| | |
Liczba punktów: 12996 za zdjęcia: 12509 za krytyki: 487 Krytyki wystawione przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | PoulN | Ad. 1 - Ekspozycja jest ~dobra, widać nawet kawałek
prześwitu niebieskiego nieba...
Ad. 2 - Centralne kadry należy wykprzystywać jak wszystkie
inne,... wszystko zależy od sytuacji i od tematu.
Ad. 3 - Każdy temat zdjęcia jest dobry do zarejestrowania,
...pozornie nudne i często oglądane kadry można ukazać w
sposób oryginalny i atrakcyjny, ...które nieraz przyciągają
bardziej niż wyselekcjonowane pieczołowicie miejsca -
tematy.
Odnośnie zdjęcia - w tym konkretnym przypadku podział kadru
i kompozycja nie czyni obrazu interesującym, ...co nie
znaczy, że potencjalnie takim nie mógł być. | Jedrek69 | 2008-10-30 11:59:19
| | PoulN | http://img238.imageshack.us/my.php?image=33834351ox4.jpg
Wydaje mi się ża tak lepiej jest ;)
. . . . . . . | klikacz | 2008-10-30 11:48:20
| | PoulN | Wyzywasz mnie, że pisze bzdury.
Ciekawe, czy poniższą krytykę również tak odbierzesz...
Pierwsze co - to w oczy rzucają się "czarne" zupełnie
zacienione i nieczytelne Twarze osób na pierwszym planie,
podejżewam - że w jakimś stopniu oprócz światła przyczynił
się do tego proces przenoszenia zdjęcia w wymiar cyfrowy.
Druga rzecz, która kładzie zdjęcie to MZ sam kadr - postać z
lewej ucięta, po środku owoce oraz po prawej znowu osoba - w
tle horyzont z innymi elementami tworzącymi trzeci plan.
Panuje straszne zamieszanie,... nie wiadomo na czym
zatrzymać wzrok.
Fakt ten jeszcze bardziej wzmaga brak ostrości w całym
kadrze, z racji tego nie ma również jakiejkolwiek głębi.
Pozatym zdjecie jest bardzi słabej jakości.
Zdjecie już podczas skanowania traci parę % nominalnej
"jakości" a nadodatek jeszcze potęgujesz to przez publikację
ważącą 70kb.
Napewno nie pomaga to w odbiorze całości. | sugarless | 2008-09-28 11:43:47
| | PoulN | Rady? w ramach akcji - no i oK ;)
1. Czyść matryce, ...jak nie masz możliwośći - to "czyść"
zdjęcie przed publikacją,... zabieg
dziecinnie prosty, ...a przynoszący bardzo wymierne
estetyczne rezultaty.
2. Zdjęcie wydaje się "mydlane" nie wiem czym to jest
spowodowane, składaniem ekspozycji z
"ręki", niezbyt stabilnym statywem - może to być też
skutkiem mocnego wyciągania cieni
podczas postprodukcji.
3. Na zdjęciu mimo tak intensywnego wyciągania szczegółów
brakuje mocnego punktu -
szczególnie na pierwszym planie.
4. Na zdjęciu widać rozbieżności w rozpiętości tonalnej -
szczególnie wokół "trawki" na dole - dzieli
ona niebo w odbiciu na "jasne i ciemne" co nie ma
uzasadnienia u góry. Podobnie lewa strona -
mocno świeci, z czego PD róg jest czarny.
5. Wydaje mi się też, że podział 50/50 bez mocnego
wspomnianego punku na pierwszym planie -
nie był najlepszym wyborem. | Swir | 2008-09-12 09:13:42
| | PoulN | Wspomniana przez Ciebie ostrość to jedna sprawa, a kadr i
ogólna kompozycja to druga...
Kadr jest centralny, ...dosłownie centralny...: podział
horyzontu 50/50, pierwszy i dugi plan
nałożone na siebie.
Przez to zdjęcie się źle ogląda - jest mniej atrakcyjne.
Dużo lepiej by było gdyby łódke umieścić w kadrze po prawej
tak aby miała "gdzie płynąć", a wysepkę z lewej, ...jak
widać warunki do szybkiego przemieszczania nie były zbyt
dobre, ale zawsze trzeba choć spróbować.
Lepiej też MZ było by na czarnym tle. | rzebra | 2008-07-30 08:30:18
| | PoulN | Ładnie łączysz technikę z tematem,... ale przeszkadzają
trochę "artefakty", będące ubocznym efktem tego typu
post-produkcji...: ciemna plama po lewej i rozjaśnienie na
ołtarzu i ogólnie lekkie zamieszanie ze światłem.
MZ jesze lepszy efekt dało by "oczyszczenie" całości i
poprowadzenie światła bardziej kierunkowo - z kierunku
okien.
Rozpiętość tonalna to jedno - ale przy tej kategorii warto
wszystko dopracować.
Tak aby nie było wrażenia że ogląda się HDR dla HDR`a
;)Ładnie łączysz technikę z tematem,... ale przeszkadzają
trochę "artefakty", będące ubocznym efktem tego typu
post-produkcji...: ciemna plama po lewej i rozjaśnienie na
ołtarzu i ogólnie lekkie zamieszanie ze światłem.
MZ jesze lepszy efekt dało by "oczyszczenie" całości i
poprowadzenie światła bardziej kierunkowo - z kierunku
okien.
Rozpiętość tonalna to jedno - ale przy tej kategorii warto
wszystko dopracować.
Tak aby nie było wrażenia że ogląda się HDR dla HDR`a ;) | zoraborys | 2008-07-26 20:04:40
| | PoulN | @misia - chciałem właśnie pokazać nuudny żółty rzepak jakim
On jes ;)), jak większość Go fotografujących i widze, że
założenie się powiodło ;D
A rzepaki są niewyraźne - bo wiało ;)
Słońce jak zauważyłeś jest jeszcze dość wysoko - więc jakby
nie kombinował, to przepalone będzie ;) ...choć może jakby
zrobił HyperHDR`a - to plamy słoneczne na Nim, może by się
pokazały ;)))))))
@PREZES_KGT - w sumie to jest "prawie" 50/50 - bo jest ciut
więcej dołu ;P
Mam jeszcze wersję z większością nieba - ale mniej mi się
podoba, w końcu tematem był rzepak ;)))
| PoulN | 2008-06-20 09:25:57
| | PoulN | Zachody/ wschody to trudny temat, zarówno technicznie - jak
i tematycznie z racji, że zdjęć jest podobnych mln.
Bardzo ważną sprawą w tego typu jest kompozycja całości.
Tutaj podział kadru jest całkowicie 50/50 - co napewno
niekorzystnie wpływa na odbiór zdjęcia.
Następną rzeczą jest słaba ostrość i niedoświetlenie
pierwszego planu - czyli fal.
Fotografując ten temat - musisz Autorze pamiętać o
prawidłowym/ ciekawszym podziale, tzn.: staraj się
umieszczać słońce "niesymetrycznie" - np. bliżej którejś z
krawędzi kadru, podobnie sprawa ma się z podziałem, który
towrzy linia horyzontu.
Musisz bardziej zdecydowanie dzielić kadr - dając np. więcej
góry kosztem dołu, lub na odwrót,
zależnie od panujących warunków i ogólnego zamysłu na
fotografię.
Kolejną ważną rzeczą jest prawidłowe naświetlenie całej
sceny.
Z racji że słońce jest dużo jaśniejsze od wody/ plaży -
dolna partia kadru jest niedoświetlona, za co odpowiedzilana
jest ograniczona możliwość rejestracji rozpiętości
tonalnej-jasności matrycy.
Aby uzyskać prawidłowo naświetlony kadr w takiej sytuacji,
praktycznie niezbędny jest statyw.
Używając Go masz wtedy możliwość naświetlenia tej samej
klatki z trzema różnymi wartościami ekspozycji, przeważnie
wystarcza skok +/- 2EV.
Następnie "sklejasz" zrobione zdjęcia w jedną całość, przy
pomocy odpowiedniego programu - tworząc w ten sposób obraz
HDRI.
Jeżeli nie posiadasz statywu, możesz jeszcze wykorzystać
dużo większe możliwości jakie daje format zapisu - RAW.
Jest to "cyfrowy negatyw" - który możesz puźniej "wywołać"
za pomocą również dedykowanego oprogramowania, otrzymując
trochę bardziej rozszerzoną scenę tonalną.
Trzecią metodą na zachody/ wschody jest technika zwana DRI -
polega ona również na zrobieniu w tym przypadku dwóch
klatek, a następnie zamaskakowania w programie graficznym
tej partii kadru, który jest za jasny/ lub za ciemny.
W przypadku gdy mamy prostą linie horyzontu - wystarczy
nałożyć na siebie dwie warstwy, jedną górna warstwę ze
zdjęciem niedoświetlonym, a pod nią klatkę doświetloną.
Puźniej pozostaje tylko precyzyjne wycięcie dolnej części
górnej warstwy, którą w tym przypadku stanowiła by woda/
plaża.
Otrzymujemy w ten sposób ładnie przygaszone słońce i
poprawienie naświetloną dolną cześć kadru.
Metoda ta ma tą zaletę, że wygląda "naturalnie" bez
"anomali" - które często występują w przypadku dwóch wyżej
wymienionych sposobów.
Nie bez znaczenia ma też parwidłowe "złapanie" ostrości.
Tu też podobnie jak z podziałem kadru, wszystko zależy od
zamysłu.
Możesz zdecydować się na "ostre" słońce lub "ostre" fale,
decydując się na drugą opcję - ostrość "łapiesz" na którąś z
bliższych fal - a następnie blokujesz AF - aby mieć pewność,
że nie zacznie "wariować" na ruchliwych zmieniających
kształt falach, w przypadku gdy będziesz naświetlał kadr
kilkukrotnie.
Nie bagatelne ma też znaczenie ustawienia przesłony przy
zachodach/ wschodach.
Domykając przsłonę do wartości np: f16 uzyskasz słońce w
ksztacie gwiazdki, zamiast mało kształtnej plamy.
Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że zwiększenie
wartości przesłony "zabiera" światło, co wiąże się z
koniecznością wydłużenia czasów naświetlania lub
zwiększeniem czułości.
Konieczność wydłużenia czasów naświetlania, w przypadku
przymknięcia przesłony - stwarza możliwość ładnego
"rozmycia" załamujących się fal,... co tym bardziej
spotęgowane jest poprzez kilkukrotne naświetlanie.
Jak widać nie jest to łatwy temat - jakim mógłby się
wydawać...
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem,... za sprawą tych
najbardziej podstawowych informacji.
Pozdrawiam.
| szkorbik75 | 2008-06-11 10:55:46
| | PoulN | Technika ta ma przeważnie za zadanie polepszyć atrakcyjność
fotografii, podnieść rozpiętość tonalną do poziomu błony
analogowej, czy zdecydowanie tą granicę przekroczyć.
Oczywiście żadne reguły nie są szytwne i w pewnych
przypadkach, można wykorzystać swobodę, jaką daje ten rodzaj
Post-Produkcji - do bardziej artystycznego przekazana Swojej
wizji, uwiecznionego obrazu.
Jednak Tutaj MZ zastosowane zabiegi nie mają takiego/ czy
innego uzasadnienia.
Całość wygląda tak jakby "Light Smoothing" był pozakontrolą,
wszystko strasznie zaświeciło, pozatym wyszło bardzo
"płasko", przez praktycznie całkowite wyeliminowanie
dynamiki światła odgórnego, w tym przypadku nieba.
Ogólnie praca sprawia wrażenie, jakby została poddana
losowej zbieżności kilku opcji w programie do tego typu
obróbki.
Obraz szczególnie w kategorii "Architektura" - nie skłania
do pochwał, ...bynajmniej w moim odczuciu. | FZpablo | 2008-05-28 11:07:08
| | PoulN | No Monumentalno-Mrocznie Wyszło, ale... ;)
Było by naprawdę świetnie, gdybyś trochę przyfolgował z
suwakami, i puźniej popracował nad "wykończeniem".
Niebo było/ jest bardzo agresywne i dynamiczne, ale
przygasiłeś Je "ogromną" rozpiętością tonalną.
Nie odczuwa się potęgi tych mrocznych chmur z racji, że sa
dokładnie tej samej "jasności" co obiekt i wzajmenie ze sobą
konkurują - gdzie to Ono powinno grać pierwsze skrzypce ;)
Drugą rzeczą, która rzuca sie odrazu bynajmniej w moje oczy,
to nierównomierne oświetlenie kaplicy..., przy tak śmiałej
post-produkcji normalną rzeczą są takie własnie artefakty -
jak "losowe" rozjasnienia/ przyciemnienia po lewej stronie
kaplicy, można to skorygować podczas "sklejania" lub wołania
RAW`a lub/ a raczej lepiej jest to zrobić w końcowym
wykończeniu całości, np: BurnTool`em lub odwrotnie.
Następną rzeczą są kolory - wyszło szare i wyprane, jeżeli
taki był zamysł to oKi, ale jeśli to skutek "uboczny" - to
proponowałbym monochromie w jakieś pasującej do tematu
tonacji.
Sam HDR lub pseudoHDR - to tylko surówka, która wymaga
bardzo często sporego wkładu pracy, aby wszystko ładnie ze
sobą grało ;)
To tyle ode mnie. | zoraborys | 2008-04-23 08:53:28
|
1 | Strona 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |