fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
Trurl Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać czytając podobne
"krytyki".
"5min naswietlania musiało by po sobie zostawić rozciągnięte
ślady po gwiazdach".
Tere fere kuku, bęc ;-)

Podstawą w poważniejszej astrofotografii (skąd my znamy ten
tekst o podstawach, he, he ;-)), wykraczającej poza fotki
księżyca, jest montaż teleskpu umożliwiający podążanie za
pozornym ruchem gwiazd. Nawet amatorski, szanujący się
teleskop można w taki napęd wyposażyć i to bez nadmiernego
ryzyka bankructwa.
Teoretycznie można by naświetlać 20 minut albo i godzinę na
raz a nie po pięć, ale tylko teoretycznie: praktycznie żaden
napęd dostępny dla amatora nie jest dość precyzyjny aby
"utrzymać" nieruchomo obraz gwiazd przez tak długi czas.
Pzostaje jeszcz kwestia dynamiki obrazu - gdzie jak gdzie
ale w astro HDR jest na porządku dziennym, i to taki
składany czasem z kilkuset klatek.
marvaz 2007-06-07 13:44:32

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaTrurl To nie ziarno najbardziej psuje lecz solidne
niedoświetlenie. Poza najwyższymi światłami (np. blik na
słoju) i średnimi półtonami - słojem i rękojeściami siekier,
tym co widać są smoliste, plackowate plamy obejmujące
większą część zdjęcia. Sądząc po tym co teraz widać, można
by skorygować jeszcze o jakieś +1EV a może nawet +1.5EV w
stosunku do rezultatów zastosowanego pomiaru światła. Potam
dopasowanie krzywych "do samku", np: "na mroczno" albo
jakkolwiek inaczej, ważne chyba aby "coś" w tych cieniach
się ostało...
Szum można by trochę przefiltrować w trybie Lab: blur na
kanałach chrominancji a i b, co zredukowałoby kolorowe
rozpikselowanie, pozostawiając jednolitą, miłą dla oka
ziarnistość...
Czadek 2007-06-04 00:59:51

plus plus
fotografia cyfrowaTrurl Na szczęście ilu widzów tyle kryteriów dla "emocji",
"opowiadania" i "oddawania klimatu".
Co to np. znaczy, że musi budzić i czy dla każdego
koniecznie musi tak samo? ;-)

Muzyką instrumentalną na przykład zachwycamy się (budzi
nasze emocje) a przecież jest to najczystsza abstrakcja "bez
sensu", bez "opowiadania" dającego się wyrazić werbalnie.
Ktoś może nazywać np. muzykę klasyczną "rzępoleniem",
uważając ją za zbiór dzwięków zestawionych "bez zamysłu"
(zwłaszcza muzykę współczesną ;-)), ponieważ w nim akurat
nieczgo nie budzi. Podobnie jest z abstrakcją.

PS. Inną sprawą jest jeszcze "kilmat": słowo-wytrych, który
powszechnie stosuje się wobec wzbudzających zachwyt widoków
czegokolwiek, zrobionyych w fotoszopie (lub jakkolwiek) na
dramaturgicznie czarno, lub mgły na zdjęciu, lub reportażu
pokazującego czarno-białe fotki biedaków (cóż za
fantastyczny wyciskacz łez...).
Obawiam się, że słowo "klimat" nic właściwie nie znaczy, że
to synonim słów "ale jest fajne"... ;-)
barteq 2007-05-13 01:41:20

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Trurl Ciekawe, czy jest sens publikować cykle, skoro i tak nikt
nie patrzy na całość...
Zgodnie z chronologię przyjętą przez autora, pierwsze
zdjęcie przedstawiąjace rozmyty pejzaż widoczny za oknem
pociągu to długa podróż, oczekiwanie. Kolejne zdjęcie
"przyjazdy" możemy zinterpretować jako spotkanie na pewnym
etapie podróży - "przyjazdy". I wreszcie są razem, co
mogłyby symbolizować dłonie na ostatnim zdjęciu.
Niestety większość Obiektywnych utknęła na datowniku, z
czego płynie wniosek, że lepiej go wyłączać ;-)
martusiaa 2007-03-04 19:21:26

fotografia cyfrowa
Trurl Może jest słabe a może nie tak bardzo: punkt widzenia zależy
od punktu siedzenia ;-)
A jakby nie było "przepalone" to by było "za ciemne i na
dole nic nie widać". Ale nie o tym chciałem....
Z punktu widzenia inżynierii fotograficznej rzeczywiście
jest niedobre ale jeśli chodzi o pewien nastrój widoczny "w
drodze do szkoły" nie jest już takie złe. Na przykład to, że
las urywa się nagle jak ucięty białą płaszczyzną, bez
horyzontu, nic - po prostu biała, niepokojąca pustka...
A gdyby tak spróbować we mgle? Tylko dzięki mgle można by
zachować ten niepokój "w dordze do szkoły", uzyskując
jednocześnie jakość niezbędną dla potrzeb inżynierskich ;-)
fiola 2007-03-03 19:56:06

plus
minus minus
fotografia cyfrowa
Trurl Kicz może być formą wypowiedzi: można by powiedzieć, że
Słońce zostało tu przyrównane do jakiegoś bóstwa ;-)

Ale ciekawi mnie jedna rzecz: a mianowicie powszechny,
niezwykle wybiórczy stosunek do kiczu. Czyżby kicz wykonany
w pełni świadomie, z pewną myślą w nim zawartą, był gorszym
kiczem niż ten, tętniący pustą ładnością?
Spójrzmy tutaj:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-107750.php. Oto
kicz, który powstał jako efekt uboczny poszukiwań bardzo
ładnego kadru, zgodnego z wszelkimi zasadami. Dlaczego kicz
powstały niejako "przy okazji" zachwyca nas, a ten w pełni
świadomy powoduje odruch odrzucenia? Czyżby świadomie
wykonany kicz obnażał nasze pierwotne, dziecinnie odruchowe
umiłowanie koloru i jarmarcznej ładności, z którym nie
potrafimy się pogodzić...?
zec 2007-02-10 11:39:00

plus
fotografia cyfrowaTrurl Od przodu? Bez żartów, całość będzie płaska jak deska ;-)
Świecę z boku, między innymi po to aby wydobyć fakturę
owocu, która teraz jest przecież wyraźnie widoczna. Bliki
jeszcze mocniej ją akcentują. Notabene, cienie są nieco
rozjaśnianione blendą: mi z kolei wydaje się, że kiepskim
pomysłem byłoby właśnie zastosowanie namiotu bezcieniowego.

Z resztą świecenie z przodu by wydobyć w ten sposób fakturę
to jakaś sprzecznść, nieprawdaż? ;-)
Jeśli chodzi o fakturę papieru: gustibus - nie lubię próżni.
Pomysł równie dobry jak maziaje w szopie, gładka folia czy
cokolwiek innego. Kolor: koryguję przy 5000K pod druk i nie
chce mi się tego zmieniać pod Obiektywnych, więc... gustibus
;-)
Dzięki.
Trurl 2006-12-29 15:49:20

fotografia cyfrowaTrurl Drogi autorze, to zdjęcie zostało wymoderowane przez co
najmniej dwóch moderatorów, którzy niezależnie od siebie
uznali, że zdjęcie należy przesunąć z zakładki Galeria.
Pomimo to, znajduje się ono dalej w Twoim portfolio i można
je komentować i oceniać. Moderatorzy uznali, że w zdjęciu
popełniono poniższe błędy:
fotografia cyfrowa
Słaba jakość. Niestety, ale jakość zdjęcia jest
niewystarczająca aby zostało zaprezentowane w galerii
fotograficznej. Zwróć większą uwagę na proces
przygotowywania zdjęcia do pokazania go na forum
publicznym.
Nieciekawy kadr. Zadbanie o odpowiednią kompozycję na
zdjęciu jest bardzo ważne. WSKAZÓWKA. Pamiętaj o regule
złotego podziału, ale nie traktuj jej zbyt dosłownie. Do
częstych błędów popełnianych w kadrowaniu jest umieszczenie
obiektu w centrum. Również bałagan w kadrze powoduje
zmniejszenie wartości fotografii. Często lepiej jest
umieścić w kadrze mniej niż więcej elementów, które
zakłócają odbiór. Staraj się unikać przypadkowych
przedmiotów w rogach kadru, jak np. pozostałości gałęzi,
krzaków czy innych przedmiotów, jeśli takowe jednak z jakiś
względów pozostały w kadrze, a wydaje Ci się on udany i
ciekawy ? możesz spróbować wystemplować w programach
graficznych zbędne pozostałości.
Nieciekawy temat. Szanowny autorze, podstawą w fotografii
jest ciekawy i potrafiący zainteresować odbiorcę temat. Czy
naprawdę temat tego zdjęcia może wzbudzić emocje w
odbiorcach?
========

Dzięki piękne. A teraz jeśli chodzi o te tzw. "błędy".
"Fotografia cyfrowa". Niestety nie bardzo wiadomo co by to
być mogło. No nic.

"Słaba jakość".
Mogę się tylko domyślać, że może chodzić między innymi o
lekką ziarnistość. Jeśli lizanie zdjeć w programach typu
Neat Image nie jest tutaj jeszcze obowiązujące, to chyba
faktycznie powinienem był napisać, że zdjęcie zostało
wykonane na filmie Fuji Press 800, a także napisać że im
większe ISO filmu tym większe ziarno - tak samo jak w
cyfrówkach. A'propos, gdzież są ci zwolennicy analogowego
ziarna ;-))

Może też chodzdić o kontrast i małonasycone barwy. W takim
razie chciałbym zauważyc, że zdjęć nie robi się tylko w
ładną pogodę. Zimą, podczas roztopów, w pochmurny dzień nie
ma jakichś oszałamiających barw a w powietrzu często wisi
mgiełka. Z resztą ktoś kto jest już naprawdę bardzo
zdesperowany, może to wczytać do fotoszopa i sprawdzić czerń
w krzakach oraz biel na płatach śniegu...
Gdyby zaś chodziło o ostrość, to byłbym po prostu zdumiony!

Przypominanie o regule złotego podziału... Kadr trzeba czuć
i to jest już bardzo indywidualna kwestia. Kadr albo jest
dobry, albo jest niedobry i często trzeba to ocenić w ciągu
kilku sekund tak jak było w tym przypadku.

To później będąc rozwalonym wygodnie w fotelu można iść
tropem złotych podziałów sugerujac, że zdjęcia na których są
więcej niż trzy rzeczy należałoby wyrzucić do kosza,
ponieważ nie uda się czegoś takiego sprowadzić do sztywnych
podręcznikowych reguł.

Nie ma nic gorszego niż tłumaczenie własnych zdjęć, no
ale... Najważniejszym elementem jest para na murach (pragnę
zauważyc szanowni moderatorzy, ze jest w okolicach mocnego
punktu :-P), facet i mewa są tylko dopełnieniem, tłem. Coś w
mieście się przecież zawsze dzieje. Ludzie chodzą, ptaki,
wpółobecne, nie zwracają na nas uwagi. Jako uboczny smaczek,
który zauważyłem dopiero póżniej - słupy, które są na moście
w tle, stanowią dla owej pary pewne dopełnienie ;-)

Jeśli chodzi o "emocje", których tak się domagacie. Moim
zdaniem zdjecie dobrze oddaje senny nieco nastrój
brzydkiego, zimowego popołudnia. Celowo nie używam słowa
"klimat" ponieważ za bardzo kojarzy się z przeróbkami zdjęć
"na mroczno" w fotoszopie.

Przeczytajcie sobie jeszcze komentarz Klimasa ;-)
Przeczytajcie sobie jeszcze ten artykuł:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=875.
Niewykluczone, że po lekturze, oprócz barierek w PD i
krzaków gdzieś przy krawędzi, którym autor pozwolił sobie
przycupnąć, zaczniecie dostrzegać TREŚĆ i NASTRÓJ.
Trurl 2006-12-17 13:57:33

fotografia cyfrowa
Trurl Te twarze przyprószone fotoszopową, brunatną lub szarawą
pleśnią. Uwydatnione nierówności skóry, dodające obliczu
nierównomiernego, niezdrowego zaplamienia. Oczy trawione
gorączką. I próżnia - ekspresyjne portrety dziejące się
"nigdzie", rozegrane w pozbawionej kontekstu czarnej
czeluści...

Co też pociąga w tego typu prezentacji? Wydaje się, że
chodzi przede wszystkim o wrażenie, iż oto mamy przed sobą
człowieka doświadczonego życiem, który wiele przeszedł i
niejedno widział. Natychmiast pojawia się impuls
podpowiadający, że "świetne", bo przecież zdjęcie niesie
ładunek emocjonalny.

Refleksja, że ciężar gatunkowy owego ładunku można porównać
z workiem cementu niestety przychodzi, gdy jest już za
późno...

Bo cóż to za emocje, przeżycia? Czy w tak przerobionej
twarzy można dostrzec cokolwiek charakterystycznego dla
"portretowanej" osoby? Obawiam się że jest to tylko
uzurpacja autora, który nałożywszy komuś cyfrową maskę,
pokazuje przede wszystkim siebie, swoje kuglarstwo.

Zamiast podmiotu - osoby, który to podmiot jest przecież
szczególnie ważny w karykaturze, widzimy obróbkę w
fotoszopie...
qstra 2006-12-13 21:59:20

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
Trurl To bardzo ciekawe co piszesz, ja mam jednak poważne
wątpliwości.
Skoro twierdzisz, że pracujesz w "standardzie AdobeRGB" to
zapewne Twoja robocza przestrzeń barw jest przestrzenią
AdobeRGB. Ciekawi mnie czy w pliku dostarczonym do labu był
osadzony profil ICC opisujący tę właśnie przestrzeń roboczą
i czy lab wziął to pod uwagę. Lub czy dokonałeś konwersji
pliku do fizycznej przestrzeni barw labu z pomocą profilu
ICC wziętego z tegoż labu.
Jeśli nie, to ciekawe skąd mianowicie lab wytrzasnął
informację kolorymetryczną niezbędną do poprawnego
zreprodukowania pliku zapisanego w "AdobeRGB" (wiem że w
takim przypadku z nikąd i po prostu wyszło jak wyszło
;-))...
Ciekawi mnie jeszcze, czy w ramach "ustawiania monitora
zgodnie ze standardem AdobeRGB" jako profilu monitora taż
przypadkiem nie używasz profilu "AdobeRGB" (byłby to poważny
błąd ;-)).
PREZES_KGT 2006-11-30 19:29:34

plus plus
fotografia cyfrowa
1 | Strona 2 | 3 | 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa