
kadru. I ta druga, ponad nią po lewej, jakby próbująca
wydostać się ponad tłum i zepsuć wszystko doszczętnie...

Za to - w kwestii już technicznej - bardzo odpowiada mi
kontrast. Jest adekwatny do treści, tak bym to ujął. Ale
oczywiście on sam nie ma szans w zmaganiach z w/w aspektami
merytorycznymi.

Pozdrawiam i życzę satysfkacji z fotografowania.
wiesiolek 2010-11-05 23:25:21

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
bartf Nie jestem przekonany czy widoczne mocne przebarwienie
(niebieskie? cyjanowe? zielone?) jest skutkiem wyboru
obiektywu - jeżeli dobrze zrozumiałem opis. Podejrzewam, że
prędziej chodzi o błędne ustawienie, manualne bądź
automatyczne, balansu bieli...

Jeśli chodzi o kadr, ten wg mnie nie jest najszczęśliwszy.
Znam to drzewko z wielu zdjęć i nie tylko, chociaż sam nigdy
tam nie byłem. Nie wiem więc jakie jest tam ukształtowanie
terenu, a dokładnie: co jest z lewej strony. Jeśli można
było przejść w lewo kilka kroków można było spróbować
zastosować zasadę trójpodziału, ale obawiam się, że tam jest
przepaść :-); wtedy z tego ujęcia ciekawie mógłby wyjść
kwadrat - tak jak jest teraz bez lewej strony.

Pozdrowienia
MarcinGibas 2010-03-08 15:00:55

plus
fotografia cyfrowabartf Według mnie jest to bardziej twórczość programu niż autora.
Zapewne w czasie przeliczeń gdzieś uciekła ostrość,
zdecydowanie za mocny kontrast lokalny - to najczęstsze
problemy przy tej niełatwej sztuce hdr.

Chociaż to również kwestia gustu - niektórzy lubią takie
"zbalansowanie" tonów - w mojej opini jest to zbyt mocna a
jednocześnie nieudana próba odzwierciedlenia rzeczywistości.
W rezultacie trudno to nazwać zdjęciem, nie chodzi nawet o
proces orbróbki, jedynie efekt końcowy.

Pozdrawiam i zachęcam do dalszych prób.
rekin007 2010-03-08 14:25:09

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
bartf Jeśli chodzi o technikę obróbki: ten stopień wyostrzenia
mnie osobiście za bardzo nie odpowiada (za mocno), przy
okazji oberwało się również niebu, które powinno być
jakkolwiek - aby skutecznie - odszumione przed takim
wyostrzeniem.

O kompozycji można by dyskutować, ja bym był bardziej za
podziałem zbliżonym do standardowego ("złotego"). Choć z
uwagi na proporcje zdjęcia i na konieczność umieszczenia
wtedy w kadrze albo większej ilości nieba, albo dołu, mógłby
on spowodować, że zdjęcie stałoby się monotonne i przyjemny,
zimowy klimat, który mnie tu odpowiada zmieniłby się w
banał.

I chyba ten zimowy, ospały nastrój to największy atut
zdjęcia.

Pozdrowienia.
rtoip 2010-03-05 17:11:51

fotografia cyfrowabartf Mogło być piękne zdjęcie, wielka szkoda! Jeśli chodzi o to,
co jest nie tak autorze, już dowiedziałeś się od
przedpiśców: ucięte odbicie, krzywy horyzont, brak pomysłu
na kompozycję. Dobry kadr był tuż tuż... podoba mi się takie
ułożenie planów, pierwszy najbliższy i dwa na horyzoncie
(statki i odległy brzeg). Miałeś piekne światło i w sensie
ekspozycji dobrze je wykorzystałeś. Ale reszta... eh,
szkoda! :)
MCzubala 2010-03-02 02:08:34

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | Strona 2 | 3 | 4 | 5
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa