fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Będąc dzieciakiem przeczytałem Wędrówkę po puszczy Włodzimierza Łapińskiego oraz Wigierski Park Krajobrazowy gdzie były Jego zdjęcia. Zrobiły na mnie wtedy ogromne wrażenie. Mam nadzieję, że zwiedzając moją, póki co skromną galerię, udzielą się Wam te uczucia jak mnie gdy patrzyłem na tamte fotografie.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
Sigmar Nie no, takie niewidzialne to one nie są. A widziałaś jak
potrafią urządzać sobie wyścigi nisko pod koronami sosen ze
slalomem między ich pniami? Tylko dla czystej radochy. Mądre
ptaki, to prawda - skłonność do zabaw charakteryzuje tylko
bystre zwierzaki.
Co do zdjęcia to znów minimalnie brakuje ostrości (może
przez telekonwerter) i chyba ciupkę za ostre światło.
Ponadto skoro było ich aż tyle pokusiłbym się o zdjęcie,
gdzie nie będzie trzeba ciąć żadnego z ptaków. No i tło
mogłoby być bardziej rozmyte (oddalone/jednolite), aby
wydobyć sylwetki ptaków.
violan 2010-03-21 08:30:54

plus
fotografia cyfrowaSigmar http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-417912.php ale
halo, no sorry, ja proponuję kat. programy graficzne. Bo
teraz można mieć wątpliwości co do całej foty, co tu jest
prawdziwe a co nie. Zgadywanka?? Zapewne autor zaraz skasuje
zdjęcie powyższego linka. Na wszelki wypadek ja powiem, że
chodzi o żurawia, który jakimś przypadkiem w innym zdjęciu
autora przeleciał przez ten sam kadr w tej samej chwili
(wystarczy porównać chmury). Pozwala to podejrzewać, że i na
tym zdjęciu w oryginale nie było takich chmur, takich krów i
może takich drzew.
Wysoce nieetyczne podejście do fotografii, robić z innych
obiektywnych idiotów. Rozumiem, że każdy z nas coś poprawia
w fotografii, ale tutaj autor posunął się znacznie za
daleko!
leman 2009-11-20 15:10:09


minus minus
fotografia cyfrowa
Sigmar Następujące rzeczy uważam do wymiany przy kolejnym podejściu
do tego zwierzęcia:
1) Perspektywa. Zwierze sięga linii wzroku końcem rogu.
Staje się przez to mało atrakcyjne, nieciekawe, pospolite.
2) Kadr ciasny. Za mało prawej, góry i zdecydowanie za mało
dołu. Widać, że zwierz nie ucieka, dać sobie trochę czasu,
kucnąć, schylić się i zrobić zdjęcie nie ucinając racic.
3) Kompozycja - po co ten płot w tle i pieniek.
4) Obróbka. Fatalna. Za mocno odszumione lub rozmyte.
5) Domyślam się, że zdjęcie robione było na krótkiej
ogniskowej. Na pewno ciekawszy efekt w postaci wyodrębnienia
fotografowanego obiektu uzyskasz stosując dłuższą ogniskową
i małe przesłony, czyli rozmyte tło i wrażenie głębi i
przestrzeni.
6) Zdjęcie robione pod światło. Rozumiem, gdyby to było
dzikie zwierze. Gdyby zaszło nas z nienacka. Tu wydaje mi
się, można było mieć wpływ na pozycję przed zrobieniem
zdjęcia. Efekt mamy taki, że daniel jest ciemny a w dodatku
nie do końca ostry.

Miejsce i zwierze ma potencjał. Jest tam bardzo jesiennie,
na zdjęciu widać te ciepłe kolory. Byk ma piękne poroże, z
innego zdjęcia w pf autorki wiemy, że nie jest tam sam. Moim
zdaniem do tematu trzeba podejść raz jeszcze.
talunia 2009-11-10 23:10:36

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaSigmar Kadr za ciasny, i z lewej i od góry. Ostrość poszła na
trawkę przed grzybkiem, zamiast na niego. na pierwszym
planie, u dołu jakiś rozmyty badyl, brzydki i odwracający
uwagę od muchomora. Barwa zdjęcia chłodna, nieprzyjemna w
odbiorze. Za mały rozmiar zdjęcia (rób docelowo
900/610piksów). Brzydkie i nierozymte do końca tło, pień,
bliki z nieba. To wszystko jest w tym zdjęciu do poprawy.
Czyli zostaje w zasadzie sam motyw, ale nim znów podejdziesz
cyknąć mu zdjęcie, zastanów się, pomyśl, zrób kilka różnych
ujęć. Jeśli brak Ci pomysłu, posłuchaj jednej z poniższych
rad, pooglądaj prace innych, napewno wyłowisz z galerii
kilka dobrych patentów.
Nie zrażaj się negatywnymi komentarzami, niech Cię
mobilizują. Powodzenia!
slomaa 2009-10-25 22:42:28

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Sigmar nocebo, z całym szacunkiem dla Twojej krytyki obawiam się,
że nie masz żadnego pojęcia o fotografii przyrodniczej.
Jakakolwiek próba konstruktywnej krytyki do tego zdjęcia
będzie próbą ulepienia garnka z gówna, a nie z gliny. Bo tu
złe są założenia i postawa autora i przy takich nigdy mu się
nie uda zrobić dobrej foty, a po radach nocebo tym
bardziej.

Po poierwsze, szanowny autorze i kolego nocebo:
-na zdjęciu mamy daniela, samca lub byka, warto wiedzieć jak
nazywamy łanię przewodniczkę stada czy inną nazwę borsuka,
by nie wyjść na ignoranta,
-do zdjęć przyrodniczych sięgamy po jak najdłuższe
ogniskowe, krótkie nigdy nie rozymją nam tła i zawsze
pozostawią bałagan w kadrze który odwracać będzie uwagę od
fotografowanego obiektu,
-monopody czy statywy są dobre na zasiatki i czatownie.
Tranceman wędrował, a z takim klekoczącym zestawem, ciężkim
i nieporęcznym, ciężko będzie podejść zwierzynę. Bo w
podchodzie masz być cichy, zwinny i jak najmniejszy. Poza
tym nim go rozstawisz zwierz sobie pójdzie,
-lampa błyskowa?! Broń panie Boże. Lampa rozpieprzy każde
zdjęcie przyrodnicze, bo da sztuczne, płaskie światło.
Ponadto spłoszy zwierzynę, co jest rzeczą naganną, nie
pozwalając na drugie ujęcie,
-w takiej fotografii ciężko jest mówić o kompozycji.
Generalnie wykonujesz szereg zdjęć, z których później
szukasz tego właściwego. Nie ma sensu głębsze myślenie o
kadrze, bo zwierzęta są ruchome, jak obmyślisz kadr, to ono
przejdzie dwa kroki i dawaj od nowa. Nie, cykasz ile wlezie,
a potem sie zobaczy. Przynajmniej na początku,
- na koniec autofokus i ostrość, ciężka sprawa bo z reguły
zwierzyna wychodzi o świcie lub zmierzchu, czyli gdy
autofokus słabo łapie. Ja często chytwam ostrość i trzymam
rękę na blokadzie - o ile zwierze się nie przemieszcza za
bardzo. Ostrość łap zawsze na łeb, bo jak będziesz łapał na
korpus to możesz złapać jakies badyle po drodze. Dla mnie ze
stabilizacją i obiektem wielkości sarny minimalny czas to
1/60, jeśli sarna stoi. Poniżej tej granicy prawie każda
praca będzie nieostra.
Życzę powodzenia
Tranceman 2009-10-18 04:28:46

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
Sigmar Autorze, do poprawy są następujące rzeczy:
- przepalenia nieba (zmniejsz ekspozycję, daj większą
przesłonę, z cieni coś wyciągniesz w programie, za to z
przepaleń nic nie wyciągniesz choćbyś się skichał),
- kadrowanie, kompozycja, jak wspomniał ant_z (ucięta wieża,
jakiś fragment w PG),
- rozmiar zdjęcia (optymalny na OB to ok. 900 na 610
pixów),
- wybór innej pory na fotografowanie (wieczór/ranek - czyli
miękkie plastyczne światło, które padając pod dużym kątem
pozwoli wydobyć i uwypuklić kształty budynku nie narażając
na duże kontrasty pomiędzy cieniami a oświetlonymi
ścianami).
Próbuj dalej powodzenia.
-
mkk103 2009-10-06 10:55:23

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaSigmar Z całym szacunkiem, ale w tej fotografii nie ma nic
szczególnego. To że modliszka jest ładna sama w sobie to nie
Twoja, autorze zasługa, to że się nie rusza też nie, to że
średniej jakości aparatem można cyknąć dobre makro też nie.
Natomiast to, że papier ni jak nawet nie imituje naturalnego
podłoża, tak, to jest Twoja zasługa. Są prace gdzie ocena 4
odzwierciedla kawał naprawdę dobrej roboty i pracy autora,
dlatego za niesłuszne uważam tak wysokie oceny powyższego
zdjęcia.
norix 2009-10-02 21:20:36

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Sigmar Cóż, pewnie zaskoczy CIę moja ocena, ale ma ona
uzasadnienie:
- horyzont opada w lewo
- zdjęcie jest przekontrastowione
- za ciemne
- brak gł. motywu na którym zatrzymałbym wzrok
- jest nudne i pospolite, trudno o brzydki zachód słońca,
więc trzeba postarać się i zrobić tak zdjęcie, by było w
jakiś sposób ciekawe, nietuzinkowe i zapadające w pamięć, to
niestety takie nie jest.
Jest natomiast w miarę poprawnie skadrowane i coś niecoś
oddaje atmosferę więc za to skromny plusik.
Porky78 2009-08-19 21:53:23

plus plus
fotografia cyfrowa
Sigmar Ok, bałagan w kadrze, główny temat zdjęcia poza ostrością i
poza mocnym punktem, perspektywa przyprawia o zawrót głowy,
pasikonik cały nie zmieścił się w kadrze. Czerwony kolor
odciąga uwagę. Zdjęcie jest mz fatalne. Oceny nie wystawię,
znaj moją łaskę ;)
Grzana 2009-08-11 22:57:18

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaSigmar Zdjęcie jest bardzo kontrastowe. Biała chmura w LG
zdecydowanie bardziej przykuwa uwagę niż główny motyw
zdjęcia - wiatrak. Niestety nie jest to jedyny konkurent
sędziwej konstrukcji. Mamy w PD drzewo, ciemne, nic moim
zdaniem nie wnoszące, zbędne, a do tego rzucające cień na i
tak słabo oświetlony wiatrak.
Do tego nienajlepsza perspektywa, z poziomu niższego niż
kłosy zboża. Dlaczego taka? Co ma wnieść pierwszoplanowa
linia zboża? Nie lepiej było uchwycić wiatrak i łany zboża
dookoła niego? Wtedy zdjęcie zdobyłoby więcej przestrzeni,
tak jest płaskie.
Pominę taki szczegół jak ciemna linia lasu, która się zza
niego wyłania po lewej stronie.
hardyr 2009-07-26 13:19:54


minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | Strona 3 | 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa