fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaPoulN Ad. 1 - Ekspozycja jest ~dobra, widać nawet kawałek
prześwitu niebieskiego nieba...
Ad. 2 - Centralne kadry należy wykprzystywać jak wszystkie
inne,... wszystko zależy od sytuacji i od tematu.
Ad. 3 - Każdy temat zdjęcia jest dobry do zarejestrowania,
...pozornie nudne i często oglądane kadry można ukazać w
sposób oryginalny i atrakcyjny, ...które nieraz przyciągają
bardziej niż wyselekcjonowane pieczołowicie miejsca -
tematy.

Odnośnie zdjęcia - w tym konkretnym przypadku podział kadru
i kompozycja nie czyni obrazu interesującym, ...co nie
znaczy, że potencjalnie takim nie mógł być.
Jedrek69 2008-10-30 11:59:19

plus
fotografia cyfrowa
PoulN http://img238.imageshack.us/my.php?image=33834351ox4.jpg

Wydaje mi się ża tak lepiej jest ;)
. . . . . . .
klikacz 2008-10-30 11:48:20

fotografia cyfrowaPoulN Wyzywasz mnie, że pisze bzdury.
Ciekawe, czy poniższą krytykę również tak odbierzesz...

Pierwsze co - to w oczy rzucają się "czarne" zupełnie
zacienione i nieczytelne Twarze osób na pierwszym planie,
podejżewam - że w jakimś stopniu oprócz światła przyczynił
się do tego proces przenoszenia zdjęcia w wymiar cyfrowy.
Druga rzecz, która kładzie zdjęcie to MZ sam kadr - postać z
lewej ucięta, po środku owoce oraz po prawej znowu osoba - w
tle horyzont z innymi elementami tworzącymi trzeci plan.
Panuje straszne zamieszanie,... nie wiadomo na czym
zatrzymać wzrok.
Fakt ten jeszcze bardziej wzmaga brak ostrości w całym
kadrze, z racji tego nie ma również jakiejkolwiek głębi.
Pozatym zdjecie jest bardzi słabej jakości.
Zdjecie już podczas skanowania traci parę % nominalnej
"jakości" a nadodatek jeszcze potęgujesz to przez publikację
ważącą 70kb.
Napewno nie pomaga to w odbiorze całości.
sugarless 2008-09-28 11:43:47

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Rady? w ramach akcji - no i oK ;)

1. Czyść matryce, ...jak nie masz możliwośći - to "czyść"
zdjęcie przed publikacją,... zabieg
dziecinnie prosty, ...a przynoszący bardzo wymierne
estetyczne rezultaty.
2. Zdjęcie wydaje się "mydlane" nie wiem czym to jest
spowodowane, składaniem ekspozycji z
"ręki", niezbyt stabilnym statywem - może to być też
skutkiem mocnego wyciągania cieni
podczas postprodukcji.
3. Na zdjęciu mimo tak intensywnego wyciągania szczegółów
brakuje mocnego punktu -
szczególnie na pierwszym planie.
4. Na zdjęciu widać rozbieżności w rozpiętości tonalnej -
szczególnie wokół "trawki" na dole - dzieli
ona niebo w odbiciu na "jasne i ciemne" co nie ma
uzasadnienia u góry. Podobnie lewa strona -
mocno świeci, z czego PD róg jest czarny.
5. Wydaje mi się też, że podział 50/50 bez mocnego
wspomnianego punku na pierwszym planie -
nie był najlepszym wyborem.
Swir 2008-09-12 09:13:42

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
PoulN Wspomniana przez Ciebie ostrość to jedna sprawa, a kadr i
ogólna kompozycja to druga...
Kadr jest centralny, ...dosłownie centralny...: podział
horyzontu 50/50, pierwszy i dugi plan
nałożone na siebie.
Przez to zdjęcie się źle ogląda - jest mniej atrakcyjne.
Dużo lepiej by było gdyby łódke umieścić w kadrze po prawej
tak aby miała "gdzie płynąć", a wysepkę z lewej, ...jak
widać warunki do szybkiego przemieszczania nie były zbyt
dobre, ale zawsze trzeba choć spróbować.
Lepiej też MZ było by na czarnym tle.
rzebra 2008-07-30 08:30:18

plus plus
fotografia cyfrowaPoulN Ładnie łączysz technikę z tematem,... ale przeszkadzają
trochę "artefakty", będące ubocznym efktem tego typu
post-produkcji...: ciemna plama po lewej i rozjaśnienie na
ołtarzu i ogólnie lekkie zamieszanie ze światłem.
MZ jesze lepszy efekt dało by "oczyszczenie" całości i
poprowadzenie światła bardziej kierunkowo - z kierunku
okien.
Rozpiętość tonalna to jedno - ale przy tej kategorii warto
wszystko dopracować.
Tak aby nie było wrażenia że ogląda się HDR dla HDR`a
;)Ładnie łączysz technikę z tematem,... ale przeszkadzają
trochę "artefakty", będące ubocznym efktem tego typu
post-produkcji...: ciemna plama po lewej i rozjaśnienie na
ołtarzu i ogólnie lekkie zamieszanie ze światłem.
MZ jesze lepszy efekt dało by "oczyszczenie" całości i
poprowadzenie światła bardziej kierunkowo - z kierunku
okien.
Rozpiętość tonalna to jedno - ale przy tej kategorii warto
wszystko dopracować.
Tak aby nie było wrażenia że ogląda się HDR dla HDR`a ;)
zoraborys 2008-07-26 20:04:40


minus
fotografia cyfrowa
PoulN @misia - chciałem właśnie pokazać nuudny żółty rzepak jakim
On jes ;)), jak większość Go fotografujących i widze, że
założenie się powiodło ;D
A rzepaki są niewyraźne - bo wiało ;)
Słońce jak zauważyłeś jest jeszcze dość wysoko - więc jakby
nie kombinował, to przepalone będzie ;) ...choć może jakby
zrobił HyperHDR`a - to plamy słoneczne na Nim, może by się
pokazały ;)))))))
@PREZES_KGT - w sumie to jest "prawie" 50/50 - bo jest ciut
więcej dołu ;P
Mam jeszcze wersję z większością nieba - ale mniej mi się
podoba, w końcu tematem był rzepak ;)))
PoulN 2008-06-20 09:25:57

fotografia cyfrowaPoulN Zachody/ wschody to trudny temat, zarówno technicznie - jak
i tematycznie z racji, że zdjęć jest podobnych mln.
Bardzo ważną sprawą w tego typu jest kompozycja całości.
Tutaj podział kadru jest całkowicie 50/50 - co napewno
niekorzystnie wpływa na odbiór zdjęcia.
Następną rzeczą jest słaba ostrość i niedoświetlenie
pierwszego planu - czyli fal.
Fotografując ten temat - musisz Autorze pamiętać o
prawidłowym/ ciekawszym podziale, tzn.: staraj się
umieszczać słońce "niesymetrycznie" - np. bliżej którejś z
krawędzi kadru, podobnie sprawa ma się z podziałem, który
towrzy linia horyzontu.
Musisz bardziej zdecydowanie dzielić kadr - dając np. więcej
góry kosztem dołu, lub na odwrót,
zależnie od panujących warunków i ogólnego zamysłu na
fotografię.
Kolejną ważną rzeczą jest prawidłowe naświetlenie całej
sceny.
Z racji że słońce jest dużo jaśniejsze od wody/ plaży -
dolna partia kadru jest niedoświetlona, za co odpowiedzilana
jest ograniczona możliwość rejestracji rozpiętości
tonalnej-jasności matrycy.
Aby uzyskać prawidłowo naświetlony kadr w takiej sytuacji,
praktycznie niezbędny jest statyw.
Używając Go masz wtedy możliwość naświetlenia tej samej
klatki z trzema różnymi wartościami ekspozycji, przeważnie
wystarcza skok +/- 2EV.
Następnie "sklejasz" zrobione zdjęcia w jedną całość, przy
pomocy odpowiedniego programu - tworząc w ten sposób obraz
HDRI.
Jeżeli nie posiadasz statywu, możesz jeszcze wykorzystać
dużo większe możliwości jakie daje format zapisu - RAW.
Jest to "cyfrowy negatyw" - który możesz puźniej "wywołać"
za pomocą również dedykowanego oprogramowania, otrzymując
trochę bardziej rozszerzoną scenę tonalną.
Trzecią metodą na zachody/ wschody jest technika zwana DRI -
polega ona również na zrobieniu w tym przypadku dwóch
klatek, a następnie zamaskakowania w programie graficznym
tej partii kadru, który jest za jasny/ lub za ciemny.
W przypadku gdy mamy prostą linie horyzontu - wystarczy
nałożyć na siebie dwie warstwy, jedną górna warstwę ze
zdjęciem niedoświetlonym, a pod nią klatkę doświetloną.
Puźniej pozostaje tylko precyzyjne wycięcie dolnej części
górnej warstwy, którą w tym przypadku stanowiła by woda/
plaża.
Otrzymujemy w ten sposób ładnie przygaszone słońce i
poprawienie naświetloną dolną cześć kadru.
Metoda ta ma tą zaletę, że wygląda "naturalnie" bez
"anomali" - które często występują w przypadku dwóch wyżej
wymienionych sposobów.
Nie bez znaczenia ma też parwidłowe "złapanie" ostrości.
Tu też podobnie jak z podziałem kadru, wszystko zależy od
zamysłu.
Możesz zdecydować się na "ostre" słońce lub "ostre" fale,
decydując się na drugą opcję - ostrość "łapiesz" na którąś z
bliższych fal - a następnie blokujesz AF - aby mieć pewność,
że nie zacznie "wariować" na ruchliwych zmieniających
kształt falach, w przypadku gdy będziesz naświetlał kadr
kilkukrotnie.
Nie bagatelne ma też znaczenie ustawienia przesłony przy
zachodach/ wschodach.
Domykając przsłonę do wartości np: f16 uzyskasz słońce w
ksztacie gwiazdki, zamiast mało kształtnej plamy.
Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że zwiększenie
wartości przesłony "zabiera" światło, co wiąże się z
koniecznością wydłużenia czasów naświetlania lub
zwiększeniem czułości.
Konieczność wydłużenia czasów naświetlania, w przypadku
przymknięcia przesłony - stwarza możliwość ładnego
"rozmycia" załamujących się fal,... co tym bardziej
spotęgowane jest poprzez kilkukrotne naświetlanie.
Jak widać nie jest to łatwy temat - jakim mógłby się
wydawać...
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem,... za sprawą tych
najbardziej podstawowych informacji.
Pozdrawiam.
szkorbik75 2008-06-11 10:55:46

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
PoulN Technika ta ma przeważnie za zadanie polepszyć atrakcyjność
fotografii, podnieść rozpiętość tonalną do poziomu błony
analogowej, czy zdecydowanie tą granicę przekroczyć.
Oczywiście żadne reguły nie są szytwne i w pewnych
przypadkach, można wykorzystać swobodę, jaką daje ten rodzaj
Post-Produkcji - do bardziej artystycznego przekazana Swojej
wizji, uwiecznionego obrazu.
Jednak Tutaj MZ zastosowane zabiegi nie mają takiego/ czy
innego uzasadnienia.
Całość wygląda tak jakby "Light Smoothing" był pozakontrolą,
wszystko strasznie zaświeciło, pozatym wyszło bardzo
"płasko", przez praktycznie całkowite wyeliminowanie
dynamiki światła odgórnego, w tym przypadku nieba.
Ogólnie praca sprawia wrażenie, jakby została poddana
losowej zbieżności kilku opcji w programie do tego typu
obróbki.
Obraz szczególnie w kategorii "Architektura" - nie skłania
do pochwał, ...bynajmniej w moim odczuciu.
FZpablo 2008-05-28 11:07:08

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaPoulN No Monumentalno-Mrocznie Wyszło, ale... ;)
Było by naprawdę świetnie, gdybyś trochę przyfolgował z
suwakami, i puźniej popracował nad "wykończeniem".
Niebo było/ jest bardzo agresywne i dynamiczne, ale
przygasiłeś Je "ogromną" rozpiętością tonalną.
Nie odczuwa się potęgi tych mrocznych chmur z racji, że sa
dokładnie tej samej "jasności" co obiekt i wzajmenie ze sobą
konkurują - gdzie to Ono powinno grać pierwsze skrzypce ;)
Drugą rzeczą, która rzuca sie odrazu bynajmniej w moje oczy,
to nierównomierne oświetlenie kaplicy..., przy tak śmiałej
post-produkcji normalną rzeczą są takie własnie artefakty -
jak "losowe" rozjasnienia/ przyciemnienia po lewej stronie
kaplicy, można to skorygować podczas "sklejania" lub wołania
RAW`a lub/ a raczej lepiej jest to zrobić w końcowym
wykończeniu całości, np: BurnTool`em lub odwrotnie.
Następną rzeczą są kolory - wyszło szare i wyprane, jeżeli
taki był zamysł to oKi, ale jeśli to skutek "uboczny" - to
proponowałbym monochromie w jakieś pasującej do tematu
tonacji.
Sam HDR lub pseudoHDR - to tylko surówka, która wymaga
bardzo często sporego wkładu pracy, aby wszystko ładnie ze
sobą grało ;)
To tyle ode mnie.
zoraborys 2008-04-23 08:53:28

plus
minus
fotografia cyfrowa
1 | Strona 2 | 3 | 4 | 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa