fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
OBIETNICA:
każdemu, kto zza blokady/ignora pisze do mnie obelżywe, drwiące lub w inny sposób niestosowne p-wiadomości, solennie obiecuję, że je opublikuję na forum

moich komentarzy boją się:
jast40, adamski, ennio, Bromo, midway, kobra, sosiu, Iskierka, W, paladin07, Blanko, orsini, Cris70/Velvet/Cris70_(izotopem zwany), BENIGNUS, berta, MartaPos(niezdecydowana), mimosa (czasami), wilczka, buddabar (zmienny), szewczenkowa, Andrzejch, wowa, keramodnor, bodypainting (i chciałby i boi się), Tirti (margaritas ante porcos), Mirkaa (krótka kołdra), beuthen, odonata, Yazhubal (słowo daję, że nie wiem czemu), Diadematus...

And Haman began to tell them of all the things wherein the king had honoured him; and he said: `All these things profit me nothing while I see Mordecai the Jew sitting in the gate.'
( G.K.Chesterton - The Wisdom of Father Brown)

a mówcie mi Mordechaj!
-----------------------------

Nigdy nie byłam moderatorem na OB i nie mam tu uprawnień innych, niż wynikające z posiadanego konta użytkownika serwisu.
Nie mam żadnych powiązań (biznesowych, towarzyskich, uczuciowych) z właścicielami i administracją OB i nie posiadam mocy sprawczej wpływania na ich decyzje.

2009-08-22 - uprzejmie informuję wszystkich zainteresowanych, że założone dwa dni temu konto
http://www.obiektywni.pl/autorzy/autor-24714-0-0-0-0.php
nie należy do mnie i nie ponoszę odpowiedzialności za działania użytkownika, który się nim posługuje.

2008-07-19 - właśnie włączyłam ignorowanie keramodnora; niech pisze to, co ma mi do napisania, publicznie na forum (i potem się nie wypiera) albo wcale (to samo dotyczy każdego konta moderatorskiego używanego przez tego osobnika)
(a jest to pierwszy i jak na razie jedyny przypadek wykorzystania przeze mnie funkcji ignorowania w stosunku do kogokolwiek na którymkolwiek z serwisow foto)

"Nie wierz w nic, niezależnie od tego, gdzie to przeczytałeś lub kto to powiedział, nawet jeśli ja to powiedziałem, o ile nie zgadza się to z twoim rozumieniem świata i zdrowym rozsądkiem.
(Budda)

Jedną z najistotniejszych różnic między kotem a kłamstwem jest to, że kot ma jedynie dziewięć żyć.
(Mark Twain)

Nieprzyjemne prawdy są zawsze lepsze od przyjemnych złudzeń.
(John Fitzgerald Kennedy)

Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny.
(Antoine de Rivarol)

Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone.
(Mark Twain)

Jemu się zdaje, że coś wie, choć nic nie wie, a ja, ja nic nie wiem, tak mi się nawet i nie zdaje.
(Sokrates wg Platona)

Cada uno es como Dios lo hizo, y aún peor muchas veces
(Cervantes)

'Revenge isn't sweet,' Carella said. 'It's only boring.'
(Ed McBain - King's Ransom)

ze wszystkich słodyczy najbardziej smakują mi konserwowe ogórki

jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie

Nie trzeba być alkoholikiem, żeby zauważyć, że zataczający się i bełkotliwy gość przy sąsiednim stoliku jest pijany
(MartaW ... do tych, którzy twierdzą, że nie posiadając w portfolio zdjęć makro, pejzażu itp, nie powinna takowych komentować i oceniać)

Zniewagi, które zadaliśmy, ważymy na innej wadze niż te, których doświadczyliśmy.
(Ezop)

"Ma boleć. Do kości."
http://www.obiektywni.pl/forum/watek-3895-249.php

I niech tak zostanie.

KIWI: http://www.obiektywni.pl/forum/watek-630-980.php

MOTTO:
Krytyk i eunuch z jednej są parafii, obaj wiedzą jak, lecz żaden nie potrafi
(Tadeusz Boy-Żeleński)

Krytykować - to znaczy dowieść autorowi, że nie robi tego tak, jakbym ja to zrobił, gdybym potrafił
(Karel Čapek)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher
(Albert Einstein)

Wyobraźcie sobie tę ciszę, jaka by nastąpiła, gdyby ludzie mówili tylko to, co wiedzą ! (Karel Čapek)
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
Mordecai dobrze skadrowane
bez przejaśnień (między gałązkami w odbiciu w wodzie) można
by sie obyć
wyglądają na pozostałości po ostrzeniu - jeśli dysponujesz
oprogramowaniem wyposażonym w pędzel historii, to warto go
było zastosować na tych drobinach
rozważyłabym zdjęcie koloru... i tak go tu niewiele
wowa 2008-02-09 20:03:25

fotografia cyfrowaMordecai 1. ostrość na butelkę
2. ławkę dobrze naprowadzić na LD rog
3. więcej góry, skad światło biegnie
4. skorygowac wrazenie przechyłu w prawo
zbiza 2008-02-02 23:55:42

fotografia cyfrowaMordecai rzeczywiscie to jest zdjecie do prywatnego albumu, a
ogladający nie zaangazowany emocjonalnie dostrzeze w nim
nastepujace braki:

1. słaba kompozycja - ludzie na brzegu wychodza z ust/brody
modelki, zadnej historii nie opowiadaja, a GO wcale ich nie
ukrywa - trzeba było wybrac inne miejsce/moment
--
niestety na morskiej plazy nie jest latwo, bo z reguly
okazuje sie, ze brzeg/horyzont przecina model/modelke w
jakims niefortunnym miejscu, ale trzeba kombinowac

2. modelka na cos patrzy, ale nie wiemy na co, jesli w
morska dal, to pusty brzeg by to podkreslil, bo tak, to
tylko zwracamy uwage na jej przymruzone oczy - niestety, za
duzo swiatla z reguly powoduje taki efekt i nie ma zmiluj
-ja na moment przed zrobieniem zdjecia wolam "otworz oczy,
zamknij buzie", ale malo kto potrafi to wykonac zachowujac
naturalny wyraz twarzy - cwiczcie, cwiczcie

3. biala plama bluzki w PD wzrok przyciaga, a mamy tez
czerwone cos na lewym skraju zdjecia - widz dostaje zeza
rozbieznego - to sa dwa konkurencyjne "mocne punkty"
umieszczone na obrzezu kadru - mocno niefortunne

4. poza tym zwroc uwage na to, ze naturalny u nas porzadek
ogladania obrazu to od lewego gornego rogu do prawego
dolnego (tak, jak piszemy) i dlatego lepiej sprawdzaja sie
kompozycje z lewa na prawo - oczywiscie sa wyjatki, ale od
nich nie zaczynaj

5. "sloneczna" kolorystyka wcale nie czyni dobrze temu
zdjeciu - bo o ile o opaleniźnie modelki można dyskutować,
to i barwa piasku, i nieba sa bardzo nieciekawe - w sumie to
nie wiem, czy z canona a610 mozna wycisnac lepsze zachowanie
- moze lepiej skupic sie poki co na doskonaleniu zdjec,
ktore dobrze z niego wychodza, bo dobry portret kompaktem
zrobic to wielka sztuka
anghan 2007-12-27 12:40:12

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaMordecai nie, to nie jest dobre zdjecie...
1. bryła zamku sprawia wrażenie, jakby z trudnością mieściła
się w kadrze - jeśli chodziło o uzyskanie wrażenia górowania
nad patrzącym, to nie udało się - wiecej miejsca z każdej
strony dobrze by mu zrobiło
2. na tle powyższego uwagę należy zwrócić na ciemne ramki z
drzew po bokach - zwykle nie wygladają dobrze, szczegolnie
gdy jest ich zarazem malo i symetrycznie - jesli już musza
być (bo zastane i nie do wykarczowania), to niechby więcej i
nie tak równo
3. ruiny zamków mają to do siebie, że podczas
zmniejszania/wyostrzania ich faktura "wpada w rezonans" z
pikselami - jesli program ma taką opcje, warto pedzlem
historii wybiórczo zmniejszyć migotliwości na kamiennych
blokach wchodzących w skład murów
4. niebu przydałaby się chyba szara połowka; no i
odszumianie (ale patrz punkt następny)
5. zdejmowaniu koloru z cyfrowego zrzutu poświęcono wiele
miejsca w literaturze - czasem trzeba troche pokombinować z
mieszaniem kanałów, żeby nie wyszlo tak "szaro-syfracznie" -
to tu wygląda na kanał czerwony (sądząc po szumie w
oryginalnie niebieskich fragmentach nieba)
halmar 2007-12-18 15:04:38

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Mordecai pytasz o zastrzezenia do kadru...
---
1. przede wszystkim jest bardzo ciasny, nie tylko po bokach
(pewnie ograniczaly Cie kolejne nagrobki) ale przede
wszystkim od gory - przyciecie tych w PG jest szczególnie
bolesne
a jesli przypomnisz sobie relacjach z przewracania kostek
domino, to dostrzezesz, ze najlepsze ujecia sa takie, w
ktorych widac przestrzen nad przewracajacymi sie kamieniami
czyli wiecej gory
2. drugi problem to zastowany skos (i wynikajacy z niego
trojka u podstawy) - tutaj sugerowalabym albo patrzenie
jednak bardziej na wprost (nie calkiem, zeby nie stracic z
widoku kolejnych nagrobkow) albo z nizszej perspektywy, co
by moze dalo bardziej dynamiczny uklad (w oczekiwaniu na
rozypanie sie)
3. trzeci problem to zbyt duzo wyraznych jasnych plam w LG,
dla ktorych brakuje przeciwwagi (czegos, co by lagodnie
sprowadzilo wzrok w PD) - z tym probowalabym poradzic sobie
(przynajmniej czesciowo) przy pomocy szarej polowki
zalozonej ukosnie
---
no a poza bardziej przemyslanym kadrem, to jeszcze warto by
bylo popracowac nad uzyskiwaniem szarosci z tego canona, bo
tu nie sa rewelacyjne
genesis 2007-11-29 18:35:12

fotografia cyfrowaMordecai po pierwsze tak przy wykonywaniu, jak i przy ocenianiu
takiegu typu zdjecia warto jest odróżnić urodę
modela(modelki?) od urody zdjęcia
zajmijmy się zatem tym drugim:

1. światło - mdłe jakieś i płaskie - jeśli było to naturalne
oświetlenie z okna (jak najbardziej zalecane do portretów
ludzkich i zwierzęcych), to chyba zawiodla pora roku
dostarczająca takiej świetlnego wygłuszacza - jeśli to było
sztuczne światło ( na co by wskazywały kocie oczy i cień za
kilimkiem), to spłaszczyło zwierzaka - czyli albo zmienić
miejsce (może trzeba będzie obiekt zanęcić) albo
pokombinować z dodatkowym dyskretnym oświetleniem
modelujacym

2. kompozycja dyskusyjna - po lewej nieokreślona część
tułowia (skrocić kadr może?), wzrok biegnie w prawo nie na
kocią fizjonomię, ale ku łapie wciśnietej w PD i tam na
jakiś czas utyka (przytrzymywany przez nieostrość) , dopiero
potem (z trudnością) przenosi sie do góry (stąd trudność, bo
jesteśmy przyzwyczajeni do przesuwania wzroku z LG do PD, a
nie przeciwnie) - być może nie byłoby tak trudno, gdyby np.
oczy kota znajdowały się w mocnym punkcie , a nie
konkurowałaby z nimi jaśniejsza plama w 1/3 wysokości na
lewym skraju kadru

3. niejasna jest rola kilimka po prawej - jeśli z nim, to
niechby jego faktura uzupełniła kocie futerko, czyli więcej
go

4. wybrana tonacja jest mało ciekawa, zwłaszcza że te koty
mają wspaniałe umaszczenie - sugerowalabym albo naturalny
kolor albo B&W (ale tylko pod warunkiem bardzo dobrego
opracowania szarości)

5. nieudana obrobka: na ścianie blurowate ślady odszumiacza,
na wasach przeostrzenia znakomicie widoczne na powiększeniu,
a stwarzające wrażenie, że "coś się nie zgadza" - warto by
popracować nad techniką przygotowania zdjęcia do prezentacji
(konkrety zależą oczywiście od używanego/osiągalnego
oprogramowania)
beagel 2007-11-13 16:58:55

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaMordecai przy takiej zabawie formą dobrze jest zadbać o szczegóły
kompozycji
np. relacje miedzy pokazywanymi obiektami a krawędzią kadru
(zwłaszcza na dole ciecie dużych kropli przeszkadza)
a jeśli by sie nie udało inaczej, to może by jednak
wyretuszować co najbardziej uwiera


Wyso 2007-10-25 21:00:38

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Mordecai ewidentny przykład szkodliwości koloru
weź pełną wersję i zrób z niej B&W z użyciem czerwonego
filtru
uważaj podczas ostrzenia - faktury takie jak tu sa bardzo
wrażliwe na przeostrzenia, czasem trzeba zrezygnowac z tego
ostatniego stosowanego po zmniejszaniu, albo nawet lokalnie
zmiękczyć miejsca, gdzie piksele wchodzą w rezonans ze
żwirem lub kamykami
elev 2007-06-23 20:42:07

plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Mordecai 1. blado to wyszło - pewnie z filtrem polaryzacyjnym lub
szara połówką wygladałoby lepiej
2. warto było wyjśc przed ten kołek i badyle widoczne na
pierwszym planie u dołu
3. gdyby tak zdjęcie zostalo zrobione z miejsca znajdujacego
sie kilkadziesiąt kroków-metrów w lewo, to może dałoby się
uniknąć ciemnego fragmentu wzgórza po lewej, a samotne
drzewa przesunęłyby się nieco w prawo, co poprawiłoby
kompozycję
mamuska 2007-06-11 16:28:37

plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaMordecai 1. zabieraj w plener co najmniej filtr polaryzacyjny i szarą
połówkę
2. uważaj na horyzont
3. dbaj o soczystość kolorów
krysia3k 2007-04-23 18:27:51

plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | Strona 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa