Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| Iness | Podzielę się skojarzeniem:
To twój los
Zatrzymany w biegu kadr
Martwe morze stoi wokół nas
I nadziei brak na wiatr
Świat do koła kłębi się jak rój
Ta gorączka wiecznie trwa
Świat wiruje zjada ogon swój
Tylko czas do przodu gna
To twój los
Zatrzymany w biegu kadr
Martwe morze stoi wokół nas
I nadziei brak na wiatr
Martwe morze stoi wokół nas
I nadziei brak na wiatr
[Budka Suflera]
Dlaczego tym razem skutecznie wyskoczyłeś z szufladki
"portrety"? Bo jest tu minimalistyczna cisza, zamknięta w
pięknie zaplanowanym kadrze. Możenie do końca jest tutaj
"brak nadziei na wiatr" co raczej oczekiwanie na wiatr. Bo
choć "morze martwe" to jednak łódka z wiosłami... a jedynie
łódki bez wioseł dryfują bez celu. | Magus | 2007-02-05 09:09:49
|
| Iness | Ale cóż tu komentować? Co chciałeś pokazać? Bo widzę pal w
1/3 kadru i jakieś drzewa w tle i jakieś chmury a wszystko
razem składa się na NIC, na brak tematu, na czarną dziurę na
brązowym tle. Niewiele można doradzić w sytuacji gdy widzi
się NIC... Najpierw zastanów się na tematem, potem nad
kompozycją, a dopiero później proś o rady... | soniab | 2007-02-05 08:55:19
|
| Iness | Moim zdaniem niedopracowane. Ucięte stopy, zasłonięta
roślinką twarz, gest modelki jakby ją to drzewko drapało po
twarzy i sztucznie wykreowana głębia ostrości moim zdaniem
dyskwalifikują fotografię.
Ładne światło, piękna modelka ale radziłabym przywiązywać
większą wagę do szczegółów (jak stopy i miejsce drzewka) i
jednak zaufać głębii ostrości aparatu zamiast paprać blurem. | linka | 2007-02-05 08:50:39
|
| Iness | Za radą eM... poczytam w tym, zdjęciu.
Jest mi trudno skupić się na czytaniu bo moja fotograficzna
pamięć odwołuje się do fotografii Strawberry, którą podałam
w linku i nie mogę pamięci "wyłączyć". Ale wracając do
powyższej fotografii...
widzę subtelność z której odczytuję piękno i ciszę, może
skupienie
i widzę uciętą dłoń, która wydaje mi się zbędna, zważywszy,
że i tak jest poza zasięgiem ostrzenia
i widzę biały trójkącik sukienki który wcina się w plecy z
lekka rozpraszając
i dlatego widzę tu przesłanki do kadrowania w kwadrat
widzę ładne światło
i właśnie dlatego zamarzyło mi się subtelne, ciepłe
monochromatyczne zdjęcie... | xxlartpl | 2007-02-02 10:55:45
|
| Iness | Tonacja, skala szarości... dopieszczone... ale lepiej Ci idą
portrety Magusku... bo choć jest efekt trójwymiarowości i
ciszy to czegoś w tej fotografii brak. Jednego silnego
pretekstu do jej zrobienia. Jednego elementu na którym po
wędrówce w ciszy wzrok by mógł się zatrzymać.
| Magus | 2007-02-02 09:57:33
|
| Iness | To samo można by napisać pod fotografiami wielu autorów. Mam
nadzieję, że się nie obrażą za przykład: papkina, Magusa,
Andresa... Tyle, że Oni fotografują w dużo bardziej
"chodliwej" tematyce, dlatego wybacza im sie serie podobnych
fotografii. Możesz mi zarzucić jakość- że przeciętna, możesz
mi zarzucić "zwyczajność", ale... selekcję robię nie pod
wpływem punkcików a pod wpływem własnego "widzimisię" i
właśnie seria tych fotografii widzi mi się w większym
kawałku. | Iness | 2007-02-01 10:00:16
|
| Iness | W pierwszych słowach swojego komentarza ująłeś istotę
zagadnienia "w zasadzie nic szczególnego". I choć kadr był
dobry, wilgotność została dobrze uchwycona to...
- ucięty fragment w PD
- nieostrość
- nadmierne zmiękczenie
- nieumiejętne przygotowanie fotki do netu (za duża
kompresja: do 120KB i za duże zmniejszenie: do 600 pikseli)
dyskwalifikują tą fotografię. W czytelni jest artykuł n.t.
PhotoShopa. Warto przeczytać o tym jak przygotować
fotografię do prezentacji.
| marekmarian | 2007-02-01 09:30:29
|
| Iness | Portret niezwykły. Stylizacja, światło, tonalność- wszystko
jak ze starego, dobrego posteru kinowego. Doskonały kadr...
Warto polecić jako przykład czegoś "niezwykłego" | Autsayder | 2007-01-31 14:47:39
|
| Iness | Jest wysiłek i jest ostrość. Ale nadal są to strzały
aparatu.
I możesz się obrazić na mnie śmiertelnie a nawet mnie
zablokować. Odpowiedź w stylu: a wiesz jak trudno dobrą
akcję ustrzelić, w jakim tempie wszystko się na boisku
zmienia, itepe - znam. Z autopsji. Kiedyś jednak do
człowieka dociera, że tylko setki wykonanych zdjęć uczą
wprawy w śledzeniu akcji na boisku a potem setki odrzuconych
uczą wybierania fotek ciekawych nie tylko dla kibica ale dla
przeciętnego widza. Fotek w których widać więcej niż się
trzeba domyślić, fotek o dobrej kompozycji.
Poprawność techniczna to za mało na taką galerię (choć do
publikacji na e-basket wystarczy) | jiggaman | 2007-01-30 13:27:43
|
| Iness | Żal mi zawsze takich fotografii jak ta. Te które są typowymi
landszaftami z pięknymi chmurkami, niebieskim niebem i
morzem (ewentualnie drzewkiem, górami) zyskują peany
zachwytu. Bo przecież to niesamowity wysiłek artystyczny i
intelektualny wyjść w plener w sprzyjających warunkach i
poprawnie skadrować kilkanaście ujęć podobnych do milionów
innych wiszących w internetowych galeriach. Takie prace
zyskują oceny bardzo dobre i oklaski... Ale gdy nad pracą
trzeba się trochę zastanowić i to zarówno w czasie wyboru
kadru jak i później dobierając tonację i sposób prezentacji.
Kiedy wymaga ona dostrzegania czegoś co nie uderza z
miniaturki formą i kolorem jak z wystawy pocztówek wówczas
frekwencja jest niska za to szukanie dziury w całym... się
nasila.
Fakt - ramka choć pasuje tonacją to "gryzie się" z
galeryjnym tłem. Może warto zrezygnować z niej i minimalizmy
tego typu puszczać tylko na prostym tle galerii (białym)? | BsK | 2007-01-30 12:04:32
|