fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowabartf Czysto - to prawda, ale wg mnie kompozycja stanowczo
przeładowana, brak tu jakiegoś punktu zaczepienia, bohatera
tej geometrycznej opowieści. Dużo linii, kształtów, cieni...
a przez to "estetyczne" przesłanie gdzieś ucieka.

Na plus - bunt krzywizn konstrukcji po prawej stronie
przeciw statycznemu działaniu elementów prostych po lewej.
Ale za dużo "dodatków"; może gdyby pozbyć się cienia,
trafić/wyczekać porę z maksymalnie rozproszonym światłem,
efekt byłby lepszy i silniejszy.

Światło to podstawa w fotografii, mówią - racja, ale czasem
działa niczym niegrzeczny uczeń w klasie... nie pozwala się
skupić ;)
vaz 2010-03-01 18:21:19

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
bartf Sylwetkowe przedstawienie sytuacji daje tu bardzo dużą siłę
wyrazu... bezwzględne, złowrogie góry i ratunek - z
nieba...
Kadr może nie należy do najszczęśliwszych, ale zapewne nie
było w czym wybierać.
Ciekawe, syntetyczne zdjęcie.
jagular 2010-02-04 20:28:58

fotografia cyfrowa
bartf 1. Lewy brzeg dużej kolumny sprawia wrażenie krzywego (dół
jakby lekko uciekał), ale jak sprawdziłem, krzywy nie jest -
wynika to chyba ze złudzenia optycznego, a to oznacza że
skadrowanie dużej kolumny nie jest właściwe,

2. Jeśli chodzi o dużą kolumnę, skupiłbym się na większym
detalu - co by można było ująć bardziej detalicznie to inna
sprawa, trzeba by się zastanowić co jest charakterystyczne w
przypadku takiego obiektu, może np. materiał membrany z
kawałkiem zewnętrznego mocnowania, może jakiś fragment
głośnika wysokotonowego - nie wiem... ale jest tu duże pole
do popisu. Z drugiej strony nawet tak, jak jest teraz też
nie jest źle...

3. Jesli chodzi o całość kompozycji wydaje mi się, że w
przypadku takiej fotografii (mam na myśli fotografię
komercyjną służącą do zareklamowania jakieś przedmiotu, bo
za taką Twoją fotkę postrzegam) lepiej sprawdziłby się
układ: przedmiot pomniejszony przedstawiony na wprost (jak
na poprzedniej Twojej fotce), duży - bardziej detaliczny ze
skośnym kadrowaniem, według tego co napisałem w pktcie 2.

Może te uwagi zupełnie burzą Twoją wizję, ja przedstawiłem
tylko mój punkt widzenia.
Pozdrowienia...
corazon 2010-02-03 17:21:27

plus
fotografia cyfrowa
bartf Zupełnie niepotrzebne niebieskie przebarwienie, zabite
cienie - chyba już na etapie robienia zdjęcia (widać
zresztą, że późniejszych nie było), temat zdjęcia
przedstawiony w zupełnie nieinteresujący sposób...
Kompozycja może byłaby i ciekawa, gdyby ją rozpatrywać
zupełnie abstrakcyjnie, na zasadzie plam barwnych, z miejsca
jednak do usunięcia byłby kosz i to co jest poza granicą
śniegu na górze. Jeżeli jednak mówimy o ławkach, można było
podreptać w małym promieniu i poszukać lepszego punktu
widzenia, długo chyba nie trzebaby było szukać (chociażby
dwa kroki w prawo). Pozostaje problem kosza i horyzotnu...
;-)

Tak jak jest - klapa.
Krystians23 2010-02-01 13:06:08

fotografia cyfrowabartf Świetne zdjęcie, przemyślane i dobrze zrealizowane. Pobudza
wyobraźnię - porzucony bagaż, obrączka (?), oddalający się
człowiek tworzą zagadkę, oglądając zastanawiam się o
przyczynach tej smutnej (subiektywnie) sytuacji. Czemu tak
się stało? Może człowiek ten odebrał telefon z jakąs złą
informacją, stracił nadzieję i sens życia...
Dodatkowych znaczeń dodaje znak na drodze i smuga światła na
asflacie, chyba trochę za mało widoczna, zauważyłem ją
dopiero po chwili (być może to zamierzone).
Generalnie to:
+ centralnie umieszonczy człowiek i znak na drodze
+ układ bagaż/znak/człowiek - bardzi mi pasuje
Jeżeli musiałbym się do czegoś przyczepić to:
- może trochę za gęsta mgła
- niebo; w takim zdjęciu ma akurat niewielkie znaczenie, ale
trochę razi gdy zatrzyma się na nim wzrok.

Minusy trochę na siłę, całość bardzo mi odpowiada.
Walet 2010-02-01 12:54:06

plus plus plus
fotografia cyfrowabartf Najważniejsze, w mojej opinii, atuty tego zdjęcia to
kompozycja i światło. To drugie bardzo się tu udało, jeśli
chodzi o kompozycję, jedyną rzeczą którą próbowałbym zmienić
jest zbyt dużo obszaru z prawej strony. Składnik wnoszący
zupełnie inną jakość w zdjęciu stanowi wąski prześwit z
zupełnie nijakim horyzontem - to chyba podoba mi się
najbardziej, bo tworzy specyficzny klimat zdjęcia.

Trochę przeszkadza zbyt mała kompresja - od pewnego czasu
można wstawiać fotki do 300kb :)
snupolek 2010-02-01 12:19:41

fotografia cyfrowa
bartf Widoczek oczywiście ładny, ale mnie razi najbardziej
centralne umiejscowienie skały. W takim klasycznym pejzażu
nie widzę miejsca na tego typu awangardowe zabiegi - nawet
pomijając żwirowy placek, dobre lokalizacje skałki (na tym
akurat zdjęciu) to LD lub PD.
Nie chciałbym brzmieć zbyt zasadniczo, dlatego powtarzam -
uwagi dotyczą tego właśnie zdjęcia, odstępstwa od zasad są
jak najbardziej pożądane, ale jeżeli mają uzasadnienie i nie
psują ogólnego wrażenia - tu kadr jakby "leci" w lewo,
pomimo że horyzont najprawdopodobniej jest prosty. Obiekt na
pierwszym planie umieszczony np. w PD osłabiłby - wg mnie -
to niekorzystne wrażenie.
Matewski 2010-01-11 01:06:53

fotografia cyfrowabartf Adalbert,

trudno mi się zgodzić z tym co napisałeś. Z tego wiem, i z
tego co własnie udało mi się wygrzebać pogląd Strzemińskiego
jaki przytoczyłeś dotyczył teorii unizmu, której on był
twórcą (lub współtwórcą jak podają niektóre źródła).
Koneksje malarstwa i fotografii są niepodważalne, lecz
ująłeś to tak, jakby była to wada tego zdjęcia.

Poza powyższym, oraz poza tym, że nie samym unizmem sztuka
żyje (choć akurat jestem jego fanem), istnieje podział na
kompozycję otwartą i zamkniętą. Zarzucasz zdjęciu
niewłaściwą, niepożądaną "otwartość" (?) - jeśli dobrze
zrozumiałem. Niniejsza fotka jest akurat zgrabnym przykładem
kompozycji zamkniętej (wg mnie), co może nie byłoby
oczywiste, tfu, nie byłoby prawdą, gdyby nie prostokątny
otwór w prawej dolnej części kadru. W każdym razie - byłoby
dyskusyjne.

Jeżeli ktoś się ze mną nie zgodzi, na co liczę, będę upierał
się przy tajemniczym, acz istniejącym związku pomiędzy
wspomnianym otworem a prostokątym ciemnym obszarem po lewej,
który to związek całą kompozycję zgrabnie domyka.

Jakkolwiek, z Twoim stwierdzeniem, że w fotografii
"obowiązuje dążenie do zaakcentowania pełnej autonomii
obrazu jako płaskiego czworoboku [...] całkowicie
zamkniętego w sobie", zgodzić się nie mogę i z całą
stanowczością prostestuję.
falko 2010-01-11 00:46:07

fotografia cyfrowabartf Myślę, że dużo dałoby jednakowe przycięcie kadrów i
wyrównanie kolorystyczne. Jest fajny koncept i za to duży
plus, ale realizacji trochę brakuje.
SevenDays 2010-01-03 17:55:33

plus
minus
fotografia cyfrowabartf Kawał dobrej foty...

podoba mi się kompozycja, "powietrze" z prawej o dziwo nie
przeszkadza, zapewne dzięki największej postaci w pobliżu,
technicznie też niczego nie można zarzucić, a chowający się
pan i odwrócona postać w tle nadają zdjęciu dodatkowych
znaczeń.

Dobrze rozumiem jednak podejście ka_tuli i joanny_ga - to
czy bohaterki zdjęcia chciałby się widzieć tak, jak zostały
pokazane (vide dosyć odważne przypuszczenie o samoakceptacji
tychże), jak i ich zgoda na publikację to kwestie bardzo
istotne...

Ale to przecież... nie nasza sprawa ;-)
otoori 2009-11-07 02:47:28

plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | Strona 3 | 4 | 5
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa