fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaPoulN Pomysł był ale techniki brakło.
Niebo po lewej wlewa się na dach, pęknięcia na elewacji
wyszły płasko i chaotycznie, zniekształcenia okien jak
domniewam spowodowane uszkodzeniami budynku wyszły
nienaturalnie "powyginane" - potraktowane skraplaniem?
W wielu miejscach widać przenikanie wartstw, choćby na
iglicy wieży.
Widać po Twoich pracach że idziesz w jednym obranym kierunku
to dobrze, ...ale musisz popracować jeszcze troche -
szczególnie nad warstwami i efektami z nimi związanymi.
prosot 2007-08-27 08:38:46

plus
fotografia cyfrowaPoulN A jak, pewnie że "Książ" i to w kadrze 100% zoom`a ;)
Jest to chyba jeden z najczęściej ofotografowanych zamków,
niestety w wiekszości przypadków zdjęcia te, mają watość dla
Autora - ale dla postronnego oglądającego jedynie
pamiątko-wycieczkową - dokładnie jak w tym przypadku.
Strasznie ciasny kadr, ostre światło, liczne przepalenia,
całkowity brak nieba, zanik detali spowodowanych
wszechobecną "białością".
Tego typu zdjęcia wymagają szczególnej prezentacji, jak
choćby odrobinę dramaturgi w postaci ciekawego chmurzystego
nieba. Zdjęcie zupełnie inaczej by wyglądało prawidłowo
naświetlone, a sposobów na to jest kilka, napewno pierwszym
i najmniej kłopotliwym - to użycie filtrów, szara połówka,
polar - gdy jest pogodnie, wieloklatkowa ekspozycja ze
statywu - HDR, kilku krotnie wywołany RAW z różnymi
wartościami ekspozycji, o ile sprzęt na to pozwala -
pseudoHDR.
Miejsce z kąd było zdjęcie robione - jak się dobrze domyślam
taras widokowy, pozwala na spokojne "ułożenie" się ze
sprzętem i poświęcenie trochę czasu na zaplanowanie zdjęcia.

Ale najbardziej chyba wnoszące do atrakcyjności zdjęcia było
by "trafienie" w pogodę i panujące warunki.
Autorze napewno będzie pomocne podglądnięcie zdjęć tej
tematyki w wykonaniu bardziej doświadczonych Autorów i
wyciągięcie wniosków, które bez wątpienia przydadzą się w
dalszej nauce ;)
sawyn 2007-08-26 16:52:45

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Autorze:
- Niedopuszczalne jest aby horyzont był krzywy, Tutaj woda
się "wylewa" w lewo, w takim
przypadku należy podprostować w prog. graficznym - co jest
jednym z najprostrzych
zabiegów, przez niektóre programy wykonywane nawet
automatycznie.
- Zdjęcie jest nieostre i z "blikami", zdjęcia należy
ostrzyć na pierwszy plan - czyli
ląd/osobę/obiekt, bądź na falę co jest trudniejsze i
należy blokować ostrość na jedną z nich.
- Proporcje kadru są niezdecydowane, ani dół - ani góra,
warto zastanowić się czego ma być więcej.
- Zamiast ładnego słoneczka, mamy przepaloną kulę, należy
zadbać o ekspozycję, aby słońce
było ładne i zarazem coś oprócz niego było widać, można
stosować w tym celu format pliku RAW - o ile sprzęt na to
pozwala i potem wyciągnąć z niego odpowiednie światło lub
naświetlać ze
statywu z kilkoma ekspozycjami - co daje przeważnie efekt
"rozmytej" wody i tworzy zarazem
specyficzny klimat,
- Zachody/ Wschody to trudny temat i "oklepany" chyba jak
żaden inny, więc warto wnieść coś od
siebie do zdjęcia - naleźć jakiś detal i poprowadzić na
niego wzrok, poeksperymentować ze
światłem tonacją, kadrem, jest nieskończenie wiele
sposobów na uromzaicenie.
- Napewno złą radą nie będzie też, polecenie wycieczki po
podobnym temacie w celu zebrania
cennych wskazówek od bardziej doświadczonych
użytkowników.
Życząc owocnej nauki,
Pozdrawiam
gosiats 2007-08-21 20:11:50

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Zdecydowanie przerysowana fotografia programem w procesie
post-produkcji.
Złożenie kanapki z kilku klatek to dopiero początek zabawy,
W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na sam proces w
którym HDR powstaje,
- Saturacja szaleje - co jest normą przy tego typu obróbce i
należy nieco odsaturować zdjęcie,
- Aurora wokół drzew i skały nie-dopuszczalna - należy
ostrożnie
manipulować opcjami "Luminosity", "Strenght" oraz często
spustoszenie siejącym "Black Clip`em"
Bardzo ważna rzeczą jest puźniejsze ich wykończenie,
- Poświatę należy usunąć za pomocą stempla oraz
manipulacjami na
warstwach, choć o takiej intensywności może być to
trudne,
- Często tez pojawia się zairenko charakterystyczne dla tej
techniki, które można usunąć np: z
nieba za pomocą selektywnego odszumienia, lub wykorzystać
jako atut np. w monohromii
- Normalną rzeczą jest też puźniejsze podostrzenie takiej
pracy podobnie jak w przypadku
odszumienia,... i jeszcze wiele innych rzeczy, które sa
ładnie opisane w artykułach ogólnie
dostępnych w sieci.
Pozdrawiam!


FFalco 2007-08-09 20:24:04

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Widzę że bywasz/ pracujesz w bardzo pełnym od emocji
miejscu,
Niestety nie przenosisz tego na fotografię...
Staraj się kadrować wybraną pojednczą scenę ;)
Skupiając się na jednym motywie łatwiej zapanować nad
ogółlną kompozycją,
Zwracaj uwagę na tło aby było jak najbardziej ciekawe i nie
dominowało nad całością, czyniąc to poprzez odpowiednio
dobraną głębie ostrości, temat jest dość trudny i "ruchliwy"
więc staraj się skracać czasy naświetleń aby nie poruszyć
zdjęć - poprzez stosowanie wyższych czułości - nie przejmuj
się w tym wypadku powstałym "szumem", można go w łatwy
sposób poprzez konwersję do jakiejś monochromi przerobić na
pasujące do tematu "zirano".
Sceny w takich miejscach są idealnym materiałem na świetną
fotografię - która mimo niekiedy wielu błędów potrafi się
sama bronić swoim przesłaniem, ...w tym celu można
kombinować wspomnianą tonacją/ fakturą/ kadrem,
...niezapominając przy tym o ogólnie przyjętych zasadach
prezentacji i przygotowania zdjęcia - o czym najepiej jak
przeczytasz Autorze w jakimś artykule bądź książce w tej
tematyce.
Mam nadzieję ze choć trochę pomogłem.
Pzdr!
esiol 2007-08-06 09:38:09

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Autorze co chciałeś pokazać na tym zdjęciu?
Trawę, morze, nie-pogodę?
W całym kadrze brakuje ostrości, światła i motywu.
Zawsze należy skupić się na jednym elemencie, który chcesz
pokazać,...
Jeżeli już masz obrany główny cel, to dobrze się przypatrz,
dobierz/ skoryguj kadr, najlepiej zrób dwa, trzy ujęcia -
aby potem było pole wyboru tego najleszego, ustaw parametry
- i dopiero wykonaj zdjęcie. Puźniej na spokojnie przed
komputerem obejrzyj obrazy, spróbuj poeksperymentować nad
tonacją, ewentualną formą prezentacji aby było jak
najciekawsze.
Spójż na zdjecie jeszcze raz - ale z perspektywy drugiej
osoby, która będzie je oglądała - zastanów się czy aby
napewno jest ciekawe i dobre technicznie, gdzie do
porównania bardzo dobra będzie wycieczka po galerii w
podobnej tematyce.
kyniek 2007-07-11 12:49:30

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Potencjał miejsca i czasu nie wyorzystany, ...ale gdyby
tak:
- obciąż trochę dołu i występlować resztki trawy, co raczej
na takiej powierzchni powiodło by się w
pełni
- tonacja jest MZ bardzo mdła i taka nijaka - pomogło by
napewno podbicie jakimiś ciepłymi
kombinacjami fotofiltrów, lub całkowiete odsaturowanie,
- napewno też by nie zaszkodziło podniesienie kontrastu i
wstawienie czarnego tła
sadaman 2007-07-11 11:00:46

plus
fotografia cyfrowaPoulN Autorze - co chciałeś pokazać na tym zdjęciu
Podział kadru - bynajmniej nie zrozumiały,
Ostrość - zupełny jej brak w całości kadru,
Kolorystyka/ Kontrast - dominuje mdły fiolet, co się stało z
blansem bieli?,
Samokrytyka - ?

Na początku proponuję pooglądnie zdjęć o tej tematyce -
bardziej doświadczonych użytkowników

RayVoughn 2007-07-06 17:17:40

plus plus
fotografia cyfrowa
PoulN Może parę skromnych rad ;)

Miejsca takie wymagają szczególnej prezentacji, tzn. trzeba
ukazać je w obrazie jakiejść tajemnicy, niedopowiedzenia,
bez dominujących kolorów i już napewno zieleni.
Bardzo pomocnym zabiegiem jest lekka desaturyzacja w
połączeniu z jakimś filtrem, bądź zalkowita monochromia o
raczej ciemnych tonacjach, niezapominając o odpowiednim
kontraście.
Należy też zadbać o odpowiedni kadr, ukazujący obiekt od
możliwie jak najlepszej strony, nie służy napewno pierwszy
plan na którym znajduje się tematyka, która jest niezwiązana
z głównym motywem i może przeszkadadz w odbiorze i
naprowadzenia widza na najważniejszy pkt.
Niebo jest bardzo ważnym akcentem w tego typu tematach, to
ono buduje klimat i dopełnia całość,
Jest kilka technik, można wręcz powinno się stosować filtr
połówkowy, można też wykonać serię np: 3 klatek o różnych
czasach i potem złaczyć je w programie graficznym, aby
poszerzyć rozpiętośc tonalną, najbezpieczniej jest robić to
ze statywu, aby nie poruszyć klatek względem siebie, można
też wykonać tę czynność z ręki za pomocą funkcji (Auto
Exposition Bracketing), ale trzeba robić to bardzo uwaźnie
aby kadry nie różniły sie znacznie od siebie, i jeszcze
jedna metoda to wołanie RAW`a w kliku ekspozycjach i jak
przy poprzednich puźniejsze ich złączenie.
Kadrując staraj się też uważać na prespektywę, wiadomą
rzeczą jest to że podchodząc blisko z szerokim kątem do
względnie wysokich obiektów musi ona się złamać, więc dobrym
wyjściem jest centrować ją tak aby ścięcia były rozłożone
równo ku górze - ułatwi to jej wyprostowanie w puźniejszej
obróbce w programie graficznym.

Mam nadzieję że tych parę krótkich rad coś wniesie.






HenrykW 2007-06-30 14:23:38

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Lepiej by było gdyby jak pisze Iness - oddalić się trochę,
bądź zastosować szerszy kąt, aby kadr był przestrzeny i
ukazywał więcej szczegółów wokół pojazdu.
Przy poprzednim zdjęciu pisałeś że robisz KiT`em - jest
trochę nieostro, sam używam i Wiem że trzeba go przymknąć
aby coś w miarę wyszło, co niestety wiąże się z wydłużeniem
czasu i może nawet statywem.
Nie wiem jakiej metody używasz do kompresji i zmniejszenia,
ale oprócz wspomnianej nieostrości widać też ubytek w
jakości. Warto o tym pamiętać, ponieważ może skutecznie
blokokwać pozytywny odbiór.
B/W tutaj b.dobrze pasuje, osobiście uważam że było by
jeszcze lepiej gdyby np. bwiąc się RAW`em wyciągnąć więcej
szczegółów na zdjęciu - nie mam tu na myśli przerysowanego
HDR`a - ale ukazanie w sposób bardziej wyrażny tej
szorstkości i nieprzyjaznej atmosfery miejsca, w czym
napewno też pomogło by podbicie kontrastu.
wirus7 2007-06-27 13:45:26

plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | Strona 4 | 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa