fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Maciek Duczyński

gg 4160511

mduczynski(at)gmail.com

www.lonelywolf.pl

fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
keramodnor
Widziałem setki takich. Jakoś nie potrafię rozróżnić ich
między sobą. Widzę gorszą wersję natury (bo jakieś parę
pikseli) i zero pracy "oka i umysłu fotografa". Oczywiście,
że była jakaś praca fotografa, ale raczej taka
"encyklopedyczna", nie twórcza. Poziome pasy na górze
wyglądają na jakiś błąd. Brakuje mi jakiegoś akcentu na tym
zdjęciu, bo ogólnie wygląda jak szare tło do jakiegoś
tematu. Nie mówię o Czerwonym Kapturku, ale chociaż jakaś
wiązka światła, czy szczególna chmurka. Pozytywnie dla
zdjęcia wyszła rama z ciemnego dołu i ciemnych chmur na
górze.

lonely_wolf 2006-07-27 16:07:38

plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
RAPTUS w moim odczuciu brakuje mi lewej strony, sam widok bardzo
przykuwa uwage lecz lewy bok zdecydowanie rozbija piekno
tego miejsca. To moja uwaga co do zdjecia , lubie taka
tonacje kolorow.
lonely_wolf 2006-07-19 20:23:40

plus plus plus plus
minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
margaryna jak by troszke za miekkie zdjecie
agresywny charakter tematu prosi sie o ostzrjsze rysy 4-
lonely_wolf 2006-07-14 22:09:31

plus
minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
wielom i popatrz pan ... w fotoszopskim pracujemy , rysujemy i
banałki prezentujemy... a miało być tak czyściutko...
lonely_wolf 2006-05-24 15:56:14


minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
marcobolo "Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując
fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor
ma szanse ulepszyć swój warsztat.."
po co te poniższe "krytyki"?
"...Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i
powiększyć swój limit...."
lonely_wolf 2006-05-22 16:55:48

plus
minus
fotografia cyfrowa
nox ciut za duzo tego nieba, dosłownie minimalnie go za wiele.
poza tym bardzo dobre zdjęcie.
lonely_wolf 2006-05-14 10:44:59

plus
minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
Magus Muszę się nie zgodzić z częścią tej krytyki - piszesz:
"- dobrze jest też (w przypadku zoomów) nastawiać ostrość
przy najwyższej ogniskowej, następnie cofać do pozycji
szerokokątnej, wtedy mamy pewność odnośnie precyzji
nastawiania"
To nie jest prawda niestety!! W większości obiektywów,
szczególnie o konstrukcji AF - IF (tj wewnętrznie
ogniskowanych) Jak dasz maksymalne zbliżenie, ustawisz
ostrość i cofniesz do szerokiego kąta, zdjęcie będzie
zupełnie nie ostre. Tak miałem w Canonie i wielu szkłach do
niego tak mam i teraz w Olympusie (Szkło Zuiko 14-54
f2,8-3,5) W tej chwili właśnie sprawdziłem to raz jeszcze -
stosując przedstawioną technikę, zdjęcie będzie zupełnie
nieostre.
lonely_wolf 2006-05-11 23:55:39

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
krim Jest to jubileuszowa 100-na krytyka. Kto mogłby bardziej na
nia zaslugiwac jak nie wolf...

ciężko jest tutaj pisać o jakichkolwiek negatywnych
aspektach prac wolfa, ponieważ wszystkie zdjęcia które
zamieszcza tutaj są perfekcyjnie dopracowane

ta krytyka będzie inna niż wszystkie więc pozwole sobie wiec
ująć wszystkie pozytywne strony, na które MZ trzeba zwrócić
uwagę oglądając zdjęcia tego autora

ta krytyka nie odnosi sie bezposrednio do wolfa, lecz
bardziej chodzi mi o jej posredni charakter, chce uwypuklic
pewne pozytywne aspekty jego prac, tak żeby ludzie którzy
zajmuja sie fotografia krajobrazowa mogli na przyszłość
wysnuć z tego wnioski i wykorzystywać pewne zabiegi we
własnych pracach co wpłynie na ich uatrakcyjnienie

- fotografia pejzazowa to nie tylko ładne widoczki jeśli
chodzi o samą dolną część kadru, lecz także chmury, które
idealnie zamykają kompozycję prawie na każdym zdjęciu wolfa
- to właśnie dzięki chmurom można uzyskać zróżnicowane
światło, które nierównomiernie oświetla teren, co wpływa na
uatrakcyjnienie jego faktury, tworząc przeróżne cienie,
zabarwiając tonacyjnie połacie ziemi, dzięki czemu teren
jest bardzie urozmaicony i niepowtarzalny

- wniosek - zdjęcia tego typu należy robić wtedy kiedy są
ciekawe chmury na niebie - które domykają kompozycję
zdjęcia.

- drugą kwestią jest ostrość

w zdjeciach krajobrazowych ostrość powinna być na każdym
planie, w pracach wolfa jak zauważyłem ostrość każdego
elementu/planu jest nienaganna

taki efekt możemy uzyskać stosując dużą GO, w aparacie
ustwiamy parametr przesłony od 11 - 16 (dla obiektywów ok
f/2.8 (f22)) dla kompaktów jak najwyższy parametr to około
f/8, zalecane ustawienia to od f/6 w górę)

ostrość powinno nastawiać się bardzo dokładnie, jesli
korzystamy z nastawiania automatycznego należy znaleźć sobie
jakąś krawędź na którą skierujemy główny (centralny) punkt
pomiarowy
- dobrze jest też (w przypadku zoomów) nastawiać ostrość
przy najwyższej ogniskowej, następnie cofać do pozycji
szerokokątnej, wtedy mamy pewność odnośnie precyzji
nastawiania

kolejną ważną sprawą jest dobranie miejsca z którego
wykonuje się zdjęcia krajobrazowe

jeśli chcemy uzyskać jak najlepsze rezultaty, czasami trzeba
nawet chodzic 2 godziny żeby znaleźć to najbardziej
odpowiedni miejsce, takie sa koszta jesli chcemy wykonac
dobrą fotografie

- warto szukać miejsc w których jest dobry widok
panoramiczny - jak w przypadku większości prac wolfa

- warto znaleźć sobie jeden główny element na którym
odbiorca będzie mógł skupić uwagę, najczęściej jest to
jakieś wolno-stojące drzewo, jakas ciekawa sylweta pewnego
obiektu
- klasyką jest jakaś łódeczka nad jeziorem – u wolfa
jest kilka świetnych prac właśnie z takim elementem głownym
- trzeba pamietac aby dany obiekt znajdywał się
mniej-wiecej w 1/3 odleglosci od boku kadru
- a linia horyzontu nie powinna sie znajdywac w połowie
kadru

- innym elementem który może ciekawie wypełnić kadr może być
jakaś zawiła droga, jak na tym zdjęciu wolfa

wnioski - element który podkreślamy na zdjęciu musi być
wyraźny i widoczny, wszystko inne powinno tworzyć tło dla
tego pierwszoplanowego obiektu

jednym z największych problemów w fotografii pejzazowej jest
to korygowanie rozpiętości tonalnej, pozwolę sobie opisać
sposoby korygowania rozpiętości (rady z poradnika którego
jestem autorem) :

- dobre ustawienie sie, tak zeby slonce bylo za nami, lub
swiecilo pod katem z boku, wtedy zapewnia naturalne
oswietlenie z tylu, i wszystko powinno wyjsc ok, nie zawsze
jednak mozna sie tak ustawic

- drugim sposobem jest robienie zdjec nastawiajac
ekspozycje
na niebo, wtedy cały pierwszy plan jest ciemniejszy.
Wrzucamy plik do PS, i używamy narzędzia - Shadow /
Highlight, ktory dziala poniekad jak cyfrowy filtr
połówkowy
- lepiej zawsze jest niedoświetlić zdjęcie, bo aparat
zawsze zapisuje informację o cieniach w pliku, a cienie
zawsze można rozjaśnić, przepaleń nie.

- mozna takze robic 3 zdjecia na statywie, (AEB w aparacie)
o roznych parametrach ekspozycji, a pozniej w programie
takim jak Photomatix lub PS CS2 łączymy i uzyskujemy
skorygowany obraz, o zrównoważonej rozpiętości. można to
także robić ręcznie nakładając 2 obrazy na siebie, a potem
pedzlem historii, usuwać selektywnie niechcianą warstwę

- trzecim sposobem, który jest najbardziej niezawodny, jest
używanie filtrów połówkowych, to już metoda najbardziej
zaawansowana i niezawodna, osobiscie polecam system cokina
i
filtry połówkowe szare, dobrze mieć ND4 i ND8 zależnie od
natężenia światła

kolejną ważną sprawą jest kolorystyka w pejzażach

- najciekawsze kolory uzyskujemy wtedy gdy przyroda sama nam
tworzy spektakl, takim spektaklem najczęściej jest zachód
słońca, więc dobrze jest o tej porze wykonywać tego typu
zdjęcia

- inne zabiegi kolorystyczne to szukanie źródeł odbić
światła, najczęściej są to jeziora lub jakies zbiorniki
wody, jednym z efektów który ciekawie wygląda jest ukazanie
symetrii, wtedy można stosowac kadr 50/50

- ciekawym zabiegiem może być również kolorystyczne
odseparowanie różnych planów

- lub także fotografia BW, w fotografii BW dobrze jest
dodawać efekt winiety, wtedy wychodzi ciekawy klimat

wszystkie te elementy zastosowane w zdjęciach wolfa, mogą
służyć jako wzór do naśladowania
jeśli chociaż część z tych porad zastosujemy do własnych
zdjęć osiągniemy zapewne dobre rezultaty

respect / krim
lonely_wolf 2006-05-11 23:20:36

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Karez Moim zdaniem cień właśnie dobrze równoważy kompozycję.
Dzieki temu zdjęcie nie jest nudne. A niewiele brakowało bo
gdyby zrobić foto właśnie bez niego można byłoby podziwiać
tylko urokliwość miejsca, a nie umiejętności fotografa.
lonely_wolf 2006-05-07 00:08:48

fotografia cyfrowa
TOMiRRi Hmm.... ten cień z lewej strony wydaje się zajmować zbyt
dużą cześć kadru, nie wnosząc niczego do fotografii.
lonely_wolf 2006-05-03 23:14:24

plus
minus minus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | Strona 5 | 6 | 7 | 8 | 9
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa